Olej v Tlustych hadicich? ciste EGR a porad kour

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Mystique
Starting member
Příspěvky: 91
Registrován: čtv bře 26, 2009 07:55

Olej v Tlustych hadicich? ciste EGR a porad kour

Příspěvek od Mystique » pát říj 23, 2009 18:56

Zdravim Vas, jsem laik a nevim jak se ty trubky jmenuji.
Ale cistil jsem EGR (kvuli kouri a na diagnostice hlasilo ze je spatny) a abych se k nemu lepe dostal, tak jsem si oddelal tu tlustou hadici a vsiml jsem si ze je trochu ve vnitr od oleje.
je to nejaky problem nebo ne? a kam ta trubka vede ??

jinak i po vycisteni auto stale nekdy zakourí uz to neni tak hrozny ale nekdy jo, treba za studena a nekdy kdyz ho vytahnu a radim u 3000. kouř nekdy bilomodrej a nekdy dost hnedy az cerny.
Predtim jsem s autem jezdil mirne a radil vzdy u 1900 a neprekracoval jsem 2000 myslite ze jsem timto motor zanesl bordelem? protoze kdyz ted jezdim rychleji a radim 2500 tak se kour sklidnil.

jo a jeste se mi stalo ze se z niceho nic kdyz jsem jel 90km/h roysvitila kon trolka zhaveni a auto prestalo reagovat na plyn proste jen dojizdelo z 90 na 0 musel jsem zastavit vypnout pockat a zapnout a pak uz zas vse OK

diky vsem za rady i kdyz je jich hodne
Renault Captur TCe 90 2017 intens RED Flamme/black Etoile (0km) do práce :-)
Infiniti FX35 2006 full (0km) výletní auťák
Citroen C4 VTR 2006 (189 000km) prodán už není
Ford Focus 2000 (145 000km _ sešrotován za Captura) už není
Renault Laguna II Grandtour 1,9DCi 88kw Dynamique 2002 (FR) (127 077km) první auťák a už není prodán.

Hrnecek
Grafoman
Příspěvky: 2154
Registrován: ned úno 15, 2009 00:03
Bydliště: Vidlatá Seč

Příspěvek od Hrnecek » pát říj 23, 2009 20:27

Tak za prvé- diesel je motor, kterej potřebuje solidní zacházení!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A jestlis s tím doteď jezdil do 2000 otáček, tak se divím, že písty nevylezly kapotou, aby Ti daly do ........ Bych brečel.... Proč si to kupuješ, když s tím neumíš jezdit? Okolo 1900-2000 teprve ten motor jde po výkonu, neb sepne turbína. Pokud nemáš s variabilním nastavováním lopatek. Takže nevím jak dlouho, ale doteď jsi ten motor podtáčel a to je snad ještě horší, než se vydat do Alp na letních gumách... Tímhle způsobem ten motor utavíš... No, dost nadávání :)
Jinak ta tlustá hadice vede od intercolleru do turba (jestli myslíme stejnou) a olej v ní znamená, že začíná propouštět turbo olej do sání. Tzn. eventuálně Tě bude čekat repas nebo výměna turba. Otázkou je, kdy..já mám v té hadici olejový film pořád a jezdím tak už 40.000 km. ono každé turbo trošku propuští, otázkou je, kolik ho tam máš..
kontrolka žhavení a nouzový režim značí myslím poruchu EGR, ale nejsem si jist, já tu čest s tímhle zatím neměl..zkus použít hledání, už se tu toho o tom napsalo dost...
Renault Laguna III 2.0 dCi
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V

Josef HORÁK
Junior member
Příspěvky: 142
Registrován: úte čer 30, 2009 19:52

Příspěvek od Josef HORÁK » pát říj 23, 2009 22:19

Mystiku nezlob se na mne, ale trápit motor soustavně pod 2000 ot./min je prostě prasárna prvního řádu. Proboha proč? Co ti ten motor udělal? Pro takové "piloty" jedině automat!
Modrá Laguna II grandtour, 2.0 T Dynamique

Mystique
Starting member
Příspěvky: 91
Registrován: čtv bře 26, 2009 07:55

Příspěvek od Mystique » sob říj 24, 2009 07:04

No je to můj první naftak. Chci se ještě poptat v obci když jedete 50 tak tam mate za 3 nebo za 4?
Jinak když jsem jezdil do 2000 tak jsem na celou nádrž ujel 1060 km teď už asi tak mesic na celou nádrž ujedu sotva 700km.

A Jeste jedna věc nevíte co muže způsobovat takové houkani jak od sanitky v motoru? Když jedu na 1 2 a někdy na 3 tak do těch 2000 to houka jako kdybych měl maják na střeše. Ještě to není tak moc slyšet.
Renault Captur TCe 90 2017 intens RED Flamme/black Etoile (0km) do práce :-)
Infiniti FX35 2006 full (0km) výletní auťák
Citroen C4 VTR 2006 (189 000km) prodán už není
Ford Focus 2000 (145 000km _ sešrotován za Captura) už není
Renault Laguna II Grandtour 1,9DCi 88kw Dynamique 2002 (FR) (127 077km) první auťák a už není prodán.

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » sob říj 24, 2009 09:51

1. lidi, trošku se sklidníme - je to sice moderní diesel, ale furt je to jen diesel, kterej se nemusí honit v otáčkách aby jel a bez poškození spolehlivě a dobře fungoval.
2. olej v těch hadicích bude vždy. Pokud to bude jen mastný a lepkavý, zatím je to ještě dobrý. Až ten olej poteče, bude už turbo špatný - bere olej z motoru. Kdyby to bylo hodně, hrozí poškození i motoru, neměl by čím mazat.
3. to "houkání sanitky" podle zatížení motoru je ozývající se turbo, netlačí už asi naplno jako dřív. Jezdit se s tím nějaký čas dá, ale dopředu se to odhadnout nedá. Může kleknout zítra a nebo vydrží ještě několik desítek tkm.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Hrnecek
Grafoman
Příspěvky: 2154
Registrován: ned úno 15, 2009 00:03
Bydliště: Vidlatá Seč

Příspěvek od Hrnecek » sob říj 24, 2009 16:07

Jan Kalina píše:1. lidi, trošku se sklidníme - je to sice moderní diesel, ale furt je to jen diesel, kterej se nemusí honit v otáčkách aby jel a bez poškození spolehlivě a dobře fungoval.
2. olej v těch hadicích bude vždy. Pokud to bude jen mastný a lepkavý, zatím je to ještě dobrý. Až ten olej poteče, bude už turbo špatný - bere olej z motoru. Kdyby to bylo hodně, hrozí poškození i motoru, neměl by čím mazat.
3. to "houkání sanitky" podle zatížení motoru je ozývající se turbo, netlačí už asi naplno jako dřív. Jezdit se s tím nějaký čas dá, ale dopředu se to odhadnout nedá. Může kleknout zítra a nebo vydrží ještě několik desítek tkm.
No Honzo, to se na mě nezlob(jestli si můžeme tykat), ale Ty jako jeden z moderátorů bys mohl uznat, že i když moderní, pořád diesel, kterej se má točit, aby spolehlivě fungoval. Myslím, že ani jeden jsme Mystigovi neřekl nic sprostýho a zlého, jen jsem mu napsal svůj názor na dosavadní styl jeho jízdy.
Ale uznávám, že jsi tu jako MOD především abys klidnil naše vášně, tudíž Mystigue, omlouvám se za svá lehce zlostná slova, ale........víš sám. S tou spotřebou, no nevím, já při svém stylu jízdy okolo 3-3500 na plnou nádrž ujedu od 900-1100 km, jak kdy a kde. Cestou do Chorvatska jsem na nádrž dojel z PCE až do Makarsky, celkem cca 1300 km. 50 v obci-záleží na okolnostech, když je to po rovince nebo z kopce, klidně na 4, jinak za 3. To musíš poznat, kdy ten motor potřebuje podřadit, když se začne klepat, že by vyletěl kapotou :) Mě turbo píská už pár desítek tisíc, ale jako sanitka??? To nie:
Renault Laguna III 2.0 dCi
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » sob říj 24, 2009 18:52

Jan Kalina píše:... 3. to "houkání sanitky" podle zatížení motoru je ozývající se turbo, netlačí už asi naplno jako dřív. Jezdit se s tím nějaký čas dá, ale dopředu se to odhadnout nedá. Může kleknout zítra a nebo vydrží ještě několik desítek tkm.
Ci je to naozaj turbo sa da odsledovat pocuvanim zvuku pri akceleracii do kopca na niektorom rychlostnom stupni (3 alebo 4, aby bol cas sledovat zvuk). Vtedy turbo okolo 2000 ot. znizi otacky zatial co motor otacky nadalej zvysuje. Ak sa ten pazvuk bude spravat takto, je to turbo. Alebo za jazdy vyslapnut spojku, trosku sa pohrat s akceleratorom a pocuvat (s neutralom na zaparkovanom aute nie).
Ak to nie je turbo, je mozne ze to moze byt aj prevodovka. Treba pocuvat na ktorych rychlostnych stupnoch to huci (nemusi na vsetkych), ako sa meni frekvencia zvuku pri akceleracii po preradeni na vyssi stupen - ci sa dalej zvysuje od frekvencie z predosleho stupna alebo zacina na uplne inej frekvencii.

Uživatelský avatar
Giggo
Experienced member
Příspěvky: 535
Registrován: čtv zář 11, 2008 12:20
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej v Tlustych hadicich? ciste EGR a porad kour

Příspěvek od Giggo » ned říj 25, 2009 01:08

Mystique píše:Zdravim Vas, jsem laik a nevim jak se ty trubky jmenuji.
Ale cistil jsem EGR (kvuli kouri a na diagnostice hlasilo ze je spatny) a abych se k nemu lepe dostal, tak jsem si oddelal tu tlustou hadici a vsiml jsem si ze je trochu ve vnitr od oleje.
je to nejaky problem nebo ne? a kam ta trubka vede ??

jinak i po vycisteni auto stale nekdy zakourí uz to neni tak hrozny ale nekdy jo, treba za studena a nekdy kdyz ho vytahnu a radim u 3000. kouř nekdy bilomodrej a nekdy dost hnedy az cerny.
Predtim jsem s autem jezdil mirne a radil vzdy u 1900 a neprekracoval jsem 2000 myslite ze jsem timto motor zanesl bordelem? protoze kdyz ted jezdim rychleji a radim 2500 tak se kour sklidnil.

jo a jeste se mi stalo ze se z niceho nic kdyz jsem jel 90km/h roysvitila kon trolka zhaveni a auto prestalo reagovat na plyn proste jen dojizdelo z 90 na 0 musel jsem zastavit vypnout pockat a zapnout a pak uz zas vse OK

diky vsem za rady i kdyz je jich hodne
Abych to zhrnul za sebe .. občas to protoč více 2500 je celkem pohoda ... taky nejsu furt na 3000 ..
Ta hadice, aby ses dostal líp k EGR je dle mě hadice od škrtící klapky, tam dycky troška oleja je, takže bych se toho tak nebál.
S tím, že si ujel 1100 a nyní 700 km to je divnej diferenc. Já jezdím furt cca na ty 2500-3000 otáček .. a najedu tak 1200km.. Co tankuješ? Mám vyzkoušeno, že kvalitní nafta dělá dost rozdíl v počtu km vs. tesco nafta.
UKRADENÁ :( Renault Laguna II; 1.9dCi 88kW@106kW; 2001

Mystique
Starting member
Příspěvky: 91
Registrován: čtv bře 26, 2009 07:55

Příspěvek od Mystique » ned říj 25, 2009 06:53

Berem někdy od shellu ale převážně OMV jelikož máme naftu od zemědělce Za 16,-

tak mě teď trápí to turbo jak "houka" neví někdo kde se dá zkontrolovat zdali je funkcni? Podle předchozího majitele bylo repasovany v 90 000 a nic nestacel.
Renault Captur TCe 90 2017 intens RED Flamme/black Etoile (0km) do práce :-)
Infiniti FX35 2006 full (0km) výletní auťák
Citroen C4 VTR 2006 (189 000km) prodán už není
Ford Focus 2000 (145 000km _ sešrotován za Captura) už není
Renault Laguna II Grandtour 1,9DCi 88kw Dynamique 2002 (FR) (127 077km) první auťák a už není prodán.

Uživatelský avatar
Giggo
Experienced member
Příspěvky: 535
Registrován: čtv zář 11, 2008 12:20
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Giggo » ned říj 25, 2009 09:17

Mystique píše:Berem někdy od shellu ale převážně OMV jelikož máme naftu od zemědělce Za 16,-

tak mě teď trápí to turbo jak "houka" neví někdo kde se dá zkontrolovat zdali je funkcni? Podle předchozího majitele bylo repasovany v 90 000 a nic nestacel.
V 90 mi přijde celkem podivně brzo. Jinak jak to zkontrolovat tu popisoval Laco19: "Staci povolit SK pasku na hadici od filterboxu (na turbe) a stiahnut ju dolu, potom mas pristup ku hriadeli turba. Ta hriadel sa bude riadne kyvat zo strany na stranu (to som vyskusal aj na novom turbe) ale v smere osi (teda vytiahnut a zasunut) by nemala byt ziadna vola. Nejaku meraciu techniku tam asi nepouzijes, je tam priestor len na prsty ale aj tymi myslim volu 0,1mm odhalis."
UKRADENÁ :( Renault Laguna II; 1.9dCi 88kW@106kW; 2001

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » ned říj 25, 2009 11:08

Mystique píše:tak mě teď trápí to turbo jak "houka" neví někdo kde se dá zkontrolovat zdali je funkcni? Podle předchozího majitele bylo repasovany v 90 000 a nic nestacel.
Ved som ti to pisal. Precitaj si to este raz, sadni do auta a dobre pocuvaj.
Turbo nema vzdy otacky (a teda aj vysku zvuku, piskania, hukania) umerne otackam motora. V podmienkach ako som ti pisal velmi lahko odlisis zvuk turba od ostatnych zvukov, lebo zatial co vsetko ostatne (motor, prevodovka, diferencial) frekvenciu zvuku zvysuje, turbo ju v urcitom okamihu znizuje. Ked toto urobi ten tvoj pazvuk, budes vediet ze zdrojom je turbo. Ako som ti uz pisal sleduj pri akceleracii naplno do strmeho kopca (alebo plne nalozeny), vtedy je to najvyraznejsie a deje sa to pomaly.
Demontovat hadicu a osahat si axialnu volu turba by slo ale to ti povie len ci je vola turba OK (budes aspon spokojne spat).
Ak ti huci turbo moze to byt aj dierou v nasavani alebo vo vyfuku, to mozes skontrolovat vizualne. Aj pri velkej diere na vyfuku pocut len hlucnejsie turbo (az zavijanie) ale motor inac ovela hlucnejsi nie je.

Alexander
Starting member
Příspěvky: 83
Registrován: pon pro 17, 2007 08:15

Příspěvek od Alexander » sob zář 11, 2010 12:02

Nazdar Renultaci dnes som zistil ze hadica ktora vedie od filterboxu..vahy vzduchu je dole ako je napojena na turbo od oleja a aj hore kde ide do nej nejake kolienko..servi sak mi povedal ze prepusta turbo olej do sania a ze caka ma repas teraz neviem ci je hadica dierava auto olej nezere .chcem sa opytat co stoji taka hadica a repas turba?za vase odpovede dakujem.

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » sob zář 11, 2010 13:31

Alexander píše:Nazdar Renultaci dnes som zistil ze hadica ktora vedie od filterboxu..vahy vzduchu je dole ako je napojena na turbo od oleja a aj hore kde ide do nej nejake kolienko..servi sak mi povedal ze prepusta turbo olej do sania a ze caka ma repas teraz neviem ci je hadica dierava auto olej nezere .chcem sa opytat co stoji taka hadica a repas turba?za vase odpovede dakujem.
Daj si do popisu aky mas motor aby ti ludia vedeli presnejsie odpovedat.
Vadne turbo tlaci olej do vystupnej hadice, nie do vstupnej. Na vstup turba je pripojene odvetranie motora, nejake olejove pary tam vzdy su a je to OK.
Povedal by som ze vadnu hadicu treba opravit alebo vymenit, snad este posudit ci oleja z odvetrania nie je vela a to je vsetko - na zaklade oleja z odvetrania sa neda nic zistit o stave turba.

Alexander
Starting member
Příspěvky: 83
Registrován: pon pro 17, 2007 08:15

Příspěvek od Alexander » sob zář 11, 2010 20:30

Laco19 píše:
Alexander píše:Nazdar Renultaci dnes som zistil ze hadica ktora vedie od filterboxu..vahy vzduchu je dole ako je napojena na turbo od oleja a aj hore kde ide do nej nejake kolienko..servi sak mi povedal ze prepusta turbo olej do sania a ze caka ma repas teraz neviem ci je hadica dierava auto olej nezere .chcem sa opytat co stoji taka hadica a repas turba?za vase odpovede dakujem.
Daj si do popisu aky mas motor aby ti ludia vedeli presnejsie odpovedat.
Vadne turbo tlaci olej do vystupnej hadice, nie do vstupnej. Na vstup turba je pripojene odvetranie motora, nejake olejove pary tam vzdy su a je to OK.
Povedal by som ze vadnu hadicu treba opravit alebo vymenit, snad este posudit ci oleja z odvetrania nie je vela a to je vsetko - na zaklade oleja z odvetrania sa neda nic zistit o stave turba.
Ospravedlnujem sa zabudol som je to Renault Laguna II 1.9 dci Privilege 88kw r.v 2001.

jindraperko
Starting member
Příspěvky: 50
Registrován: úte zář 22, 2009 18:07
Bydliště: Pelhřimov

Re: Olej v Tlustych hadicich? ciste EGR a porad kour

Příspěvek od jindraperko » stř bře 30, 2011 20:00

Ahoj všechny vás zdravím,taky jsem měl olej v hadicích od saní a čistý nový EGR ventil a taky mi to pořád kouřilo(černý dým) tak jsem nechal vyčistit saní a tam prý bylo hrozně humusu ne jako saze ,ale taková sr...a něco jako černá lepkavá hmota,ale fest.A po vyčištění to pořád hulilo,už jsem z toho byl zoufalej.No a dnes jsem pátral po netu,protože kouře pořád přibývalo a po dvouhodinovém procházení fora jsem jen tak z prd..e nastartoval motor vypojil konektor od váhy vzduchu a dupal jsem na to jako blázen a EJHLE auto nehulí!!!!!A už ani neztrácí výkon a motor jde krásně.Tolik můj dnešní příběh.Takže zítra valím pro novou váhu vzduchu.Zatím se mějte hezky a příští měsíc až se zase něco rozbije (a to se určitě něco rozbije) jak znám moji lagunku tak písnu.
wolksvagen jeta rv.88 1.6, škoda octavia combi rv.2002 (rosekána), Renault Laguna II, 2001, 88KW, tempomat 1.9Dci dovoz z Francie

Uživatelský avatar
Koudz
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: sob čer 04, 2011 16:18

Re:

Příspěvek od Koudz » sob čer 04, 2011 18:52

Hrnecek píše:
Jan Kalina píše:1. lidi, trošku se sklidníme - je to sice moderní diesel, ale furt je to jen diesel, kterej se nemusí honit v otáčkách aby jel a bez poškození spolehlivě a dobře fungoval.
2. olej v těch hadicích bude vždy. Pokud to bude jen mastný a lepkavý, zatím je to ještě dobrý. Až ten olej poteče, bude už turbo špatný - bere olej z motoru. Kdyby to bylo hodně, hrozí poškození i motoru, neměl by čím mazat.
3. to "houkání sanitky" podle zatížení motoru je ozývající se turbo, netlačí už asi naplno jako dřív. Jezdit se s tím nějaký čas dá, ale dopředu se to odhadnout nedá. Může kleknout zítra a nebo vydrží ještě několik desítek tkm.
No Honzo, to se na mě nezlob(jestli si můžeme tykat), ale Ty jako jeden z moderátorů bys mohl uznat, že i když moderní, pořád diesel, kterej se má točit, aby spolehlivě fungoval. Myslím, že ani jeden jsme Mystigovi neřekl nic sprostýho a zlého, jen jsem mu napsal svůj názor na dosavadní styl jeho jízdy.
Ale uznávám, že jsi tu jako MOD především abys klidnil naše vášně, tudíž Mystigue, omlouvám se za svá lehce zlostná slova, ale........víš sám. S tou spotřebou, no nevím, já při svém stylu jízdy okolo 3-3500 na plnou nádrž ujedu od 900-1100 km, jak kdy a kde. Cestou do Chorvatska jsem na nádrž dojel z PCE až do Makarsky, celkem cca 1300 km. 50 v obci-záleží na okolnostech, když je to po rovince nebo z kopce, klidně na 4, jinak za 3. To musíš poznat, kdy ten motor potřebuje podřadit, když se začne klepat, že by vyletěl kapotou :) Mě turbo píská už pár desítek tisíc, ale jako sanitka??? To nie:
Hádej se jak chceš, 2.2 dCi má max. krouťáku od 1800, 80% od 1600. Na 6ku 130 tahá na 2400 otáček - nízký hluk, komfortní jízda (turbo nastupuje od 1600 docela solidně a variabilní klapky má). Na těch tvejch 3500 otáček bys to po dálnici honil 200kou a po městě to vytáčet na 3500 je taky docela nepříjemné.
Smiř se s tím, tohle není 1,9 TDI z oktávky, tenhle motor má rád otáčky okolo 2000-2400.

K tematu:
taky jsem všechno vyčistil a kouřit to v podstatě přestalo, když je to zahřáté. Za studena to lip tahne, ale taky víc kouří. Když zaslepíš EGR, tak to dýmit přestane úplně, ale zato turbulence výfukových plynů co vznikne v zaslepeném vývodu může lehce působit na tok výfukových plynů (zpomalovat ho).
DOROTKA Laguna II grandtour 2.2dCi 133kW r.v. 2002 Dynamique 260tkm

test Křepelka->nadjezd letmo ze 130 - 220
test Křepelka->nadjezd pevný start - 210

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 hostů