Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Stanley.ONEill
Advanced member
Příspěvky: 374
Registrován: čtv zář 20, 2007 16:59
Bydliště: Kralovehradecko

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od Stanley.ONEill » úte kvě 15, 2012 17:46

Kdyz jsem si porizoval lagunu dCI tak jsem z ruznejch clanku o turbu byl zdesen taky. Ale vesmes jsem se docital ze pravidelna vymena oleje a nechat motor po dojezdu jeste nastartovanej nejakou chvili mu jiste prospeje. Jinak asi nic co sem tak zkoumal tak jako uzivatel s tim clovek asi nic moc jinak neudela ...
Nyní: Renault Laguna II 1.9 dCi - Black beauty

Před: Renault Laguna RTE 1.6 16V , Liftback r.v. 1998

lemricka
Starting member
Příspěvky: 36
Registrován: pát říj 02, 2009 20:53
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od lemricka » úte kvě 15, 2012 19:44

to market.
Bud naprosto v klidu, jezdi jako clovek, po dojezdu nech nastartovano nebo dva kilometry pred dojezdem jed kadla kadla aby turbo stihlo normalne vychladnout na normalni teplotu,pravidelne men olej podle me staci po 15 tis nebo po roce. vzdy davej kvalitní olej ne zadnou no name znacku. a neboj turbo si rekne o repas samo z niceho nic ti zacne auto papat olej . Ume to bylo naraz si turbo zacalo brat olej 1 litr na 1000 km. a do te doby sem mel taky hadice od oleje prosakle ale olej to nezralo. Moje turbo nalitalo v pohode poctivych 280 000 km:-) turbo co sem mel na lancii kappe melo najeto 580 000 km nez umrelo a na lancii delte 380 000 a bylo porad dobre :-) takze bych ztoho nemel strach :-) Poprípade repas podle me neni zase tak draha zalezitost jak vsude v servisech rikaji , Fungl nove turbo se da sehnat bez problemu za 11 - 12 tis kdyz je vcasny repas a turvo nema havarii tak se ceny pohybuji kolem 7 tis. vymena turba me jako naprostemu lajkovy trvala cca 3 hodiny + dve hodiny cisteni a rozebrani celeho saciho potruby. tudis v servise si nemuzou uctovat vic jak 5 hodin prace to se musi mechanik jeste dloubat v nose :-D
Jinak ja nikdy auto nezahrivam po nastartovani jen ho nehonim kadla kadla do 2000 tis otacek max a nemuze byt problem :-)
Renault laguna II privilage 1,9 Dci88 kw

Uživatelský avatar
Stanley.ONEill
Advanced member
Příspěvky: 374
Registrován: čtv zář 20, 2007 16:59
Bydliště: Kralovehradecko

Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od Stanley.ONEill » úte kvě 15, 2012 22:36

Ono diesel stejne jek tak behem chvile nezahrejes pred jizdou .. jako to je u benzinu. Jinak souhlas :)
Nyní: Renault Laguna II 1.9 dCi - Black beauty

Před: Renault Laguna RTE 1.6 16V , Liftback r.v. 1998

Uživatelský avatar
VanJ
Advanced member
Příspěvky: 379
Registrován: čtv zář 11, 2008 16:01
Bydliště: Zilina
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od VanJ » úte čer 05, 2012 08:58

Po vymene turba mi auto prepina motor do nudzoveho rezimu (po prejdeni urcitej vzdialenosti).
Turbo bolo kupovane cez internet a predavane bolo naraz pre viacero modelov Renaultu s tym istym motorom. V navode je uvedene, ze treba turbo nastavit skrutkou na podtlakovom regulatore pre moje vozidlo. Servis Renault ZA turbo namontoval bez toho, a nasledne je s autom tento problem.
Ich konecne rozhodnutie je, ze poruchu sposobuje nenastavene turbo, a ze jeho nastavenie oni riesit nebudu.
Hladam teraz niekoho, resp. sposob ako ho nastavit. V MR339LAGUNA1.pdf sa to riesi ale len pre motor F9Q. Motor G9T sa nespomina nikde, a ani sa mi ho nepodarilo najst v ziadnych dalsich PDF-kach z Dialogysu. :-(
Viete niekto poradit?
Ako je turbo, resp. ta regulacna skrutka, dostupna na zabudovanom turbe? Bude ho kvoli tomu treba znovu vybrat?
Laguna Grandtour 2.2dCi Initiale 5st Automat, 2004 , Cabasse Auditorium, Carminat Informe, stresne okno a 17" elektrony

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od amat » úte čer 05, 2012 09:05

No když jsem si objednal nové turbo Garrett tak mi bylo sděleno, že to nemám nastavovat, že to nastavené je.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
VanJ
Advanced member
Příspěvky: 379
Registrován: čtv zář 11, 2008 16:01
Bydliště: Zilina
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od VanJ » úte čer 05, 2012 09:09

amat píše:No když jsem si objednal nové turbo Garrett tak mi bylo sděleno, že to nemám nastavovat, že to nastavené je.
No nemusite vobec riesit, ze na novom turbe to je nastavne. Na originale konkretne na Lagunu od Renualtu za 2082,- Eur to urcite nastavene bude..
Toto turbo proste nastavene nebolo, a v navode k nemu sa uvadza, ze tato jedna vec sa ma nastavit. Takze ako?
Laguna Grandtour 2.2dCi Initiale 5st Automat, 2004 , Cabasse Auditorium, Carminat Informe, stresne okno a 17" elektrony

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od Zefek » úte čer 05, 2012 10:17

A proč to nejdeš reklamovat? Ono vrtat do takových věcí bez diagnostiky je dost problém a pak je z toho akorát bolavá hlava a nakonec si s autem neví rady nikdo.
Není to totiž nic ve smyslu otoč dvě otáčky šroubovákem ...
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
VanJ
Advanced member
Příspěvky: 379
Registrován: čtv zář 11, 2008 16:01
Bydliště: Zilina
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od VanJ » úte čer 05, 2012 10:20

A co konkretne, aku vadu tovaru, by som reklamoval?
Laguna Grandtour 2.2dCi Initiale 5st Automat, 2004 , Cabasse Auditorium, Carminat Informe, stresne okno a 17" elektrony

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od Zefek » úte čer 05, 2012 10:43

Montoval ti to servis, takže můžeš reklamovat práci a to, že ti to po montáži padá do nouzového režimu a že to před tím nedělalo. Bez diagnostiky nevíš, jestli to turbo dobře tlačí vzduch, jestli to neuniká někde na okruhu vysokého tlaku, jestli není vadný snímač tlaku ... Je tam spousta věcí, které můžou ten nouzový režim způsobovat.

Na regulátoru tlaku se většinou nic nenastavuje - není ani jak ani co, ale nastavuje se samotné turbo. Bývá nastaveno z výroby a je to zakápnuté barvou, aby to nemohl někdo přenastavit. Nastavení turba je možné provést, ale je k tomu potřeba měření podtlaku (turbo má podtlakovou regulaci) a měření pohybu táhla variabilní geometrie turba.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
VanJ
Advanced member
Příspěvky: 379
Registrován: čtv zář 11, 2008 16:01
Bydliště: Zilina
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od VanJ » úte čer 05, 2012 10:55

Zefek píše: Nastavení turba je možné provést, ale je k tomu potřeba měření podtlaku (turbo má podtlakovou regulaci) a měření pohybu táhla variabilní geometrie turba.
No a presne toto potrebujem nastavit na tom turbe. Pre 1,9dCi (F9Q) motor je to popisane v tom pdf-ku, cize tlaky a posun tycky v mm. (vid str. 133 v MR339LAGUNA1.pdf). Ale pre moj motor 2,2dCi (G9T) som to nenasiel. :?
Teoreticky by som sa mal zaobist aj bez tej tabulky, kedze mam moje povodne turbo, kde ten regulator bol naastaveny. Len k tomu nemam ani ani nastroje, ani miesto kde, a nie som si isty ci tento postup bude korektny.
Laguna Grandtour 2.2dCi Initiale 5st Automat, 2004 , Cabasse Auditorium, Carminat Informe, stresne okno a 17" elektrony

Uživatelský avatar
VanJ
Advanced member
Příspěvky: 379
Registrován: čtv zář 11, 2008 16:01
Bydliště: Zilina
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od VanJ » úte čer 05, 2012 14:44

UPDATE:
Bol som pre auto. Auto sa sprava tak, ze po chvilke (mne to trvalo mozno 200m) rozsvieti kontrolku vstrekovania a prepne sa do nudzoveho rezimu. Dali mi este vypis z diagnostiky, bola tam jedna chyba - DF301 - CO.0 . Podla popisu technika by to malo byt malo vzduchu v sani. Ale to by musela byt chyba - DF301-1.DEF. DF301-CO.0 by mala byt: "Preruseny obvod alebo skrat na kostru elektromagnetickeho ventilu preplnovania".
Zhodou okolnosti skusali tento ventil vymenit za novy aby odstranili poruchu, ale neuspeli. Myslite, ze je mozne aby v znackovom servise boli natolko neschopni, aby preverili privodny kablik k tomuto ventilu?
Ak sa nemylim, tento ventil by mal ovladat privod do podtlakoveho regulatora na turbe, cize ak by nefungoval, nefungovala by zaroven podtlakova regulacia turba, tak je? Viedla by takato porucha k popisanemu spravaniu auta?
A opacana otazka, ak by bol zle nastaveny doraz tiahla podtlakoveho regulatora, a tym padom by mala rugalacia nespravny rozsah, mohlo by to vyvolat chybu elektriky na ventile?

Kontrola funkcnosti ventilu by nemal byt tazka. Kratko po starte by sa mal tento privod otvorit a tiahlo by sa malo zatiahnut do regulatora na doraz. Akurat, ze neviem ako je v 2,2dCi turbo zabudovane (umiestnene) a teda neviem kde to pozriet. Existuje nejaky dielensky manual (PDF) o motore 2,2dCi (G9T 70x)?
Laguna Grandtour 2.2dCi Initiale 5st Automat, 2004 , Cabasse Auditorium, Carminat Informe, stresne okno a 17" elektrony

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od Zefek » úte čer 05, 2012 15:55

Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
VanJ
Advanced member
Příspěvky: 379
Registrován: čtv zář 11, 2008 16:01
Bydliště: Zilina
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od VanJ » úte čer 05, 2012 16:06

Vdaka za tip. Sice tam preberaju podkody 1.DEF a 2.DEF ale skusim tam napisat.
Laguna Grandtour 2.2dCi Initiale 5st Automat, 2004 , Cabasse Auditorium, Carminat Informe, stresne okno a 17" elektrony

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od Zefek » úte čer 05, 2012 16:22

Změř odpor regulačního ventilu. Musí mít 15,5, nebo 16,4 ohmů (záleží na typu, jsou dva). A pak uvidíš. Pokud bude odpor jiný, je vadný regulační ventil.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od EfineSS » úte čer 05, 2012 17:45

Sice nevím(e) kvůli jaké závadě jsi měnil turbo, ale předpokládám že do nouzáku ti to předtím nepadalo. Pokud ne, příčinu problému bych hledal v tom rozhladěném turbodmychadle. Do nastavení regulace turba se prostě nešahá a musí to být nastavené z výroby. Pokud není, tak bych o to ani pohledem nazavadil. Jestli máš možnost, turbo vrať a kup si pořádné, ušetříš si tak spoustu problémů.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
VanJ
Advanced member
Příspěvky: 379
Registrován: čtv zář 11, 2008 16:01
Bydliště: Zilina
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od VanJ » úte čer 05, 2012 17:57

Zefek píše:Změř odpor regulačního ventilu. Musí mít 15,5, nebo 16,4 ohmů (záleží na typu, jsou dva). A pak uvidíš. Pokud bude odpor jiný, je vadný regulační ventil.
Tejto diagnostiky som si vedomy, ale bude zbytocna. V servise pri analyzovani chyby tento ventil vymenili za novy, s ktorym im to robilo tiez, cize nim to nebude. Ak je niekde preruseny kabel alebo sa skratuje o kostru tak to robi nahodne a to sa bude velmi tazko zistovat. Ak by nebola draha a narocna vymena toho kabla, najradsej by som ho vymenil.

Urobil som inac dalsiu skusobnu jazdu cca 20km pricom som skusal ist aj dlhsi usek (7-10s) s motorom na cca 4.000 otacok a vsetko fungovalo - ziadny nudzovy rezim. Takisto som skusal z nizkych otacok pridavat na vysoke a takisto vsetko OK.
Ten prvy raz co mi hodilo ten nudzovy rezim bol motor este studeny, a vtedy som len mierne pridal do kopca (mozno 2.500-700 ot) a hned to nahodilo. Konzultoval som aj to spravanie s jednym znamym mechanikom, a tiez sme skusali motor vytacat vo volnobehu pricom pozoroval tu tycku na podtlakovom regulatore a videl, ze to reguluje. Povedl mi, ze sa mu nezda, ze by mal byt problem s nastavenim turba, lebo to by inac hadzalao do nudzoveho zakazdym pri tych istych podmienkach.
Laguna Grandtour 2.2dCi Initiale 5st Automat, 2004 , Cabasse Auditorium, Carminat Informe, stresne okno a 17" elektrony

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od EfineSS » úte čer 05, 2012 18:02

Ale tam nezáleží jen na otáčkách motoru, ale i na jeho zatížení, kdy to turbo reguluje jinak. Jak víš že ho máš nastavené správně? Dokud to turbo neseřídí někdo, kdo tomu rozumí a ví přesně co dělá, hledat závady jinde je mimo mísu.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
VanJ
Advanced member
Příspěvky: 379
Registrován: čtv zář 11, 2008 16:01
Bydliště: Zilina
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od VanJ » úte čer 05, 2012 18:32

Dobre. Vas nazor akceptujem, ale povazujem ho za dohad na zaklade skusenosti ale bez faktickeho dokazu.
Osobne si myslim, ze ak by bolo turbo zle nastavene teda by zle regulovalo, muselo by sa to prejavit na tlaku vzduchu vstupujuceho do sacieho systemu, a to by nasledne vyvolalo chyby v diagnostike, konkretne DF301-1.DEF a DF301-2.DEF . Ale podla vypisu z diagnostiky sa nic take nedeje. Pre istotu si ale este idem nastudovat a rozchodit DDT2000 na NB, aby som sa naozaj presvedcil, ci tieto chyby nenastavaju, a nespolahnem sa len na jeden vypis zo servisu. Akurat sa obavam, ze kym tych 37+- stran o DDT2000 precitam, tak z toho aj zblbnem ak ma niekto nenasmeruje na konkretny navod :-(
Laguna Grandtour 2.2dCi Initiale 5st Automat, 2004 , Cabasse Auditorium, Carminat Informe, stresne okno a 17" elektrony

Uživatelský avatar
VanJ
Advanced member
Příspěvky: 379
Registrován: čtv zář 11, 2008 16:01
Bydliště: Zilina
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od VanJ » úte čer 05, 2012 18:46

EfineSS píše:Ale tam nezáleží jen na otáčkách motoru, ale i na jeho zatížení, kdy to turbo reguluje jinak. Jak víš že ho máš nastavené správně? Dokud to turbo neseřídí někdo, kdo tomu rozumí a ví přesně co dělá, hledat závady jinde je mimo mísu.
Este jedna vec ma napadla. Pri poruche turba mi vysalo vsetok olej z motora (cca 7l). Ten olej isiel nasledne do sacieho systemu, cize cez intercooler cez cidlo tlaku vzduchu az do motora. Nemohlo sa stat, ze to cidlo je zanesene od oleja a ma tak ovplyvnenu funkcnost? Mozno ho skusali cistit, ale mozno to nepomohlo a mozno ho vobec necistili. :( Mohlo by sa vadne cidlo tlaku prejavovat tymto sposobom?
Laguna Grandtour 2.2dCi Initiale 5st Automat, 2004 , Cabasse Auditorium, Carminat Informe, stresne okno a 17" elektrony

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od EfineSS » úte čer 05, 2012 19:01

Já myslím, že stačí ta chyba na elmag ventilu pro řízení podtlaku. Nejsem diagnostik ale myslím, že ŘJ motoru musí vědět jak velký podtlak je na regulaci turba potřeba pro vytvoření určitého tlaku plnícího vzduchu v závislosti na zatížení motoru. Jestliže je nějaká veličina v daném momentu mimo rozsah, je to chyba. Regulace motoru je velmi komplikovaná věc a je to o souhře spousty faktorů, kde i drobná odchylka znamená problém.

Samozřejmě pokud je snímač tlaku plný oleje, vliv na funkci to určitě vliv mít může. Mimochodem, stihl jsi při té poruše včas zastavit motor? Jen aby nedošlo k jeho přidření..
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
VanJ
Advanced member
Příspěvky: 379
Registrován: čtv zář 11, 2008 16:01
Bydliště: Zilina
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od VanJ » úte čer 05, 2012 19:08

EfineSS píše:Mimochodem, stihl jsi při té poruše včas zastavit motor? Jen aby nedošlo k jeho přidření..
Nie. Bol som celkom prekvapeny, ze mi hlasilo len "oranzovu" poruchu vstrekovania, a nie aj "cervenu" pokles tlaku oleja. Je mozne, ze som to s tymi "vsetkymi 7L" v predchadzajucom prispevku prehnal. Ale po odstaveni a zasunuti karty elektronicky merak oleja hlasil len same ciarky, a tyckova sonda ukazovala olej na minime. Ked som tam nasledne dolial 2L oleja, ukazovala elektronicka odmerka polovicu ciarok. Myslim, ze k pridretiu motora asi nedoslo.
Laguna Grandtour 2.2dCi Initiale 5st Automat, 2004 , Cabasse Auditorium, Carminat Informe, stresne okno a 17" elektrony

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od Zefek » stř čer 06, 2012 08:48

Ta regulace funguje úplně jednoduše. Je tam regulační ventil, kterým se řídí podtlak a tím se nastavuje geometrie turba. To na základě nastavené geometrie mění rychlost otáčení a tím se ovlivňuje plnící tlak, který je snímán snímačem tlaku.

Jsou tam tedy pouhé tři komponenty - snímač tlaku, regulační ventil a turbo. Celé to funguje tak, že na základě snímače plnícího tlaku vzduchu v sání se přes regulační ventil mění geometrie turba a to buď zvyšuje, nebo snižuje plnící tlak (přidává/ubírá vzduch). Můžou tam vznikat dva druhy poruch.
Vzhledem k tomu, že turbo se otáčí vysokou rychlostí a má tedy nějakou setrvačnost, stejně jako má setrvačnost motor, nedochází ke změně plnícího tlaku okamžitě, ale postupně. Ale i to je označeno časovým úsekem, ve kterém musí změna proběhnout. Pokud změna tlaku neproběhne, přestane jednotka na nějakou dobu (do vypnutí motoru) turbo ovládat. Z turbomotoru se pak stane lehce přeplňovaná atmosféra (v sání je 700mbar).
Ale je zvláštní, že pokud motoru chybí vzduch, tak jsou nastavené docela velké tolerance. Už jsem se setkal s případem, kdy chybělo přes 500mbar a kontrolka ani závada žádná. Vzhledem k tomu, že turbo tlačí při maximálním výkonu 2200 - 2400mbar (2700 u 1.6dci), je podle mě 500mbar dost. Akorát to auto nejelo, nemělo výkon. Tlaky vyšší než 2200-2400mbar už znamenají chybu a jednotka okamžitě vypíná regulaci turba.

Druhou možností je elektronická porucha na snímači tlaku, nebo na regulačním ventilu. I při téhle poruše jednotka přestane turbo ovládat (opět je v sání 700mbar), ale pouze dočasně - dokud elektrická závada trvá.

Funkčnost regulace se pozná docela jednoduše. Při běžícím motoru na volnoběžné otáčky stačí odpojit regulační ventil od napájení. Ovládací táhlo geometrie turba se musí přesunout z jednoho konce na druhý své dráhy. Při špatně seřízeném turbu (špatně nastavené ovládací táhlo) dochází k tomu, že auto v nízkých otáčkách jede a při překročení určitých otáček tah ztrácí, případně naopak v nízkých otáčkách nejede a najednou vystřelí jako raketa.

Ale pokud se závada objevuje jen někdy, neřešil bych, jestli je špatně nastavené turbo (bude nastavené správně), nebo je vadný snímač tlaku. DF301 s příznakem CO.0 jasně označuje závadu na okruhu regulačního ventilu. Může se jednat o poruchu kontaktu v konektoru, zaoxidovaný konektor, ...
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
VanJ
Advanced member
Příspěvky: 379
Registrován: čtv zář 11, 2008 16:01
Bydliště: Zilina
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od VanJ » stř čer 06, 2012 09:38

Zefek píše:Ale pokud se závada objevuje jen někdy, neřešil bych, jestli je špatně nastavené turbo (bude nastavené správně), nebo je vadný snímač tlaku. DF301 s příznakem CO.0 jasně označuje závadu na okruhu regulačního ventilu. Může se jednat o poruchu kontaktu v konektoru, zaoxidovaný konektor, ...
Ja sa tiez priklanam k tomuto nazoru. Chcem ale este urobit novu diagnostiku, ci sa ta chyba este stale objavuje, pretoze na tom vypise zo servisu je relativne stary datum. Musim ale najprv zisit ako sa to s tym DDT robi.
Mimochodom, dnes rano ako som siel do prace, mi opat vyskocila chyba vstrekovania a preplo sa do nudzoveho rezimu. Neveim ci je to nahoda, alebo nie, ale ta porucha nastala na rovnakom mieste (usek cesty) ako predtym, a auto (motor) boli este studene. Tie testy s vyssimi otackami som vcera robil uz so zohriatym motorom. Neviem teda, ci na to moze mat toto nejaky vplyv. Viem, ze EM ventil regulacie podtlaku funguje s oneskorenim zavislym na teplote chladiacej kvapaliny, ale to by malo byt len po starte.

------------------------------------------------------
UPDATE: Tak s tym K-Line kablom na COM port co som mal od znameho co robi VW Group sa mi to nespojilo :( Musim najst iny kabel zrejme. :-(
Laguna Grandtour 2.2dCi Initiale 5st Automat, 2004 , Cabasse Auditorium, Carminat Informe, stresne okno a 17" elektrony

Uživatelský avatar
VanJ
Advanced member
Příspěvky: 379
Registrován: čtv zář 11, 2008 16:01
Bydliště: Zilina
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od VanJ » čtv čer 07, 2012 14:10

Tak ani s dalsim USB (FDTI) kablom sa mi DDT2000 nepodarilo pripojit. Neviete o niekom serioznom, co mi spravi diagnostiku v ZA?

Inac zaujimave info. Ta chyba sa mi objavila zatial 4x. Zakazdym to bolo +/- 100m na tom istom mieste. Uz som aj skusal tam ist roznym sposobom aj s rozne zohriatym motorom. Normalne tadial jazdim cca 60km/h a mierne sa rozbieham. Naschval som skusal ist pomalsie motor tocil cca 1500, a aj tak ju nahodilo. Nikde inde kde som jazdil, sa ta chyba zatial nevyskytla, a to som teda skusal rozne rezimy zatazenia.
Laguna Grandtour 2.2dCi Initiale 5st Automat, 2004 , Cabasse Auditorium, Carminat Informe, stresne okno a 17" elektrony

motorsport
Starting member
Příspěvky: 77
Registrován: ned bře 22, 2009 23:34
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od motorsport » čtv črc 12, 2012 21:34

Přišel prosím někdo na to, čím to, že po výměně turba na 2,2 dci motor skáče do nouzového režimu s chybou DF201, jak tu je popisováno?

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 hostů