Výměna celé palivové hadičky - jaké je uchycení od motoru

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Ivico
Advanced member
Příspěvky: 286
Registrován: úte lis 21, 2006 07:18
Bydliště: Úvalno 145

Výměna celé palivové hadičky - jaké je uchycení od motoru

Příspěvek od Ivico » sob říj 29, 2011 11:47

Zdravím všechny kolegy, chtěl bych vás požádat o pomoc. Možná kuna, možná jiný "plastožrout", mi zřejmě dost podstatně poškodil hadičku přívodu paliva za filtrem, takže jsem se rozhodl ji vyměnit celou. Na vrakáči jsem sehnal zánovní v dobrém stavu, která má na straně filtru rychlospojku. Je to ta lepší, kde se pouze zmáčknou obě zelené plochy proti sobě a nasadí na vývod filtru. Dá se to nahradit šroubovací sponou. Na původní hadičce je u filtru také rychlospona, zatím nevím jaká. Ale problémem je pro mě opačná strana u motoru. Tu jsem nikdy nerozdělával a dokonce ani nevím, co je protikusem. Proto chci požádat všechny, kteří již něco podobného dělali, aby pomohli radou, případně návodem a zkušenosti. Na té hadičce z vrakáče je na tom konci asi 5cm zelená trubička, ukončená přírubou, jako by to mělo přijít pod matičku. Prostě černá hadice je asi za tepla nasazena na tu zelenou, která je ukončena jako by podložkou pod matku.
Napadá mě, že by snad šlo to opět nahřát a sundat černou z té zelené. Ale potom by se to muselo opět nahřát a natlačit za tepla na něco po původní černé hadičce. Ale raději bych vyměnil všechno tak, jak je původní. Jenže tam je docela málo místa, proto by se to muselo nějak odpojit a nahřívat na kanále pod vozem. A právě to bych potřeboval!!! Jak je na straně motoru uchycena palivová hadička a jak se odpojí. Případně jak ji nahradím novou. Jsou tam nějaké chytáky? Jde to bez problémů? Kdo jste to někdy dělal, prosím pomožte. Je tam totiž taková díra, že ani nenastartuji, takže dojezd do servisu nepřipadá v úvahu. Musím to zmáknout sám. Ještě že soused má nájezdový kanál.
Jsem momentálně v nemocnici s Noťasem a WiFi O2, proto se nemohu ani podívat, jak to tam vůbec je, ale do pátku asi budu doma a přes víkend bych to rád vyměnil. Na vesnici je bez auta horší, než bez ženy!
Pročetl jsem snad všechno, ale jak je připojená palivová hadička na straně motoru a jak se odpojí jsem nikde nenašelo. Ani v knize "Jak na to".

Moc děkuji za pomoc a beru jakékoliv rady. Ivan

TD: Laguna Baccara 2.0 8V, palivové vedení tvarováno podle podvozku i na nové hadičce (asi originální kus)
Historie:
Renault 19 RTE
Laguna 2.0i 8V Baccara
Laguna II Initiale 1.8 16v, kůže, tempo, park senzor, tažné, Xenon

Uživatelský avatar
Ivico
Advanced member
Příspěvky: 286
Registrován: úte lis 21, 2006 07:18
Bydliště: Úvalno 145

Re: Výměna celé palivové hadičky - jaké je uchycení od motor

Příspěvek od Ivico » ned říj 30, 2011 22:26

No tak si zkusím odpovědět sám a dám do placu jen to, o kterém řešení si myslíte, že je lepší.

Podle fotky, kterou mi poslal elektronicky kamarád ze svoji Laguny RXE je to docela jasné řešení. Ale provedení můžou být dvě. Proto otázka pro vás, kterou variantu doporučujete.

Ta popisovaná zelená trubička na konci palivové hadičky, která se montuje ze strany motoru, je uchycena tak, že přes "přirubu" na konci této hadičky je přetažena normální palivová gumová hadička, která vede k vstřikovacímu bloku na motoru. Tato hadička je přes převlečení uchycena kovovou sponou. Obdobně, jako se dělají zahradní hadice. Toť vše.
Jsou dvě řešení:

1) osdtraním sponu na původní hadici, vytáhnu ji i s tím zeleným plastovým mezikusem, dám tam stejně novou hadičku a aretuji šroubovací sponou. Tady ale riskuji, že pokud je původní hadička zpuchřelá, zbude pouze možnost vyměnit i ji. Je to takové písmeno S. Přístup na dotažení šroubovací spony katastrofální, nikde nedostanu obě ruce najednou.

2) nahřeji tu černou původní černou platovou hadičku a sundám ji z toho zeleného mezikusu. Z nové stejně sundám tu zelenou. Na tu černou nasadím kousek (stačí 2 cm) gumové hadičky a šroubovací sponu, černou plastovou nahřeji, nasadím na tu zelenou od motoru, k zelené posunu tu gumovou, a šroubovací sponou tu černou přes tu gumovou utáhnu. Utáhnutí plastové přes gumovou proto, šroubovací spona přímo na plastové ji může poškodit.

Doposud mě napadli tyto dvě řešení. Mám čas do pátku, kdy půjdu z nemocnice domů. V sobotu se na to určite vrhnu. Aby bylo více místa, jsem rozhodnutý vymontovat cívku. Ale i tak tam nebude nic moc místa.

Jakému řešení dáváte přednost. Pokud to již někdo dělal, zkušenosti jsou k nezaplacení. Je to na palivovém přívodu a není to sranda. V nejlepším případě přijdu o část paliva a ležet na silnici pod autem na zvedáku mě nijak neláká. V horším uhořím!!! Je třeba to udělat pořádně, ať mám zase jistotu, že tady problém není.
Díky za případné vaše reakce. Ivan

p.s. snad pro ty, které to někdy čeká: jsou vedle sebe dvě hadičky, které mají ve stejném místě (pod zapalovací cívkou) napojení na gumovou hadičku. Jedna má plastový mezikus zelený = přívod paliva. Druhá má plast růžový = vracečka paliva do nádrže. Barevné označení je vidět i u starší Lagy, pokud to již někdo nepředělával.
Historie:
Renault 19 RTE
Laguna 2.0i 8V Baccara
Laguna II Initiale 1.8 16v, kůže, tempo, park senzor, tažné, Xenon

Uživatelský avatar
Ivico
Advanced member
Příspěvky: 286
Registrován: úte lis 21, 2006 07:18
Bydliště: Úvalno 145

Re: Výměna celé palivové hadičky - jaké je uchycení od motor

Příspěvek od Ivico » pon říj 31, 2011 18:21

Jak koukám, nikdo se s tím asi nesetkal. Nebo vysedávají u piva, místo u PC.
Rozhodl jsem se vyměnit celou palivovou cestu, a to včetně spon a palivové hadičky až po blok. Howgh.
Jestli mě v pátek pustí ze špitálu, v sobotu jezdím. A protože moje žena slaví "nevímkolikáté" narozky, tak to i úspěšně oslavím.
Ať vám to jezdí. Ivan
Historie:
Renault 19 RTE
Laguna 2.0i 8V Baccara
Laguna II Initiale 1.8 16v, kůže, tempo, park senzor, tažné, Xenon

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti