dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » úte lis 16, 2010 18:11

Je to taky zacarovany kosostvorec:
> Cakat ci sa nieco stane?
> Ignorovat?
> Preventivne vymenit?
> Predat?
:D
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

pedrous
Junior member
Příspěvky: 166
Registrován: pon dub 26, 2010 20:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od pedrous » úte lis 16, 2010 19:19

Musím Kuno s tebou souhlasit že pokud již je spodek načatý tak nemá cenu měnit jen ojniční ložiska bez přebroušené kliky atd. Co se týče těch ojničních ložisek tak si myslím že jsou jak z nevhodného materiálu tak konstrukčně špatně.Přirovnám to ke Š100 kde docházelo taky k opotřebení ojn.ložisek díky olejovému filtru(obtokové mazání) ( papírová vložka) po nástupu Š120 M a přechod na jiné mazání (plnoprůtokový) již tyto problémy nebyly a to kvalita olejů byla někde jinde a spodek motoru vydržel celou životnost motoru.Např. Toyota Avensis 2.0D používá ojniční ložiska konstrukčně stejně jako byly na Š 120 tj.se středovou mazací drážkou která určitě shází u 1.5-1.9-2.0dci.. :o
Megane II Grandtour Sportway 1,5 dCi 78 kW 2008
najeto 82500 Km
14.3.2015 Výměna ojničních ložisek při 82500km
K 30.7.2019 stav tachometru 141 000km

pedrous
Junior member
Příspěvky: 166
Registrován: pon dub 26, 2010 20:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od pedrous » úte lis 16, 2010 20:05

tady dávám odkaz na test po 100 000km sice toje laguna 2.0 dci. Nejen problém ohledně ojničních ložisek

http://www.edisk.cz/stahni/66452/2.0_Dc ... .04MB.html
Megane II Grandtour Sportway 1,5 dCi 78 kW 2008
najeto 82500 Km
14.3.2015 Výměna ojničních ložisek při 82500km
K 30.7.2019 stav tachometru 141 000km

suchojik
Experienced member
Příspěvky: 769
Registrován: pát dub 03, 2009 13:55

Příspěvek od suchojik » úte lis 16, 2010 20:35

me se libi par veci tak se je pokusim glosovat

krasne se tady stresujete, porucha nas ceka vsechny, zustava otazkou kdy a kde. Zbytecne se trapite nad tim co nastane - "nekde" je na napsano dej mi silu to prijmout to co nemuzu zmenit

menit pouzdra nema smysl bez prebrousene kliky protoze vrypy na klikovce poskodi nove bronzove vystelky daleko rychleji nez jak poprve na klice vznikly. Tedy kdyz brousit kliky tak nova pouzdra podle vybrusu a pak zajet motor jako novy

v pripade ztraty duvery prodat auto a pokusit se koupit si jine (na toto nemam prostredky, tak ho proste spotrebuji jak jen to pujde. Obvykle mi to vychazi 1CZK/1km z porizovaci ceny, tedy jeste 120 tkm a jsem teoreticky na nule - pouzivam soukrome auto na sluzebni cesty jedina zachrana)

kolegove drzte se - zkousel jsem chrochtu prodat za rozumny peniz ale je to na guvno. Kdo ma penize a rozum jde do noveho a kdo ne tak hleda v levnejsich kategoriich. Dokonce ani vymenit za 7 mistne jine vozitko je to orisek. Nejvic me rozesmal jeden delader od R na protiucet - jako ze bych ho obdaroval svym vozem ....
Laguna III, dCi-110 kW, Grandtour
Megane II, dCi-96 kW, Grandtour
Pardubice

Uživatelský avatar
trichopter
Advanced member
Příspěvky: 480
Registrován: ned srp 05, 2007 12:52
Bydliště: SK/KNM

Příspěvek od trichopter » stř lis 17, 2010 08:48

Pedrous ,trochu lepšie by to chcelo nie je to dobre oskenovane
Megane II sedane-02/2004; 1,6 16V.83kw;113ps
150 000km.Comfort Dynamique;

samtrix
Advanced member
Příspěvky: 395
Registrován: stř říj 28, 2009 15:14
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od samtrix » stř lis 17, 2010 09:14

trichopter píše:Pedrous ,trochu lepšie by to chcelo nie je to dobre oskenovane
To hlavní o čem je tu řeč tam vidět bohužel je a moc radost z toho nemám :(( Měl jsem 2.0dci za nejspolehlivější motorizaci co Renault dělá :?
MEGANE II Grandtour 1.5dci 78kw@91kw K9K732 chip, 11/2007, najeto 87500km, esp, panorama
Galerie oprav a úprav https://picasaweb.google.com/samtrixx/

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » stř lis 17, 2010 09:20

Podla mna je naspolahlivejsia 1,4 benzin :wink: Diesel je moc zlozity celkovo a nachylny na dodavku paliva (nejaky predhrev, vstreky, prepady, zavzdusnenia ci co, voda a neviem co) a na dodavku vzduchu (turba, vaha vzduchu).....kdezto u benzinu nie je s dodavkou paliva nikdy problem u Renckov, so vzduchom tiez nie, akurat trpia na iskru (1 cievka za cca 2 roky = takmer nulove naklady). A kedze 1,4 nema ani presuvnik, je podla mna najspolahlivejsia a najmenej dodatocnych korun si vypyta
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » stř lis 17, 2010 10:53

suchojík: no nemyslím,že se stresujeme. :D

Mě jde o seriozní info v případě nějakého problému na našich autech,důvodu jeho vzniku a správného pojmenování. :D
Takže za zničený spodek motoru dci nemůže používání "nevhodného"oleje,nedodržování jeho výměn,nešetrná jízda..atd jak se to tu mnohokrát bouřlivě řešilo ale hlavní vinu nese výrobce,který pustil do prodeje vadné serie (věřím,že jenom serie,že nás to nečeká všechny :) ) svých výrobků.

Nebude to obdobné v kontextu problémů se vstřiky,předsuvníky,cívkami.... :D

Uživatelský avatar
trichopter
Advanced member
Příspěvky: 480
Registrován: ned srp 05, 2007 12:52
Bydliště: SK/KNM

Příspěvek od trichopter » stř lis 17, 2010 20:41

A kolko je at postihnutých Dci 2,0 lit.motorov?by ma dosť zaujímalo.
Ja počúvam toto už dnes aj u iných značiek...
Megane II sedane-02/2004; 1,6 16V.83kw;113ps
150 000km.Comfort Dynamique;

Mion
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: úte lis 08, 2005 21:57
Bydliště: Praha-Západ

Re: 1.9 dCi umrel, je v háji kĺuka, ložiská a ojnica

Příspěvek od Mion » pát lis 19, 2010 11:47

Mion píše:Tak mne stejný problém právě potkal také. Po třech letech pravidelného ježdění (ScenicII, 2004m 1.9DCi 88kW, 190tkm, servisován dosud výhradně v Renaultu).... co dál bude případně v háji, se ještě uvidí... :-/
Tak v háji je i jedna ojnice. Jak se dalo víceméně předpokládat. Asi dva dny jsem tedy po všech vrakovištích sháněl samotnou jednu ojnici. O pár týdnů dřív k mání byly, ted zrovna nejsou nikde, kam jsem se dovola. Sehnal jsem sice asi dva použité motory, které by vyšly levněji než oprava, ale bez informací o jejich stavu a historii. Takže nakonec asi nechám koupit celou sadu :? a vyměním i všechny ojnice za nové. Když už je to rozebraný.
Až se to zase zadře příště, budu mít aspoň v zásobě použitou náhradní. :wink:

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » pát lis 19, 2010 20:45

Mion: ty máš teda pevné nervy,takhle v klidu uvažovat,že se Ti to po opravě hryzne zas. :D :D :D

Uživatelský avatar
Diesel
Advanced member
Příspěvky: 408
Registrován: pon kvě 30, 2005 23:08
Bydliště: LM, Slovakia

Příspěvek od Diesel » pát lis 26, 2010 18:28

Chlapi, chcem vás poprosiť - keď budete mať naštartované, mohli by ste otvoriť kapotu a pozrieť sa, či sa motor na voľnobeh trasie ? Odkedy sa ochladilo, z toho mojho "tichošlápka" sa stal pekný buran. Kým je studený, drží cca 950 rpm ale trasie sa celkom dosť na moj vkus. Po miernom ohriatí otáčky spadnú na 900 a klepe sa to tak, že už je to nepríjemné aj v interiéri. Keď čakám na semafóre, radšej mám nohu na plyne a držim tam +- 1000rpm, aby mi nedrkotali zuby.
Viem, že to robilo už aj minulú zimu, ale asi sa to zhoršilo.
Čo vy na to - silentblok alebo zotrvačník ? Ja myslím že zotrvačník, pretože keď odstavím a motor nie je ani úplne zohriaty, po ďalšom štarte to už nerobí ani pri 900rpm, ako keby sa zotrvačník zohrial od zbytkového tepla a začal ako-tak fungovať... je to správna teória alebo hlúposť ?
Megane Grandtour 2005 Dynamique Luxe, 1.9 dCi

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Příspěvek od EfineSS » pát lis 26, 2010 19:24

No tohle třepání může dělat i špatný vstřikovač(e)... Nemá to tendenci jakoby chcípnout?
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

samtrix
Advanced member
Příspěvky: 395
Registrován: stř říj 28, 2009 15:14
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od samtrix » pát lis 26, 2010 20:49

Mě se to také třepe, ale mám trošku opačný problém. Při vytočení z volnoběhu se to úplně ztiší, stačí i těch 900otáček po startu, ale jakmile vypne topení a auto nepotřebuje větší otáčky a spadne to na normálních 800 tak v autě citím třesení. Ale rozhodně to nikde nedrční, citím to jen v sedačce a trochu ve volantu. Mám také podezření na vstřiky, ale jezdí úplně normálně, bez zaváhání. Jen spotřeba kolem 8litrů po městě mi přijde dost podezřelá..
MEGANE II Grandtour 1.5dci 78kw@91kw K9K732 chip, 11/2007, najeto 87500km, esp, panorama
Galerie oprav a úprav https://picasaweb.google.com/samtrixx/

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Příspěvek od EfineSS » pát lis 26, 2010 21:22

Každopádně by to chtělo mrknout na diagnostiku kolik jednotlivý vstřikovače dávaj paliva.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
Diesel
Advanced member
Příspěvky: 408
Registrován: pon kvě 30, 2005 23:08
Bydliště: LM, Slovakia

Příspěvek od Diesel » sob lis 27, 2010 11:28

Aha, neuvedomil som si, že tie čiarky sú po 200 rpm. Takže pri 900 je to dnu v pohode, ale pod kapotou sa to aj tak klepe a pri 800 rpm je to dnu katastrofa.
Vstreky mi nenapadli, pretože to by asi robilo stále, nie ? Nezávisle od teploty motora.
Megane Grandtour 2005 Dynamique Luxe, 1.9 dCi

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » pon lis 29, 2010 07:59

Rado77 píše:Je to taky zacarovany kosostvorec:
> Cakat ci sa nieco stane?
> Ignorovat?
> Preventivne vymenit?
> Predat?
:D
Hlasuji Ignorovat.

Odmítám připustit, že tento motor má konstrukční chybu. Týmy, které na agregátech pracují svými znalostmi převyšují ty naše řádově...
Pochopil bych snahu šetřit na materiálu šálků, to ano.

Ale myslím, že auto má pouze organizační chybu ve výměnách oleje ala 30tkm.

Jestli to klekne, budu muset sehnat jiný spodek, nebo šály a brousit kliku.

Rozebírat to ale zásadně nebudu.

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

tomz
Junior member
Příspěvky: 101
Registrován: ned úno 07, 2010 18:51
Bydliště: Bystřice nad Pernštejnem

Příspěvek od tomz » pon lis 29, 2010 11:36

Asi jdu proti proudu, ale já jsem oj,šály už koupil v Renaultu 2100,-Kč. Motor F9Q A8 má už 190tis a není to tak pracné. Měníte i šrouby s matkami na ojnicích?
Renault Espace 1.9dCi Expression 2003 ex
Renault Clio 1.2 16V Expression 2006
Renault Laguna 2.0T Expression 2006
Renault Espace 3.0dci Initiale 2007

samtrix
Advanced member
Příspěvky: 395
Registrován: stř říj 28, 2009 15:14
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od samtrix » pon lis 29, 2010 11:55

Nějaké levné ne? Po mě za originální chtěli 2800 bez daně, já mám šály z jiného zdroje. Jinak ty šrouby by mě taky zajímali.. Dost lidí píše, že se tam vrátí původní, ale musí se utáhnout na větší moment než ty nové, tak to se celkem bojím. Takže asi 1000 za všech 8 šroubů mi přijde jako dobrá investice. A těsnění pod vanu koupené máš?
MEGANE II Grandtour 1.5dci 78kw@91kw K9K732 chip, 11/2007, najeto 87500km, esp, panorama
Galerie oprav a úprav https://picasaweb.google.com/samtrixx/

tomz
Junior member
Příspěvky: 101
Registrován: ned úno 07, 2010 18:51
Bydliště: Bystřice nad Pernštejnem

Příspěvek od tomz » pon lis 29, 2010 13:44

Je to levné, když čtu, kolik za to dali ostatní. Servisák v Renaultu, kde nakupuju některý věci mi říkal, že slevnili spotřebák (že by šály byly spotřebák?) a mám už taky pěknou slevu. Těsnění pod vanu mám taky nové, možná by staré stačilo, ale zas to není taková pálka. Takže šrouby za tu cenu koupím taky. Pro klid. Někdo tady při výměně těch šálů dělal zajištění proti pootočení, nemůžu se na ty fotky dostat, album je přes heslo. Nemáte je někdo?
Renault Espace 1.9dCi Expression 2003 ex
Renault Clio 1.2 16V Expression 2006
Renault Laguna 2.0T Expression 2006
Renault Espace 3.0dci Initiale 2007

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » pon lis 29, 2010 17:30

zajištění proti pootočení-zámky jdou ASI udělat na nějaké kov.obráběcí mašině
ale to musí ven i dorní část s pístem a samozřejmě hlava motoru.....a pak tam dát jiné šálky,protože původní jsou bez zámků.

Mion
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: úte lis 08, 2005 21:57
Bydliště: Praha-Západ

Příspěvek od Mion » čtv pro 02, 2010 11:39

wc píše:...Odmítám připustit, že tento motor má konstrukční chybu. ... Ale myslím, že auto má pouze organizační chybu ve výměnách oleje ala 30tkm.
Podle dílny, kam šla má klika na přebroušení, dělají tento úkon u tohoto motoru poměrně často. :-( Jejich názor je, že je to konstrukční chyba - je prý poddimenzované olejové čerpadlo. Prý by měl být pro účinné mazání vyšší tlak oleje.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » čtv pro 02, 2010 18:12

Já bych v tomto souhlasil s weckou, protože když se agregát vyrábí, tak se taky testuje na nějaké brzdě a určitě testovaní nekončí po jedné výměně oleje. Vždyť jen s trojkovou lagunou se říkalo, že to auto najelo milion kilometrů. Pak motor 1.9 je konstrukčně starý, je stejný od verze dt, možná ještě dál a těch motorů jezdí hodně. Motor 1.5 přišel od roku 2003, takže to spíš vypadá na vadnou sérii šálků, než na konstrukční problém.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » čtv pro 02, 2010 18:30

Jasne, ke to o tych salkoch, to ano. Ci uz len vadna seria alebo co....aj ked si to moc neviem predstavit....akoze pan XY hodil do pece malo kyblov nejakej zluceniny, a potom sa odliali salky so zlym pomerom...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » čtv pro 02, 2010 18:35

Spíš byl požadavek na levnější výrobu. Však to nějak vydrží :) ...
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google Adsense [Bot] a 27 hostů