dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Moderátor: Moderators General
No chlapci.....presne jak pisete : kazdy kto ma dCi do 2008, v momente vymena salkov, alebo to rovno predajte do r*t* Pretoze kedze je to zo slabsieho materialu, stretne to skor ci neskor kazdeho - asi ako presuvniky u benzinu. Kazdy sa vyderie, ci uz to trva 2 roky alebo 5, ale vyderie sa
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Když to tady čtu,začínám mít také strach.
Nicméně: Kdyby se něco podobného stalo mě,asi bych pořídil starší 1.9TDI-čkový motor a přeskládal ho.
U TDI ček se takovéto závady nevyskytovaly motor je typem také F9Q (aspon myslím) a celé by to vyšlo NEPOMĚRNĚ LACINĚJI.
Protože "vypláznout" 20-40 prutů za díly, s nejistou perspektivou,že se to vys.re zas,to by mne trefil šlak.
Co na toto řešení odborníci?
P.S A tu jednadevítku bych tam asi nacpal i místo rozletěné 1.5.
Nicméně: Kdyby se něco podobného stalo mě,asi bych pořídil starší 1.9TDI-čkový motor a přeskládal ho.
U TDI ček se takovéto závady nevyskytovaly motor je typem také F9Q (aspon myslím) a celé by to vyšlo NEPOMĚRNĚ LACINĚJI.
Protože "vypláznout" 20-40 prutů za díly, s nejistou perspektivou,že se to vys.re zas,to by mne trefil šlak.
Co na toto řešení odborníci?
P.S A tu jednadevítku bych tam asi nacpal i místo rozletěné 1.5.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Byly dva druhy dti. F8Q a F9Q. F8Q je starší, má vstřik do komůrky - jiná hlava a jinak tvarované písty. F9Q je novější, má přímý vstřik do válce, jinak tvarované písty aby se zlepšilo proudění nasávaného vzduchu - prohlubeň v pístu.
F9Q potom dostala místo dti common-rail. Kdybys chtěl přehodit 1.5 za 1.9, tak by to šlo, pokud bys tam nechal CR a předělal celou elektriku. Ale myslím, že s dti si to moc rozumět nebude.
Ale taky nevím, co si o tom myslet. Doma máme taky jednu 1.9dCi, sice je to Mégane I, ale kdo ví.
F9Q potom dostala místo dti common-rail. Kdybys chtěl přehodit 1.5 za 1.9, tak by to šlo, pokud bys tam nechal CR a předělal celou elektriku. Ale myslím, že s dti si to moc rozumět nebude.
Ale taky nevím, co si o tom myslet. Doma máme taky jednu 1.9dCi, sice je to Mégane I, ale kdo ví.
Naposledy upravil(a) Zefek dne čtv lis 11, 2010 16:38, celkem upraveno 1 x.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Kuno: Však to píšu, že F9Q má vstřik přímo do válce. F8Q, což ale taky může být dti má vstřik do komůrky. Renault měl dti právě s tou komůrkou, ale pak udělali "update", komůrku zrušili a nahradili to přímým vstřikem s dalšíma úpravama motoru, bez kterých by to asi nešlo. A nakonec tomu "updatovanému" motoru přidali CR.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Je označení Renault motorů dti s přímým vstřikem?Pokud ano tak tam žádná komůrka nebude.Do vírových komůrek stříkají motory TD,příp.diesel atmosféry.Zefek píše:Kuno: Však to píšu, že F9Q má vstřik přímo do válce. F8Q, což ale taky může být dti má vstřik do komůrky. Renault měl dti právě s tou komůrkou, ale pak udělali "update", komůrku zrušili a nahradili to přímým vstřikem s dalšíma úpravama motoru, bez kterých by to asi nešlo. A nakonec tomu "updatovanému" motoru přidali CR.
Ale to je jedno,možností jak to vyřešit jsou.
Já nikoho nenutím ani nepřesvědčuji,aby to udělal podle mé úvahy.
Píši jak bych to udělal já abych nemusel cálovat drahé díly.
S tou 1.5 versus 1.9...jsem přesvědčen,že C.R z 1.5 by dokázal dostatečně "nakrmit" i obsah 1.9.
Asi bude otazka, od kedy uviedli "MeganeII" rady motorov...asi uz 2002. Dovtedy boli "MeganeI, LagunaI atd...) neviem ake oznacenie mali ci rovnake, ale pokial viem tak starych aut sa to netykalo. A niekde tu bola info ze tusim od 10/2008 zacal Rencek montovat salky z tvrdsieho materialu.....takze vsetky "MeganeII" vyrobene od 2002 do 10/2008 zrejme budu postihnute. Tato chyba bude asi nahodna, resp. bude zavisiet ako od poctu najazdenych km, od sposobu prevadzky auta (dranie motora, vytacanie) a zrejme aj intervalu vymien oleja, prip. spravneho typu olejaKuno píše:Rado:ty motory se kazí až od r.v. cca 2004 nahoru,nebo se pletu? Nebo jsou tu takové závady i na ročnících 2003 ?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Je v tom trochu zmatek, mělo by to být nějak takhle:
dT - nepřímý vstřik (do komůrky) jako starý atmosférický diesel, navíc má turbo
dTi - přímý vstřik do válce pomocí rotačního čerpadla, podobně jako staré motory TDI (66, 81kw)
dCi - přímý vstřik common-rail
F8Q - motor 1,9 D nebo 1,9 dT, nepřímý vstřik
G8T - motor 2,2 D nebo 2,2 dT, nepřímý vstřik
F9Q - motory 1,9 dTi nebo 1,9 dCi
G9T - motory 2,2 dCi
M9R - motory 2,0 dCi
dT - nepřímý vstřik (do komůrky) jako starý atmosférický diesel, navíc má turbo
dTi - přímý vstřik do válce pomocí rotačního čerpadla, podobně jako staré motory TDI (66, 81kw)
dCi - přímý vstřik common-rail
F8Q - motor 1,9 D nebo 1,9 dT, nepřímý vstřik
G8T - motor 2,2 D nebo 2,2 dT, nepřímý vstřik
F9Q - motory 1,9 dTi nebo 1,9 dCi
G9T - motory 2,2 dCi
M9R - motory 2,0 dCi
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Jo, soráč, jsem to poplet. Dti je samozřejmě označení pro přímý vstřik, dt pro vstřik do komůrky. Nějak jsem se nechal zmást tím, co je napsáno na wikipedii Ale to označení motorů jsem měl dobře, jen jsme se oba bavili o úplně jiné věci
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Zefek píše:Jo, soráč, jsem to poplet. Dti je samozřejmě označení pro přímý vstřik, dt pro vstřik do komůrky. Nějak jsem se nechal zmást tím, co je napsáno na wikipedii Ale to označení motorů jsem měl dobře, jen jsme se oba bavili o úplně jiné věci
Ahoj,vykašli se na hledání info o Renaultech na Wikipedii ...atd.
Já spoléhám jen na to,co mám v hlavě, (což nevylučuje,že také občas nekecnu nějakou volovinu) protože hledat info na netu moc neumím.
No..nevím,já se bavil o možnosti přestavby staršího motoru 1.9 dti užívaného např. v MI na motor ustavený v M II 1.9dci.
Ale...zpět k řešení,co jsem nadhodil.
Pokud by to šlo,motor dti se dá koupit celkem levně,navíc z něj ještě zbudou nějaké díly naprodej......
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Hlavně už by se vyplatilo i tu 1.5 přestavět na 1.9. Myslím co do vstřikování. Bosch má lepší systém, i co se materiálů týče, než delphi.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Chlapi, těch motorů jezdí destitisíce, možná statisíce.Dávaly se do MI, M II a LI a LII...
Pokud nějaký klekne, Renault to samozřejmě neomlouvá, ale jaké je to procento?
Navíc si myslím, že za vším jsou 30 tis intervaly výměny oleje, malé filtry a případná nepoctivost mechaniků v servisech, kteří mnohdy mění jak se jim zachce a kolik právě potřebují na pivo...
Pokud se toto eliminuje, musí strojní spodek motoru vydržet věky...
wecka
Pokud nějaký klekne, Renault to samozřejmě neomlouvá, ale jaké je to procento?
Navíc si myslím, že za vším jsou 30 tis intervaly výměny oleje, malé filtry a případná nepoctivost mechaniků v servisech, kteří mnohdy mění jak se jim zachce a kolik právě potřebují na pivo...
Pokud se toto eliminuje, musí strojní spodek motoru vydržet věky...
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
-
- Advanced member
- Příspěvky: 307
- Registrován: ned led 03, 2010 11:17
- Bydliště: Trenčín SK
- Kontaktovat uživatele:
jj úpne s tebou súhlasím !!!!! a prsiel som si tym sam nedávno
Renault Megane II GT 1.9dCi 88kW ,r.2005
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002
otazka - tyka sa problem nekvalitnych salok aj 1,5 81kW ktore sa davaju do Lagun? - pytam sa preto lebo mam Lagunu r.v. 6.2008 a onedlho prekrocim 100 000km... ci to riesit - a ak tak ako - len zlozit vanu a skontrolovat vizualne, ci nechat zmerat tlaky ci ako mam najlacnejsie overit ze je motor OK?
Megane II HB r.v. 2005 1,4 60kW (102 tis. km) - uz sluzi inemu...
Megane II Grandtour r.v. 2006 1,5 dCi 78kW (cca 88 tis. km generalka motora po zaklepani; po cca 42 tis. km druhe zaklepanie..., po 6 tis. km vypadlo riadenie rychlosti = oprava 250e (vymenena cela riadiaca paka s kulisou a lanovodmi)... od druhej generalky motora zatial 60 tis. km
Laguna III Berline r.v. 2008 1,5 dCi 81kW
Megane II Grandtour r.v. 2006 1,5 dCi 78kW (cca 88 tis. km generalka motora po zaklepani; po cca 42 tis. km druhe zaklepanie..., po 6 tis. km vypadlo riadenie rychlosti = oprava 250e (vymenena cela riadiaca paka s kulisou a lanovodmi)... od druhej generalky motora zatial 60 tis. km
Laguna III Berline r.v. 2008 1,5 dCi 81kW
jop,
ale moja skusenost je ze v septembri 2009 som menil rozvody a technik mi este hovoril ako pekne auto pradie a o nejakych 8800km som mal motor na srac....ky
takze spoliehat sa len na akusticky prejav motora nechcem...
ale moja skusenost je ze v septembri 2009 som menil rozvody a technik mi este hovoril ako pekne auto pradie a o nejakych 8800km som mal motor na srac....ky
takze spoliehat sa len na akusticky prejav motora nechcem...
Megane II HB r.v. 2005 1,4 60kW (102 tis. km) - uz sluzi inemu...
Megane II Grandtour r.v. 2006 1,5 dCi 78kW (cca 88 tis. km generalka motora po zaklepani; po cca 42 tis. km druhe zaklepanie..., po 6 tis. km vypadlo riadenie rychlosti = oprava 250e (vymenena cela riadiaca paka s kulisou a lanovodmi)... od druhej generalky motora zatial 60 tis. km
Laguna III Berline r.v. 2008 1,5 dCi 81kW
Megane II Grandtour r.v. 2006 1,5 dCi 78kW (cca 88 tis. km generalka motora po zaklepani; po cca 42 tis. km druhe zaklepanie..., po 6 tis. km vypadlo riadenie rychlosti = oprava 250e (vymenena cela riadiaca paka s kulisou a lanovodmi)... od druhej generalky motora zatial 60 tis. km
Laguna III Berline r.v. 2008 1,5 dCi 81kW
Stav hl.nebo oj. ložisek v podstatě zjistit nebo zkontrolovat bez demontáže nelze.
Psal jsem,že sled událostí je velmi rychlý a i tak jak to proběhlo v Tvém případě je možné.
Ono se totiž při zajštění základních podmínek (chlazení,mazání) provozu spalovacího motoru při tak malém proběhu km, VŮBEC NEPOČÍTÁ s tím,že by k takovéto závadě vůbec mohlo dojít.
To,že je to způsobeno aušusovými materiály šálků výrobce absolutně NEOMLOUVÁ.
Psal jsem,že sled událostí je velmi rychlý a i tak jak to proběhlo v Tvém případě je možné.
Ono se totiž při zajštění základních podmínek (chlazení,mazání) provozu spalovacího motoru při tak malém proběhu km, VŮBEC NEPOČÍTÁ s tím,že by k takovéto závadě vůbec mohlo dojít.
To,že je to způsobeno aušusovými materiály šálků výrobce absolutně NEOMLOUVÁ.
pri Meganiku uz beriem ako samozrejmost ze, ak sa podari a bude sluzit, po dalsich 90 tis. davam kontrolovat salky.
ake je odporucanie pre tu moju Lagunku? mam pri nej tiez pri servisnom pri 120 tis. rovno kontrolovat ci tam to uz nemusim riesit.... a najme ako kontrolovat?
ake je odporucanie pre tu moju Lagunku? mam pri nej tiez pri servisnom pri 120 tis. rovno kontrolovat ci tam to uz nemusim riesit.... a najme ako kontrolovat?
Megane II HB r.v. 2005 1,4 60kW (102 tis. km) - uz sluzi inemu...
Megane II Grandtour r.v. 2006 1,5 dCi 78kW (cca 88 tis. km generalka motora po zaklepani; po cca 42 tis. km druhe zaklepanie..., po 6 tis. km vypadlo riadenie rychlosti = oprava 250e (vymenena cela riadiaca paka s kulisou a lanovodmi)... od druhej generalky motora zatial 60 tis. km
Laguna III Berline r.v. 2008 1,5 dCi 81kW
Megane II Grandtour r.v. 2006 1,5 dCi 78kW (cca 88 tis. km generalka motora po zaklepani; po cca 42 tis. km druhe zaklepanie..., po 6 tis. km vypadlo riadenie rychlosti = oprava 250e (vymenena cela riadiaca paka s kulisou a lanovodmi)... od druhej generalky motora zatial 60 tis. km
Laguna III Berline r.v. 2008 1,5 dCi 81kW
ja som skor myslel tak - ze ci by nestacilo zhodit olejovu vanu, ci by potom bolo vidno ze je to poskodene, vydrate ci roztlacene salky, pripadne vytahane ojnice - aby sa predislo zniceniu
alebo odmerat tlaky ze ci by sa na skakajucich hodnotach nedalo zistit ze klukovka nevykonava rotacny ale eliptycky pohyb....
jednoducho najlacnejsia kontrola s cielom overit ze motor je OK, ze sa v nom nedeje to co sa mi stalo v 1,5 78kW verzii. ze zaklepala na ceste a oprava stala nehorazne prachy..
alebo odmerat tlaky ze ci by sa na skakajucich hodnotach nedalo zistit ze klukovka nevykonava rotacny ale eliptycky pohyb....
jednoducho najlacnejsia kontrola s cielom overit ze motor je OK, ze sa v nom nedeje to co sa mi stalo v 1,5 78kW verzii. ze zaklepala na ceste a oprava stala nehorazne prachy..
Megane II HB r.v. 2005 1,4 60kW (102 tis. km) - uz sluzi inemu...
Megane II Grandtour r.v. 2006 1,5 dCi 78kW (cca 88 tis. km generalka motora po zaklepani; po cca 42 tis. km druhe zaklepanie..., po 6 tis. km vypadlo riadenie rychlosti = oprava 250e (vymenena cela riadiaca paka s kulisou a lanovodmi)... od druhej generalky motora zatial 60 tis. km
Laguna III Berline r.v. 2008 1,5 dCi 81kW
Megane II Grandtour r.v. 2006 1,5 dCi 78kW (cca 88 tis. km generalka motora po zaklepani; po cca 42 tis. km druhe zaklepanie..., po 6 tis. km vypadlo riadenie rychlosti = oprava 250e (vymenena cela riadiaca paka s kulisou a lanovodmi)... od druhej generalky motora zatial 60 tis. km
Laguna III Berline r.v. 2008 1,5 dCi 81kW
-
- Advanced member
- Příspěvky: 307
- Registrován: ned led 03, 2010 11:17
- Bydliště: Trenčín SK
- Kontaktovat uživatele:
noo ak by sa to rozobralo tak by som to uz vymenil a neskladal naspet.
sa my to hovarí ked to mam už vsetko nove
doležite je ako dho mas dane auto ,kolko ma km a úpo kokych km bol menievany olej . ak by som mal menit rozvody auto malo 120tis km ,vlastnil som ho chvilu a olej bol menievany po 30tis ako urcuje Renault by som ich preventívne vymenil.
pochybujem ze zbadas poskodenie salky ! jedine ze by bola uz trochu vytlacena ale to by sa už asi aj zvukovo prejavilo.po zozobratí boli vsetky salky poškodene aj ked funkcne boly tam dierky a prasklinky!!! ja som presiel tak cca 40km co som zacul buchotanie a bol som v rakusku na dialnici a spet som siel na odtahovke s motorom KO .sice este siel ale neriskoval som väčšiu devastáciu a nakoniec sa kluka nedala aj tak brebrúsit.
sa my to hovarí ked to mam už vsetko nove
doležite je ako dho mas dane auto ,kolko ma km a úpo kokych km bol menievany olej . ak by som mal menit rozvody auto malo 120tis km ,vlastnil som ho chvilu a olej bol menievany po 30tis ako urcuje Renault by som ich preventívne vymenil.
pochybujem ze zbadas poskodenie salky ! jedine ze by bola uz trochu vytlacena ale to by sa už asi aj zvukovo prejavilo.po zozobratí boli vsetky salky poškodene aj ked funkcne boly tam dierky a prasklinky!!! ja som presiel tak cca 40km co som zacul buchotanie a bol som v rakusku na dialnici a spet som siel na odtahovke s motorom KO .sice este siel ale neriskoval som väčšiu devastáciu a nakoniec sa kluka nedala aj tak brebrúsit.
Renault Megane II GT 1.9dCi 88kW ,r.2005
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002
-
- Advanced member
- Příspěvky: 395
- Registrován: stř říj 28, 2009 15:14
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
S tím bych moc nesouhlasil, dost se setkávám s názorem že je ta preventivní výměna velmi doporučovaná, jelikož ty ložiska do konce roku 2008 byli fakt aušus a dřív nebo později se stejně vydře. Nejvíc na to trpí 1.5 a možná ještě více 2.2. Když servisák vidí ty ložiska v jakém jsou stavu, tak to svádí na nedostatečné mazání, případně na honění studeného motoru ve vysokých otáčkách. Jenže ten problém je v těch ložiskách. To že je to zaběhané se mi nezdá-nedochází tam k žádnému dotyku mezi šálami a klikou (jak tu někdo psal, odděluje dotyk olejový film a ten když se jednou poruší, tak se jede rovnou do servisu na podvalu), to proč se vyderou už mi ale není tak jasné. Četl jsem tu dost názorů, že došlo k výměně na poslední chvíli.wc píše:Zásadně bych to nerozebíral a to v žádném případě.
Je to sedlé a zaběhané.
wecka
MEGANE II Grandtour 1.5dci 78kw@91kw K9K732 chip, 11/2007, najeto 87500km, esp, panorama
Galerie oprav a úprav https://picasaweb.google.com/samtrixx/
Galerie oprav a úprav https://picasaweb.google.com/samtrixx/
Přátelé,pochopte prosím,ža bez demontáže to zkontrolovat nejde. Praskliny,vrypy nebo vytrhaná místa na kompozici neuvidíte.
Pokud chápete princip spalovacího motoru,musí Vám být jasné,že měřením tlaků taktéž nic nezjistíte stejně tak jako pohledem zespodu po demontáži vany.
U benzínových aut byste možná mohli poznat kompozici v oleji (otěr šálků na styčných plochách).
Při jakékoliv vůli ojničních ok nebo uložení hl.ložisek už je obvykle stejně pozdě (motor s vůlemi Vám dávno klepe a dlouho v tomto stavu nevydrží) a následná výměna šálů bez GO kliky je "hop nebo trop"
Většinou (jak dokazuje zkušenost t.poláka) takovou opravou skutečné zničení kliky a spol.jen oddálíte.
Prostě-šálky se vždy mění většinou pouze při GO motoru a v dnešní době se generálky motorů našich aut prostě nevyplatí dělat.
(pod pojmem G.O.se zjednodušeně řečeno myslí výměna nebo renovace veškerých pohyblivých částí motoru)
Navíc si myslím,že o GO motoru bych u dieselu měl uvažovat ne dříve jak za 400 tis.km a i při tomto proběhu by hlavní i ojniční ložiska měly pořád být O.K.
No a já mám na tachometru cca 16O tis,takže je to jasné.
Pokud chápete princip spalovacího motoru,musí Vám být jasné,že měřením tlaků taktéž nic nezjistíte stejně tak jako pohledem zespodu po demontáži vany.
U benzínových aut byste možná mohli poznat kompozici v oleji (otěr šálků na styčných plochách).
Při jakékoliv vůli ojničních ok nebo uložení hl.ložisek už je obvykle stejně pozdě (motor s vůlemi Vám dávno klepe a dlouho v tomto stavu nevydrží) a následná výměna šálů bez GO kliky je "hop nebo trop"
Většinou (jak dokazuje zkušenost t.poláka) takovou opravou skutečné zničení kliky a spol.jen oddálíte.
Prostě-šálky se vždy mění většinou pouze při GO motoru a v dnešní době se generálky motorů našich aut prostě nevyplatí dělat.
(pod pojmem G.O.se zjednodušeně řečeno myslí výměna nebo renovace veškerých pohyblivých částí motoru)
Navíc si myslím,že o GO motoru bych u dieselu měl uvažovat ne dříve jak za 400 tis.km a i při tomto proběhu by hlavní i ojniční ložiska měly pořád být O.K.
No a já mám na tachometru cca 16O tis,takže je to jasné.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů