Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
jarda19
Grafoman
Příspěvky: 2123
Registrován: ned led 17, 2010 19:25
Bydliště: Havířov

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od jarda19 » úte lis 08, 2011 21:17

No já bych moc s těmi najetými kilometry nemachroval......pokud nevíš jak zastavit motor který jede nekontrolovaně na olej tak se máš ještě hodně co učit.
Lagu II 2.2 dci plná výbava
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....

Uživatelský avatar
johnyd21
Senior member
Příspěvky: 1488
Registrován: sob bře 27, 2010 17:19
Bydliště: Doma
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od johnyd21 » stř lis 09, 2011 07:24

jarda19 píše:No já bych moc s těmi najetými kilometry nemachroval......pokud nevíš jak zastavit motor který jede nekontrolovaně na olej tak se máš ještě hodně co učit.
Asi tak.
Koleos 2018
Intens Energy dCi 175 4x4 Can-Clip,Vag-VCDS-Op-com,Bmw ista-D,KTS 540 Esi 2

Uživatelský avatar
Vladislav Sedlák
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: čtv říj 07, 2010 22:15

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od Vladislav Sedlák » stř lis 09, 2011 11:44

Zdar pánové - jarda19 + johnyd21

Nechci machrovat, učit se musí každý, i Vy. Všechno je jednou poprvé. Neříkal jsem, že si nevím rady. Zkušenost s rozleceným motorem mám již od svých 14 - ti let, kdy jsme s tátou dusili motor Zetoru 15 P na pětku proti rohu staré budovy. Podařilo se. Auto má výkonnější brzdy, takže stačí na nejvyšší přev. stupeň zašlápnout brzdu a motor zadusit. Chytáte se slovíček. Až se Vám to stane, mnoho času na přemýšlení mít nebudete. Psal jsem to kvůli tomu, aby se někteří možná zkušenější poučili. Na to tohle fórum je. Nebo se taky mýlím? Po válce je každý generál. Mě osobně štve cena těch oprav jinak auto jezdilo už na druhý den. Mějte se krásně a mnoho šťastných kilometrů. Přijeďte na sraz. Pohovoříme z blízka. :rolling:
Renault Laguna II Grandtour 1.9 dCi 88 kw Privileg r.v. 4/2001 / 390 000 km. :mava:

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od Zefek » stř lis 09, 2011 12:15

Já myslím, že kluky spíš naštval ten přístup, že Renault už nikdy. Tohle je takové tvrzení. Já na to sice nereaguju, ale taky příspěvky s obsahem Renault je zlo, Renault nikdy víc, Renault má znak kvality na kapotě přeskakuju a o tom, kdo tohle napsal si myslím své.

To s tím turbem je mi velmi líto, ale řeknu ti, že jsem se minulý týden vracel domů a asi 5km od baráku se dívám, že na poli je nějaký divný, šedomodrý dým. Přemýšlel jsem, co to asi je. A když jsem stovkou vletěl do zatáčky, tak mi to došlo. Na kraji stála odstavena Octavia 1.9 TDI. Z čeho si myslíš, že ten dým asi byl? Hádáš správně, bylo to turbo. A majitel jen poskakoval kolem auta. Vzhledem k tomu, kolik toho kouře bylo, tak ho taky nenapadlo, že by to mohl zašlápnout přes pětku a brzdu.
Aha, tohle byl motor od VW, to asi byla nějaká vyjímka. Nemyslím si. Problém turba je v tom, že je potřeba nějaké znalosti uživatele. Nejrychlejší cesta, jak turbo zničit, je naložit mu plné koně a pak típnout. Ložiska na turbu se nestačí ochladit a zničí se. Dobrým ukazatelem stavu turba je radiální vůle na hřídelce. Když se radiální vůle nadměrně zvětší, může se stát, že při větší náloži ložiska neudrží tlak oleje - ano, turbo je mazáno tlakovým olejem a prostě ho pustí. Ať do výfuku, nebo do sání. Pak ho začne spalovat motor. A nebo může dojít k většímu problému a to je destrukce turba. Oba tyhle problémy mají společný základ - nadměrná radiální vůle a opotřebované ložiska turba. Ale tohle se může stát v jakémkoliv autě, které má turbo.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Vladislav Sedlák
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: čtv říj 07, 2010 22:15

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od Vladislav Sedlák » stř lis 09, 2011 12:42

Ahojky.

Asi máš pravdu, že se jich dotknul ten přístup. Moje žena zase říká, že v pohodlnějším autě ještě neseděla. Má pravdu. Já po jízdě 1250 km. dlouhé se také necítím vůbec unaven. Ale jen letos jsem do Laguny II nastrkal 100 000. Na jaře to byla výměna motoru, teď zase turbo + 2x odtah. Z toho jeden z Maďarska (605 km.) A to už by naštvalo každého. No jak jsem již psal, doufám, že jsem si svůj díl smůly vybral na několik let. Laguna má zatím amnestii. Původně jsem ji chtěl prodat, ale teď si musí odsloužit ty náklady do ní vražené. V turbu se zlomila hřídel a olej vytekl tudy. Naštěstí ne všechen. Asi stářím. Za nové auto zaplatíš hnet, za staré stejně, jen postupně. :roll:
Renault Laguna II Grandtour 1.9 dCi 88 kw Privileg r.v. 4/2001 / 390 000 km. :mava:

Hurikan
Starting member
Příspěvky: 42
Registrován: pon srp 22, 2011 10:36

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od Hurikan » úte lis 29, 2011 08:46

Vladislav Sedlák píše: Za nové auto zaplatíš hnet, za staré stejně, jen postupně. :roll:
Dobrá úvaha :)
jinak jak si řešil ten odtah 605km? to musel být docela balík, příští rok jedu do Chorvatska a tohle je snad jediné čeho se bojím, že někde klekne auto.
Laguna II Grandtour 1.9. 79Kw , Honda Prelude 2.2 Vti 4WS

dříve:
Civic coupe, Prelude 2.2 ATTS, Civic Vtec, Civic Vti, Accord Type-R

Uživatelský avatar
Vladislav Sedlák
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: čtv říj 07, 2010 22:15

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od Vladislav Sedlák » stř lis 30, 2011 19:50

Zdar pane. :smile15:
Ten odtah jsem řešil následovně. Jelikož v tom místě nebyl signál na roaming českého operátora, nezbylo nic jiného, než zabalit děti do dek, postavit trojúhelník a vydat se hledat pomoc. Došli jsme k tel. hlásce na dálnici a požádali o pomoc v ruském jazyce, protože maďarsky neumíme a angličtinu nechcou Maďaři. Asi za 20 minut se z mlhy za námi objevila pomoc s blikajícím majákem. Byla to odtahovka. Auto pro 7 lidí a za ním přívěs na odtah auta. A teď cena. Asi 17 tis. korun českých. Dobré ne? Kdyby pro nás jel někdo z Česka,tak by to stálo víc a ještě bychom čekali do rána v mínus pěti stupních. Nedovedu si to představit s dětmi. Možná sám.
Tak se měj fajn a té cesty se neboj. Až něco přijde, tak se to vyřeší hnet. Hlavně neztrácet hlavu a naději.
Renault Laguna II Grandtour 1.9 dCi 88 kw Privileg r.v. 4/2001 / 390 000 km. :mava:

zeldic100
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: sob led 21, 2012 20:37

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od zeldic100 » sob led 21, 2012 20:41

Dobrý večer, chtěl bych se zeptat. V poslední době mi vynechává turbo. Auto přestane mít výkon ale při zařazení vyššiho či nižšího stupně hned naskočí. Nedělá mi to sice často ale raději bych se vás chtěl zeptat co s tím ? Děkuji ;)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od Šamša » sob led 21, 2012 23:01

zeldic100 píše:Dobrý večer, chtěl bych se zeptat. V poslední době mi vynechává turbo. Auto přestane mít výkon ale při zařazení vyššiho či nižšího stupně hned naskočí. Nedělá mi to sice často ale raději bych se vás chtěl zeptat co s tím ? Děkuji ;)
Problém řešen zde: http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... &start=100
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

sqosh
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: sob pro 31, 2011 15:38

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od sqosh » sob úno 18, 2012 12:26

Zdravím chci se zeptat kolik má tlačit turbo na laguně 1.9 88kw mě tlačí tak při 3000ot/min. okolo 1400 mbar to mi přijde dost málo nemělo by tlačit okolo 2000 dík za odp.

Uživatelský avatar
Dehumanizer
Člen RCČR
Příspěvky: 1684
Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od Dehumanizer » sob úno 18, 2012 12:59

sqosh píše:Zdravím chci se zeptat kolik má tlačit turbo na laguně 1.9 88kw mě tlačí tak při 3000ot/min. okolo 1400 mbar to mi přijde dost málo nemělo by tlačit okolo 2000 dík za odp.
Najvacsi tlak myslim dava medzi 2000-2500 a ak si dobre pamatam tak u mna to je okolo tych 2 barov. Nemam tu teraz po ruke ziadne vystupy z diagnostiky co som zapisoval ale takto nejako to je, bohuzial si nepamatam kolko to bolo u mna pri tych 3000 otackach, ale myslim ze asi viac ako 1.4. Zalezi ale aj na tom ci mas plyn na podlahe alebo ci len mierne pridavas, myslim ze ked mu nenakladas naplno tak netlaci tolko.
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014

sqosh
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: sob pro 31, 2011 15:38

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od sqosh » ned úno 19, 2012 13:33

no hele šlapal jsem mu celkem dost ale přes 1500 se to nepřehouplo ani náhodou ..chci se právě ujistit než dám turbo na repas potřeboval bych vědět jak jede jina laguna 88kw abych mohl srovnat výkony jel jsem s jednou 88 a ta jela o dost líp jak ta moja tak nevím

Uživatelský avatar
Dehumanizer
Člen RCČR
Příspěvky: 1684
Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od Dehumanizer » ned úno 19, 2012 14:47

sqosh píše:no hele šlapal jsem mu celkem dost ale přes 1500 se to nepřehouplo ani náhodou ..chci se právě ujistit než dám turbo na repas potřeboval bych vědět jak jede jina laguna 88kw abych mohl srovnat výkony jel jsem s jednou 88 a ta jela o dost líp jak ta moja tak nevím
no ak to cez 1.5 neslo tak je urcite niekde problem... ten ale moze byt aj inde ako v samotnom turbe, aj ked to je najpravdepodobnejsie... rozhodne by som sa minimalne pozrel do diagnostiky ci tam neukazuje nejake ine chyby a podla toho riesit
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od Šamša » ned úno 19, 2012 17:37

Turba u 1.9dCi tlačí mezi 1450-1470 mbar.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Dehumanizer
Člen RCČR
Příspěvky: 1684
Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od Dehumanizer » ned úno 19, 2012 18:15

Šamša píše:Turba u 1.9dCi tlačí mezi 1450-1470 mbar.
Tak to mozno na 79kW ale na 88kW ani nahodou. U mna to tlaci do 2000-2100 odjakziva, rovnako aj pred repasom aj po, a ziadny cip ani nic podobne nemam.
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014

Uživatelský avatar
Dehumanizer
Člen RCČR
Příspěvky: 1684
Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od Dehumanizer » ned úno 19, 2012 18:30

Ale asi sa bavime kazdy o niecom inom lebo to co ukazuje DDT je absolutny tlak, ty asi hovoris o relativnom, takze to sedi...
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od Šamša » ned úno 19, 2012 23:40

Diagnostika Bosch a Clip ukazují v relativním.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Dehumanizer
Člen RCČR
Příspěvky: 1684
Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od Dehumanizer » ned úno 19, 2012 23:43

ok, tak sme sa len nerozumeli.
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014

Uživatelský avatar
ladik164
Junior member
Příspěvky: 136
Registrován: pon bře 22, 2010 08:42
Bydliště: Velké Meziříčí

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od ladik164 » ned bře 18, 2012 20:12

Tak jsem včera doturboval, noužovej režim, čmud jak sviňa a místo pískání z turba tak jen štěrchání šroubků ve sklince :) dneska jsem to rozdělal a pěkná paseka teda. olej mám úplně všude. Intercooler, katalizátor, sání. Lopatky omlácený, oštípaný, vůle jak sviňa. A nejhorší na tom je, že ta špína nejde umyt z ruk :D
Renaul Laguna Grandtour 1.9dCi 88kW Privilege, r.v.2002 200000Km

Uživatelský avatar
ladik164
Junior member
Příspěvky: 136
Registrován: pon bře 22, 2010 08:42
Bydliště: Velké Meziříčí

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od ladik164 » pon bře 19, 2012 10:26

Zdarec, jen mám dotaz čím mám po prosaku ojele do sání a intercooleru vyčistit vedení? stačí proplach benzinem nebo je třeba nějaký další ošetření? dále mně zajímá jestli jste někdo měnil olejový čerpadlo. volal jsem do 4 firem co repasují turba a 3 mně řekli že se s turbem mění i olejový čerpadlo?! co je na tom pravdy?

Dík za odpovědi
Renaul Laguna Grandtour 1.9dCi 88kW Privilege, r.v.2002 200000Km

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od EfineSS » pon bře 19, 2012 18:08

Hlavne pořádně vyčisti katalyzátor, ať neshoříš! Sání a IC bude stačit pořádně vyčistit odmaštovačem na brzdy, nic víc potřeba nebude. Olejový čerpadlo se měnit nemusí, to je nesmysl.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od Laco19 » pon bře 19, 2012 19:26

Cistit katalyzator neviem ci je az take nutne - ja som necistil, sice to dost dymilo kym sa nevypalil olej z celeho vyfukoveho potrubia ale po par km to uz bolo OK.
IC som preplachol benzinom alebo petrolejom (nepamatam co som mal poruke).
Podla manualov (myslim ze aj podla manualu k turbu) treba menit v podstate vsetko okolo turba: IC, vsetky hadice, potrubia na mazanie turba atd - asi vedia preco, preto ich treba aspon dokladne umyt.
Pri montazi daj pozor na spravnu polohu odtokoveho potrubia mazania turba (pozri to v manuali). Je dobre pretocit motor s odmontovanymi zhavicmi aby sa z valcov odstranil steceny olej - ten by pri startovani mohol poskodit motor.

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od EfineSS » pon bře 19, 2012 20:24

Záleží na tom, kolik se toho oleje do katu dostalo. Už jsem byl svědkem toho že po havárii turba na V6, opravě a následném zkušebním chodu motoru došlo k masivnímu přehřívání katu a tak i skoro k požáru. Takže bych to rozhodně nepodceňoval.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
ladik164
Junior member
Příspěvky: 136
Registrován: pon bře 22, 2010 08:42
Bydliště: Velké Meziříčí

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od ladik164 » úte bře 20, 2012 09:49

Jasný, dík z rady a ještě mně zajímá, koupili jste nový turbno nebo repas? je docela rozdíl dát 7 nebo 15 tisíc....
Renaul Laguna Grandtour 1.9dCi 88kW Privilege, r.v.2002 200000Km

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od Laco19 » úte bře 20, 2012 10:09

ladik164 píše:Jasný, dík z rady a ještě mně zajímá, koupili jste nový turbno nebo repas? je docela rozdíl dát 7 nebo 15 tisíc....
Ja nove. Turbo som mal poskodene rovnako ako ty a na 2.2dci to niekde odmietli repasovat a niekde bola cena opravy blizka cene noveho turba. Tiez nebol cas dlho rozmyslat, auto potrebujem denne.

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 58 hostů