dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Moderátor: Moderators General
-
- Junior member
- Příspěvky: 238
- Registrován: úte srp 30, 2005 21:26
- Bydliště: Chomutov
- Kontaktovat uživatele:
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
zdravim mám dotaz kudy "Horem nebo Spodem" vyndat motor 1,9 dci 85 kw z Espace IV?
Renault Megane 1,6i 1996 prodán
Renault Scenic 1,9dTi 2000 prodán
Renault Espace IV 2005
Renault Clio II 2000
Renault Scenic 1,9dTi 2000 prodán
Renault Espace IV 2005
Renault Clio II 2000
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2219
- Registrován: pát črc 28, 2006 14:37
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Nespletl jsi si náhodou sekci ? Tady je sekce Megane IIpoprak píše:zdravim mám dotaz kudy "Horem nebo Spodem" vyndat motor 1,9 dci 85 kw z Espace IV?
Laguna II/ 2.0DCi/16V /175Hp - chip na 225 (2007)Dynamique
Megan II 1,9 DCi/88kW / 2005/chip na 150Hp , Megan II 1,5 DCi/ 63kW / 2004 - chip na 105Hp. Právní ochrana DAS.Autokamera TrueCam A5, Clip v.135
http://klondajk.brdy.org/
Hledají se spolubojovníci z Klondajku a Jinců.
-
- Junior member
- Příspěvky: 238
- Registrován: úte srp 30, 2005 21:26
- Bydliště: Chomutov
- Kontaktovat uživatele:
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
jejda sorry překoukl jsem se omlouvám se
Renault Megane 1,6i 1996 prodán
Renault Scenic 1,9dTi 2000 prodán
Renault Espace IV 2005
Renault Clio II 2000
Renault Scenic 1,9dTi 2000 prodán
Renault Espace IV 2005
Renault Clio II 2000
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Spodem.poprak píše:zdravim mám dotaz kudy "Horem nebo Spodem" vyndat motor 1,9 dci 85 kw z Espace IV?
Martin
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Potrebujem asi na 3-4 roky na dlhšie trasy auto a rozmýšľal som nad Megane ll 1,9 dci (88kW) kombíkom. Zadierajú sa aj tieto kľuky? Myslíte, že je to dobrý nápad, alebo radšej ruky preč?
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Kluky na 1,9 asi ani nie, ale ked sa niekto zbavuje auta, ktore ma pomerne slusny vykon a jazdi usporne, asi v tom bude aj nejaky hacik...pri dieslovej jazdenke by som sa bal stavu turba, zasvineneho EGR (to sa este da vycistit v pohode), dvojhmotoveho zotrvacnika a systemu dodavky paliva. Ale ja som uz raz taky....anti-dieslak
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
S niečim podobným aj rátam, len aby to neprišlo naraz a aby som s tým neostal niekde na nemecko-rakúskych hraniciach Tiež som zástanca benzínu, ale nie je to na veľké nábehy po diaľnici Jazdiť na 7l benzínu a na 5,5l nafty je obrovský rozdiel. Premýšľam ešte aj nad LPG...
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Já to vidím asi tak, když jsou v rodině dvě 1.9 a jedna 1.5. Všemi třemi auty jezdím (jak kdy) a přestal jsem se nafty bát. Do 1.5 leju VIF, protože s tím vstřikováním asi něco je, trochu to poškubává, ale jak se to zahřeje, přestane to. ... Turbo nikdy neodejde jen tak. Většinou to má příznak ve sníženém tlaku přeplňování, takže je nižší výkon, vysoká kouřivost, ... Palivový systém na 1.9 není tak náchylný jako na 1.5. A taky neodchází bez příznaků. Nejdřív to začne houpat, pak skákat a nakonec to zůstane stát někde do kopce. Vadnou dvouhmotu poznáš při zastavení motoru. Nesmí to nijak hodit, nebo cvaknout. Dvouhmotta většinou odchází při trápení v nízkých otáčkách.
U kliky dost záleží, jak se k tomu předchozí majitel choval. Jestli měnil poprvé olej ve 45 tisících a podruhé v 90 tis (zažil jsem), tak je to špatné.
U kliky dost záleží, jak se k tomu předchozí majitel choval. Jestli měnil poprvé olej ve 45 tisících a podruhé v 90 tis (zažil jsem), tak je to špatné.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Tak pozdravujem a pridavam sa medzi nestastnikov s 1.9 dci 88kW , najazdene 235000 km. Prestudoval som cele vlakno ale jedna vec mi nesedi . Zacalo klepat - cvakat niekde za Zarnovicou smerom do BA , zastavil som po c.a. 10km na benzinke , odtial na odtahovke do BA , v servise po nastartovani studeneho motora ticho , akurat nepravidelny chod , vraj vstrekovace . Aby som to skratil kupil som nastastie len jeden ale nepomohlo . Start bezproblemov motor tichy na volnobeh , po 2-3 km po zohriati zacne klepat cvakat ako ventil . Vsetci tu pisu ze zaklepe uz po starte na volnobeh , nerozumiem. Preistotu nejazdim dal som do ineho servisu , kde diagnostikovali ojnicne lozisko a vraj mozem byt rad ze to tolko vydrzalo .......kua.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Problém je podle mě v nevhodném oleji. Olej, který je studený a má nevhodnou vizkozitu může způsobit to, že se ty vůle na ložiscích vymezí právě tím olejem. Jak se olej zahřeje, změní vizkozitu a začne to klepat.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Olej som daval vzdy ELF odporucany vyrobcom , ale asi som mal menit castejsie , tak to dam otvorit a pripravim sa nato najhorsie. Niekto tu na fore spominal vraj nova kluka za 150 E z Renaultu je to pravda?
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
potvrdzujem, mna vysla klukovka 150e, ale potom plus robota, saly..., ale bral som to cez zamestnanca Renault servisu, teda on to opravoval, ale cena kluky 150e mi bola povedana priamo do telefonu zamestnancom Renaultu v ZV (cca pred rokom)
Megane II HB r.v. 2005 1,4 60kW (102 tis. km) - uz sluzi inemu...
Megane II Grandtour r.v. 2006 1,5 dCi 78kW (cca 88 tis. km generalka motora po zaklepani; po cca 42 tis. km druhe zaklepanie..., po 6 tis. km vypadlo riadenie rychlosti = oprava 250e (vymenena cela riadiaca paka s kulisou a lanovodmi)... od druhej generalky motora zatial 60 tis. km
Laguna III Berline r.v. 2008 1,5 dCi 81kW
Megane II Grandtour r.v. 2006 1,5 dCi 78kW (cca 88 tis. km generalka motora po zaklepani; po cca 42 tis. km druhe zaklepanie..., po 6 tis. km vypadlo riadenie rychlosti = oprava 250e (vymenena cela riadiaca paka s kulisou a lanovodmi)... od druhej generalky motora zatial 60 tis. km
Laguna III Berline r.v. 2008 1,5 dCi 81kW
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Dakujem skusim servis tu v BA , ked nepochodim tak ZV
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Tak v Bratislave sa kluka pod 380 E nada zohnat a Renault ma vraj jednotne ceny. Inak po rozhovore s jednym renault mechanikom pridavam este jeden nazor preco to odchadza . Samozrejme material loziska je zly u spominanych rocnikov ale spustacom je vadny vstrekovac ktory nerozprasi zle davkuje našti ..s prepacenim , tym padom piest nestlaci naftu a odchadza vrchne ojnicne lozisko..atd.
Akotak rozmyslam obcas mi to po starte triaslo akoby nesiel jeden valec ale potom vsetko OK vykon mala spotreba . A pravda je ze na 4-tom valci bol ten vstrekovac zly.
Akotak rozmyslam obcas mi to po starte triaslo akoby nesiel jeden valec ale potom vsetko OK vykon mala spotreba . A pravda je ze na 4-tom valci bol ten vstrekovac zly.
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Už jsem viděl jak vadný vstřik poškodil píst a někdy i propálil, ale aby odešlo ojniční ložisko? Tím nechci říct že to není možné, jen to slyším poprvé. Tryska musí vrzat ne scát, ponašemu řečeno
Furt si myslím, že zakopaný pes je olej, prodloužené lhůty, zacházení s agregátem.
Furt si myslím, že zakopaný pes je olej, prodloužené lhůty, zacházení s agregátem.
Megane II 1.6 16V r.v.2009
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
a aky je teda pri preventivnej vymene preferovany vyrobca ojnicnych lozisk? Glyco,Kolbenschmidt,King engine bearings,prip. iny? alebo ich mam objednat v renaulte? Je pravda ze po 2008 uz su modifikovane?
Megane II Sedan - 2006 - 1.5dCi/60kW - 290tkm
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
po generalke (prva vymena ojnicnych lozisiek a vybrus kluky) som menil olej kazdych 12 tisic, napriek tomu po cca 42tis. mi opet motor zaklepal, druha generalka uz bola s original novou klukou a loziskami od Renaultu, tak cakam kolko vydrzi tato ...
Megane II HB r.v. 2005 1,4 60kW (102 tis. km) - uz sluzi inemu...
Megane II Grandtour r.v. 2006 1,5 dCi 78kW (cca 88 tis. km generalka motora po zaklepani; po cca 42 tis. km druhe zaklepanie..., po 6 tis. km vypadlo riadenie rychlosti = oprava 250e (vymenena cela riadiaca paka s kulisou a lanovodmi)... od druhej generalky motora zatial 60 tis. km
Laguna III Berline r.v. 2008 1,5 dCi 81kW
Megane II Grandtour r.v. 2006 1,5 dCi 78kW (cca 88 tis. km generalka motora po zaklepani; po cca 42 tis. km druhe zaklepanie..., po 6 tis. km vypadlo riadenie rychlosti = oprava 250e (vymenena cela riadiaca paka s kulisou a lanovodmi)... od druhej generalky motora zatial 60 tis. km
Laguna III Berline r.v. 2008 1,5 dCi 81kW
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
wrok: tak to je dost brutalita.. a vedel by si aj trosku rozvinut zaobchadzanie s tym motorom,ci to nema nejak suvis? sposob jazdy za studena,vztah k podtacaniu (jazda pod 1800ot) alebo vysokym otackam,tip oleja,nejake neobvykle spravanie motoru pred prvou zavadou-drsny,nevyrovnany chod motoru tj stav vstrekovaceho systemu (to co sa spominalo hore) pripadne ine zavady,chybove hlasenia atd... meral tam niekto spravny tlak oleja na volnobeh+v otackach?
Megane II Sedan - 2006 - 1.5dCi/60kW - 290tkm
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
ja mam pocit, ze vybrus kluky asi nebol dobry,
pretoze vsetko ostatne bolo ok,
auto sam jazdim, nie je to moj prvy diesel, nepodtacam, nevytacam, toboz ak je motor studeny, rovnako aj vychladnut necham...
olej som mal po prve zaklepanie len 5W40, potom bol odporucany po generalke 10W40,
po druhej generalke servisak z Renaultu, co opravuje ako bokovku pre prilepsenie si, mi povedal,z e len 5W40, tak tam opet lejem tento,
olej pravidelne meneny medzi 10-15tis., od prveho zaklepania po 10-12tis.
ziadna ina chyba na motore doteraz nebola, vstreky, pal. a olej cerpadlo vsetko original
tlak oleja mi pokial viem nikto nemeral, ale bolo mi pri prvom zaklepani vysvetlene, ze udajne je chyba aj v tom, ze cidlo na tlak je dole, takze motor si ani nemusi vsimnut, ze nema tlak hore na ventiloch, aj ked toto by zjavne problem so zadrenim / pretocenim ojnicnych sal nijako nezachranilo
pretoze vsetko ostatne bolo ok,
auto sam jazdim, nie je to moj prvy diesel, nepodtacam, nevytacam, toboz ak je motor studeny, rovnako aj vychladnut necham...
olej som mal po prve zaklepanie len 5W40, potom bol odporucany po generalke 10W40,
po druhej generalke servisak z Renaultu, co opravuje ako bokovku pre prilepsenie si, mi povedal,z e len 5W40, tak tam opet lejem tento,
olej pravidelne meneny medzi 10-15tis., od prveho zaklepania po 10-12tis.
ziadna ina chyba na motore doteraz nebola, vstreky, pal. a olej cerpadlo vsetko original
tlak oleja mi pokial viem nikto nemeral, ale bolo mi pri prvom zaklepani vysvetlene, ze udajne je chyba aj v tom, ze cidlo na tlak je dole, takze motor si ani nemusi vsimnut, ze nema tlak hore na ventiloch, aj ked toto by zjavne problem so zadrenim / pretocenim ojnicnych sal nijako nezachranilo
Megane II HB r.v. 2005 1,4 60kW (102 tis. km) - uz sluzi inemu...
Megane II Grandtour r.v. 2006 1,5 dCi 78kW (cca 88 tis. km generalka motora po zaklepani; po cca 42 tis. km druhe zaklepanie..., po 6 tis. km vypadlo riadenie rychlosti = oprava 250e (vymenena cela riadiaca paka s kulisou a lanovodmi)... od druhej generalky motora zatial 60 tis. km
Laguna III Berline r.v. 2008 1,5 dCi 81kW
Megane II Grandtour r.v. 2006 1,5 dCi 78kW (cca 88 tis. km generalka motora po zaklepani; po cca 42 tis. km druhe zaklepanie..., po 6 tis. km vypadlo riadenie rychlosti = oprava 250e (vymenena cela riadiaca paka s kulisou a lanovodmi)... od druhej generalky motora zatial 60 tis. km
Laguna III Berline r.v. 2008 1,5 dCi 81kW
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
hmm tak to je ozaj cudne.. keby zly vybrus,to by asi potom nevydrzalo ani tych 42tkm,ci? resp. ked aj prvy krat tak skoro to odislo,ci ozaj nie je od zaciatku daky problem s tlakom oleja,ci sa niekde nasledne po ceste ku kluke"nestraca",ze je hranicny.. alebo celkovo tlak oleja pri zvysenych otackach.. niekde som zachytil ze merali na volnobeh a bol OK.. ale pri vyssich uz nedosahoval predpisany tlak.. neoplatilo by sa ti pre istotu teraz zhodit vanu a prezriet v akom stave to je momentalne? nechcem vymyslat a strasit,len mi to vrta v hlave stale ze co to jako to.. kratky cas pred totalkou to nemalo ziadne postrehnutelne prejavy? proste len za jazdy z nicoho nic KO?
joj,to si ziadny majitel auta nezasluzi taketo fatalne trable teda,pokial si o ne nekoleduje,co tvoj pripad ocividne nie je..
a ked uz spekulujem,aky si teda daval olej od zaciatku,myslim priamo znacku..
joj,to si ziadny majitel auta nezasluzi taketo fatalne trable teda,pokial si o ne nekoleduje,co tvoj pripad ocividne nie je..
a ked uz spekulujem,aky si teda daval olej od zaciatku,myslim priamo znacku..
Naposledy upravil(a) mato823 dne stř lis 12, 2014 14:48, celkem upraveno 2 x.
Megane II Sedan - 2006 - 1.5dCi/60kW - 290tkm
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
prejav, varovanie absolutne ziadne,
prvykrat zaklepal pri dani nohy z pedala plynu ked som zacal brzdit motorom pred zidenim z dialnice (130km/h),
druhykrat zaklepal pri tahu na dialnici (120km/h)
na zaciatku Elf, teraz Total - olej beriem od kamarata co s tym podnika, vie presne kolko je skutocne na svete realnych vyrobcov, nie len balicov a pridavacov aditiv... olejom to teda rozhodne nie je
prvykrat zaklepal pri dani nohy z pedala plynu ked som zacal brzdit motorom pred zidenim z dialnice (130km/h),
druhykrat zaklepal pri tahu na dialnici (120km/h)
na zaciatku Elf, teraz Total - olej beriem od kamarata co s tym podnika, vie presne kolko je skutocne na svete realnych vyrobcov, nie len balicov a pridavacov aditiv... olejom to teda rozhodne nie je
Megane II HB r.v. 2005 1,4 60kW (102 tis. km) - uz sluzi inemu...
Megane II Grandtour r.v. 2006 1,5 dCi 78kW (cca 88 tis. km generalka motora po zaklepani; po cca 42 tis. km druhe zaklepanie..., po 6 tis. km vypadlo riadenie rychlosti = oprava 250e (vymenena cela riadiaca paka s kulisou a lanovodmi)... od druhej generalky motora zatial 60 tis. km
Laguna III Berline r.v. 2008 1,5 dCi 81kW
Megane II Grandtour r.v. 2006 1,5 dCi 78kW (cca 88 tis. km generalka motora po zaklepani; po cca 42 tis. km druhe zaklepanie..., po 6 tis. km vypadlo riadenie rychlosti = oprava 250e (vymenena cela riadiaca paka s kulisou a lanovodmi)... od druhej generalky motora zatial 60 tis. km
Laguna III Berline r.v. 2008 1,5 dCi 81kW
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
no neskutocne teda,si necem ani predstavit..
tak vyberom oleju veru asi nie... ja davam od novoty total quartz 9000 5w-40 co zrejme aj ty a zatial to klepe 250tkm.. uvidime co dalej..
tak vyberom oleju veru asi nie... ja davam od novoty total quartz 9000 5w-40 co zrejme aj ty a zatial to klepe 250tkm.. uvidime co dalej..
Megane II Sedan - 2006 - 1.5dCi/60kW - 290tkm
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Změřit tlak oleje je asi ten nejjednodušší a nejzákladnější úkon, po repasi na klice, nebo tak všichni věříte že je 100% v pořádku. Jinak doporučuju orientačně změřit tlak oleje teplého motoru hned po výměně a po 15000 km. Jen tak aby jste prozřeli, že olej není úplně bezproblémová kapalina.
Pro úplnost, proč se v klasických sportovních a závodních vozech stále vyskytuje tlakoměr oleje? Protože první problém, jako je přehřátí nebo opotřebení oleje je signalizováno vysloveně "pádem" tlaku.
Pokud fičíš po dálnici, motor zadeklovanej ze všech stran, tak teplota oleje může dosáhnout kritické hodnoty a to je u těchto standardních olejů 90-110°C, navíc tyhle plné syntetiky to zvládnou pouze 1x, na rozdíl od starých minerálů, které to přehřívání přežili několikrát.
Já měním co 10 000km a dekl na spodu motoru mám kovový děrovaný z V6.
Na druhém vozu co 2 roky cca 5000km ale tam jde olej 10W-60.
Pro úplnost, proč se v klasických sportovních a závodních vozech stále vyskytuje tlakoměr oleje? Protože první problém, jako je přehřátí nebo opotřebení oleje je signalizováno vysloveně "pádem" tlaku.
Pokud fičíš po dálnici, motor zadeklovanej ze všech stran, tak teplota oleje může dosáhnout kritické hodnoty a to je u těchto standardních olejů 90-110°C, navíc tyhle plné syntetiky to zvládnou pouze 1x, na rozdíl od starých minerálů, které to přehřívání přežili několikrát.
Já měním co 10 000km a dekl na spodu motoru mám kovový děrovaný z V6.
Na druhém vozu co 2 roky cca 5000km ale tam jde olej 10W-60.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
wrok píše:prejav, varovanie absolutne ziadne,
prvykrat zaklepal pri dani nohy z pedala plynu ked som zacal brzdit motorom pred zidenim z dialnice (130km/h),
druhykrat zaklepal pri tahu na dialnici (120km/h)
na zaciatku Elf, teraz Total - olej beriem od kamarata co s tym podnika, vie presne kolko je skutocne na svete realnych vyrobcov, nie len balicov a pridavacov aditiv... olejom to teda rozhodne nie je
Já myslim že u tebe byl problém v přebroušené klice, přeci jen už to neni nikdy uplně přesné. Já měnim olej po 10 tisících, dávám olej 10w-40 Total Quartz, a zatím vše ok. Ložiska vyměnim preventivně kolem 90000km, prý je to jednoduchý a bezproblémový, než po zaklepání měnit kliku a kdo ví co ještě. Jinak muj strejda měl trafica, také měnil ojniční ložiska pro jistotu. Vyměnil je v 200 000km, a při prodeji měl 380 000km, takže je vidět že když se to udělá dobře tak s tim problém neni. A to on to nešetřil, jezdil nonstop naloženej. Udělala se z toho větší aféra než je ve skutečnosti. Hlavní je pravidelný servis.
Laguna Coupe 2.0dci 110kw
Renault megane II sedan 1.5dci 78kw- Prodáno
Renault megane II sedan 1.5dci 78kw- Prodáno
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
tím je nejlépe utěšovat ty kterým se to stalo nebo stane.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 hostů