turbo..

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
lukaspohanka
Junior member
Příspěvky: 128
Registrován: úte srp 07, 2012 14:38
Bydliště: Mladkov

turbo..

Příspěvek od lukaspohanka » pon srp 13, 2012 12:33

chci se zeptat jak poznam ze me spravne chodi turbo? prijde me ze nejak netahne pritom nehuli ani zadnej zvuk nevydava! je tam takove tahlo a kdyz pridavam plyn vubec se nehejbe.. ma se to nejak hejbat? co vsechno muzu udelat? slysel jsem nekde ze staci vycistit ze muze byt zakarbonovane? jedna se o motor 1.9 dti..
laguna 3,rv 2011,
2,0dci 110kw

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: turbo..

Příspěvek od Zefek » pon srp 13, 2012 16:47

Zkus jestli je to táhlo volné - jestli s ním pohneš rukou. A pak najdi takový váleček. Vede do něj hadička z toho turba a ještě jedna hadička, ta vede směrem do vývěvy. Na tom válečku je konektor s dvěma dráty. Nastruj zahřátý motor a pak se podívej na turbo, na to táhlo. Zároveň přitom odpoj konektor na tom válečku (regulátor tlaku) a sleduj, jestli se táhlo posune na druhý konec. Po opětovném zapojení se musí vrátit zpátky. Pokud je táhlo volné a přitom nefunguje to s tím válečkem, tak je problém někde na podtlakové regulaci.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

lukaspohanka
Junior member
Příspěvky: 128
Registrován: úte srp 07, 2012 14:38
Bydliště: Mladkov

Re: turbo..

Příspěvek od lukaspohanka » pon srp 13, 2012 20:06

tahlo jde strasne z tuha ale kdyz do nej fouknu trosku kompresorem tak chodi, pusou to nejde!! ten valecek je pridelanej na kastli?? pokud ano uddelal jsem z nej konektor a nic to nedeleli nic se nehejbalo,zkratka tahlo se nepohlo ani o jeden mm =(
laguna 3,rv 2011,
2,0dci 110kw

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: turbo..

Příspěvek od Zefek » úte srp 14, 2012 09:54

No, tak to může být problém. Chtělo by to změřit míru podtlaku. Nefunguje ti podtlaková regulace. Brzdový posilovač ti jde a máš ho v pořádku? Pokud ano, pak může být vadný ten podtlakový regulátor a nebo je netěsnost na nějaké hadičce od vývěvy k turbu.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

lukaspohanka
Junior member
Příspěvky: 128
Registrován: úte srp 07, 2012 14:38
Bydliště: Mladkov

Re: turbo..

Příspěvek od lukaspohanka » úte srp 14, 2012 13:49

brzdy jdou suprove!! chci se jen zeptat ne ten regulator jde jedna hadicka z toho jak jde i posilovac brzd a druha jde z tahovyho valce? a na turbo jen jedna z toho hlavniho sani? snad me pochopite jak to myslim :) dnes jsem zkousel zase oddelat ten konektor a nic to neudelalo :oops:
laguna 3,rv 2011,
2,0dci 110kw

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3292
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: turbo..

Příspěvek od ZDENECEKCZ » úte srp 14, 2012 19:48

Zefek píše:Zkus jestli je to táhlo volné - jestli s ním pohneš rukou. A pak najdi takový váleček. Vede do něj hadička z toho turba a ještě jedna hadička, ta vede směrem do vývěvy. Na tom válečku je konektor s dvěma dráty. Nastruj zahřátý motor a pak se podívej na turbo, na to táhlo. Zároveň přitom odpoj konektor na tom válečku (regulátor tlaku) a sleduj, jestli se táhlo posune na druhý konec. Po opětovném zapojení se musí vrátit zpátky. Pokud je táhlo volné a přitom nefunguje to s tím válečkem, tak je problém někde na podtlakové regulaci.
Pardón, že sem se vám tu nacpal

Předpokládám, že u 2,2dt to bude stejný systém. Toto mě dost zajímá. Né, že by turbo nefrčelo, ale ..........., prostě turbo jsem ještě nikdá neměl. Nedávno jsem se o to zajímal (strana 4)
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... 1&start=75

PS: Píšeš OP+OV, jak kdy.
Tzn že bych někdy mohl přifrčet na ten clip? Loni jsem u plnění klimy chtěl na kábl, ale v servise neměl v pc model 22dt ale jen 1,9 a PC se nemohl spojit s autem. Vono by nebylo asi špatný se tam kouknout, co tam je za chyby, km v jednotce atd. A kolik bych si měl zhruba nachystat chechtáků? Dík za odpověď.
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

Uživatelský avatar
Krovak
Senior member
Příspěvky: 1286
Registrován: sob pro 15, 2007 13:49
Bydliště: Hospozín

Re: turbo..

Příspěvek od Krovak » úte srp 14, 2012 21:14

Zklamu tě, ale Clipem km nevyčteš, bohužel.
R 21 2.1D ->
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto :-) ->
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3292
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: turbo..

Příspěvek od ZDENECEKCZ » úte srp 14, 2012 21:36

No tak co se vlastně používá na co a proč a k čemu??? Vono to by asi bylo na nové téma, aby blboni jako já na vše, co má dráty věděli, co k čemu je.

Nebo to tu někde již je? Prosím o vysvětlení, na toto jsu pako. :oops: :oops: :oops: :oops:
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

lukaspohanka
Junior member
Příspěvky: 128
Registrován: úte srp 07, 2012 14:38
Bydliště: Mladkov

Re: turbo..

Příspěvek od lukaspohanka » úte srp 14, 2012 22:19

hosi diky.. uz vse chodi tak jak ma.. opravdu se otevira az v zatezi tak ze jsem rad ze to facha.. diky
laguna 3,rv 2011,
2,0dci 110kw

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: turbo..

Příspěvek od Zefek » stř srp 15, 2012 08:37

ZDENECEKCZ píše:
Zefek píše:Zkus jestli je to táhlo volné - jestli s ním pohneš rukou. A pak najdi takový váleček. Vede do něj hadička z toho turba a ještě jedna hadička, ta vede směrem do vývěvy. Na tom válečku je konektor s dvěma dráty. Nastruj zahřátý motor a pak se podívej na turbo, na to táhlo. Zároveň přitom odpoj konektor na tom válečku (regulátor tlaku) a sleduj, jestli se táhlo posune na druhý konec. Po opětovném zapojení se musí vrátit zpátky. Pokud je táhlo volné a přitom nefunguje to s tím válečkem, tak je problém někde na podtlakové regulaci.
Pardón, že sem se vám tu nacpal

Předpokládám, že u 2,2dt to bude stejný systém. Toto mě dost zajímá. Né, že by turbo nefrčelo, ale ..........., prostě turbo jsem ještě nikdá neměl. Nedávno jsem se o to zajímal (strana 4)
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... 1&start=75

PS: Píšeš OP+OV, jak kdy.
Tzn že bych někdy mohl přifrčet na ten clip? Loni jsem u plnění klimy chtěl na kábl, ale v servise neměl v pc model 22dt ale jen 1,9 a PC se nemohl spojit s autem. Vono by nebylo asi špatný se tam kouknout, co tam je za chyby, km v jednotce atd. A kolik bych si měl zhruba nachystat chechtáků? Dík za odpověď.
Abych nebyl tak úplně OT, tak jsem sice napsal pravdu, ale ne úplně celou pravdu. Existuje totiž několik druhů řízení turba. Jeden z nich je podtlakový a tak nějak jsem předpokládal, že dti motory ho mají. Ale například motor K9K 700, ano, je to nechvalně známý motor 1.5dCi, v tomto případě je to motor o výkonu 48kW a jezdí třeba v Clio II, nebo Thálie I, má tzv. samoregulační turbo - turbo není regulováno řídící jednotkou. Další možností je pak variabilní geometrie lopatek, nebo přetlakové řízení.

A teď OT. Clip ... Clip je diagnostika, kterou používá Renault ve svých autorizovaných servisech. Tzn. určitým způsobem to garantuje, že se půjde připojit k řídícím jednotkám v daném autě a bude možné číst jejich stavy a parametry. Ale nejdou z toho vyčíst kilometry, nebo nějaká historie. Jedině, co by šlo, tak je historie reprogramace, ale ta jde zjistit jen přes DDT2000.
ZDENECEKCZ: Stavit se můžeš a můžem projít auto diagnostikou a můžem posledovat různé hodnoty, které nám auto nabídne - plnící tlak, množství vzduchu, ... . Přiznám se ale, že jsem ještě dti motory na diagnostice neměl. Ale myslím si, že to nebude zase takový rozdíl od motorů dCi.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3292
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: turbo..

Příspěvek od ZDENECEKCZ » stř srp 15, 2012 08:52

Fajn, bych se ti ozval na SZ během podzimu. Tipuju během řijna by sme to spáchaly. Nyní toho mám hodně a jsem rád, že mám pár hodin na rodinu a pak zase musím do roboty. Prostě rusáci daj zakázku a my musíme poslouchat.
Já mám DT a né DTi. Zatím dík.
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

Uživatelský avatar
Krovak
Senior member
Příspěvky: 1286
Registrován: sob pro 15, 2007 13:49
Bydliště: Hospozín

Re: turbo..

Příspěvek od Krovak » stř srp 15, 2012 20:04

Zefek píše:ZDENECEKCZ: Stavit se můžeš a můžem projít auto diagnostikou a můžem posledovat různé hodnoty, které nám auto nabídne - plnící tlak, množství vzduchu, ... . Přiznám se ale, že jsem ještě dti motory na diagnostice neměl. Ale myslím si, že to nebude zase takový rozdíl od motorů dCi.
Sice jsme už úplně OT, ale snad mi to prominou.
Musím tě zklamat stejně jako Zdeňka, ale dTi motor ti nabídne na diagnostice zhruba tak polovinu údajů co dCi (bavím se o 1.9, 1.5dCi je takovej kříženec commonrailu a nemá plnohodnotnou multiplexní síť). Takže třeba tebou zmiňované množství vzduchu ti sice poskytne z váhy, ale o plnícím tlaku si můžeš nechat zdát, ukáže ti to pouze pevně nastavenou hodnotu z ŘJ. Navíc dTi nemá vůbec multiplex, takže se do jednotlivých jednotek připojuješ hezky samostatně a nejsou vůbec nijak provázané. Celé menu diagnostiky je navíc úplně jiné. No schválně to zkus a uvidíš. Každopádně např. Laguna I a II maj stejný začátek diagnostiky, ale naprosto jiné koncové menu, Clia II musíš diagnostikovat přes testy OBD a třetí generace Laguny je totální zlo, to je hotová francouzská pomsta :-D
R 21 2.1D ->
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto :-) ->
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3292
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: turbo..

Příspěvek od ZDENECEKCZ » stř srp 15, 2012 20:13

Hele Křovák, tys mi teď totál zkazil konec odpolední směny. :evil: :evil: :evil:
Takže v nějakých diagnostikách a clipech a ddtéčkách a já nevím v čem všem, mám nyní bordel už úplnéj. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Sem si naivně myslel, že je jeden, max dva konkurenční programy a ty napíchnou auto a řeknou o něm komplet vše, co jde. Něco jako windous a linux a nyní ten mobilní andrójd. No koukám, že jsem vedle, jak ta mrazíková jedle.
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: turbo..

Příspěvek od Zefek » čtv srp 16, 2012 13:18

Krovak píše:
Zefek píše:ZDENECEKCZ: Stavit se můžeš a můžem projít auto diagnostikou a můžem posledovat různé hodnoty, které nám auto nabídne - plnící tlak, množství vzduchu, ... . Přiznám se ale, že jsem ještě dti motory na diagnostice neměl. Ale myslím si, že to nebude zase takový rozdíl od motorů dCi.
Sice jsme už úplně OT, ale snad mi to prominou.
Musím tě zklamat stejně jako Zdeňka, ale dTi motor ti nabídne na diagnostice zhruba tak polovinu údajů co dCi (bavím se o 1.9, 1.5dCi je takovej kříženec commonrailu a nemá plnohodnotnou multiplexní síť). Takže třeba tebou zmiňované množství vzduchu ti sice poskytne z váhy, ale o plnícím tlaku si můžeš nechat zdát, ukáže ti to pouze pevně nastavenou hodnotu z ŘJ. Navíc dTi nemá vůbec multiplex, takže se do jednotlivých jednotek připojuješ hezky samostatně a nejsou vůbec nijak provázané. Celé menu diagnostiky je navíc úplně jiné. No schválně to zkus a uvidíš. Každopádně např. Laguna I a II maj stejný začátek diagnostiky, ale naprosto jiné koncové menu, Clia II musíš diagnostikovat přes testy OBD a třetí generace Laguny je totální zlo, to je hotová francouzská pomsta :-D
Naše 1.9dCi na Mégane I nemá CAN. Vím jak si Clipem nechat načíst všechny jednotky včetně chyb i těchto aut :) Nemyslím si, že třetí generace Laguny je zlo, dá se v tom pracovat celkem jednoduše. Navíc jsem tam našel i to, kvůli čemu jezdí jiní do autorizáku, že se to musí napojit na internet ... Spíš mě mrzí, že nejsou diagnostické manuály. Na druhou stranu, u Laguny III došlo k tomu, že chyby jsou interpretovány pomocí DTC kódů a je velká šance, že bude jeden kód pro jednu konkrétní závadu. S Clipem mám poměrně dost zkušeností a vím, kde hledat informace pro práci s ním.
To, jestli má auto plnohodnotnou multiplexní síť, nebo nemá, neznamená vůbec nic. Důležité je, jaké údaje poskytne jednotka. Problém u motorů 1.5dCi je ten, že mají jinak řízené turbo, takže tam není regulační ventil a proto ukazují takovou hodnotu, jakou ukazují ...
Jinak 1.5dCi je plnohodnotný CR. CR je totiž systém vstřikování paliva a je jedno, jestli je napojený na CAN, nebo ne. A není 1.5dCi jako 1.5dCi, protože třeba v Mégane II už tenhle motor určitě na CAN bude. U těchto motorů je spousta odlišností v závislosti na tom, do jakého auta se montovaly.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: turbo..

Příspěvek od Zefek » čtv srp 16, 2012 13:41

ZDENECEKCZ píše:Hele Křovák, tys mi teď totál zkazil konec odpolední směny. :evil: :evil: :evil:
Takže v nějakých diagnostikách a clipech a ddtéčkách a já nevím v čem všem, mám nyní bordel už úplnéj. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Sem si naivně myslel, že je jeden, max dva konkurenční programy a ty napíchnou auto a řeknou o něm komplet vše, co jde. Něco jako windous a linux a nyní ten mobilní andrójd. No koukám, že jsem vedle, jak ta mrazíková jedle.
Diagnostika vždycky zobrazí to, co ji nabídne auto. Třeba jednotky vstřikování bývají standardizovány a jdou přečíst čímkoliv. Problém u toho vstřikování je třeba ten, že obyčejný diesel není ničím řízený. Prostě si ten motor nastartuješ a on jede podle toho jak se točí. Motor dT je jen obohacený o turbo. A pak záleží na tom, jak je turbo řízeno. Takže už z principu o tomto motoru nejde zjistit moc informací. Starší Renaulty nikam nezapisují kilometry, takže tuto informaci auto neposkytne. U Laguny I pak jde diagnostikovat přístrojová deska, ale jen ve smyslu, jestli svítí světla a takové kraviny. Ještě imobilizér a případně airbagy a automatická klimatizace. Na starších autech není moc co diagnostikovat.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Krovak
Senior member
Příspěvky: 1286
Registrován: sob pro 15, 2007 13:49
Bydliště: Hospozín

Re: turbo..

Příspěvek od Krovak » čtv srp 16, 2012 19:54

Já se bavil o motoru v Cliu II ;-) A s těma trojkovýma Lagunama- já měl smůlu v tom, že auto hodilo chybu multiplexu audiosystému včetně navi, takže pak s tím pracovat bylo trošku otravné, pořád samé chybové hlášky a upozornění...no nic.
U té 1.5 si nejsem jistej, ale mám takovej pocit, že ten úžasnej "CR" má úplně jiné tlaky ve vstřikovacím potrubí než 1.9. To samý délka žhavení, schopnost nastartovat i bez žhavek atd. Jestli se pletu, tak mě oprav ;-)
R 21 2.1D ->
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto :-) ->
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: turbo..

Příspěvek od Zefek » pát srp 17, 2012 10:11

Mám zkušenosti s motorem 1.5dCi na Thálii I, což je Clio II s kufrem. Je to motor K9K 700, který se dával i do Clia II a má výkon 48kW. Silnější motory (záleží na indexu motoru, třeba motor K9K 732, který je taky v Clio II) mají turbo řízené jinak, pak na diagnostice vyčteš jak požadovanou hodnotu tlaku, tak i skutečnou. Co se týče motoru K9K 700, je u něj turbo řízeno samoregulací - turbo se reguluje samo a jednotka do něj nezasahuje. Na diag pak vidíš jen hodnotu skutečného plnícího tlaku. No proč, protože pokud má turbo vlastní regulaci, pak je zbytečné mít nějakou požadovanou hodnotu, když ji stejně nemůže jednotka nastavit.

Pokud je turbo řízené skrz jednotku vstřikování, pak už vidíš požadovaný tlak i tlak skutečný. Navíc u toho ještě vidíš i RCO ventilu přeplňování. U regulovaných turbín jsou tyhle tři parametry velmi důležité. U neregulovaných (s vlastní regulací), pak není důvod mít něco jako požadovaný tlak, protože záleží jen na turbu, jak je nastaveno. A pokud je dobře nastaveno z testovací stolice, není důvod, aby foukalo málo, nebo jinak.

U motoru K9K 700, nebo i u motoru K9K 732 jsem na diag viděl, že tlaky paliva na volnoběh se pohybují kolem 230barů. To je +- standardní tlak u CR na volnoběh. 1.9 tlakuje cca 250-270 barů v závislosti na teplotě. Délka žhavení je dána teplotou chladící kapaliny. Schopnost nastartovat bez žhavení je taky dána rozlišnou konstrukcí motoru. Motory F9 CR mají kompresní poměr 19:1, motory K9K 15:1. Zrovna ten kompresní poměr je dost důležitý na to, jak vzplane rozprášená nafta, zvlášť pak u studeného motoru.
Co se týče kultivovanosti a projevu motoru, tak 1.5dCi je na tom stejně jako 1.9dCi z prvních let výroby - do roku 2003, kdy F9Q CR motory dostaly vstřikovače s korekcemi. Samozřejmě u motorů K9K taky záleží na typu vstřikovačů (jsou asi čtyři druhy).

Další věc, podle které poznáš hodně je číslo programového vybavení a číslo verze diagnostiky jednotky. V závislosti na těchto dvou číslech se pak dá najít příslušný diagnosticky manuál, který umí prozradit hodně o jednotce a o informacích, které jednotka může poskytnou a případně i informace o interpretaci hodnot.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Krovak
Senior member
Příspěvky: 1286
Registrován: sob pro 15, 2007 13:49
Bydliště: Hospozín

Re: turbo..

Příspěvek od Krovak » pát srp 17, 2012 13:32

To vím, stačilo mi to, když jsem hledal jakou že řídící jednotku má 1.9 dCi 2001... Oni do těch Lagun dávali snad 5 typů, ne-li víc a každá měla samozřejmě hledaný kábl na úplně jiném pinu v jiné zásuvce :-)

No tak vidíš, já myslel, že tlačej míň. Sice v rodině jedno mám, ale zatím nějak na hraní a zkoumání hodnot nebyl čas ;-)
R 21 2.1D ->
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto :-) ->
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů