Vstřikovače v Laguně dCi

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » čtv črc 09, 2009 18:05

Dehumanizer píše:Ja dam len mensi update, nemal som dnes co robit tak som zas pozrel tie korekcie v diagnostike (nemam vobec ziadny problem, len ze sa tu o tom niekde diskutovalo zas a mna napadlo ze sa na to mozem pozriet lebo naposledy som to nedal nahravat), tak som to teraz dal ukladat chvilu na volnobeh pri zahriatom motore a vsetky korekcie tam mam do +-1 maximalne, takze snad mi to vydrzi este dlho aj ked uz maju tie vstrekovace asi 170 tisic :-)
Drzim palce :wink: .

romcos
Advanced member
Příspěvky: 272
Registrován: stř kvě 20, 2009 14:27
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od romcos » pát led 08, 2010 08:27

Ahoj,
zle štartovalo len v zime, alebo aj v lete ?
Lebo ja mám problém v tom, že začne mrznúť a auto naštartujem až na 5-krát štartovania.
Žhavenie funguje, žhaviče nové aj autovatéria.
Renault Megane II Grandtour, 1,5dCi 78kW, 2006
Obrázek

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » pát led 08, 2010 09:40

romcos píše:Ahoj,
zle štartovalo len v zime, alebo aj v lete ?
Lebo ja mám problém v tom, že začne mrznúť a auto naštartujem až na 5-krát štartovania.
Žhavenie funguje, žhaviče nové aj autovatéria.
Ked uz je prepad na vadnom vstrekovaci velmi velky tak to bude zle startovat aj v lete. No vacsinou asi motor startuje len o malo dlhsie, uzivatel si to nevsimne a prejavi sa to naplno az pri chladnejsom pocasi.
Zmeraj si tie prepady nech vies na com si, ved naklady na to su nizsie ako na jeden zhavic.

romcos
Advanced member
Příspěvky: 272
Registrován: stř kvě 20, 2009 14:27
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od romcos » pát led 08, 2010 10:00

čiže tým tvojim spôsobom ? striekačky ?
Ďakujem, je to super návod.
Renault Megane II Grandtour, 1,5dCi 78kW, 2006
Obrázek

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » pát led 08, 2010 10:12

romcos píše:čiže tým tvojim spôsobom ? striekačky ?
Ďakujem, je to super návod.
Nie je to moj sposob, podobne vyzera aj originalny pripravok.
Takze bud tymto pripravkom alebo ked uz je zle a nestartuje vobec tak mozes len dat dolu hadicky prepadov a nechat naftu stekat von (samozrejme dobre vystlat okolie vstrekovacov toaletakom), ked ti pomocnik bude startovat hned uvidis ci je niektory vadny - bude tam vyrazny prud paliva, dobre vstrekovace budu len mierne slzit. Takto to mozes urobit len ked motor nestartuje lebo pri volnobehu a vadnom vstrekovaci si zaspinis komplet motor.

romcos
Advanced member
Příspěvky: 272
Registrován: stř kvě 20, 2009 14:27
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od romcos » pát led 08, 2010 10:33

Ten prípravok je aký ? čo to je. Tie striekačky sú niekam pichnuté ?
Ďakujem
Renault Megane II Grandtour, 1,5dCi 78kW, 2006
Obrázek

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » pát led 08, 2010 11:44

romcos píše:Ten prípravok je aký ? čo to je. Tie striekačky sú niekam pichnuté ?
Ďakujem
Striekacky su dolu zatavene, sluzia len ako odmerny valec.
Prvej otazke nerozumiem.

romcos
Advanced member
Příspěvky: 272
Registrován: stř kvě 20, 2009 14:27
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od romcos » pát led 08, 2010 12:26

Jasan, "pripravok na meranie prepadov" je ten prístroj :-) a tam je nafta :-))
Renault Megane II Grandtour, 1,5dCi 78kW, 2006
Obrázek

Uživatelský avatar
Dehumanizer
Člen RCČR
Příspěvky: 1684
Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dehumanizer » pát led 08, 2010 22:51

Laco ty si nechaj ten pripravok patentovat a predavaj ho na ebayi, myslim ze by si mal slusny uspech :-)
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » pát led 08, 2010 22:59

Dehumanizer píše:Laco ty si nechaj ten pripravok patentovat a predavaj ho na ebayi, myslim ze by si mal slusny uspech :-)
To je ale okopirovany pripravok od Renaultu (vsetky vyzeraju podobne), jediny moj napad na tom je pouzitie striekaciek ale to by napadlo snad kazdeho.
Originalnejsie riesenie je testovat prepady bez pripravku porovnavanim prudov paliva - to mi velmi pomohlo.

romcos
Advanced member
Příspěvky: 272
Registrován: stř kvě 20, 2009 14:27
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od romcos » pon led 11, 2010 18:41

Tak som zistil, že u mňa nemajú problém vstrekovače, ale našli sme, že mi padá nafta, po dlhšie odstavenom aute, čiže sme našli vždy vzduchovú bublinu. Idem kupovať nové tesnenie na palivový filter, keďže ten sme menili až teraz a gumičky vyzerajú zle.
Dám vedieť výsledok ;-)
Renault Megane II Grandtour, 1,5dCi 78kW, 2006
Obrázek

Uživatelský avatar
Giggo
Experienced member
Příspěvky: 535
Registrován: čtv zář 11, 2008 12:20
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Vstřiky Megane II 1.9 dCi

Příspěvek od Giggo » pon led 18, 2010 08:53

Nevíte někdo, jestli vstřiky z tohodle motoru Vstřiky Megane II 1.9 dCi by pasovali do mojí Lagy? Předpokládám, že to bude dost podobnej nebo stejnej motor, pokud má taky 88kW.
UKRADENÁ :( Renault Laguna II; 1.9dCi 88kW@106kW; 2001

magadafagada
Experienced member
Příspěvky: 843
Registrován: pon led 29, 2007 07:22
Bydliště: staňkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od magadafagada » úte led 19, 2010 20:17

mě to třeba startuje i jede výborně, žádnej problém, ale zkoušel jsem kolik toho teče ze vstřikovače a běhěm 5sec jsem měl promočen celý hadr od nafty..... co si z toho mám vybrat?
starší vstřiky způsobují vyšší spotřebu?

Uživatelský avatar
Dehumanizer
Člen RCČR
Příspěvky: 1684
Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dehumanizer » pát led 22, 2010 17:47

magadafagada píše:mě to třeba startuje i jede výborně, žádnej problém, ale zkoušel jsem kolik toho teče ze vstřikovače a běhěm 5sec jsem měl promočen celý hadr od nafty..... co si z toho mám vybrat?
starší vstřiky způsobují vyšší spotřebu?
no ak je to ten prepad tak to tecie zas naspat do nadrze pokial viem, takze to zvysenu spotrebu nesposobuje, akurat to moze horsie ist alebo startovat. ak ti to ide dobre tak to asi neries
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014

rama
Junior member
Příspěvky: 105
Registrován: ned zář 21, 2008 13:55
Bydliště: Zilina

Příspěvek od rama » pát led 22, 2010 21:05

presne tak, prebytocna nafta ide spat do nadrze, a vzdy nejaka tece cez prepady a poistny ventil na rampe, pretoze cerpadlo tlaci nonstop v zavislosti od otacok motora
Laguna 2 2.2dCi 2003

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » pát led 22, 2010 21:32

rama píše:presne tak, prebytocna nafta ide spat do nadrze, a vzdy nejaka tece cez prepady a poistny ventil na rampe, pretoze cerpadlo tlaci nonstop v zavislosti od otacok motora
Poistny ventil na rampe prepusti az ked je tlak mimo bezneho rozsahu, je tam len pre istotu.
S tym prepadom je to tak, je tam kuzelovy vstrekovaci ventil a k nemu je privedene palivo pod tlakom z rampy. Okrem toho je kalibrovanym otvorom privedene palivo pod tlakom aj do komory so zadnou castou piestu ktory zatvara vstrekovaci ventil takze ked je komora pod tlakom tak je ventil zatvoreny a palivo nestrieka do spalovacieho priestoru. Palivo sa z komory cez kalibrovany kanal a gulickovy ventil ovladany elektromagnetom vypusta do prepadu. Napustaci a vypustaci kanal su nakalibrovane tak, aby palivo rychlejsie vytekalo ako stiha pritekat, takze ked sa gulickovy ventil otvori, je sice rampa spojena s prepadom ale palivo odteka rychlejsie ako pritieka z rampy a tlak v komore poklesne, poklesom tlaku sa otvori vstrekovaci ventil.
Takze ked zo vstrekovaca do prepadu tecie vela paliva asi v komore nebude taky tlak ako ma byt a mozno nie je vstrekovaci ventil dobre uzavrety.
Hned na zaciatku tejto temy som pisal a je tam aj foto prepadov kolkonasobne bol vyssi prepad na jednom vstrekovaci - to som startoval uplne v pohode akurat som si vsimol o par desatin sekundy dlhsie startovanie.

Uživatelský avatar
Dehumanizer
Člen RCČR
Příspěvky: 1684
Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dehumanizer » ned led 24, 2010 11:51

Laco19 píše: Hned na zaciatku tejto temy som pisal a je tam aj foto prepadov kolkonasobne bol vyssi prepad na jednom vstrekovaci - to som startoval uplne v pohode akurat som si vsimol o par desatin sekundy dlhsie startovanie.
A ma zmysel to nejako riesit kym sa to nijako vyrazne neprejavuje na startovani alebo jazde? Lebo sam si myslim vravel ze repas vstrekovacov v boschi ti moc nepomohol ak si dobre pamatam.
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » ned led 24, 2010 12:49

Dehumanizer píše:
Laco19 píše: Hned na zaciatku tejto temy som pisal a je tam aj foto prepadov kolkonasobne bol vyssi prepad na jednom vstrekovaci - to som startoval uplne v pohode akurat som si vsimol o par desatin sekundy dlhsie startovanie.
A ma zmysel to nejako riesit kym sa to nijako vyrazne neprejavuje na startovani alebo jazde? Lebo sam si myslim vravel ze repas vstrekovacov v boschi ti moc nepomohol ak si dobre pamatam.
Nedaval som opravovat vstrekovace, dal som ich len otestovat. Ked som este nevedel o CR dieseloch vela tak som ich dal otestovat na stolici u BOSCH specialistu blizko BA ale boli to vyhodene peniaze - mozno s tym nevedia robit, mozno tie testy su k nicomu alebo ma vtedy len oklamali a nic netestovali (podaroval som im cca 6500SK :wink: ). Tyzden po teste som si urobil "handrovy" test prepadov a vadny vstrekovac (podla dotycnej firmy v 100%-tnom stave) som dal vymenit.
Pred rokom som testoval vstrekovace koli tomu o par desatin dlhsiemu startu a jeden mal velky prepad. Zistoval som ako je to s repasom a z komunikacie s viacerymi firmami mi vyplynulo ze repas je mozny viacmenej len kym vstrekovac nerobi problemy teda kym je funkcny. Kupil som sadu 4 pouzitych vstrekovacov od kolegu z fora ktoremu v servise vsetky vymenili za nove, bola to loteria ale vyslo mi to. Jeden bol takmer novy, dalsi s perfektnym prepadom, treti v nudzi pouzitelny a posledny na vyhodenie - tym som svoj problem vyriesil.
Mal som zatial v ruke zatial len 9 vstrekovacov ale trysky boli upchate len na vstrekovaci ktory tiekol tak, ze uz motor velmi tazko startoval. Tie trysky nie az tak male, pri dobrom osvetleni ich vidno a pod lupou sa daju skontrolovat - hned uvidis rozdiel medzi dobrou a upchatou tryskou. Takze nejaky vplyv ten zvyseny prepad na vstrekovac ma. Okrem toho, niekto daval do nejakej temy v Espace foto roztavenych piestov (nechcel by som takto dopadnut).
Jeden vstrekovac som rozobral, problem je v gulickovom ventile - tam je gulicka ako z loziska (ked sa dobre pamatam s priemerom 0,3mm) a pod mikroskopom vidno ze je osupana. Tie gulicky sa daju kupit, aj kit pre zalapovanie sedla, trysky sa daju vycistit medenym drotikom (netreba ani ultrazvuk) ale problem je opotrebovane teleso vstrekovaca a piestik - takze som to vzdal, nikdy by to uz nebol vstrekovac v 100%-tnom stave aj ked by som mu tym asi zivot predlzil.

rama
Junior member
Příspěvky: 105
Registrován: ned zář 21, 2008 13:55
Bydliště: Zilina

Příspěvek od rama » ned led 24, 2010 22:20

ja som repasoval v BOSCHy vo Frydku Mistku, povedali mi ze ho otestuju a ak je ok tak repasnu. Z toho co viem tak mozu byt 3 chyby - tusim ze prepad, triska a samotne piezo... prepad sa najlahsie detekuje a je to mechanicke opotrebenie...

vadny prepad ti moze zabranit aj nastartovat, pretoze tlak v rampe nenastupa na minimum pre start (moj problem, ale mal som zle 2ks) - ten jeden vstrek som tusim dorazil poslednou predsmrtnou jazdou, kedy som so zapnutou diagnostikou absolvoval cestu cez makov a bumbalku a tahal som to na max tlaky (vysoke otacky 3500 + v zatazi) - celkom pekne grafy a tlaky z toho liezli... bol vymeneny za novy a auto opat startovalo relativne ok, vymena toho druheho uz nebola tak citelna ;)
Laguna 2 2.2dCi 2003

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » ned led 24, 2010 22:50

rama píše:ja som repasoval v BOSCHy vo Frydku Mistku, povedali mi ze ho otestuju a ak je ok tak repasnu. Z toho co viem tak mozu byt 3 chyby - tusim ze prepad, triska a samotne piezo... prepad sa najlahsie detekuje a je to mechanicke opotrebenie...

vadny prepad ti moze zabranit aj nastartovat, pretoze tlak v rampe nenastupa na minimum pre start (moj problem, ale mal som zle 2ks) - ten jeden vstrek som tusim dorazil poslednou predsmrtnou jazdou, kedy som so zapnutou diagnostikou absolvoval cestu cez makov a bumbalku a tahal som to na max tlaky (vysoke otacky 3500 + v zatazi) - celkom pekne grafy a tlaky z toho liezli... bol vymeneny za novy a auto opat startovalo relativne ok, vymena toho druheho uz nebola tak citelna ;)
My nemame piezo, mame elektromagneticky ventil.
Ci tesni kuzelovy ventil na tryske by sa doma dalo zistit snad len podla korekcii.
Pod pojmom repas si predstavujem ze dostanem ze dostanem povodny diel s vymenenymi alebo opravenymi vsetkymi castami ktore podliehaju opotrebeniu, napr. ako u alternatora - nove loziska, presustruzene alebo vymenene kruzky, kefky, atd. - tu dostanes viacmenej len nalesteny povodny kus, mozno snad tie gulickove ventily niekde menia ale firma BOSCH ich nerepasuje.

rama
Junior member
Příspěvky: 105
Registrován: ned zář 21, 2008 13:55
Bydliště: Zilina

Příspěvek od rama » pon led 25, 2010 03:09

Laco19 píše:
rama píše:ja som repasoval v BOSCHy vo Frydku Mistku, povedali mi ze ho otestuju a ak je ok tak repasnu. Z toho co viem tak mozu byt 3 chyby - tusim ze prepad, triska a samotne piezo... prepad sa najlahsie detekuje a je to mechanicke opotrebenie...

vadny prepad ti moze zabranit aj nastartovat, pretoze tlak v rampe nenastupa na minimum pre start (moj problem, ale mal som zle 2ks) - ten jeden vstrek som tusim dorazil poslednou predsmrtnou jazdou, kedy som so zapnutou diagnostikou absolvoval cestu cez makov a bumbalku a tahal som to na max tlaky (vysoke otacky 3500 + v zatazi) - celkom pekne grafy a tlaky z toho liezli... bol vymeneny za novy a auto opat startovalo relativne ok, vymena toho druheho uz nebola tak citelna ;)
My nemame piezo, mame elektromagneticky ventil.
Ci tesni kuzelovy ventil na tryske by sa doma dalo zistit snad len podla korekcii.
Pod pojmom repas si predstavujem ze dostanem ze dostanem povodny diel s vymenenymi alebo opravenymi vsetkymi castami ktore podliehaju opotrebeniu, napr. ako u alternatora - nove loziska, presustruzene alebo vymenene kruzky, kefky, atd. - tu dostanes viacmenej len nalesteny povodny kus, mozno snad tie gulickove ventily niekde menia ale firma BOSCH ich nerepasuje.
co sa tyka toho repasu tak je na to kit, a menia vsetko, chvilku som mal pocit ze len puzdro ostava :) to ci to dokazes spravit sam, je otazka sikovnosti a vybavenosti dielne, rozhodne to nie je nic sialene, kedze to dokazu spravit zo dna na den
Laguna 2 2.2dCi 2003

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » pon led 25, 2010 09:00

rama píše:co sa tyka toho repasu tak je na to kit, a menia vsetko, chvilku som mal pocit ze len puzdro ostava :) to ci to dokazes spravit sam, je otazka sikovnosti a vybavenosti dielne, rozhodne to nie je nic sialene, kedze to dokazu spravit zo dna na den
Ja som to studoval pred par rokmi a vtedy boli dostupne len trysky od cinanov, gulicky a sedla (myslim ze z UK) - mozno sa to za tu dobu zmenilo a mozno aj vedia nieco dostat priamo od BOSCHu. Bosch ma "exchange" program (za stary diel a dstanes fabricky zrepasovany kus) ale nase vstrekovace takto nerobia, mozno vedia preco. No ked som si pred rokom pisal s viacerymi firmami (vsetko BOSCH) ohladom opravy, rozhodne som z tej komunikacie nemal pocit ze by vedeli kompletne vynovit vstrekovac.

rama
Junior member
Příspěvky: 105
Registrován: ned zář 21, 2008 13:55
Bydliště: Zilina

Příspěvek od rama » pon led 25, 2010 12:39

ja som zistoval len v dvoch BOSCHoch a u servisaka... ani jeden nemal stym problem (cca 1.5 rok dozadu), vsetci, BOSCH a aj servisak to posielal do toho druheho BOSCHu vo Frydku...

renault na nase vstreky neponuka repas (na niektore ano) resp. vymenu za repas
Laguna 2 2.2dCi 2003

Slavo551
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: pát kvě 21, 2010 20:56
Bydliště: KOŠICE

vstrikovace

Příspěvek od Slavo551 » stř čer 02, 2010 19:45

Vie my niekto vysvetlic strucne ako to podla diagnostiky vyzera s strikmi?
No este najprv musim niekam ulozit foto...

Hrnecek
Grafoman
Příspěvky: 2154
Registrován: ned úno 15, 2009 00:03
Bydliště: Vidlatá Seč

Re: vstrikovace

Příspěvek od Hrnecek » stř čer 02, 2010 20:36

Slavo551 píše:Vie my niekto vysvetlic strucne ako to podla diagnostiky vyzera s strikmi?
No este najprv musim niekam ulozit foto...
http://sklad.obrazku.cz a 3.odkaz překopíruj do příspěvku fóra
Renault Laguna III 2.0 dCi
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: amater3 a 55 hostů