dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Moderátor: Moderators General
To je možné, nic není 100%. U těchto motorů je to ale fakt vyjímka, nikde jsem tady nic nenašel a to je známá věc, že se tu sbíhají stěžovatelé a ti co hledají pomoc. (není myšleno špatně)lazak píše: Jinak příčin může být několik, ta hlavní je slabý originál materiál na šálcích, dále to může ovlivnit silný mráz a špatný olej kdy je hodně hustý, no a v neposlední řadě interval výměny 30000km.
Olej max 15 000 a ven, víc ne. Kdo jezdí jen dálky, snad 20...
Zásadně značková plná syntetika a nedávat tam moc řídký. Ideál 5W40.
Velký olejový filtr z Peugeotu 2.0 HDI
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
Můj názor je,že se to stalo díky nekvalitnímu materialu samotných šálků nebo možná šroubů ojničních ok. (material,dotažení..)
Neviděl jsem auto se zadřenou klikou,pokud bylo čím chladit a čím mazat.
Kdysi jsem měl na dílně staré Pajero 2,5 TD,majitelka s ním najezdila 75 tis. km. Až po této době se dozvěděla,že je třeba někdy měnit olej!!!
Říkala,že jen velmi občas dolévala.....
Je pravdou,že velmi neochotně tekl,když jsem ho vypustil (filtr vážil snad kilo ) ale po dekarbonizaci a následné výměně auto jezdí doposud bez problémů.
Neviděl jsem auto se zadřenou klikou,pokud bylo čím chladit a čím mazat.
Kdysi jsem měl na dílně staré Pajero 2,5 TD,majitelka s ním najezdila 75 tis. km. Až po této době se dozvěděla,že je třeba někdy měnit olej!!!
Říkala,že jen velmi občas dolévala.....
Je pravdou,že velmi neochotně tekl,když jsem ho vypustil (filtr vážil snad kilo ) ale po dekarbonizaci a následné výměně auto jezdí doposud bez problémů.
- flighttom
- Experienced member
- Příspěvky: 554
- Registrován: ned pro 23, 2007 20:24
- Bydliště: Odolena Voda
Třeba u Nissanů Pick-up 2,5DI se velmi často zadírá klika kvůli poddimenzovaným překladům klikovky. Ten motor je převrtaná 2,2 a takhle to dopadá když se vše nepřizpůsobí vyššímu výkonu. Neříkám že je to podobné, protože se to zadřelo na ojnicích ale i samotné šrouby ojnic a víčka můžou pružit a vytvářet tak vůli v ložisku při vyšších otáčkách. Stačí málo a v ložisku se neudrží olejový film a je to na světě. Jsou tam strašně malé tolerance. Jinak šály můžou být i ocelové, pokovené několika vrstvami kluzného kovu. Ale rozhodně by nemělo dojít při provozu ke kontaktu kliky se šálou, proto je tam olejový film. Jak se to stane při výkonu, je ihned konec.
Renault Scénic 1.9dTi 72Kw, r.v.1999, 5,2L/100Km, 236.000Km, domácí G.O. převodovky JC5,
Nové turbo, převodovka, rozvody, startér, brzdy, spínačka, ŘJ airbagů, kroužek airbagů, spojka, tlumiče, stahovačka okna, ŘJ žhavení, ložiska kol, čepy, táhla,................atd..................
A prodáno - neustálé nekončící problémy...
Kia Cee´d 1.6CRDi 85KW
Zakoupena Škoda Octavia 1.6 74KW
konečně autí a ne kasička
Nové turbo, převodovka, rozvody, startér, brzdy, spínačka, ŘJ airbagů, kroužek airbagů, spojka, tlumiče, stahovačka okna, ŘJ žhavení, ložiska kol, čepy, táhla,................atd..................
A prodáno - neustálé nekončící problémy...
Kia Cee´d 1.6CRDi 85KW
Zakoupena Škoda Octavia 1.6 74KW
konečně autí a ne kasička
0w40 je řídká sra.ka.Diesel píše:Vyzera to, ze prejdem z 0W na 5W-40..dnes mi vysvetloval chlap, ze sice riedky olej sa skor zohreje a maze hned, ale ma molekuly dalej od seba a extremny tlak medzi klukou a salou ich "odtahuje" od seba este viac a potom to nemaze ako ma...ktovie
Castroj GTX je olej pro 1.9dCi nedostatečný.
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
Už som sa rozhodol, že zmením olej... Renault v 2005 odporúčal ELF Excellium LDX 5W-40, ale ten má už nástupcu v podobe ELF Excellium NF 5W-40. Alebo zvoliť klasický ELF Evolution SXR 5W-40 ? Som z toho jeleň. A vie niekto, koľko litrov oleja ide do prevodovky ?
Megane Grandtour 2005 Dynamique Luxe, 1.9 dCi
5 tydnu je docela dost,ale hlavne ze zase funguje. Co ti vsechno delali,jak ste to vyresili stou klykou?
Martin
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
-
- Junior member
- Příspěvky: 246
- Registrován: pát pro 02, 2005 20:18
- Bydliště: Řesanice - Kasejovice
- Kontaktovat uživatele:
Šííílená cena a taky doba opravy. Mě to vyšlo na 7tisíc, nedělal jsem rozvody a repas hlavy. Pravda neplatil jsem za práci, dělal jsem to ze švagrem, ale i tak je to propastný rozdíl. Časově pokud je klika tak se to dá stihnout za dva až tři dny. Na kliku na přebrus jsem čekal 4 dny včetně nových šálku, vyúhlování ojnic...
- Luke.CZ
- Junior member
- Příspěvky: 245
- Registrován: ned lis 04, 2007 18:54
- Bydliště: Nejjihovýchodnější morava
- Kontaktovat uživatele:
Když už, tak už jsem to vzal od podlahy.
Vzhledem k tomu, že byla chytlá i ojnice, musela ven a ven musí vrchem. Celé toto se špatně dělá na autě, takže motor ven a když už je motor venku a musí se rozdělat vršek i spodek, tak co už ...
Vzhledem k tomu, že byla chytlá i ojnice, musela ven a ven musí vrchem. Celé toto se špatně dělá na autě, takže motor ven a když už je motor venku a musí se rozdělat vršek i spodek, tak co už ...
Audi S4, r. 2009
VW Phaeton 3,0TDI, r. 2005
Reanult Laguna 1,9dCi, Dynamique, r. 2005
VW Phaeton 3,0TDI, r. 2005
Reanult Laguna 1,9dCi, Dynamique, r. 2005
Cena je to vysoká, ale za druhý motor bys dal 40-50 tis, musel bys udělat rozvody a zaplatit výměnu.
Vyšlo by to ještě dráž a nevěděl bys, co tomu je, který prasos s tím před tebou jezdil a jestli ho nebudeš muset za rok rozebrat tak, jako jsi rozebral tento....
Myslím, že pokud skutečně udělali vše, co tam je napsáno, dopadl jsi dobře.
Já bych postupoval shodně s Lazakem, ale stejně bych se s rozvodama a pumpou dostal na 15 tis, + ojnice, kroužky, náplně a.t.d. co ti tam měnili a jsi na 25 tis. za materiál, spíš podstatněě víc, protože oni neměli to přebroušení za cenu, jakou ji sehnal Lazak...
Dále je to silně odborná práce, takže cena za výkony bude taky vysoká.
wecka
PS: bez vytažení motoru nelze vyjmout kliku.
Vyšlo by to ještě dráž a nevěděl bys, co tomu je, který prasos s tím před tebou jezdil a jestli ho nebudeš muset za rok rozebrat tak, jako jsi rozebral tento....
Myslím, že pokud skutečně udělali vše, co tam je napsáno, dopadl jsi dobře.
Já bych postupoval shodně s Lazakem, ale stejně bych se s rozvodama a pumpou dostal na 15 tis, + ojnice, kroužky, náplně a.t.d. co ti tam měnili a jsi na 25 tis. za materiál, spíš podstatněě víc, protože oni neměli to přebroušení za cenu, jakou ji sehnal Lazak...
Dále je to silně odborná práce, takže cena za výkony bude taky vysoká.
wecka
PS: bez vytažení motoru nelze vyjmout kliku.
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
- Luke.CZ
- Junior member
- Příspěvky: 245
- Registrován: ned lis 04, 2007 18:54
- Bydliště: Nejjihovýchodnější morava
- Kontaktovat uživatele:
Přesně stejně jsem uvažoval. Holý motor s téměř 100t km jsem mohl mít za 40. Stejně tak je na tom potřeba vyměnit rozvody i šálky. Tzn dalších cca 15t, dalších cca 10-15 vyjde demontáž a montáž motoru do auta. Takto mám prakticky nový, syrový motor, na kterém nedotknuto zůstalo jen turbo a blok motoru.
A skutečně udělali vše co jsem napsal, měl jsem to po celou dobu na dohled.
A propos po znovu zprovozění mi nefunguje automatická regulace sklonu světel. Budu s tím asi muset do aut.servisu.
A skutečně udělali vše co jsem napsal, měl jsem to po celou dobu na dohled.
A propos po znovu zprovozění mi nefunguje automatická regulace sklonu světel. Budu s tím asi muset do aut.servisu.
Audi S4, r. 2009
VW Phaeton 3,0TDI, r. 2005
Reanult Laguna 1,9dCi, Dynamique, r. 2005
VW Phaeton 3,0TDI, r. 2005
Reanult Laguna 1,9dCi, Dynamique, r. 2005
Zajtra by mala konečne doraziť vybrúsená kluka a bude nasledovať skladanie. Mala byť už v piatok a auto v pondelok, ale nejak sa to nestihlo. Zatiaľ čo viem, tak mi menil aj spojku, spojkové ložisko, olejové čerpadlo a nejakú reťaz, vraj už bola vyťahaná.... potom dám vedieť, koľko ma to stálo
Megane Grandtour 2005 Dynamique Luxe, 1.9 dCi
Dnes som si bol konečne po mojho šípa, naťahovalo sa to, ale uz mozem kludne spavat...snad. Taakze co sa s nim robilo: Vybrus klukovky, vyuhlovanie ojnice, nove podsalky, napinak (netusim, co to je), spojkove lozisko, spojka, naftovy, vzduchovy a olejovy filter, olej Elf excellium 5W-40, prevodovy olej Elf Tranself TRJ 75W-80.
Material a brusenie stalo 791 ojro...cize cca 24000sk, za robotu dalsich 10000sk, cize 34000 sk. Spojku ale nebolo nutne menit, ale ked uz bol motor vonku...stala 8000 + lozisko 4000, tak po odratani ma oprava vysla 22000. A ked priratam odtahovku za 7000, tak to bol celkovy spas za 41000sk. Snad to uz bude jazdit.
Este ma znepokojuje jeden zvuk, co sa predtym nevyskytoval, take slabe zavijanie ako keby od nejakeho remena, pocut to len vonku na volnobeznych otackach, uz som z toho chory
EDIT: Včera son bol s chlapom, čo mi dával dokopy auto. Už viem, čo ten zvuk spôsobuje. Okrem remeňov je tam vraj ešte nejaká reťaz. Povedal, že autá s polmilióna km ju majú v lepšom stave ako ja, ale vraj už videl viac takýchto renaultov... tak neviem, či sa už šetrí aj tam, kde by sa nemalo...
Material a brusenie stalo 791 ojro...cize cca 24000sk, za robotu dalsich 10000sk, cize 34000 sk. Spojku ale nebolo nutne menit, ale ked uz bol motor vonku...stala 8000 + lozisko 4000, tak po odratani ma oprava vysla 22000. A ked priratam odtahovku za 7000, tak to bol celkovy spas za 41000sk. Snad to uz bude jazdit.
Este ma znepokojuje jeden zvuk, co sa predtym nevyskytoval, take slabe zavijanie ako keby od nejakeho remena, pocut to len vonku na volnobeznych otackach, uz som z toho chory
EDIT: Včera son bol s chlapom, čo mi dával dokopy auto. Už viem, čo ten zvuk spôsobuje. Okrem remeňov je tam vraj ešte nejaká reťaz. Povedal, že autá s polmilióna km ju majú v lepšom stave ako ja, ale vraj už videl viac takýchto renaultov... tak neviem, či sa už šetrí aj tam, kde by sa nemalo...
Megane Grandtour 2005 Dynamique Luxe, 1.9 dCi
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google Adsense [Bot] a 32 hostů