motor nema vykon - je lenivy

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
spongia07
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: úte črc 14, 2009 16:14

motor nema vykon - je lenivy

Příspěvek od spongia07 » úte črc 14, 2009 16:35

zdravim, mam renault laguna grandtour 2002, 2,2 dci , 110kw.
mam s tym velke problemy, auto nejde vobec podla toho aky ma obsah a vykon. dlho mu trva kym sa dostane do otacok a nema to skoro ziadny krutiaci moment, je to strasne lenive a nevladze. motor je hluchy.
menil sa na tom vazic vzduchu pred turbom, turbo bolo na teste ale ukazalo ze je dobre. menil som uz na tom aj senzor otacok lebo mi oddisiel. egr ventil je vycisteny. niekedy mi ukazuje chybu vstrekovania a vtedy motor nejde vobec, teraz v lete je to dost casto.
motor bol pozerany uz viac krat a na nic sa neprislo ze kde je chyba.
prosim pomozte a poradte mi s tymto.
dakujem

Batchmen
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: sob črc 18, 2009 16:05
Bydliště: Brno

Příspěvek od Batchmen » sob črc 18, 2009 17:06

Ahoj, řešil jsem podobný problem. Za jízdy se rosvítila kontrolka vstřikování a motor ztratil výkon, protože se toto vše odehrálo bezprostředně po natankování levné nafty hledal jsem příčinu tam. Dotankoval jsem do plné nádrže kvalitní naftu, to nepomohlo po chvilce znova stejná hláška a stejný problém. Následovala výměna palivoveho filtru a důkladné odvzdušnění, zatím vše O.K. tak doufám že to vydrží.
Renault Laguna II. Grandtour Privilege 2.2 dCi 110kw r.v. 2OO3

spongia07
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: úte črc 14, 2009 16:14

Příspěvek od spongia07 » sob črc 18, 2009 20:55

palivovy filter mam vymeneny a naftu tankujem na SHELL
ale aj tak diky

machis
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: pon úno 23, 2009 10:36

Příspěvek od machis » stř črc 29, 2009 16:52

Jak už jsem psal ve starším příspěvku, mám taky lagunu 2,2 dci a strašná zdechlina i když žádný problém dosud nezjištěn, nic na palubovce nesvítí, startuje normálně, jen ten výkon je mizérie.
Na obsah a udávaný papírový výkon nijak nevyniká na silnici, řekl bych že docela srovnatelné s fabií tdi 74kW se kterou občas jezdím. Na kámošovu oktávku tdi přečipovanou na 105kW se ani neptejte, ta by mně dala na XXXXX ani bych nevěděl jak.. Prostě 2,2 dci žádný zázrak, spíš žrout. A taky mám poznatek z 1,9 dci přečipované na 150 koní, pořád to samé, špatná reakce na plyn, náladové turbo, jak kdy zatáhne, jalový výkon. Takže problém může být už ve výrobě!

Renda
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: stř úno 25, 2004 13:54
Bydliště: PM

Příspěvek od Renda » stř srp 05, 2009 22:39

zdravím pánové, já tento problém se svou Lagunkou 1,9 řeším už dlouho a myslím že to konečně mám / teda krom plné skříně zbytečně nakoupených a drahých dílů - váha - egr - turbo / je to skutečně alespoň u 1,9 výrobní vada - tou vadou je podle mne těsnost potrubí od turba k motoru - konkrétně ta černá plastová s čídlem tlaku - těsnost spojů plast-plast /u motoru /a plast-kov / intercoler / bez těsnění je opravdu špatná a ve vysokých otáčkách to tlak neudrží- kontroloval jsem to snad tisíckrát vždy dotažené a tvářilo se to jako těsné - včera jsem oba spoje rozebral a na samce navlékl ustřiženou duši z kola jako těsnění / doufám že se vyrovná s tlakem a teplotou / nasadil potrubí zpět - dotáhl a .... z auta je raketa. zítra otestuju na delší trase, ale vypadá to moc dobře. Jen je trochu problém s prací ve předu u intercoleru - přístup zespoda a pomocník zhora dotahoval a povoloval objímku.

Marek Sládek
Advanced member
Příspěvky: 379
Registrován: pát led 18, 2008 08:24
Bydliště: Krásná Lípa u Rumburka

Příspěvek od Marek Sládek » stř srp 05, 2009 23:10

Ahoj!
No ne že bych měl doslovně problém z výkonem, ale nezdála se mi časová prodleva mezi šlápnutím na plyn a reakcí motoru. Vysledoval jsem, že mám takové vyměklé a zpuchřelé hadice mezi turbem a nerez trubkou na které je rezonátor a následně intercoolerem. To znamenalo, že se nejdříve tyto hadice nafoukly a teprve pak se zvedal tlak vzduchu (spoždění reakce na plyn), dokonce z nich i jemně unikal vzduch s krze spuchřelou pryž (ztráta tlaku).
Sechnal jsem si nové hadice (original Renault) a z auta mám "raketu", která reaguje téměř "okamžitě. Nutno dodat, že se mi nové hadice na první pohled zdály takové daleko masivnější než ty původní (tak 5mm navíc) a jsou i masivněji propletené a na povrchu potažené plastem, jako by v Renaultu věděli, že ty původní hadice za moc nestály.
Renault LagunaII 1.9 Dci/79kW, r.v.10.2003, ABS, ESP, ASR, 6-ti kvalt, 8 x airbag, dig. dvouz. klima, 16" kola, roletky na zadních oknech včetně zadního, od 08.06.2009 originální Tempomat s omezovačem a s ovládáním na volantu, 25.04.2014 doplňen CD měnič (6 CD) v palubní desce, držák Brodit na TomTom a konzole Kuda (šedivá) na mobilní telefon. Komplet vyčištěný sací trakt, zaslepený EGR na přívodu výfukových plynů (harmonice). Olej pouze Castrol EDGE Turbo Diesel, max 13tKm, filtr z HDI.

machis
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: pon úno 23, 2009 10:36

Příspěvek od machis » čtv srp 06, 2009 08:58

Pravda je že problém se motá kolem tlaku vzduchu. Motor nemá stálý tah, uvadá s otáčkami, strašná prodleva než natlačí turbo, celkově reakce na plyn, dupnete na podlahu a sekundu se nic nedějě, pak chvilku zátah a zase nic. Další věc intercooler, je umístěn za chladičem klimy což v létě ještě při zapnuté klimě ztratí hromadu výkonu protože přes něj jde teplý vzduch.. Další věc je úžasný vynález naklápění lopatek u turba, časem se zakarbonuje a přestane nalápět což vede ke ztrátě výkonu a padání do nouzového režimu. Zrovna včera jsem viděl takové turbo rozdělané, nešlo s lopatkami ani hnout. Sice to bylo auto z koncernu, princip je ovšem stejný. Proto se chystám na vyčištění turba. Pak jak tu bylo psáno tlakové hadice zkontrolovat nebo vyměnit, vyhodit katalyzátor, zkontrolovat intercooler jestli není prasklý, dost častá závada, zaslepit EGR, vyčistit sání.. Pokud nebude stačit, je na řadě chiptuning a k tomu preventivně výměna spojky protože původní určitě nepřežije. A odkládání si na repas turba a ložisek v motoru, to je samozřejmost.
Ještě mě napadá jedna věc, vyházat z auta vše nepotřebné, popřípadě půl auta uřezat, protože s takovou váhou jakou má laguna potřebujete tak 4,O L V8 aby to bylo dělo...

Uživatelský avatar
Giggo
Experienced member
Příspěvky: 535
Registrován: čtv zář 11, 2008 12:20
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Giggo » čtv srp 06, 2009 10:12

machis píše:Pravda je že problém se motá kolem tlaku vzduchu. Motor nemá stálý tah, uvadá s otáčkami, strašná prodleva než natlačí turbo, celkově reakce na plyn, dupnete na podlahu a sekundu se nic nedějě, pak chvilku zátah a zase nic. Další věc intercooler, je umístěn za chladičem klimy což v létě ještě při zapnuté klimě ztratí hromadu výkonu protože přes něj jde teplý vzduch.. Další věc je úžasný vynález naklápění lopatek u turba, časem se zakarbonuje a přestane nalápět což vede ke ztrátě výkonu a padání do nouzového režimu. Zrovna včera jsem viděl takové turbo rozdělané, nešlo s lopatkami ani hnout. Sice to bylo auto z koncernu, princip je ovšem stejný. Proto se chystám na vyčištění turba. Pak jak tu bylo psáno tlakové hadice zkontrolovat nebo vyměnit, vyhodit katalyzátor, zkontrolovat intercooler jestli není prasklý, dost častá závada, zaslepit EGR, vyčistit sání.. Pokud nebude stačit, je na řadě chiptuning a k tomu preventivně výměna spojky protože původní určitě nepřežije. A odkládání si na repas turba a ložisek v motoru, to je samozřejmost.
Ještě mě napadá jedna věc, vyházat z auta vše nepotřebné, popřípadě půl auta uřezat, protože s takovou váhou jakou má laguna potřebujete tak 4,O L V8 aby to bylo dělo...
Nebo si pořiď něco co raketou je. Laguna nikdy nebude zcela raketa, ale dovede lítat dost slušně. Pokud Ti to nedostačuje pořid si nějakou R8 a lítej.
UKRADENÁ :( Renault Laguna II; 1.9dCi 88kW@106kW; 2001

machis
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: pon úno 23, 2009 10:36

Příspěvek od machis » pát srp 07, 2009 22:36

Možná bude lepší když koupím zrovna MIG-29K a budu létat ještě rychlej než s audi R8.....

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Re: motor nema vykon - je lenivy

Příspěvek od Laco19 » sob srp 08, 2009 00:04

spongia07 píše:zdravim, mam renault laguna grandtour 2002, 2,2 dci , 110kw.
mam s tym velke problemy, auto nejde vobec podla toho aky ma obsah a vykon. dlho mu trva kym sa dostane do otacok a nema to skoro ziadny krutiaci moment, je to strasne lenive a nevladze. motor je hluchy.
menil sa na tom vazic vzduchu pred turbom, turbo bolo na teste ale ukazalo ze je dobre. menil som uz na tom aj senzor otacok lebo mi oddisiel. egr ventil je vycisteny. niekedy mi ukazuje chybu vstrekovania a vtedy motor nejde vobec, teraz v lete je to dost casto.
motor bol pozerany uz viac krat a na nic sa neprislo ze kde je chyba.
prosim pomozte a poradte mi s tymto.
dakujem
Ak to vypisuje chybu mas to o dost jednoduchsie. Mas ju zapisanu v RJ, treba ju precitat a podla toho dalej opravovat. Pri citani chyby si ju daj vzdy v servise vytlacit, zide sa ti to. Ak by si tu uviedol kod chyby dalo by sa poradit nieco blizsie, takto neviem ani v ktorom okruhu mas problem.
Co sa tyka vzduchu, je iste ze nikde nie je diera? Ak mas este povodny intercooler z r. 2002 tak je isto nafuknuty a deravy. Hod si pred auto deku alebo sa zohni a pozri cez mriezky pod SPZ na chladice. Su tri a spodnu hranu ktoru takto uvidis musia mat rovnu ako pravitko. Prehnuta hrana ako luk znamena zrejme dieru. Prejdi po spodku chladicov rukou (aj po nosnikoch po stranach chladicov) a ak ju vytiahnes zaolejovanu mozes takmer iste kupovat novy IC.
Neviem ako kontrolovali zvysok nasavania. Dieru mozes zistit aj sluchom, vizualne hladat stopy oleja alebo aj zhora ohmatat hadice - vsetko musi byt ciste, mozno zaprasene ale bez oleja.
Dalsie tipy:
- viriaca klapka v nasavani (vo fore je tema, pozri), opotrebovana bude poriadne hlucna ale musela by to byt poriadna nahoda aby sa zablokovala v uzavretej polohe (vtedy motor nasava len polovicou ventilov).
- EGR, sice elektricky moze fungovat ale istotu ze je s nim vsetko OK mas az ked ho na skusku zaslepis (pozri prislusnu temu, podlozkou z 0,7mm Al plechu). Taktiez pozri ake mas potrubie privodu spalin do EGR, ak je na nom natiahnute pletivo to uz malo byt Renaultom davno gratis vymenene za nove vyhotovenie. Pod pletivom mohlo prehrdzaviet (over to).
- skontroluj ako funguje regulacia turba, jednou rukou nahmataj ovladanie na turbe a druhou pri behu motora odpoj podtlak z regulatora. Musis citit ako sa pri tom presunie ovladanie z jedneho dorazu do druheho.
Ak jazdis len usporne v meste, skus ho niekedy dobre prebehnut (zohriat, otacky a sportova jazda) aby si poriadne prefukal katalyzator.
Ak chces vediet ako je na tom motor, mozes dat zmerat kompresne tlaky vo valcoch. Co rozvody, neznizil sa vykon prave po vymene? Atd... Zisti aku chybu to zapisuje.

spongia07
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: úte črc 14, 2009 16:14

Příspěvek od spongia07 » ned srp 09, 2009 16:21

dakujem za odpovede. skusim zistit aku chybu to pise na diagnostike
LAGUNA 2,2 DCI, 2002, 110KW, INITIALE 9,5/100

PotkanGT
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: úte kvě 18, 2010 09:20
Bydliště: Piešťany SVK

Re: motor nema vykon - je lenivy

Příspěvek od PotkanGT » úte zář 06, 2016 23:12

Ja pozorujem tiez že to auto j hluché. Trebárs ráno sadnem idem pár km a cítim ze motor reaguje na plyn az niekde v polke dráhy. Potom pri ďalšej jazde cítim reaguje hned.
Dalej ma motor taký vrcavy hlas ako keby niktora tryska nefachala dobre. Pred týždňom mi pri ustalenej jazde zrazu zhasol motor a palubak vypísal.nieco furl injection ...
Nastartoval som chytil.ako keby ci cúvol vzduch a bežal. Idem ďalej a pocujem ze motor ide po tichu nevrci a mal aj ťah. Na druhy den už zas vrcal alebo sa to mení pocas jazdy.
Renault Espace IV 1.9dci
Lancia Thesis Emblema 2.4 20v
ex. AR 166 2.4 10v full

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 34 hostů