dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » čtv kvě 20, 2010 13:11

No jo, ale v jednej starsej teme som dnes cital vetu v zmysle "aj v inych temach ludia mali s tymto problem"....takze este zrejme niekde budu zasite informacie o ludoch ktorym sa to stalo.... Ale to uz sa mi nechce hladat :( A to sme este nezabrdli do ostatnych for Lagúň a Scénikov...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

tpolak
Advanced member
Příspěvky: 478
Registrován: ned pro 20, 2009 19:09

Příspěvek od tpolak » čtv kvě 20, 2010 20:32

njn, podle me by spodek motoru mel byt neznicitelnej, vsechno ostatni co odejde beru :) soudruzi asi nekde udelali chybu...
Kdybych moc kecal tak mě zastavte, jsem tu nový a maličko tápu :)
Renault Megane II 1,5 DCI 60 kW - zakukal - 250 000 km, Škoda Felicia 1,4 , 74 kW, Peugeot 307, Škoda Superb II

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » čtv kvě 20, 2010 21:23

Tiez si myslim :? A co, este budes nadalej chodit na forum? Asi nie co? :( Neni Renault - neni co riesit :wink: :D
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

tpolak
Advanced member
Příspěvky: 478
Registrován: ned pro 20, 2009 19:09

Příspěvek od tpolak » čtv kvě 20, 2010 21:48

ale jo mrknu sem :)
Kdybych moc kecal tak mě zastavte, jsem tu nový a maličko tápu :)
Renault Megane II 1,5 DCI 60 kW - zakukal - 250 000 km, Škoda Felicia 1,4 , 74 kW, Peugeot 307, Škoda Superb II

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » čtv kvě 20, 2010 22:03

To som rad, lebo sa nam akosik vytracaju odbornici :?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

wrok
Advanced member
Příspěvky: 370
Registrován: stř úno 22, 2006 20:10
Bydliště: RS / ZV / BA

Příspěvek od wrok » pát kvě 21, 2010 07:16

Zial musim povedat tpolak - vitaj do rodiny...
ako som uz pisal pri mne bolo zjavne pricinou nesetrne jazdenie prvym majitelom, ale aj tak je to divne, ze po 88 tis. klaknu salky...
inac prva registracia auta bola 6.2006, vyrobene bolo mesiac pred tym (5.2006)
Megane II HB r.v. 2005 1,4 60kW (102 tis. km) - uz sluzi inemu...
Megane II Grandtour r.v. 2006 1,5 dCi 78kW (cca 88 tis. km generalka motora po zaklepani; po cca 42 tis. km druhe zaklepanie..., po 6 tis. km vypadlo riadenie rychlosti = oprava 250e (vymenena cela riadiaca paka s kulisou a lanovodmi)... od druhej generalky motora zatial 60 tis. km
Laguna III Berline r.v. 2008 1,5 dCi 81kW

tpolak
Advanced member
Příspěvky: 478
Registrován: ned pro 20, 2009 19:09

Příspěvek od tpolak » pát kvě 21, 2010 21:07

wrok píše:Zial musim povedat tpolak - vitaj do rodiny...
ako som uz pisal pri mne bolo zjavne pricinou nesetrne jazdenie prvym majitelom, ale aj tak je to divne, ze po 88 tis. klaknu salky...
inac prva registracia auta bola 6.2006, vyrobene bolo mesiac pred tym (5.2006)
Neznám pojem nešetrné ježdění, auto na to musí být dimenzováno, beru, když odejde turbo, přilítneš jak splašenej nenecháš to chvilku schladit a hned vypneš motor, pokud to někdo dělá pořád, tak turbo odejde, ale klika, spodek motoru, musí vydržet životnost auta. Ve většině případů, odejde vršek (vačka atd.), nebo kroužky, ale né šály. To samé jak tu někdo psal špatný olej - neexistuje špatný olej, klika je základ a u dobře konstručně vyřešeného motoru ji stačí obyč. minerál. Problém s olejem můžou mít hydroštely, vstřikovače PD, pístní kroužky, kde záleží i na honování válců atd., ale ne klika. Samozřejmě, že může dojít k nadměrnému opotřebení hlavních i ojničních ložisek, ale vesměs se tak děje, pokud někdo motor fest uvaří, nebo jede bez oleje, případně interval výměny prodlouží na několkanásobek předepsané hodnoty.
Ať se na mě nikdo nezlobí, ale je to zmetek nad zmetky, tohle někdo zle pokakal, at již špatným systémem mazání, případně materiálem ložisek, některá ložiska mají středové vybrání pro lepší mazání, tady jsou hladká i to může být problém, těžko říct, ale tímhle už se dávno měli zabývat někde jinde. Jinak auto dobrý svezení fajn, jen to srdce vozu stojí za prd :) Pokud jsem se někoho dotknul, předem se omlouvám, jsou to jen fakta . :)
Kdybych moc kecal tak mě zastavte, jsem tu nový a maličko tápu :)
Renault Megane II 1,5 DCI 60 kW - zakukal - 250 000 km, Škoda Felicia 1,4 , 74 kW, Peugeot 307, Škoda Superb II

tpolak
Advanced member
Příspěvky: 478
Registrován: ned pro 20, 2009 19:09

Příspěvek od tpolak » pát kvě 21, 2010 21:10

Rado77 píše:To som rad, lebo sa nam akosik vytracaju odbornici :?
Jinak diky za kompliment, ale nepočítám se mezi odborníky :)
Kdybych moc kecal tak mě zastavte, jsem tu nový a maličko tápu :)
Renault Megane II 1,5 DCI 60 kW - zakukal - 250 000 km, Škoda Felicia 1,4 , 74 kW, Peugeot 307, Škoda Superb II

wrok
Advanced member
Příspěvky: 370
Registrován: stř úno 22, 2006 20:10
Bydliště: RS / ZV / BA

Příspěvek od wrok » sob kvě 22, 2010 06:58

to tpolak,
prepac nechcel som sa ta dotknut, suhlasim s nazorom ze nieco na tych 1,5dCi bude zjavne problematicke od vyroby, ale ako je potom mozne ze je nas tak malo co sa im to stalo, navyse stale som nepocul o nikom komu by sa pokaslala 1,5 78kW v Nissan Qashkai a pokila viem tak su to tie iste motory.
Otazka teda teraz znie - po oprave motora je motor uz ok, su tam nove salky, ktore uz vydrzia - nastala vo vyrobe zmena, alebo je len otazkou casu kedy to pet odide...
Megane II HB r.v. 2005 1,4 60kW (102 tis. km) - uz sluzi inemu...
Megane II Grandtour r.v. 2006 1,5 dCi 78kW (cca 88 tis. km generalka motora po zaklepani; po cca 42 tis. km druhe zaklepanie..., po 6 tis. km vypadlo riadenie rychlosti = oprava 250e (vymenena cela riadiaca paka s kulisou a lanovodmi)... od druhej generalky motora zatial 60 tis. km
Laguna III Berline r.v. 2008 1,5 dCi 81kW

culko
Advanced member
Příspěvky: 372
Registrován: čtv led 01, 2009 16:43

Příspěvek od culko » sob kvě 22, 2010 08:21

ano ten samy motor je nissan qaskai,nissan tida,nissan note,a boh vie ešte v kolkatich autach.1,9 zasa su aj vo volvach,a tušim aj v opel movano.určite zaleži na kvalite použivaného oleja,podla mna nestači iba nápis 5w40 ale tie dalšie špecifikácie,a určite interval vymeny oleja prisposobeny k prevadzke vozidla.snažim sa neuverit že by vyrabali ojničné ložiska na -do 150 000km.napr v francuzku ,v španielsku v holandsku jazdi velmi vela meganov,a oni najazdia ovela viac km ročne ako my tuna tak potom všetky tie auta mali by byt na vrakovisku,lebo oni motori určite nebudu generalkovat.a na vrakovisku zatial najst megana II je problem-su ale tie su po havarii-takže nie su tam koli zničenému motoru.
RENAULT MEGANE III GRANDTOUR 1,9dci 96kw šeda eclipse r2010

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » sob kvě 22, 2010 10:14

Tak jasne, kym odislo 4 - 5 kusov tuna z toho jedna bola 1.9-vina, to moze byt ozaj nahodou... V jednom pripade bol davany uplne iny olej, ale v druhom zase bol meneny spravny a kazdych 15.
Este je malo odidenych aut na nejaku rozumnu statistiku.....no tak! dCi-ckari !!! Kto bude dalsi? :D :twisted:
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

culko
Advanced member
Příspěvky: 372
Registrován: čtv led 01, 2009 16:43

Příspěvek od culko » sob kvě 22, 2010 14:36

Rado77 píše:Tak jasne, kym odislo 4 - 5 kusov tuna z toho jedna bola 1.9-vina, to moze byt ozaj nahodou... V jednom pripade bol davany uplne iny olej, ale v druhom zase bol meneny spravny a kazdych 15.
Este je malo odidenych aut na nejaku rozumnu statistiku.....no tak! dCi-ckari !!! Kto bude dalsi? :D :twisted:
no tak akože ty si neaky škodoradostnyyyyyýýýýýý neeéé?srandujem.
RENAULT MEGANE III GRANDTOUR 1,9dci 96kw šeda eclipse r2010

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » sob kvě 22, 2010 17:27

Aj ja srandujem samozrejme
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » pon kvě 24, 2010 07:46

Další 2 dCi 1.9dCi motory tu už před časem klekly. Jednoho z nich měl lazak z Petrovic ve Scenicu II grand. Hodně tam psal o opravě.

Jezdil jsem s tím půl roku před havárkou, nic nenasvědčovalo tomu, že by ten motor kleknul, táhnul nádherně a byl tichý.

Nedělejte z toho závěry, chápu, že je to na posr...ní, ale jezdí jich statisíce !!!

Když se něco takového stane, každý jde první hledat na internet...



wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

wrok
Advanced member
Příspěvky: 370
Registrován: stř úno 22, 2006 20:10
Bydliště: RS / ZV / BA

Příspěvek od wrok » stř čer 16, 2010 09:15

to wc:
suhlas, ja som tiez najazdil na aute od kupy (80 000 km) nejakych 8 000km a nic nenasvedcovalo tomu ze by sa isiel motor porucat.
Pri znamom technikovy, ked som daval menit rozvody, som sa ho este pytal ci mi este neico podporuci menit, ci je normalny zvuk a tak a on sa len usmial a povedal ze ten motor krasne pradie, ze by som mal vedla seba popocutav nejakeho VW alebo Skodu s mojim meganikom a az vtedy by som pochopil aky krasny zvuk vydava moj...
nechapem vsak ani to ze piesty sa nestretli s ventilmi pri vytoceni ale prave v momente ked som dal nohu dole z plynu - brzdenie motorom - pri opustani dialnice, vychadzani na vyjazd. Pochopil by som preskocene rozvody - ze reku ok, zmena z tahania na odpor na rozvodoch, ale rozvody nepreskocili....
Megane II HB r.v. 2005 1,4 60kW (102 tis. km) - uz sluzi inemu...
Megane II Grandtour r.v. 2006 1,5 dCi 78kW (cca 88 tis. km generalka motora po zaklepani; po cca 42 tis. km druhe zaklepanie..., po 6 tis. km vypadlo riadenie rychlosti = oprava 250e (vymenena cela riadiaca paka s kulisou a lanovodmi)... od druhej generalky motora zatial 60 tis. km
Laguna III Berline r.v. 2008 1,5 dCi 81kW

mip
Junior member
Příspěvky: 117
Registrován: úte bře 31, 2009 14:43
Bydliště: Zlín

Příspěvek od mip » úte čer 29, 2010 20:52

Jak se projevují špatné ložiska na ojnicích, případně celé klice? Má ten motor nějaké příznaky před tím, než to klekne?
Já řeším již déle trvající problém - vibrace pedálů, při prudkém zrychlení rezonují i dvěře. Toto se děje už cca 4000km (od zimy). Vše začalo klepáním mezí 1500-2000/ot. Pak klepání ustalo a začali mi vibrovat pedály, v menší míře to cítím i na volantu (brní mě ruce), což se děje doposud. Ale vibrace nejsou to pravé slovo - pedály mě spíše až brní do nohou a zvuk motoru je jiný, než býval dříve, takový jak z hrnce. Auto jezdí ale stále stejně, táhne stále stejně. Když to poslouchal jeden místní člen ;), tak se mu zvuk zdál ok a že by na vině mohl být horní silentblok. Jak se projevuje, když je vadný horní silentblok? To by se třáslo půl auta i na volnoběh, ne? Mě to přijde, jako když se "rychle otáčí něco v něčem, co má velkou vůli" . :roll:
Stále mám totiž podezření, že vše začalo v zimě výměnou oleje (Elf SXR), cca po 200km to vše začalo.

js326
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: úte čer 29, 2010 13:17

Příspěvek od js326 » úte čer 29, 2010 22:34

z toho že by se to začlo projevovat nějak dopředu nemusíš mít strach , to prostě zaklepe a je to tam , teda trošku jinde . většinou se to děje u silnějších verzí 100 a 105 k-1.5dci , zlepšení přišlo až od konce 2008 , u motorů vyrobených před tímto datem je nejlepší preventivně vyměnit šálky na ojnicích ideální tak do 7000km je to celkem jednoduché akorát to výjde tak na 3000 kč + práce ale pořád je to míň než při zadření . ty nové by to už měly vydržet jsou už na pohled z jiného materiálu . ale těch 15 000km na olej to je ok jseš můj člověk

tpolak
Advanced member
Příspěvky: 478
Registrován: ned pro 20, 2009 19:09

Příspěvek od tpolak » úte čer 29, 2010 23:05

jj vůbec nemusíš mít strach, že se to nějak projeví :)
Když se to stalo mně, vesele jsem si to upaloval po hradecký dálnici nějakejch 150, vjel mi tam náklaďák tak jsem přibrzdil, jak mi uhnul dal jsem plnej knedlik, až mě těch 60 KW zatlačilo do sedaček :) najednou v tom zarachotilo, můj první dojem jak kdyby klekla převodovka. Vyšlápnul jsem spojku, mrknul na otáčkoměr, motor se pořád točil... :D mrcha jedna ani nezdechnul. Tak jsem to docoural na neutrál ke krajnici. Všude se vall kouř ze spálenýho oleje...v duchu jsem si říkla chytne ta mrcha nechytne... nechytla, okýnka dole nedalo se tam dejchat a auto šlo na tři válce.. :) tak jsem to chcípnul, protože se to klepalo jak pr... zapálil si cigaretu a začal shánět odtah, hned jak jsem ho zařídil tak si říkám, no že by kleknul vstřik..ale co ten olej..tak jsem to znova vrknul auto šlo na tri, kousek jsem popojel :)) a koukám za mnou krásná olejová čára jak od slimáka .. vypnul jsem to, otevrel kapotu a koukám kde to tece, nikde nic :) vlezu do auta nastartuju to ...mimochodem super vylejzat z auta na dalnici :).. a koukám jak to tam někde u ctvrtyho válce stríká jak z pumpy, ojnice na me koukala z bloku :D
Takze paráda a nijak se to predem neprojevilo ':))
Ale Renault HTP taky dobrý, zacpat díru hadrem a můžeme jezdit dál :))
jeste tam tři zůstali.
Kdybych moc kecal tak mě zastavte, jsem tu nový a maličko tápu :)
Renault Megane II 1,5 DCI 60 kW - zakukal - 250 000 km, Škoda Felicia 1,4 , 74 kW, Peugeot 307, Škoda Superb II

pedrous
Junior member
Příspěvky: 166
Registrován: pon dub 26, 2010 20:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od pedrous » čtv črc 01, 2010 20:24

js326 píše:z toho že by se to začlo projevovat nějak dopředu nemusíš mít strach , to prostě zaklepe a je to tam , teda trošku jinde . většinou se to děje u silnějších verzí 100 a 105 k-1.5dci , zlepšení přišlo až od konce 2008 , u motorů vyrobených před tímto datem je nejlepší preventivně vyměnit šálky na ojnicích ideální tak do 7000km je to celkem jednoduché akorát to výjde tak na 3000 kč + práce ale pořád je to míň než při zadření . ty nové by to už měly vydržet jsou už na pohled z jiného materiálu . ale těch 15 000km na olej to je ok jseš můj člověk
Ahoj můžeš to trochu rozvést včem jsou ty ložiska lepší a zda jdou použít i do starších motorů 105 koní nebo udělali jiné ojnice kvalitní material+ložiska?Jak to tu čtu tak jsem si koupil spíše karoserii bez motoru ten se asi nepovedl a to mám najeto nyní 21t/km a výměnu ojeje dělám po max 15T/km tak doufám že mě to nepotká moc brzo.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » ned srp 29, 2010 02:16

Teď jsem četl na jednom fóru, že by mohl být problém u dCi s tím, že se přehřívá turbo a tím i olej. A tak může dojít k desktrukci motoru. Nemohlo by to mít nějakou souvislost s těma šálama? Proč jinak by Renault snížil výměnu oleje na polovinu?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » ned srp 29, 2010 07:59

Mozno kvoli malemu bordelu v oleji, co prispieva k vybrusom tych salok....?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » ned srp 29, 2010 08:07

js326 píše:z toho že by se to začlo projevovat nějak dopředu nemusíš mít strach , to prostě zaklepe a je to tam , teda trošku jinde . většinou se to děje u silnějších verzí 100 a 105 k-1.5dci , zlepšení přišlo až od konce 2008 , u motorů vyrobených před tímto datem je nejlepší preventivně vyměnit šálky na ojnicích ideální tak do 7000km je to celkem jednoduché akorát to výjde tak na 3000 kč + práce ale pořád je to míň než při zadření . ty nové by to už měly vydržet jsou už na pohled z jiného materiálu . ale těch 15 000km na olej to je ok jseš můj člověk
Tak na zvolavacku zo strany Rencka je uz asi neskoro ze? :D Ale inak diki za dolezite info !
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

trabi
Advanced member
Příspěvky: 307
Registrován: ned led 03, 2010 11:17
Bydliště: Trenčín SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trabi » pon srp 30, 2010 00:31

ja idem danu vec opravovat .na aute som najazdil od kupi cca 3tis km momentalne ma 204tis km 2005r. stalo sa mi to v rakusku behom asi 20-30 min jazdy.najprv to klepalo pri zatazi ale na volno ani nie a ked som prichadzal na parkovisko ze co tomu je to klepalo už riadne .ked som sa chcel vratit zacalo to aj skrípat tak som to vypol a zhanal odtah.prajavola sa to len mierne zvísenou okamžitou spotrebou a slabsím tahom ale nehnal som to moc lebo to bolo v kopcoch
Renault Megane II GT 1.9dCi 88kW ,r.2005
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002

neshoda
Junior member
Příspěvky: 107
Registrován: úte bře 03, 2009 18:58
Bydliště: BB SR

Příspěvek od neshoda » pon srp 30, 2010 15:40

zaujimave že sa drbú len GT-ečka
Trabi tak nech sa ti to podarí
Clio II 1.2 1998; teraz Megane Grandtour II 2004 1,5 dCi 60kW,
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=2440

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pon srp 30, 2010 15:50

Zeby sa to vztahovalo len na GT-cka? Alebo zeby to suviselo s tym, ze GT-cka ludia obecne viac namahaju (ved si ich aj kupovali kvoli vecsiemu kufru=nakladu, kvoli vozeniu celej rodiny, alebo kvoli vozeniu dacoho vecsieho ze?) a zeby to suviselo priamo s dlhodobym namahanim motora?
Nechce sa mi verit, ze by pre 1,5dCi motory davali ine salky pre HB verzie a ine pre GT verzie....to by bolo moc sialene. Asi to potom fakt bude tou dlhodobou namahou auta.... :shock: Alebo zeby sa najviac predalo dCi motorov prave v GT verziach....
Alebo je to opet len jedna z mojich fantasmagorii? :roll: :oops: :? A uz X krat som si hovoril ze do dCi problemov sa nebudem miesat! :lol:
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 hostů