dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Moderátor: Moderators General
Musím Kuno s tebou souhlasit že pokud již je spodek načatý tak nemá cenu měnit jen ojniční ložiska bez přebroušené kliky atd. Co se týče těch ojničních ložisek tak si myslím že jsou jak z nevhodného materiálu tak konstrukčně špatně.Přirovnám to ke Š100 kde docházelo taky k opotřebení ojn.ložisek díky olejovému filtru(obtokové mazání) ( papírová vložka) po nástupu Š120 M a přechod na jiné mazání (plnoprůtokový) již tyto problémy nebyly a to kvalita olejů byla někde jinde a spodek motoru vydržel celou životnost motoru.Např. Toyota Avensis 2.0D používá ojniční ložiska konstrukčně stejně jako byly na Š 120 tj.se středovou mazací drážkou která určitě shází u 1.5-1.9-2.0dci..
Megane II Grandtour Sportway 1,5 dCi 78 kW 2008
najeto 82500 Km
14.3.2015 Výměna ojničních ložisek při 82500km
K 30.7.2019 stav tachometru 141 000km
najeto 82500 Km
14.3.2015 Výměna ojničních ložisek při 82500km
K 30.7.2019 stav tachometru 141 000km
tady dávám odkaz na test po 100 000km sice toje laguna 2.0 dci. Nejen problém ohledně ojničních ložisek
http://www.edisk.cz/stahni/66452/2.0_Dc ... .04MB.html
http://www.edisk.cz/stahni/66452/2.0_Dc ... .04MB.html
Megane II Grandtour Sportway 1,5 dCi 78 kW 2008
najeto 82500 Km
14.3.2015 Výměna ojničních ložisek při 82500km
K 30.7.2019 stav tachometru 141 000km
najeto 82500 Km
14.3.2015 Výměna ojničních ložisek při 82500km
K 30.7.2019 stav tachometru 141 000km
me se libi par veci tak se je pokusim glosovat
krasne se tady stresujete, porucha nas ceka vsechny, zustava otazkou kdy a kde. Zbytecne se trapite nad tim co nastane - "nekde" je na napsano dej mi silu to prijmout to co nemuzu zmenit
menit pouzdra nema smysl bez prebrousene kliky protoze vrypy na klikovce poskodi nove bronzove vystelky daleko rychleji nez jak poprve na klice vznikly. Tedy kdyz brousit kliky tak nova pouzdra podle vybrusu a pak zajet motor jako novy
v pripade ztraty duvery prodat auto a pokusit se koupit si jine (na toto nemam prostredky, tak ho proste spotrebuji jak jen to pujde. Obvykle mi to vychazi 1CZK/1km z porizovaci ceny, tedy jeste 120 tkm a jsem teoreticky na nule - pouzivam soukrome auto na sluzebni cesty jedina zachrana)
kolegove drzte se - zkousel jsem chrochtu prodat za rozumny peniz ale je to na guvno. Kdo ma penize a rozum jde do noveho a kdo ne tak hleda v levnejsich kategoriich. Dokonce ani vymenit za 7 mistne jine vozitko je to orisek. Nejvic me rozesmal jeden delader od R na protiucet - jako ze bych ho obdaroval svym vozem ....
krasne se tady stresujete, porucha nas ceka vsechny, zustava otazkou kdy a kde. Zbytecne se trapite nad tim co nastane - "nekde" je na napsano dej mi silu to prijmout to co nemuzu zmenit
menit pouzdra nema smysl bez prebrousene kliky protoze vrypy na klikovce poskodi nove bronzove vystelky daleko rychleji nez jak poprve na klice vznikly. Tedy kdyz brousit kliky tak nova pouzdra podle vybrusu a pak zajet motor jako novy
v pripade ztraty duvery prodat auto a pokusit se koupit si jine (na toto nemam prostredky, tak ho proste spotrebuji jak jen to pujde. Obvykle mi to vychazi 1CZK/1km z porizovaci ceny, tedy jeste 120 tkm a jsem teoreticky na nule - pouzivam soukrome auto na sluzebni cesty jedina zachrana)
kolegove drzte se - zkousel jsem chrochtu prodat za rozumny peniz ale je to na guvno. Kdo ma penize a rozum jde do noveho a kdo ne tak hleda v levnejsich kategoriich. Dokonce ani vymenit za 7 mistne jine vozitko je to orisek. Nejvic me rozesmal jeden delader od R na protiucet - jako ze bych ho obdaroval svym vozem ....
Laguna III, dCi-110 kW, Grandtour
Megane II, dCi-96 kW, Grandtour
Pardubice
Megane II, dCi-96 kW, Grandtour
Pardubice
- trichopter
- Advanced member
- Příspěvky: 480
- Registrován: ned srp 05, 2007 12:52
- Bydliště: SK/KNM
-
- Advanced member
- Příspěvky: 395
- Registrován: stř říj 28, 2009 15:14
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
To hlavní o čem je tu řeč tam vidět bohužel je a moc radost z toho nemám ( Měl jsem 2.0dci za nejspolehlivější motorizaci co Renault dělátrichopter píše:Pedrous ,trochu lepšie by to chcelo nie je to dobre oskenovane
MEGANE II Grandtour 1.5dci 78kw@91kw K9K732 chip, 11/2007, najeto 87500km, esp, panorama
Galerie oprav a úprav https://picasaweb.google.com/samtrixx/
Galerie oprav a úprav https://picasaweb.google.com/samtrixx/
Podla mna je naspolahlivejsia 1,4 benzin Diesel je moc zlozity celkovo a nachylny na dodavku paliva (nejaky predhrev, vstreky, prepady, zavzdusnenia ci co, voda a neviem co) a na dodavku vzduchu (turba, vaha vzduchu).....kdezto u benzinu nie je s dodavkou paliva nikdy problem u Renckov, so vzduchom tiez nie, akurat trpia na iskru (1 cievka za cca 2 roky = takmer nulove naklady). A kedze 1,4 nema ani presuvnik, je podla mna najspolahlivejsia a najmenej dodatocnych korun si vypyta
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
suchojík: no nemyslím,že se stresujeme.
Mě jde o seriozní info v případě nějakého problému na našich autech,důvodu jeho vzniku a správného pojmenování.
Takže za zničený spodek motoru dci nemůže používání "nevhodného"oleje,nedodržování jeho výměn,nešetrná jízda..atd jak se to tu mnohokrát bouřlivě řešilo ale hlavní vinu nese výrobce,který pustil do prodeje vadné serie (věřím,že jenom serie,že nás to nečeká všechny ) svých výrobků.
Nebude to obdobné v kontextu problémů se vstřiky,předsuvníky,cívkami....
Mě jde o seriozní info v případě nějakého problému na našich autech,důvodu jeho vzniku a správného pojmenování.
Takže za zničený spodek motoru dci nemůže používání "nevhodného"oleje,nedodržování jeho výměn,nešetrná jízda..atd jak se to tu mnohokrát bouřlivě řešilo ale hlavní vinu nese výrobce,který pustil do prodeje vadné serie (věřím,že jenom serie,že nás to nečeká všechny ) svých výrobků.
Nebude to obdobné v kontextu problémů se vstřiky,předsuvníky,cívkami....
- trichopter
- Advanced member
- Příspěvky: 480
- Registrován: ned srp 05, 2007 12:52
- Bydliště: SK/KNM
Re: 1.9 dCi umrel, je v háji kĺuka, ložiská a ojnica
Tak v háji je i jedna ojnice. Jak se dalo víceméně předpokládat. Asi dva dny jsem tedy po všech vrakovištích sháněl samotnou jednu ojnici. O pár týdnů dřív k mání byly, ted zrovna nejsou nikde, kam jsem se dovola. Sehnal jsem sice asi dva použité motory, které by vyšly levněji než oprava, ale bez informací o jejich stavu a historii. Takže nakonec asi nechám koupit celou sadu a vyměním i všechny ojnice za nové. Když už je to rozebraný.Mion píše:Tak mne stejný problém právě potkal také. Po třech letech pravidelného ježdění (ScenicII, 2004m 1.9DCi 88kW, 190tkm, servisován dosud výhradně v Renaultu).... co dál bude případně v háji, se ještě uvidí... :-/
Až se to zase zadře příště, budu mít aspoň v zásobě použitou náhradní.
Chlapi, chcem vás poprosiť - keď budete mať naštartované, mohli by ste otvoriť kapotu a pozrieť sa, či sa motor na voľnobeh trasie ? Odkedy sa ochladilo, z toho mojho "tichošlápka" sa stal pekný buran. Kým je studený, drží cca 950 rpm ale trasie sa celkom dosť na moj vkus. Po miernom ohriatí otáčky spadnú na 900 a klepe sa to tak, že už je to nepríjemné aj v interiéri. Keď čakám na semafóre, radšej mám nohu na plyne a držim tam +- 1000rpm, aby mi nedrkotali zuby.
Viem, že to robilo už aj minulú zimu, ale asi sa to zhoršilo.
Čo vy na to - silentblok alebo zotrvačník ? Ja myslím že zotrvačník, pretože keď odstavím a motor nie je ani úplne zohriaty, po ďalšom štarte to už nerobí ani pri 900rpm, ako keby sa zotrvačník zohrial od zbytkového tepla a začal ako-tak fungovať... je to správna teória alebo hlúposť ?
Viem, že to robilo už aj minulú zimu, ale asi sa to zhoršilo.
Čo vy na to - silentblok alebo zotrvačník ? Ja myslím že zotrvačník, pretože keď odstavím a motor nie je ani úplne zohriaty, po ďalšom štarte to už nerobí ani pri 900rpm, ako keby sa zotrvačník zohrial od zbytkového tepla a začal ako-tak fungovať... je to správna teória alebo hlúposť ?
Megane Grandtour 2005 Dynamique Luxe, 1.9 dCi
No tohle třepání může dělat i špatný vstřikovač(e)... Nemá to tendenci jakoby chcípnout?
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
-
- Advanced member
- Příspěvky: 395
- Registrován: stř říj 28, 2009 15:14
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Mě se to také třepe, ale mám trošku opačný problém. Při vytočení z volnoběhu se to úplně ztiší, stačí i těch 900otáček po startu, ale jakmile vypne topení a auto nepotřebuje větší otáčky a spadne to na normálních 800 tak v autě citím třesení. Ale rozhodně to nikde nedrční, citím to jen v sedačce a trochu ve volantu. Mám také podezření na vstřiky, ale jezdí úplně normálně, bez zaváhání. Jen spotřeba kolem 8litrů po městě mi přijde dost podezřelá..
MEGANE II Grandtour 1.5dci 78kw@91kw K9K732 chip, 11/2007, najeto 87500km, esp, panorama
Galerie oprav a úprav https://picasaweb.google.com/samtrixx/
Galerie oprav a úprav https://picasaweb.google.com/samtrixx/
Každopádně by to chtělo mrknout na diagnostiku kolik jednotlivý vstřikovače dávaj paliva.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Hlasuji Ignorovat.Rado77 píše:Je to taky zacarovany kosostvorec:
> Cakat ci sa nieco stane?
> Ignorovat?
> Preventivne vymenit?
> Predat?
Odmítám připustit, že tento motor má konstrukční chybu. Týmy, které na agregátech pracují svými znalostmi převyšují ty naše řádově...
Pochopil bych snahu šetřit na materiálu šálků, to ano.
Ale myslím, že auto má pouze organizační chybu ve výměnách oleje ala 30tkm.
Jestli to klekne, budu muset sehnat jiný spodek, nebo šály a brousit kliku.
Rozebírat to ale zásadně nebudu.
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
-
- Junior member
- Příspěvky: 101
- Registrován: ned úno 07, 2010 18:51
- Bydliště: Bystřice nad Pernštejnem
Asi jdu proti proudu, ale já jsem oj,šály už koupil v Renaultu 2100,-Kč. Motor F9Q A8 má už 190tis a není to tak pracné. Měníte i šrouby s matkami na ojnicích?
Renault Espace 1.9dCi Expression 2003 ex
Renault Clio 1.2 16V Expression 2006
Renault Laguna 2.0T Expression 2006
Renault Espace 3.0dci Initiale 2007
Renault Clio 1.2 16V Expression 2006
Renault Laguna 2.0T Expression 2006
Renault Espace 3.0dci Initiale 2007
-
- Advanced member
- Příspěvky: 395
- Registrován: stř říj 28, 2009 15:14
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Nějaké levné ne? Po mě za originální chtěli 2800 bez daně, já mám šály z jiného zdroje. Jinak ty šrouby by mě taky zajímali.. Dost lidí píše, že se tam vrátí původní, ale musí se utáhnout na větší moment než ty nové, tak to se celkem bojím. Takže asi 1000 za všech 8 šroubů mi přijde jako dobrá investice. A těsnění pod vanu koupené máš?
MEGANE II Grandtour 1.5dci 78kw@91kw K9K732 chip, 11/2007, najeto 87500km, esp, panorama
Galerie oprav a úprav https://picasaweb.google.com/samtrixx/
Galerie oprav a úprav https://picasaweb.google.com/samtrixx/
-
- Junior member
- Příspěvky: 101
- Registrován: ned úno 07, 2010 18:51
- Bydliště: Bystřice nad Pernštejnem
Je to levné, když čtu, kolik za to dali ostatní. Servisák v Renaultu, kde nakupuju některý věci mi říkal, že slevnili spotřebák (že by šály byly spotřebák?) a mám už taky pěknou slevu. Těsnění pod vanu mám taky nové, možná by staré stačilo, ale zas to není taková pálka. Takže šrouby za tu cenu koupím taky. Pro klid. Někdo tady při výměně těch šálů dělal zajištění proti pootočení, nemůžu se na ty fotky dostat, album je přes heslo. Nemáte je někdo?
Renault Espace 1.9dCi Expression 2003 ex
Renault Clio 1.2 16V Expression 2006
Renault Laguna 2.0T Expression 2006
Renault Espace 3.0dci Initiale 2007
Renault Clio 1.2 16V Expression 2006
Renault Laguna 2.0T Expression 2006
Renault Espace 3.0dci Initiale 2007
Podle dílny, kam šla má klika na přebroušení, dělají tento úkon u tohoto motoru poměrně často. Jejich názor je, že je to konstrukční chyba - je prý poddimenzované olejové čerpadlo. Prý by měl být pro účinné mazání vyšší tlak oleje.wc píše:...Odmítám připustit, že tento motor má konstrukční chybu. ... Ale myslím, že auto má pouze organizační chybu ve výměnách oleje ala 30tkm.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Já bych v tomto souhlasil s weckou, protože když se agregát vyrábí, tak se taky testuje na nějaké brzdě a určitě testovaní nekončí po jedné výměně oleje. Vždyť jen s trojkovou lagunou se říkalo, že to auto najelo milion kilometrů. Pak motor 1.9 je konstrukčně starý, je stejný od verze dt, možná ještě dál a těch motorů jezdí hodně. Motor 1.5 přišel od roku 2003, takže to spíš vypadá na vadnou sérii šálků, než na konstrukční problém.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Spíš byl požadavek na levnější výrobu. Však to nějak vydrží ...
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] a 24 hostů