Regulační ventil turba
Moderátor: Moderators General
Re: Regulační ventil turba
Takze se tedy podelim o zkusenost s vyresenim problemu, ktery jsem popsal viz vyse... Diagnostika ukaza "Priliz vysoky plnici tlak"...jednoduse receno turbo davalo za urcitych podminek vic nez je zdravo, neco to neregulovalo, presneji receno pretlak nebyl regulovan. Mel jsem jasno, bud to bude west gate tahlo, coz byla mala pravdepodobnost pac turbo novy i s tahlem a hlavne slapalo, vizualne rekl bych parada, zadny odpor plynula prace... Takze jsem si pujcil od kamose pretlakac, teda presneji receno menic tlaku turba a uplna parada, zadna chyba i krasny plynuly tah auta. A kamos mel v aute muj pretlakovy ventil a hodilo mu to tu samou chybu hned druhy den, takze koupen novy za 1000,- a jezdim paradne...
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11531
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Regulační ventil turba
Tak pánové, opět jsem vyměnil regulační ventil turba, protože má natočeno přes 100 000km(Pierburg) a nastával problém s poklesem výkonu při rozjezdu a na dvojku, kdy došlo k přeplnění motoru mezi 2700 a 3000 rpm, regulační ventil patřičně nezafungoval, tak jednotka ubere na vstřiku. Zkusil jsem ho před měsícemy promazat sprejem, ale pomohlo to zhruba na 2 týdny, tak šel ven a je tam nový. Řeknu vám, že mám opět nové auto, ač se to nezdá, ten starý se projevoval velkým turboefektem a následným zvadnutím, nový reguluje turbo už od 1200 otáček absolutně bez vibrací s plynulým nástupem síly až do max. otáček a pocitově o 10-20 koní více a co bez žádných dýmových efektů. Zkusím v týdnu schválně změřit zrychlení spídometrem v S3.
Opravdu se vyplatí investice 1000Kč a měnit co 100tis.km.
Opravdu se vyplatí investice 1000Kč a měnit co 100tis.km.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17182
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Regulační ventil turba
Pokud turbo přeplní přes 2500mbar, jednotka po nějakém časovém intervalu vypne motor. Aspoň na 88kW to takto funguje.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11531
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Regulační ventil turba
Mě to motor nevyplo, ale jen povadnul zrovínka v momentě když jsem potřeboval zrychlit, zřejmě když se přefoukne, tak to nejprve ubere na vstřikování a pak regulační ventil(jednotka) "našel" regulační bod a turbo vyreguloval, kdyby to asi bylo nafouknuté stále, tak to po čase vypne úplně.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17182
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Regulační ventil turba
Mám vyzkoušeno na 75kw, že neubere. Nechá to v těch 2500 mbar (víc neukazuje senzor) po určitou dobu. Ono už od určité doby padá regulce tlaku turba (není to skoková záležitost) a pokud je regulace nastavena na úplné otevření turba a tlak neklesá, vypne motor. Takže pokud ti to fouklo 2500mbar, nepoznáš to. Pravděpodobně došlo k tomu, že regulátor reguloval s určitým zpožděním a jak jednotka nastavovala nižší míru regulace, regulátor místo postupného otevírání turba otevřel skokově.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Regulační ventil turba
Čau, pročetl jsem celý vlákno a mám asi stejnej problém jako většina zde přispívajících. Kolem 2000ot mi auto skočí do nouzáku a táhne až od 3000ot. Už mi to udělalo několikrát ale vždy stačilo chcípnout auto, nastartovat a jelo se dál. Ale teď už to nepomáhá. Když odpojím čidlo tlaku vzduchu - chyba hned. Když odpojím regulátor turba tak taky chyba hned. Nějaký nápad? kousek od bydliště mám vrakáč kde jedna L2 stojí tak zkusím ty kravininy povyměňovat. Když odpojím egr tak žádná změna. Záměna hadiček taky bezezměny.
Čidlo tlaku jsem propláchnul lihem, ventil jsem těžko rozdělával ale nakonec se povedlo. promazal jsem wurtem a složil, gumičky na něm byly pohledově ok. Molitan se mi taky rozpadl.
Čidlo tlaku jsem propláchnul lihem, ventil jsem těžko rozdělával ale nakonec se povedlo. promazal jsem wurtem a složil, gumičky na něm byly pohledově ok. Molitan se mi taky rozpadl.
Renaul Laguna Grandtour 1.9dCi 88kW Privilege, r.v.2002 200000Km
Re: Regulační ventil turba
Vytáhnul jsem egr a vyčistil znova, byl zasranej že se nedovíral. Ale žádná změna. když to držím od 2500tis do 4000 tak to chybu nehodí. turbo mně tarokuje než chytne točky. do 2 tis hned chyba. tak to má něco společnýho s plnícím tlakem turba. ale co?
Renaul Laguna Grandtour 1.9dCi 88kW Privilege, r.v.2002 200000Km
Re: Regulační ventil turba
vyměnil jsem regulační ventil turba, závada odstraněna. Auto líp táhne, je živější a přestalo hulit.
Renaul Laguna Grandtour 1.9dCi 88kW Privilege, r.v.2002 200000Km
Re: Regulační ventil turba
Zdravím, nejspíš ten regulační ventil budu mít též dost starý, tak bych si ho chtěl vyměnit. Popsal by mi tu někdo jak se dá vyměnit? Případně nějaké foto by bodlo díky O:)
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11531
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Regulační ventil turba
Výměna raz dva za 10 minut. http://www.granex.cz/autodily/renault/l ... tId=430930
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Regulační ventil turba
mne sa auto hodilo do nudzoveho rezimu, prestal tahat, klasika, isiel som s tym kusok, potom som vypol motor, nastartoval, bolo to zas ok, tak som najprv rozobral ten ventil, vycistil, ale ani potom nechodil dobre, sledoval som polohu packy co ovlada turbo a chodila si jak chcela aj na volnobehu, ale dalo sa s tym jazdit, no nemal som dobry pocit...tak som kupil ten ventil, uz nepamatam co to stalo, ale bol to bagatel, vymena 1 minuta a vsetko ide ako ma...
Laguna II combi, 2004, 1,9 dci, 74 kw, manual...ziadna vybava, ziaden vykon, ale malo zerie a su za nu nizke poplatky...milujem toto auto...
Laguna ma mladsieho bratceka...Espace 2,2 dci FAP, 102 kw, 2007, automat, vybava privilege
Laguna ma mladsieho bratceka...Espace 2,2 dci FAP, 102 kw, 2007, automat, vybava privilege
Re: Regulační ventil turba
Ahoj, mám zase problém, auto mi dává chybu viz odkaz. Před nějaou dobou jsem koupil nový regulační ventil, ale auto mi ho nevzalo, po 50ti metrech opět stejná hláška. Sehnal jsem na vrakecu další ventily a vzalo mi to jeden ze tří zkoušených. I tak to tu hlášku občas vyhodilo. Teď mi to hlásí každou jízdu. Nepomůže ani znovu nastartování auta. Mám pocit že bude problém jinde než v tom ventilu. Před tou hláškou auto do 2000 ot táhne slabě, potom hláška, ale od 2100 ot už zase táhne jak má, ale turbo má zvláštní zvuk, jakoby podsávalo. Zatím jsem nic neprocházel, jsem denně od rána do večera na cestách a navíc je blbý počasí teď.
https://sdilej.cz/7470119/Recording_1.m4a
https://sdilej.cz/7470119/Recording_1.m4a
Renaul Laguna Grandtour 1.9dCi 88kW Privilege, r.v.2002 200000Km
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11531
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Regulační ventil turba
Nemusíš mít problém přímo ve ventilu, ale zkontroluj hadičky podtlaku, zda nesou zteřelé, nebo volné na přírubách. Též mechanika naklápění lopatek může být s problémem.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Regulační ventil turba
prošel jsem podtlak a našel jsem upadenej trn na ventilu pod expanskou, po opravě stále žádná změna. Všiml jsem si že mně balonek nad turbem jde po nastartování těžko do polohy, podtlak je dobrej. povolil jsem naklápění a to jde lehce. Takže může být problém asi v tom balonku. jde hodně těžko zmáčknout. Dá se nějak rozdělat? Ještě mně napadla váha vzduchu. Při odpojení stejná hláška hned po nastartování
Renaul Laguna Grandtour 1.9dCi 88kW Privilege, r.v.2002 200000Km
Re: Regulační ventil turba
Mě zajímá jestli je mezi nima rozdíl velkej nebo malej ?
http://www.granex.cz/autodily/renault/e ... tId=430763
http://www.granex.cz/autodily/renault/l ... tId=430930
http://www.granex.cz/autodily/renault/e ... tId=430763
http://www.granex.cz/autodily/renault/l ... tId=430930
Re: Regulační ventil turba
Na nasich dvou 88kW mame ten druhy 430930. Tedy tvarove, dovnitr nikdo nevidi. Ten prvni jsem zatim na zadne Lagun nevidel.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Re: Regulační ventil turba
Ten první mám na Laguně 2.2 Dci 110 kw.
Laguna 2.2dCi GrandTour, automat, r.v.4/2004. Výbava Privilege, černé kožené sedadla s alcantarou, xenony,atd.
Re: Regulační ventil turba
Tak Espace mam prave ten prvni "vetsi" a budu ho muset asi koupit i kdyz je o polovinu drazsi. Je mozny ze byl byl "jemnejsi" na regulaci turba,mam ten pocit,ale je to treba jen pocit?
Re: Regulační ventil turba
Pokud by někdo potřeboval tak mám zánovní regulační ventil Pierburg.
Re: Regulační ventil turba
Potřebuji pomoc,motor nejde do otáček,zhruba do 2000 otáček se mám problém na křižovatce rozjet,ale p chvilce jako když se turbo natlakuje tak motor najednou zabere a jede tak jak má,potom se najednou rozsvítí žlutá kontrolka žhavení a spadne to do nouzového režimu,po zhruba 3 kilometrech kontrolka zhasne a auto opět jede normálně a tak se to neustále opakuje.Poradí někdo?
Re: Regulační ventil turba
Me to netahnuti od spoda, cili do dvoutisuc otacek to bylo mrtvy,vyresil to ten ventil turba. Ake me kontrolky nesvitilu,to by chteli na diagnostikz,muzes mit jenim nekde diru v potrubi,nebo neco zavaznejsiho. Ale stale mi to obcas nejde do otacej,ale ti zatim neřeším.
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3714
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Regulační ventil turba
Bez diagnostiky nikdo spolehlive neporadi...
Espace V Initiale Paris, 1.6dCi 118kW, 6EDC, 2015, 120 000km
Laguna III Coupe Initiale Paris, 3.0dCi 177kW, 6AT, 2012, 130 000km
Dále doma:
Koleos II Initiale Paris, 1.3TCe 116kW, 7EDC, 2021, 76 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 110 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW, 6AT, 2011, 340 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 30 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III Coupe Initiale Paris, 3.0dCi 177kW, 6AT, 2012, 130 000km
Dále doma:
Koleos II Initiale Paris, 1.3TCe 116kW, 7EDC, 2021, 76 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 110 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW, 6AT, 2011, 340 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 30 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Regulační ventil turba
Tak jsem po pročtení ten měnič tlaku taky zkusil vyměnit ze zvědavosti, žádná změna sakra (1.9 dci, 88 kw) . Kdybyste ho někdo chtěl na ten motor, tak se můžem domluvit, fakturu mám.
Jestli jsem vyměnil správnej, předchozí odkazy nejdou .
Mám tohle:
https://granex.cz/front/product/default ... order_item
Jestli jsem vyměnil správnej, předchozí odkazy nejdou .
Mám tohle:
https://granex.cz/front/product/default ... order_item
Re: Regulační ventil turba
Já už jsem taky zoufalej, po výměně turba, který začalo propouštět olej a kdy mi motor padal do nouzáku, zřejmě shoda náhod, nevím, turbo po repasu, ale padá to do nouzáku stále i po výměně tlakového senzoru v potrubí za IC a po diagnostice, která hlásí chybu P1125 Magnetický ventil plnícího tlaku, Příliš velké množství, závada statická. Byl jsem u jiného kámoše, ten mi ventil proměřil, podle něj je po elektrické stránce v pořádku, ale nedokáže říct, jestli funguje tak, jak by měl. Naměřil na něm 16 Ohm a na odpojeném konektoru ventilu od 8-10V, tak od jednotky k němu také něco jde. Když to tu a i jinde čtu, je to k zbláznění a jak je možné, že i vyhlášený machři to prostě nedokázali opravit, i když se vyměnilo všechno.
Re: Regulační ventil turba
Začal bych tovární diagnostikou.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů