Chybové kódy P0141 a P0010

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
chupko
Starting member
Příspěvky: 65
Registrován: úte čer 01, 2010 08:11

Chybové kódy P0141 a P0010

Příspěvek od chupko » pát črc 06, 2012 13:47

Zdravím,

viete niekto poradiť čo znamenajú chybové kódy:
P0141 - chyba obvodu vyhrivani sondy O2
P0010 - A Camshaft Position Actuator Circuit

čo to je a ako ich odstránim. Vopred ďakujem!
Prikladám screen z diagnostiky
http://cdn.cztorrent.net/image/original ... b2eS6AvSxb
Renault Megane II - 1,6 16V 83kW

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Chybové kódy P0141 a P0010

Příspěvek od Zefek » pát črc 06, 2012 16:49

P0010 je obvod ventilu přesuvníku vačkové hřídele. Buď máš vadný ventil, nebo je vadná kabeláž. Zkus změřit odpor ventilu.
P0141 - vyhřívání lambda sondy - změřit obvod vyhřívání lambda sondy, opět její odpor a případně vyměnit lambda sondu.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Martin Pergl
Advanced member
Příspěvky: 268
Registrován: čtv čer 05, 2008 14:39

Re: Chybové kódy P0141 a P0010

Příspěvek od Martin Pergl » pát úno 21, 2014 19:56

Omlouvam se ze obnovuji toto tema ale chyba p0010 se mi objevila taky.. chtel bych se zeptat jak zmerit ten odpor ventilu a jaky ma mit hodnoty.. nejak se mi to nedari pri pripojeni multimetru zmerit..ukazuje to furt nuly. Poradte prosim. Diky moc :)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Chybové kódy P0141 a P0010

Příspěvek od Zefek » pát úno 21, 2014 20:19

Rozsah na 200 ohm. Odpor asi 10 ohm.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Martin Pergl
Advanced member
Příspěvky: 268
Registrován: čtv čer 05, 2008 14:39

Re: Chybové kódy P0141 a P0010

Příspěvek od Martin Pergl » ned úno 23, 2014 08:53

Díky moc , dneska na to kouknu :wink:

Martin Pergl
Advanced member
Příspěvky: 268
Registrován: čtv čer 05, 2008 14:39

Re: Chybové kódy P0141 a P0010

Příspěvek od Martin Pergl » ned bře 30, 2014 22:41

Tak sem měřil odpor a má to kolem 7,9-8 ohmů..a chyba se mi po určitých km pořád zapisuje do paměti ale kontrolku to nerozsvítí ..o teď s tím ? zkontrolovat kabeláž nebo ten ventil zkusit jiný ?

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Chybové kódy P0141 a P0010

Příspěvek od Zefek » ned bře 30, 2014 22:44

Chtělo by to zjistit další kontext, těch možností tam může být víc.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Martin Pergl
Advanced member
Příspěvky: 268
Registrován: čtv čer 05, 2008 14:39

Re: Chybové kódy P0141 a P0010

Příspěvek od Martin Pergl » ned bře 30, 2014 22:58

jak tedy postupovat dál ? poradil by jsi mi prosím ? :) lépe řečeno co by jsi dělal ty v mém případě , díky :)

Martin Pergl
Advanced member
Příspěvky: 268
Registrován: čtv čer 05, 2008 14:39

Re: Chybové kódy P0141 a P0010

Příspěvek od Martin Pergl » čtv dub 03, 2014 21:01

Tak mam dalsi poznatky, dnes sem chybu p0010 zase nasel v rj, tak sem odpojil elmag a ujel cca 40 km.. chyba se objevila znovu. Takze vadny ventil to asi nebude, je mozny aby tahle chyba se ukazovala na vadne cidlo na vacce ale na palubce se neobjeví servis ani kontrolka motoru ?? Jen je mi divne ze motor s odpojenym elmagem jel uplne stejne jen svitil servis a na palubaku check injection, zil sem v domnění ze když je odpojen elmag tak presuvnik je mimo provoz... nejake napady ?

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Chybové kódy P0141 a P0010

Příspěvek od Zefek » čtv dub 03, 2014 21:41

Jak píšu, chce to znát další kontext poruchy.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Chybové kódy P0141 a P0010

Příspěvek od Rado77 » čtv dub 03, 2014 21:50

Martin - mozno bude najlepsie to proste nechat tak. Pokial auto ide OK a nema odrazu sporebu o 2 litre vyssiu a zaroven nesvieti ziadna kontrolka... Lebo budes s tym laborovat, stratis kopec casu, budes riesit nebodaj diagnostiku cez servis atd... Podobne som to mal na Fieste, furt sa tam objavovala chyba cidla teploty chladiacej kvapaliny. Cidlu pritom nic nebolo, rucicka ukazovala po zahriati vzdy rovnako krasne na stred. A kedze nesvietila ziadna kontrolka, jazdil som dalej dalsich 5 rokov a pohoda
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Martin Pergl
Advanced member
Příspěvky: 268
Registrován: čtv čer 05, 2008 14:39

Re: Chybové kódy P0141 a P0010

Příspěvek od Martin Pergl » pát dub 04, 2014 07:35

Rad bych ten kontext poruchy zjistil ale nemam ani tuseni co si pod tim predstavujes a jak postupovat dal. RADO : klidne bych to tak nechal ale zda se mi ze motor nejde tak hezky do otacek jako sel a je o hodne citlivější na spojku nez kdy predtim.. presne tohle mi delalo prave cidlo vacky ale to svitila kontrolka na palubce a ted nic...

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Chybové kódy P0141 a P0010

Příspěvek od Rado77 » pát dub 04, 2014 09:24

Tak potom beriem spet. Ked motor nejde ako ma, treba to fixnut. Skusal si len tak zo srandy prestreknut konektor ku cidlu vacky? Mozno na otrasoch motora sa vyskytne na okamih chyba, ale tym ze je len na okamih, RJ ani nestihne rozsvietit kontrolku, lebo v dalsom okamihu uz je vsetko OK...ale chybu VVT systemu uz zapisat stihne... To vies, som teoretik... :D
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Martin Pergl
Advanced member
Příspěvky: 268
Registrován: čtv čer 05, 2008 14:39

Re: Chybové kódy P0141 a P0010

Příspěvek od Martin Pergl » pát dub 04, 2014 11:59

Ano konetory sem vsechny prostrikl kontaktolem a porad stejne.. chtelo by to zkusit jine cidlo vacky a byl bych hned moudřejší :) ale nikdo nemá :(

Martin Pergl
Advanced member
Příspěvky: 268
Registrován: čtv čer 05, 2008 14:39

Re: Chybové kódy P0141 a P0010

Příspěvek od Martin Pergl » sob dub 19, 2014 12:26

Tak chyba P 0010 po výměně čidla vačkové hřídele zmizela :) auto zase jede jak má :) Všechny upozorňuji že i vadné čidlo vačky nemusí vyhodit service a kontrolku motoru, já třeba poznal že není něco v pořádku protože z ničeho nic rozjezdy jak v autoškole.. :lol:

Martin Pergl
Advanced member
Příspěvky: 268
Registrován: čtv čer 05, 2008 14:39

Re: Chybové kódy P0141 a P0010

Příspěvek od Martin Pergl » pon dub 21, 2014 20:22

Zdravím, tak chyba se mi po asi 300km vrátila a je uložena v paměti..ale kontrolka opět nic..už nevím co by to mohlo být, když se odpojil elektromagnetický ventil přesuvníku chyba stejně vyskočila...poradí někdo co dál ? :/ díky moc

Martin Pergl
Advanced member
Příspěvky: 268
Registrován: čtv čer 05, 2008 14:39

Re: Chybové kódy P0141 a P0010

Příspěvek od Martin Pergl » pon kvě 19, 2014 12:20

Zdravim obracim se zpatky na chybu P0010. vsechny spoje co se tyce cidla vacky elmag ventilu tak i konektory na rj jsem prostrikal kontaktolem a chybu z rj smazal...ujel asi 300km a chyba v rj stale nebyla. vcera tomu bylo asi700km a chyba uz byla zase zapsána v rj ale nikdy nerozsviti kontrolku motoru.. jen auto mi prijde lenivejsi. uz vazne sem pro to udelal vse..dal nove cidlo vacky atd...chyba cas od casu naskoci a auto jede hur ...jinak motor bezi pravidelne a presuvnik je tam 43tkm nerachta ani.. kdyz se chyba smaze tak auto jede zase pekne... poradte prosim na co bych se mel podivat..uz sem fakt v koncich...dekuji :?

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Chybové kódy P0141 a P0010

Příspěvek od Rado77 » pon kvě 19, 2014 15:08

Ono to trochu vyzera na zlu kabelaz niekde po ceste medzi cidlom vacky a RJ, kde pri nahodnom otrase auta sa signal na okamih prerusi, ale uz sa zapise error kod do RJ a RJ nabehne do nudzoveho rezimu...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Martin Pergl
Advanced member
Příspěvky: 268
Registrován: čtv čer 05, 2008 14:39

Re: Chybové kódy P0141 a P0010

Příspěvek od Martin Pergl » pon kvě 19, 2014 16:07

šlo by to nějak změřit zda je to tím kabelem ?? elektrice moc nerozumím každopádně mě to štve :cry: asi rozdělám svazek a projdu kabeláž nic víc s tím asi neudělám...jen jak píše zefek chyba P0010 je chyba kabeláže nebo elmag ventilu...ale když sem měl ventil odpojený chybu zapsalo stejně..takže to vypadá vážně na kabel po cestě od čidla...Nemáte s tím někdo zkušenosti jak trnhle problém vyřešit ? nechce se mi moc kabel řezat a pájet...to může samo o sobě dělat odpory :evil:

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Chybové kódy P0141 a P0010

Příspěvek od Zefek » pon kvě 19, 2014 17:46

Pozor na to, protože záleží na kontextu té závady. Že jde o okruh přesuvníku (snímače vačky, musel bych se znova podívat) je sice hezké, ale že je tam pět podzávad, kdy jedna znamená polohu přesuvníku mimo požadovanou hodnotu a s tím třeba člověk těžko něco udělá. Chce to přečíst tu závadu celou, jen číslo sníží okruh možných řešení, ale důležitý je kontext.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Martin Pergl
Advanced member
Příspěvky: 268
Registrován: čtv čer 05, 2008 14:39

Re: Chybové kódy P0141 a P0010

Příspěvek od Martin Pergl » pon kvě 19, 2014 17:54

Nevím jak jí přečtu celou mě to napíše jen ten kod a když ho rozkliknu tak tu mám toto :
Obrázek

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Chybové kódy P0141 a P0010

Příspěvek od Zefek » pon kvě 19, 2014 18:22

P0010 je porucha ventilu přesuvníku vačkového hřídele. Takže pokud ten ventil odpojíš, je logické, že tahle závada tam bude zapsána. Je tam osm možností, co by s tím mohlo být:
1) Rozpojený obvod
2) Zkrat obvodu na kostru
3) Zkrat obvodu na 12V
4) Odchylka od programování
5) nekonzistence programování
6) chyba polohy vačkového hřídele
7) ovládání přesuvníku vačkového hřídele mimo rozsah
8 ) nesplňuje emisní normy

První tři věci můžeme vyloučit. Ten zbytek může být způsobeným vadným ventilem. Je tam sice jen elektrická cívka a magnet, ale ten ventil se musí taky pohybovat a musí fungovat systém kanálků uvnitř něj. Pokud je problém tam, tu poruchu tam budeš mít vždycky.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Martin Pergl
Advanced member
Příspěvky: 268
Registrován: čtv čer 05, 2008 14:39

Re: Chybové kódy P0141 a P0010

Příspěvek od Martin Pergl » pon kvě 19, 2014 19:01

Mockrát ti děkuju za popis , asi mi nezbyde nic jiného než koupit ten ventil. No budu shánět dál..Je možný že když tahle chyba naskočí že potom právě to auto jede hůř ?

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Chybové kódy P0141 a P0010

Příspěvek od Zefek » pon kvě 19, 2014 19:04

Jo, je to klidně možné. Otázkou ale taky je, zda je ta chyba trvalá, nebo přechodná. Vytáhni ten ventil ven a zkus ho na baterku, jestli chodí.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Martin Pergl
Advanced member
Příspěvky: 268
Registrován: čtv čer 05, 2008 14:39

Re: Chybové kódy P0141 a P0010

Příspěvek od Martin Pergl » pon kvě 19, 2014 19:45

Ventil chodí, ovšem někdy mam pocit jako by nedovřel a ten pístek ve vnitř, tím jde hejbnout rukou ne sice uplně ale o kousek se s ním dá hejbnout když je pístek dole.. měřil sem ho i odporově ale těch 10ohm jak si tehdá psal neměl...měl jen 8

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 hostů