Po výměně turba netáhne odspodu a pak až po opakovanym sešlápnutí plynu

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
b.m
Starting member
Příspěvky: 92
Registrován: čtv pro 10, 2015 03:39

Po výměně turba netáhne odspodu a pak až po opakovanym sešlápnutí plynu

Příspěvek od b.m » stř čer 28, 2017 03:22

Zdravim,
mám 1.9 dci 88kw + chip, dávalo se jiný turbo - repas. Auto teď netáhne odspodu, rozjezdy hrozný. Zkoušel se odpojit EGR. Váha vzduchu zkoušena jiná. Známej mechanik to měl na diagnostice, ale na nic nepřišel. Jediný info, co mám, že to má o 0,4 nižší tlak vzduchu, než by mělo. Když se to chytne, tak pak už ok. Když se sešlápne plyn, pomalu zrychluje, je potřeba pustit na chvíli plyn a znovu sešlápnout a pak už je zátah, jak má bejt. Dle mechanika se dá ten zátah takhle vyvolat i v otáčkách kolem 1800, osobně mi to šlo až ve vyšších nad 2000.
Máte nějakej tip, radu?
Díky.

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3292
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Po výměně turba netáhne odspodu a pak až po opakovanym sešlápnutí plynu

Příspěvek od ZDENECEKCZ » stř čer 28, 2017 08:33

No a kdo ti dělal ten čip? Kdo ti dělal to turbo?

Pokud to bylo předtím v pořádku a po čipu a turbu je to blbý, tak jedno z toho je naprd udělaný.

Vrať to tomu, kdo to dělal a reklamuj.

Pokud sis to dělal sám, tak zruš čip a sezeň jiný turbo a užívej si těch 88kw a nevyméjšléj cipiny s čipama.
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

b.m
Starting member
Příspěvky: 92
Registrován: čtv pro 10, 2015 03:39

Re: Po výměně turba netáhne odspodu a pak až po opakovanym sešlápnutí plynu

Příspěvek od b.m » stř čer 28, 2017 22:00

Chip od Bmwpower, po úpravě jelo parádně.
Turbo teď od Janoušek Motorsport, jako možnost, že se nepovedlo, asi je.
Nově jsem opravoval i tempomat, ale ten by asi neudělal takovej bordel a funguje ok.
Jestli teda to turbo zkusit sehnat jiný.

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3292
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Po výměně turba netáhne odspodu a pak až po opakovanym sešlápnutí plynu

Příspěvek od ZDENECEKCZ » stř čer 28, 2017 22:10

Pokud ti to takhle blbne hned po vymene turba, tak jej reklamuj a vubec s nima nediskutuj.

Urcite na to je nejaka zaruka jak kilometru, tak i casu. Tqkze pokud jsi v mezicasu, tak jim to otriskej o hlavu, ze chces druhy. A to tve si oznac treba kapkou barvy nebo vrypem srubovakem, abys mel jistotu, ze daly.druhy a ne jen to tve umyte.
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Po výměně turba netáhne odspodu a pak až po opakovanym sešlápnutí plynu

Příspěvek od Šamša » stř čer 28, 2017 22:35

Taky bych to tipoval na turbo, že asi regulace nechodí tak jak má. Ještě se podívej a zkontroluj spínače brzdy a spínače spojky, mohli by ovlivňovat vstřikování a tlumit výkon motoru a tím prošlapáváním plynu se to odblokuje a vypne.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

b.m
Starting member
Příspěvky: 92
Registrován: čtv pro 10, 2015 03:39

Re: Po výměně turba netáhne odspodu a pak až po opakovanym sešlápnutí plynu

Příspěvek od b.m » pát čer 30, 2017 16:42

Díky za rady.
Vrtule už je trochu odřená, výměnu asi neuznaj, ale na kontrolu/opravu regulace bych to mohl poslat.
Každopádně narazil jsem na téma, kde stejnej problém měl týpek u BMW 320D - po výměně turba, do 2000 ot. nejelo, pak až po několikátym prošlápnutí plynu. Bohužel tam neni, jak do dopadlo. Ale turbo měl na kontrole ok, zkoušel 3 turba, jinde byly ok. Hadice ok. Výfuk ok. Palivovej filtr novej - to jsme se taky chystali zkusit. Nemusí to bejt stejnej případ, ale vypadá, že jo.
Brzdovej spínač je novej, zkusim ten spojkovej.
Jinak na původnim turbu byla zatuhlá regulace se zjistilo, nemůže teď dělat bordel, že třeba reguluje ok, ale jednotka je ještě "zvyklá" na to starý, který neregulovalo?
Co ten regulační ventil turba, nemohl by bejt prolém i tam?

b.m
Starting member
Příspěvky: 92
Registrován: čtv pro 10, 2015 03:39

Re: Po výměně turba netáhne odspodu a pak až po opakovanym sešlápnutí plynu

Příspěvek od b.m » stř srp 02, 2017 17:13

Tak s jinym turbem (použitym) asi ok. Sice mi výkon pocitově nepřijde takovej, jakej byl s původnim, ale asi jenom pocit :D, zkusil jsem pro srovnání 120kw Mercedes dodávku a taky mi přišlo, že to netáhne. Tlak turba ok (2,5 baru celkovej). To původní neregulovalo a jelo pořád naplno, tak se to asi taky chovalo trochu jinak :D .

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3292
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Po výměně turba netáhne odspodu a pak až po opakovanym sešlápnutí plynu

Příspěvek od ZDENECEKCZ » stř srp 02, 2017 17:30

Ta stara regulace turba i kdyz byla blba a neregulovala, tak to znamena jen to, ze stale na turbo sel maximalni tlak
Pokid se nepletu, tak u lagi to funguje tak, ze vzdy jde na turbo 100% vyfukovych plynu. Jen pri prudsim ubrani plynu se ta regulace pohne a pootevre prechod mezi turbem a vyfukem tak, ze proste v sani neni takovy tlak.
Pokid.mas regulaci seklou v zavrene poloze, tak turbo toci furt max, a i po ubrani plynu zbytecne tlakuje soustavu.
Pokud je sekla v otevrene poloze, tak misto aby z vyfuku slo 100%plynu na lopatky turba, tak je obchazeno a netoci se a netlakuje tak jak by melo.

Nechapu porovnani dodavky a osobaku. Porovnavas hrusky nee s jabkama, ale minimalne s bramborama.
Pokud bys chtel porovnat porovnatelne, tak si skoc nekam do bazaru aut, kde maj tvou motorizaci a projed se tam v tom aute. Pak bych bral jakekoliv porovnani.

Osobne si myslim, ze jsi asi uz "rozmazlenej" a ten ubytek vykonu se ti jen zda. Proste ze je vse v poradku a je to jen tvuj subjektivni pocit.
Hele asi takhle. Ja mam 83kw, mam kolikrat dojem, ze auto netahne, ze je jakoby slabe. Pak mam zas obdobi, kdy si rikam, jak krasne to jede. Nyni, kdyz ma syn ridicak a rodinne jizdy vzdy travim na sedadle spolujezdce a on ridi, tak uz nekolikrat jsem jej upozornoval, ze je sice hezky, ze vymeta saze z vyfuku, ale at tomu tak neslape. Jeho odpoved byla, ze jede normalne, ze to auto jezdi tak dobre. Coz ma pravdu.
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

b.m
Starting member
Příspěvky: 92
Registrován: čtv pro 10, 2015 03:39

Re: Po výměně turba netáhne odspodu a pak až po opakovanym sešlápnutí plynu

Příspěvek od b.m » stř srp 02, 2017 17:46

Tak samozřejmě to neni ideální porovnání, ale lepší, než žádný. Ona to zas neni tak velká dodávka - Viano. Kamarád nabídl, že si to mám zkusit, tak proč ne :D . Do bazaru na stejný auto/motor by to bylo jasně nejlepší, už jsem o tom uvažoval.
Jo pocity klamou dost :D . Po chipu s původnim turbem jsem najel max 200 km, takže nevim, jestli jsem z toho už mohl bejt rozmazlenej :D.
Ale pamatuju si ten pocit, když jsem to poprvý projel a pak cestu po dálnici :D .

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Po výměně turba netáhne odspodu a pak až po opakovanym sešlápnutí plynu

Příspěvek od Šamša » čtv srp 03, 2017 14:55

Ono se na to rychle zvyká, ošuchaná vrtulka je známka, že jsi nedostatečně vyčistil trubku stání, taky jsem si touhle peripetií prošel, v trubce zasekané štěpiny z rozmlácený vrtulky. Drbal jsem to štětkou na flašky a svítil silnou LED svitilnou dokud nezmizeli všechny třpitky.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

b.m
Starting member
Příspěvky: 92
Registrován: čtv pro 10, 2015 03:39

Re: Po výměně turba netáhne odspodu a pak až po opakovanym sešlápnutí plynu

Příspěvek od b.m » sob srp 12, 2017 18:46

Jo, to se mělo udělat. Poučení pro příště (snad dlouho ne :))
Mimochodem, Šamšo, je tohle ten ventil, kterej měníš po 100tis: https://granex.cz/front/product/default ... order_item

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Po výměně turba netáhne odspodu a pak až po opakovanym sešlápnutí plynu

Příspěvek od Šamša » sob srp 12, 2017 22:17

Koukni pod kapotu, je na něm číslo, tak je porovnej s těmi dole uvedenými.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

b.m
Starting member
Příspěvky: 92
Registrován: čtv pro 10, 2015 03:39

Re: Po výměně turba netáhne odspodu a pak až po opakovanym sešlápnutí plynu

Příspěvek od b.m » stř srp 16, 2017 17:34

Jo, to sedí. Akorát v tý kategorii je ještě jinej typ ventilu https://granex.cz/autodily/renault/mega ... tId=299593, tak jsem si nebyl jistej nejdřív.
U mě se to nijak neprojevilo teda, škoda :D, asi starej šlape jak má.

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů