dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Luke.CZ
Junior member
Příspěvky: 245
Registrován: ned lis 04, 2007 18:54
Bydliště: Nejjihovýchodnější morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luke.CZ » úte úno 17, 2009 11:33

Ono se to stalo v půlce listopadu. Měsíc jsem řešil, co s tím, pak byly vánoce a hned byly skoro dva měsíce pryč.
Audi S4, r. 2009
VW Phaeton 3,0TDI, r. 2005
Reanult Laguna 1,9dCi, Dynamique, r. 2005

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » úte úno 17, 2009 16:27

lazak píše: Jinak příčin může být několik, ta hlavní je slabý originál materiál na šálcích, dále to může ovlivnit silný mráz a špatný olej kdy je hodně hustý, no a v neposlední řadě interval výměny 30000km.
:arrow: To je možné, nic není 100%. U těchto motorů je to ale fakt vyjímka, nikde jsem tady nic nenašel a to je známá věc, že se tu sbíhají stěžovatelé a ti co hledají pomoc. (není myšleno špatně)

:arrow: Olej max 15 000 a ven, víc ne. Kdo jezdí jen dálky, snad 20...

:arrow: Zásadně značková plná syntetika a nedávat tam moc řídký. Ideál 5W40.

:arrow: Velký olejový filtr z Peugeotu 2.0 HDI
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
Luke.CZ
Junior member
Příspěvky: 245
Registrován: ned lis 04, 2007 18:54
Bydliště: Nejjihovýchodnější morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luke.CZ » úte úno 17, 2009 17:36

Výměna olejů po 20ti tis. OMV Bixxol, nebo Castrol GTX. Měsíčně najeto 5-6t km ze 70% po dálnici na tempomat. A znám osobně další dva lidi se stejným problémem.
Audi S4, r. 2009
VW Phaeton 3,0TDI, r. 2005
Reanult Laguna 1,9dCi, Dynamique, r. 2005

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » úte úno 17, 2009 17:56

Zaujimave ze takyto problem tu este nik nemal...teda nesledujem nejako extra problemy na dCi , ale predsa...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Luke.CZ
Junior member
Příspěvky: 245
Registrován: ned lis 04, 2007 18:54
Bydliště: Nejjihovýchodnější morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luke.CZ » úte úno 17, 2009 18:09

Už jsem se o tom bavil s několika lidmi. Nejpravděpodobnější je, že jsou tyto motory stále relativně malé a lidí s takovými kilometry plus to, že jsou nějak aktivní na internetu až zas tolik nebude.
Audi S4, r. 2009
VW Phaeton 3,0TDI, r. 2005
Reanult Laguna 1,9dCi, Dynamique, r. 2005

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » úte úno 17, 2009 20:29

Můj názor je,že se to stalo díky nekvalitnímu materialu samotných šálků nebo možná šroubů ojničních ok. (material,dotažení..)
Neviděl jsem auto se zadřenou klikou,pokud bylo čím chladit a čím mazat.

Kdysi jsem měl na dílně staré Pajero 2,5 TD,majitelka s ním najezdila 75 tis. km. Až po této době se dozvěděla,že je třeba někdy měnit olej!!! :)
Říkala,že jen velmi občas dolévala.....
Je pravdou,že velmi neochotně tekl,když jsem ho vypustil (filtr vážil snad kilo :) ) ale po dekarbonizaci a následné výměně auto jezdí doposud bez problémů.

Uživatelský avatar
flighttom
Experienced member
Příspěvky: 554
Registrován: ned pro 23, 2007 20:24
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od flighttom » úte úno 17, 2009 22:03

Třeba u Nissanů Pick-up 2,5DI se velmi často zadírá klika kvůli poddimenzovaným překladům klikovky. Ten motor je převrtaná 2,2 a takhle to dopadá když se vše nepřizpůsobí vyššímu výkonu. Neříkám že je to podobné, protože se to zadřelo na ojnicích ale i samotné šrouby ojnic a víčka můžou pružit a vytvářet tak vůli v ložisku při vyšších otáčkách. Stačí málo a v ložisku se neudrží olejový film a je to na světě. Jsou tam strašně malé tolerance. Jinak šály můžou být i ocelové, pokovené několika vrstvami kluzného kovu. Ale rozhodně by nemělo dojít při provozu ke kontaktu kliky se šálou, proto je tam olejový film. Jak se to stane při výkonu, je ihned konec.
Renault Scénic 1.9dTi 72Kw, r.v.1999, 5,2L/100Km, 236.000Km, domácí G.O. převodovky JC5,

Nové turbo, převodovka, rozvody, startér, brzdy, spínačka, ŘJ airbagů, kroužek airbagů, spojka, tlumiče, stahovačka okna, ŘJ žhavení, ložiska kol, čepy, táhla,................atd..................
A prodáno - neustálé nekončící problémy...

Kia Cee´d 1.6CRDi 85KW
Zakoupena Škoda Octavia 1.6 74KW
konečně autí a ne kasička :-D

Uživatelský avatar
Diesel
Advanced member
Příspěvky: 408
Registrován: pon kvě 30, 2005 23:08
Bydliště: LM, Slovakia

Příspěvek od Diesel » úte úno 17, 2009 23:05

Vyzera to, ze prejdem z 0W na 5W-40..dnes mi vysvetloval chlap, ze sice riedky olej sa skor zohreje a maze hned, ale ma molekuly dalej od seba a extremny tlak medzi klukou a salou ich "odtahuje" od seba este viac a potom to nemaze ako ma...ktovie
Megane Grandtour 2005 Dynamique Luxe, 1.9 dCi

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » stř úno 18, 2009 08:41

Diesel píše:Vyzera to, ze prejdem z 0W na 5W-40..dnes mi vysvetloval chlap, ze sice riedky olej sa skor zohreje a maze hned, ale ma molekuly dalej od seba a extremny tlak medzi klukou a salou ich "odtahuje" od seba este viac a potom to nemaze ako ma...ktovie
0w40 je řídká sra.ka.

Castroj GTX je olej pro 1.9dCi nedostatečný.

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » stř úno 18, 2009 08:53

Ja myslim ze predpisany ELF to isti :wink: Zeby to sposobil olej 0W-40 ?

Luke.cz - ti dvaja, co sa im to stalo tiez, nevies aky olej davali ?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Luke.CZ
Junior member
Příspěvky: 245
Registrován: ned lis 04, 2007 18:54
Bydliště: Nejjihovýchodnější morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luke.CZ » stř úno 18, 2009 09:47

Nevím jaký olej dávali.

Jinak myslím, že to byl GTX, dávali mi to tam přímo v Renaultu. ale určitě to bylo vždycky 5W-40.
Audi S4, r. 2009
VW Phaeton 3,0TDI, r. 2005
Reanult Laguna 1,9dCi, Dynamique, r. 2005

Uživatelský avatar
Diesel
Advanced member
Příspěvky: 408
Registrován: pon kvě 30, 2005 23:08
Bydliště: LM, Slovakia

Příspěvek od Diesel » stř úno 18, 2009 12:49

Už som sa rozhodol, že zmením olej... Renault v 2005 odporúčal ELF Excellium LDX 5W-40, ale ten má už nástupcu v podobe ELF Excellium NF 5W-40. Alebo zvoliť klasický ELF Evolution SXR 5W-40 ? Som z toho jeleň. A vie niekto, koľko litrov oleja ide do prevodovky ?
Megane Grandtour 2005 Dynamique Luxe, 1.9 dCi

Uživatelský avatar
Luke.CZ
Junior member
Příspěvky: 245
Registrován: ned lis 04, 2007 18:54
Bydliště: Nejjihovýchodnější morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luke.CZ » pát úno 20, 2009 19:12

Dnes jsem si vyzvedl Lagi ze servisu. Samotná oprava trvala 5 týdnů a servis jsem obšťastnil o 66t.
Audi S4, r. 2009
VW Phaeton 3,0TDI, r. 2005
Reanult Laguna 1,9dCi, Dynamique, r. 2005

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1888
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od pivi » pát úno 20, 2009 19:41

5 tydnu je docela dost,ale hlavne ze zase funguje. :wink: Co ti vsechno delali,jak ste to vyresili stou klykou?
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

Uživatelský avatar
Luke.CZ
Junior member
Příspěvky: 245
Registrován: ned lis 04, 2007 18:54
Bydliště: Nejjihovýchodnější morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luke.CZ » pát úno 20, 2009 19:49

Výbrus kliky, nové šálky, kompletní repase hlavy, výbrus ojnic, rozvody, pístní kroužky, kompletní dekarbonizace a vyčistění, komplet nová těsnění, filtry, náplně ...
Audi S4, r. 2009
VW Phaeton 3,0TDI, r. 2005
Reanult Laguna 1,9dCi, Dynamique, r. 2005

lazak
Junior member
Příspěvky: 246
Registrován: pát pro 02, 2005 20:18
Bydliště: Řesanice - Kasejovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lazak » pát úno 20, 2009 20:30

Šííílená cena a taky doba opravy. Mě to vyšlo na 7tisíc, nedělal jsem rozvody a repas hlavy. Pravda neplatil jsem za práci, dělal jsem to ze švagrem, ale i tak je to propastný rozdíl. Časově pokud je klika tak se to dá stihnout za dva až tři dny. Na kliku na přebrus jsem čekal 4 dny včetně nových šálku, vyúhlování ojnic...
Laguna lll Grandtour, 2.0DCI 110kW, Automat...

Grand Scénic fórum

Uživatelský avatar
Luke.CZ
Junior member
Příspěvky: 245
Registrován: ned lis 04, 2007 18:54
Bydliště: Nejjihovýchodnější morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luke.CZ » pát úno 20, 2009 20:43

Když už, tak už jsem to vzal od podlahy.
Vzhledem k tomu, že byla chytlá i ojnice, musela ven a ven musí vrchem. Celé toto se špatně dělá na autě, takže motor ven a když už je motor venku a musí se rozdělat vršek i spodek, tak co už ...
Audi S4, r. 2009
VW Phaeton 3,0TDI, r. 2005
Reanult Laguna 1,9dCi, Dynamique, r. 2005

lazak
Junior member
Příspěvky: 246
Registrován: pát pro 02, 2005 20:18
Bydliště: Řesanice - Kasejovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lazak » pát úno 20, 2009 20:46

Já měl venku taky celý motor viz odkaz hned na začátku vlákna. Rozvody jsme nedělal z důvodu že auto má najeto teprve 70tis km.
Laguna lll Grandtour, 2.0DCI 110kW, Automat...

Grand Scénic fórum

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » sob úno 21, 2009 08:19

Cena je to vysoká, ale za druhý motor bys dal 40-50 tis, musel bys udělat rozvody a zaplatit výměnu.

Vyšlo by to ještě dráž a nevěděl bys, co tomu je, který prasos s tím před tebou jezdil a jestli ho nebudeš muset za rok rozebrat tak, jako jsi rozebral tento....

Myslím, že pokud skutečně udělali vše, co tam je napsáno, dopadl jsi dobře.

Já bych postupoval shodně s Lazakem, ale stejně bych se s rozvodama a pumpou dostal na 15 tis, + ojnice, kroužky, náplně a.t.d. co ti tam měnili a jsi na 25 tis. za materiál, spíš podstatněě víc, protože oni neměli to přebroušení za cenu, jakou ji sehnal Lazak...

Dále je to silně odborná práce, takže cena za výkony bude taky vysoká.

wecka :D

PS: bez vytažení motoru nelze vyjmout kliku.
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
Luke.CZ
Junior member
Příspěvky: 245
Registrován: ned lis 04, 2007 18:54
Bydliště: Nejjihovýchodnější morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luke.CZ » sob úno 21, 2009 18:00

Přesně stejně jsem uvažoval. Holý motor s téměř 100t km jsem mohl mít za 40. Stejně tak je na tom potřeba vyměnit rozvody i šálky. Tzn dalších cca 15t, dalších cca 10-15 vyjde demontáž a montáž motoru do auta. Takto mám prakticky nový, syrový motor, na kterém nedotknuto zůstalo jen turbo a blok motoru.

A skutečně udělali vše co jsem napsal, měl jsem to po celou dobu na dohled.
A propos po znovu zprovozění mi nefunguje automatická regulace sklonu světel. Budu s tím asi muset do aut.servisu.
Audi S4, r. 2009
VW Phaeton 3,0TDI, r. 2005
Reanult Laguna 1,9dCi, Dynamique, r. 2005

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » ned úno 22, 2009 14:58

Nejspíš nepřipojili sklonové čidlo nebo konektor na některém motorku...

Anebo máš v tom čidle akvárko :wink:
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
Luke.CZ
Junior member
Příspěvky: 245
Registrován: ned lis 04, 2007 18:54
Bydliště: Nejjihovýchodnější morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luke.CZ » ned úno 22, 2009 16:03

Ne, oba konektory jsou do té řídící jednotky zapojené a obě světla se po zapnutí zahýbou a pak skloní dolů.
Ale tímto už se dostáváme mimo tento topic.
Audi S4, r. 2009
VW Phaeton 3,0TDI, r. 2005
Reanult Laguna 1,9dCi, Dynamique, r. 2005

Uživatelský avatar
Diesel
Advanced member
Příspěvky: 408
Registrován: pon kvě 30, 2005 23:08
Bydliště: LM, Slovakia

Příspěvek od Diesel » ned bře 08, 2009 14:26

Zajtra by mala konečne doraziť vybrúsená kluka a bude nasledovať skladanie. Mala byť už v piatok a auto v pondelok, ale nejak sa to nestihlo. Zatiaľ čo viem, tak mi menil aj spojku, spojkové ložisko, olejové čerpadlo a nejakú reťaz, vraj už bola vyťahaná.... potom dám vedieť, koľko ma to stálo :wink:
Megane Grandtour 2005 Dynamique Luxe, 1.9 dCi

Uživatelský avatar
Diesel
Advanced member
Příspěvky: 408
Registrován: pon kvě 30, 2005 23:08
Bydliště: LM, Slovakia

Příspěvek od Diesel » čtv bře 26, 2009 23:35

Dnes som si bol konečne po mojho šípa, naťahovalo sa to, ale uz mozem kludne spavat...snad. Taakze co sa s nim robilo: Vybrus klukovky, vyuhlovanie ojnice, nove podsalky, napinak (netusim, co to je), spojkove lozisko, spojka, naftovy, vzduchovy a olejovy filter, olej Elf excellium 5W-40, prevodovy olej Elf Tranself TRJ 75W-80.
Material a brusenie stalo 791 ojro...cize cca 24000sk, za robotu dalsich 10000sk, cize 34000 sk. Spojku ale nebolo nutne menit, ale ked uz bol motor vonku...stala 8000 + lozisko 4000, tak po odratani ma oprava vysla 22000. A ked priratam odtahovku za 7000, tak to bol celkovy spas za 41000sk. Snad to uz bude jazdit.
Este ma znepokojuje jeden zvuk, co sa predtym nevyskytoval, take slabe zavijanie ako keby od nejakeho remena, pocut to len vonku na volnobeznych otackach, uz som z toho chory :(

EDIT: Včera son bol s chlapom, čo mi dával dokopy auto. Už viem, čo ten zvuk spôsobuje. Okrem remeňov je tam vraj ešte nejaká reťaz. Povedal, že autá s polmilióna km ju majú v lepšom stave ako ja, ale vraj už videl viac takýchto renaultov... tak neviem, či sa už šetrí aj tam, kde by sa nemalo... :evil:
Megane Grandtour 2005 Dynamique Luxe, 1.9 dCi

Maros01
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: stř dub 22, 2009 11:42

Příspěvek od Maros01 » úte čer 30, 2009 10:50

pri tom klepani je nejake riziko, ze sa zadrie motor? potrebujem to doviezt do servisu, nejakych 10-15 km. zatial to klepe len pri studenom motore a pri ubrati plynu

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google Adsense [Bot] a 32 hostů