dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
sinistre
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: úte led 27, 2015 20:19

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od sinistre » sob bře 14, 2015 19:29

koren píše:tyka sa tento problem s loziskami aj novsich 1,5 dci 81kw z 10/2010 ? mam novu jazdenku cca 155k km, a neviem co vsetko by som mal dat vymenit. vcera som sa s hrozou dozvedel ze interval vymeny rozvodov je u tohto motora 160k na lagune , namiesto mnou predpokladaných 120k km, takze ci dat menit aj tieto loziska na klukovke?

dik moc za kazdu radu
Taky se přidávám k tomuto dotazu. Četl jsem, že tady byly ložiska modifikována - mám tomu rozumět, že už se podařilo riziko vyloučit?
Je někdo, komu odešel motor rv. 2010 a mladší?
Jako někdo, kdo dřív jezdil s jinými značkami jsem logicky zvyklý na to, že nejlépe motor funguje, dokud se v něm nezačne někdo rýpat.
Mégane Grandtour 1.5 dCi 81kW 2010

pedrous
Junior member
Příspěvky: 166
Registrován: pon dub 26, 2010 20:37
Bydliště: Praha

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od pedrous » ned bře 15, 2015 17:05

Ahoj všem tak jsem včera vyměnil preventivně ojniční ložiska na motoru po 82500 km. Dával jsem KS. Práce trvala cca 6 hodin i z obědem :-).Šály na fotkách vypadají hůře než ve skutečnosti ,ale chycené jsou hlavně horní zato spodní nejeví žádné známky opotřebení. Bohužel nepovedlo se mi řádně nasadit těsnění vany a při zkoušce trochu tekl olej na straně převodovky tak jsem si to dnes zopakoval přetěsnění vany a již to vypadá být ok .Bohužel nasazení vany na sací koš je vcelku horor bohužel tam může dojít k posunutí těsnění ,kterého si ani nevšimnete a po dotažení a následné zkoušce může vana rosit. Jinak olej měním po max.15000km/rok a filtr používám mann 712/8 je větší o cca 100% o proti originálu.

http://pkysel.sweb.cz/IMG_20150314_151614_HDR.jpg
http://pkysel.sweb.cz/IMG_20150314_151639_HDR.jpg
http://pkysel.sweb.cz/IMG_20150314_151647_HDR.jpg
http://pkysel.sweb.cz/IMG_20150314_151722_HDR.jpg
http://pkysel.sweb.cz/IMG_20150314_151739_HDR.jpg
http://pkysel.sweb.cz/IMG_20150314_151757_HDR.jpg
Megane II Grandtour Sportway 1,5 dCi 78 kW 2008
najeto 82500 Km
14.3.2015 Výměna ojničních ložisek při 82500km
K 30.7.2019 stav tachometru 141 000km

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od Rado77 » ned bře 15, 2015 18:03

Cital som ze Renault problem zleho materialu ojnicnych lozisiek fixol v roku 2010
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od Šamša » ned bře 15, 2015 20:41

Na fotkách je vidět jak jsou prodřené jednotlivé vrstvy až na měď. Asi včas podchycené tou výměnou.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

jano.cizik
Advanced member
Příspěvky: 269
Registrován: pon črc 23, 2007 22:19
Bydliště: Spišská Belá Slovensko

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od jano.cizik » ned bře 29, 2015 19:47

ja som teraz menil kruzky tak som tam hodil aj nove saly ale v 180000 km boli len velmi jemne vylestene nikde este cez ten kompozit nepresvitala med
VW Golf CL 1,6 D 40kw r.v.1990
Fiat Panda 1,1 i 40kw r.v.03
Espace 2,2 dCi 95kw r.v.00
Grand Scenic 1,9 dCi 88kw r.v.04
Grand Scenic 1,5 dCi 81kw r.v.2012

itar84
Starting member
Příspěvky: 13
Registrován: pát kvě 18, 2012 20:49
Bydliště: Nitra

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od itar84 » úte dub 28, 2015 19:43

Tak po nekonečných 2 mesiacoch mám granda po oprave. Kluka na ojničných ložiskách absolvovala druhý výbrus a hlavné ložiská prvý. Je to až neuveriteľné, že ložiská za 20€ dokážu narobiť toľko zloty a nervov. Inak počas opravy som sa dopracoval k info od "originál renault servisáka", že renault odporúča po najnovšom výmenu ojničných ložísk po každej druhej výmene oleja :lol: :lol:
Renault Grand Scenic, r.v.2004, 1,9 dci, 88kW, 6 st., 7-miestna verzia, čierna metalíza, ešte čiernejšie fólie :-)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od Šamša » úte dub 28, 2015 21:09

Co se divíš to je podle nich 60 000 km. Chce to měnit po 10 000 km, to je to nejlepší co se dá pro motor udělat. Jen pro zajímavost, s jiného soudku, při setkávání členů klubu BMW 635csi, jsou historky o olejích na pořadu dne, kde jeden kolega s motorem "M" s 210kW investoval bezmála 100 000kč do generálky motoru a zabudoval si tlakoměr a teploměr oleje. Používal olej Shell 5W-40, který byl doporučován do toho dobového motoru. Olej při provozu držel hodnoty okolo 4 bar a teploty 80-90°C, ale po 5000 km najednou pád tlaku na 3 bary a teplota 90-100°C, myslel že je problém v motoru, ale naštěstí sehnal kontakt na tribologa, který mu potvrdil degradaci značkového oleje, myslel si, že se nepovedla várka. Olej vyměnil opět Shell 5W-40 longlive, vše zase v normálu, ale po najetí dalších 5000 km tlak dolů a teplota nahoru. Po této zkušenosti už je odškádlen z reklamy produktů a přešel na výkonnější 10W-60 od Castrolu, tlak drží i při 10 000 km. Proto i po této peripetii nevěřit na long live produkty a měnit a měnit a nešetřit. Nenavádím tím, že je nutno do našich prdítek dávat takhle výkonný olej.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od Zefek » úte dub 28, 2015 22:05

Někde jsem tu dával odkaz na video, kde se vaří castrol a bmw olej :D
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

matts
Advanced member
Příspěvky: 391
Registrován: úte kvě 23, 2006 08:15

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od matts » pát kvě 01, 2015 12:34

ake rocniky a modely maju tento problem? ci vsetky rencky?
megane 1.6 16v red a laguna GT 2.0 dci black

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od Rado77 » pát kvě 01, 2015 15:15

Ako som spominal, Rencek fixol tento problem v roku 2010. Takze dovtedy vsetky, odvtedy asi len ojedinele ked clovek meni olej po 40tkm :twisted:
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Shimaczech
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: pát pro 19, 2014 20:26

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od Shimaczech » pát kvě 01, 2015 19:35

Zdravím všechny s tímto problémem. Před nějakou dobou jsem tu naspal svůj příběh ohledně "protočení ojničních ložisek" a nyní ho tedy dopovím, ať se s Vámi podělím, v jakém státě se chce člověk domáhat svého práva. Tak soudní řízení jsem prohrál, soudce striktně vytkl, že jsem auto oficiálně nereklamoval prodejci ( v mém případě 74 letou paní, kterou jsem nikdy neviděl - úmyslně nastražena na smlouvě - matka dovozce, aby se vyhnul placení DPH), ale kamarádovi, který mi auto předával a vlastně dohodil pěkného podvodníka, který auto dotáhl z IT. Žalobu jsem tedy musel stáhnout, abych se vyhnul soudním poplatkům atd. Soud proběhl dne 27.1.2015 a do 2 týdnů jsme se měli nebo spíše právníci domluvit na datu převzetí vozidla. K tomu došlo teprve včera dne 30.4.2015. Podotýkám, že auto jsem neměl od 17.4.2014, kdy jsem ho předal "bývalému kamarádovi"! Při předání vozidla dorazil pan dovozce, předal kartu a podepsanou smlouvu o narovnání. Já zaplatil 5670,- za "opravu" - vystaven paragon jeho kamarádem se kterým vozí auta z IT a pak zmizel, protože dostal strach, jak uviděl, že jsem tam byl i s otcem. Baterie byla úplně totálka, musel jsem tedy koupit novou 1800,- 70ah! Zadržené věci tam byly všechny, autosedačka na jiném místě, zadní krajní sedačky nebyly řádně zacvaknuty. V kufru pak barel s "odčerpanou naftou z nádrže", kde jsem u této akce vůbec nebyl. Prostě protočení ojničních ložisek prý bylo způsobeno nekvalitní naftou načepovanou u stanice Shelll (natankováno 2 dny před klepáním plná nádrž!), prostě nesmysl. Po nastartování mne čekal šok, místo 141000 km - údaj při předání vozidla dne 17.4.2014 naskočila na displeji hodnota 171495 km, je to možné, že se počítač zbláznil po úplném vybití baterie nebo je to přetočeno? Co to má jako znamenat? Nebo s autem snad někdo ten rok jezdil?! Po chvíli začne problikávat na displeji "Servis" a kontrola vstřikování! Na paragonu napsali, diagnostika, odčerpání paliva, výměna palivového filtru, demontáž vstřiků, materiál atd... cena 5670,- a ještě měli vyměnit nebo opravit přepínače dálkových světel a předních mlhovek. Celý přepínač byl u spolujezdce na sedačce, ale dálkové a přední mlhovky stále nefungují - i po údajné výměně?! No nechám si vše zkontrolovat. Máte někdo nějaký tip nebo radu, co s těmito problémy: Tachometr po roce "nepoužívání" o 30000 km navíc než při předání vozidla, Servis - kontrola vstřikování, Nefunkční dálková světla a přední mlhovky. No nevím proč, ale mě připadá, že si kluci možná z auta ještě něco vzali co se jim hodilo na další dovozy, předělali, možná i Ty vstřiky vyměnili, když to teď píše takové věci, předtím to na displeji nebylo. V pondělí se tedy dovíme co s tím opravdu je. Díky moc za jakékoliv podměty a rady.

Martin

PS: Druhý den od prodeje nešly dálkové a přední mlhovky, po měsíci a půl odešla přístrojovka - od koupi vozu nešly nastavit hodiny, nulovaly se. A po měsíčním čekání na opravu displeje po 3 týdnech začal klepat motor! Takže asi super dovoz a hlavně podvod!!!

bulll
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: stř říj 31, 2012 11:39
Bydliště: Ostrava !!!

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od bulll » ned kvě 03, 2015 13:22

O stavu kilometrů bych asi informoval právníka a řešil bych toto s ním...
Renault Mégané II 1.6 16V (2005) 83kw
Renault Mégané II 1.5 dCi (2004) 60kw
Renault Mégané I 1.9 dT (1997) 66kw
Renault R 19 1.8 LPG (1991)
Renault R 19 1.8 (1989) 66kw

Shimaczech
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: pát pro 19, 2014 20:26

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od Shimaczech » stř kvě 06, 2015 18:01

Zdravím všechny lidi z tohoto fóra,

můžete mi někdo poradit, zda se dá vyčíst stav km v řídící jednotce? Nebo dá se vůbec u Renaultu zjistit, zda někdo manipuloval se stavem km v jednotce? Dnes jsem volal do Renault ČR a oni to prý nejsou schopni udělat, což mě dost zaráží, protože pak tedy nevím, jak se může normální člověk bránit, když ho někdo takto podvede.

Budu rád za každé info.

Martin

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od Zefek » stř kvě 06, 2015 18:05

Kilometry jsou uložené jen v přístrojovce, nikde jinde. Pokud to někdo změní v přístrojovce, tak smůla, nezjistíš to. Ber to tak, že ty auta jsou skoro 15 let stará, tenkrát se to tolik neřešilo a koncepci v průběhu výroby si nikdo změnit nedovolí. Tím by se mohlo totiž vytvořit víc problémů. Jediná šance je, pokud to auto bylo servisováno v renaultu, tak je o tom záznam v databázi i s kilometry. Ale to je všechno.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

pedrous
Junior member
Příspěvky: 166
Registrován: pon dub 26, 2010 20:37
Bydliště: Praha

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od pedrous » stř kvě 06, 2015 19:53

Záleží také jaký máš motor třeba DCI s filtrem pevných částic tj: euro 5 lze vyčíst stav km kdy byl spuštěn proces regenerace filtru ten asi nejde ochcat.Takto jsem prisel nato ze kamarad ochcal kamarada pri dovozu 1,9 dci a stahl km o 100 tis tj: 117 tis/ na budiku ale real byl téměř 250 tis.Jinak souhlas se Zefkem stav km v přístrojové desce .
Megane II Grandtour Sportway 1,5 dCi 78 kW 2008
najeto 82500 Km
14.3.2015 Výměna ojničních ložisek při 82500km
K 30.7.2019 stav tachometru 141 000km

kingkarab
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: ned kvě 27, 2012 16:11

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od kingkarab » čtv kvě 07, 2015 21:24

tak pridavam sa do skupiny "zadretych stastlivcov" :evil: Renault Megane II GT 1.9 dci rok vyroby 2004, cca 208000 km. Vsetko sa to zomlelo presne ako podla tu poopisanej sablony, z nicoho nic, bez akychkolvek predchadzajucihc priznakov rachotenie v motore a po par km koniec. Dlho som vahal co dalej, ci vymenit motor, ci zgeneralkovat tento zadrety, ci uplne vymenit auto...Najviac som bol nakloneny myslienke kupy noveho motora zo stranky http://www.b-land.cz/ ale kedze tam motor ktory potrebujem dlhodobo nemali k dispozicii, mal som o moznost menej. Mal som to auto rad,bolo v nom fakt fajn a pohodlne jazdenie, ale uz som nemal chut donho vrazat dalsie peniaze a cakat na dalsie prekvapenia. Nakoniec padlo rozhodnutie obmeny auta, takze od buduceho tyzdna budem hrdym majitelom noveho Hyundai i30 kombi, moje prve nove auto a prvy benzin, tak som zvedavy... Takze ak by niekto mal o zaujem o nahradne diely na Megane som vam plne k dispozicii :) . Tymto sa vam taktiez chcem podakovat, toto forum mi vela krat pomohlo, casto som tu nasiel riesenia problemov a pomoc. Tak nech vam megany sluzia cim dlhsie a s co najmenej komplikaciami a tazkostami.

dunlop
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: pon kvě 11, 2015 17:52

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od dunlop » pon kvě 11, 2015 18:35

Také se přidám. Motor 1.5dci-74kw zaklepal na ložiskách. Takže nové ojnice+ložiska, klika+ložiska, kroužky, repas turba, olej+filtr. Zajeto a opět olej+filtr.
Dokázal by někdo odhadnout, jak moc jsou hlavní a ojniční ložiska (z vyšší cenové kategorie) citlivá na olej ve srovnání s ložiskama v turbu?
Díky za názory.
Naposledy upravil(a) dunlop dne stř kvě 20, 2015 09:56, celkem upraveno 1 x.

rmata
Junior member
Příspěvky: 220
Registrován: čtv říj 24, 2013 14:22

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od rmata » pon kvě 11, 2015 21:38

Ahoj, tak jsem vyměnil ojnicni ložiska na mém meganu 1.5dci 78kw. Něco trochu na nich bylo znát ale žádná krizovka. Najely by ještě i jednou tolik. Měnil jsem v 79000km. Prý je tam největší problém v tom ze tam nejsou žádné zámky. Olej menim od té doby co ho mam každých 10 tisíc a majitel predemnou měnil po 15. S pristim olejem udelam rozvody. Doufám ze bude jezdit tak jako do teď. Ložiska mi doporučili nějaký golden schmit (nevím jestli to píšu dobře). A měl bych ještě jeden dotaz, možná to spis patří na Suzuki forum ale to nevadí. Pokukuju po grand vitare v naftě což je motor 1.9dci myslím 96kw. Nevíte jestli je tam taky problém s loziskama nebo si to např Suzuki nějak modifikuje. Na Suzuki fóru není o ojnicnich loziskach ani slovo. Díky
Laguna Coupe 2.0dci 110kw
Renault megane II sedan 1.5dci 78kw- Prodáno

peto 1
Experienced member
Příspěvky: 938
Registrován: sob lis 27, 2010 18:18
Kontaktovat uživatele:

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od peto 1 » úte kvě 12, 2015 06:35

rmata píše: Prý je tam největší problém v tom ze tam nejsou žádné zámky.
To nie je pravda. Ložiská bez zámkov vyrába stále viac automobiliek.
RENAULT MEGANE III 1,5 dCi Grandtour
RENAULT MEGANE II 1,4 16v 72 kW Grandtour
Obrázek

matts
Advanced member
Příspěvky: 391
Registrován: úte kvě 23, 2006 08:15

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od matts » čtv kvě 14, 2015 17:12

viete o meganu III s 1,5 dci takymto problemom? ... inak momentalne jazdim na firemnom megane II 1,5 dci a mam 340tis .. a nikto nevie ci to ma menene aspon rozvody :D olej meneny kazdych 30tis a to je vsetko :/
megane 1.6 16v red a laguna GT 2.0 dci black

pedrous
Junior member
Příspěvky: 166
Registrován: pon dub 26, 2010 20:37
Bydliště: Praha

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od pedrous » čtv kvě 14, 2015 17:26

Hezká porce km...To auto je ve firmě od novoty nebo koupeno jako jeté?Kolik ma Kw a jaké byly závady ..
Megane II Grandtour Sportway 1,5 dCi 78 kW 2008
najeto 82500 Km
14.3.2015 Výměna ojničních ložisek při 82500km
K 30.7.2019 stav tachometru 141 000km

matts
Advanced member
Příspěvky: 391
Registrován: úte kvě 23, 2006 08:15

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od matts » pát kvě 15, 2015 16:17

Od novoty vo firme a zavady ziadne akurat uz zadna naprava je dost nizko oproti prednej
megane 1.6 16v red a laguna GT 2.0 dci black

matts
Advanced member
Příspěvky: 391
Registrován: úte kvě 23, 2006 08:15

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od matts » pon kvě 18, 2015 22:42

Este mi napadlo ze aj 1.9 dci sa robil ten ma tuez problemy?
megane 1.6 16v red a laguna GT 2.0 dci black

dunlop
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: pon kvě 11, 2015 17:52

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od dunlop » stř kvě 20, 2015 10:02

Věděl by někdo, jestli se u 1.5dci, 74 kw, K9K 728 dají vyměnit hlavní ložiska spodem? Nebo musí motor z auta, klika ven, atd?
Díky.

Uživatelský avatar
West
Starting member
Příspěvky: 96
Registrován: ned črc 12, 2015 16:06

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od West » úte črc 28, 2015 19:56

Ahoj, tak som menil môj motor na Cliu 1.5 dci 60kW s vadným povrchom valca a hlavy a kúpil som motor, ktorý mal vraj do 100t km a vraj asi znicený spodok, že to nikto nerozoberal po poruche, ale rovno vymienali celý polmotor. Po rozobratí sme s kamošom prišli na to, že ojničné ložiská úplne chýbajú (!) na jednej z ojníc. Boli sme prekvapení, keď sme zistili, že ložisko bolo rozomleté na prach (keď sme vzali zbytky oleja medzi prsty tak bolo jasné kam sa pliešky podeli :D ) Vymenili sme vadnú kľuku aj s ojnicou a piestom a po zložení si turbo začalo po štarte nasávať olej do sania a otáčky vyleteli do maxima, naštastie sa nám motor podarilo včas zastaviť zaradením rýchlostného stupňa a upchaním prívodu vzduchu do motora. Turbo je na repas a motor, zdá sa, nejaví žiadne známky poškodenia. Iba občas po štarte samočinne chccípne, ale dočítal som sa, že je to snímačom kľuky na zotrvačníku, vraj ho stačí očistiť.
Toľko moje doterajšie skúsenosti s dCi, motor mal pôvodne cca 200t, náhradný vraj do 100t. :wink:
Renault Clio 2002 1,5dCi 60 kW Privilege Šedá Boreal

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů