dobíjení alternátoru
Moderátor: Moderators General
-
- Starting member
- Příspěvky: 42
- Registrován: úte zář 16, 2008 10:54
- Bydliště: Ostrava, Rimavská Sobota, Pápča
- Kontaktovat uživatele:
dobíjení alternátoru
Zdravím alternátor na volnobeh davá 11,5 až 12V což je málo, pred třema měsíci se mi stalo stejné za jizdy pri plnem zateži se vybyla baterka tak som vymenil alternátor a kde byl nový mostík a regulátor, a ted se mi stalo to same, jeste jsem sice altik nevytahoval jen měřil napetí a v otáčkach stoupne na 12.8V, může nekdo poradit kde hledat chybu, lebo sa bojím že ked zase vymenim mostik a regulator stane se mi to znova.
budu rád za každu radu
budu rád za každu radu
RENAULT ESPACE 2,1TD
- houmr78
- Starting member
- Příspěvky: 55
- Registrován: úte srp 14, 2007 11:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: dobíjení alternátoru
Já se také přidám - strýc si pořád stěžuje, že mu to svítí "do červena". Dobíjení nesvítí ani neproblikává. Teď v mrazech to měl problém nastartovat (startér s tím nechtěl moc otáčet), tak jsem včera trochu měřil přímo u baterie a rád bych to s někým porovnal.
Na volnoběh to spíš jen udržuje, napětí na baterii cca 12,2V. V otáčkách se zvedne až někam k těm 13,8-14V. Na žárovkách mám při volnoběhu na jedné 10,7 a na druhé jen 10,4V. V otáčkách tam samozřejmě bude adekvátně více, ale stejně bych čekla, že i při těch 12,2V na baterce by na žárovkách mělo být alespoň kolem těch 11V.
Takže otázka zní - mělo by to víc dobíjet aby bylo i na ten volnoběh alespoň 13V na baterce, nebo je prostě nadměrný úbytek k žárovkám?
Na volnoběh to spíš jen udržuje, napětí na baterii cca 12,2V. V otáčkách se zvedne až někam k těm 13,8-14V. Na žárovkách mám při volnoběhu na jedné 10,7 a na druhé jen 10,4V. V otáčkách tam samozřejmě bude adekvátně více, ale stejně bych čekla, že i při těch 12,2V na baterce by na žárovkách mělo být alespoň kolem těch 11V.
Takže otázka zní - mělo by to víc dobíjet aby bylo i na ten volnoběh alespoň 13V na baterce, nebo je prostě nadměrný úbytek k žárovkám?
Espace 1986 2,1TD (v roce 2009 po nezaviněné nehodě prodán), Espace 1989 2,1TD a Espace 2,1TD 1994
Re: dobíjení alternátoru
Stačí vzít kus dostatečně silného kabelu,sundat objímku ze světla a na holé kontakty žárovky přivěst 12V rovnou z AKU-samozřejmě také kostru a druhé světlo rozsvítit normálně páčkou.Rozdíl jak den a noc.A hned je jasné,kde je chyba.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: dobíjení alternátoru
Já bych udělal to, že bych změřil napětí přímo na alternátoru. Tj. černý hrot při měření opřít o nějaké vodivé místo na motoru, nebo o klec alternátoru. A červený hrot přiložit na kabel, který jde z alternátoru hned za alternátor. Tím se ověří alternátor. Ve všech režimech (volnoběh a všechny spotřebiče vypnuté, otáčky 3 tisíce a všechny spotřebiče zapnuté) 14-14,4V. Nesmí to moc poskakovat. A pak měřit úbytky na kabelech - černý hrot přiložím na plus baterie, červený hrot na plus, který je hned u alternátoru. Černý hrot přiložím na mínus baterie, červený na klec alternátoru. Pokud se objevují na kabelech úbytky napětí větší jak 0,3V, tak je potřeba řešit spoje kabelů - tj. ukostření motoru, šroubované spoje, ...
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- houmr78
- Starting member
- Příspěvky: 55
- Registrován: úte srp 14, 2007 11:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: dobíjení alternátoru
Zkusím to, ale už teď to vypadá na ten alternátor. Považoval jsem za normální, že na ten volnoběh těch 14V dávat nebude. A vzhledem k tomu, že v otáčkách až na baterii těch 14V je, tak úbytkem v drátech a na kostrách to nebude (ten by se měnil s odběrem a ne s otáčkami).
Přivádět 12V na žárovku rovnou z baterky se víceméně nesmysl - v normálním zapojení od baterie k žárovce (přes spínače, pojistky spoje a dlouhé dráty) vždy bude nějaký úbytek a s tím úbytkem se i počítá. Měl šlo o to, zda-li je ten můj úbytek v normě, nebo už za hranicí. Kdyby jsi žárovky napájel krátkým vodičem rovnou z dobíjené baterie, myslím, že by ta žárovka moc dlouho nesvítila...
Pokud tedy docílím dobíjení na vlonoběh alespoň na 13,5V, tak to napětí na žárovkách bude v normě.
Přivádět 12V na žárovku rovnou z baterky se víceméně nesmysl - v normálním zapojení od baterie k žárovce (přes spínače, pojistky spoje a dlouhé dráty) vždy bude nějaký úbytek a s tím úbytkem se i počítá. Měl šlo o to, zda-li je ten můj úbytek v normě, nebo už za hranicí. Kdyby jsi žárovky napájel krátkým vodičem rovnou z dobíjené baterie, myslím, že by ta žárovka moc dlouho nesvítila...
Pokud tedy docílím dobíjení na vlonoběh alespoň na 13,5V, tak to napětí na žárovkách bude v normě.
Espace 1986 2,1TD (v roce 2009 po nezaviněné nehodě prodán), Espace 1989 2,1TD a Espace 2,1TD 1994
Re: dobíjení alternátoru
hmm, to mě taky trápilo. Altík jsem oddělal asi tím, že byly špatný kontakty na baterce. A pak mi to chcípalo za jízdy atp. Když jsem měřil poklesy napětí při různých zátěžích, tak se jako brutální žrout ukázal větrák na čtvrtou kosmickou rychlost - asi už je trochu vypálenej a trochu skratuje, či vím já co...
Změřené hodnoty někde ještě mám schované, ale ke 14 jsem se myslím opravdu nedostal, ale pod 12 mi to neklesá ani při největší zátěži (měřeno na baterce).
Změřené hodnoty někde ještě mám schované, ale ke 14 jsem se myslím opravdu nedostal, ale pod 12 mi to neklesá ani při největší zátěži (měřeno na baterce).
Espace IV 2.0T, F4R V7
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: dobíjení alternátoru
Napětí nesmí se zátěží klesnout pod 13V.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: dobíjení alternátoru
no, to mi při maximální zátěži určitě klesá ... Hádám 12.5
Otázka je čím to.
Altík je opravenej, tak ten by snad měl být ok.
Otázka je čím to.
Altík je opravenej, tak ten by snad měl být ok.
Espace IV 2.0T, F4R V7
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů