Výměna zadních brzdových kotoučů

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
Stanley29
Advanced member
Příspěvky: 475
Registrován: čtv lis 20, 2008 14:28
Bydliště: ČR

Výměna zadních brzdových kotoučů

Příspěvek od Stanley29 » pát lis 28, 2008 13:15

Chtěl jsem se zeptat, jestli máte zkušenosti s výměnou zadních brzdových kotoučů. Jak je to s ložisky a zda se dají z kotouče sundat v domacích podmínkách.
Dále pak jakého preferujete výrobce brzdových systémů a jakého výrobce ložisek na zadní nápravu (krom origoše).
Jak dlouho vám vydrželi originální brzdové kotouče? Mám najeto 70 000 km a kotouče mám sjetý pod minimem - vzadu mám 5,8 mm z původních 8 mm. Přijde mi že ty originály jsou snad z másla. :)
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák

Uživatelský avatar
arno
Experienced member
Příspěvky: 669
Registrován: stř srp 27, 2008 17:44
Bydliště: Nitra

Příspěvek od arno » pát lis 28, 2008 14:09

Ja mám sjetý i v predu aj vzadu pod min, ale pod 120tis nemením ani za boha, máš pravdu sú to ako z masla, už tam mám hranu ja nôž. Prasknúť ti neprasknú, len ti môžu spôsobiť vadnutie bŕzd. A čo je stymi ložiskamy?Už ich chceš meniť?
Scenic Grand 1.9 96kW 2010
Megane Grand 1.5 66kW 2011

Uživatelský avatar
Stanley29
Advanced member
Příspěvky: 475
Registrován: čtv lis 20, 2008 14:28
Bydliště: ČR

Příspěvek od Stanley29 » pát lis 28, 2008 14:14

Mám tlouťku kotoučů 5,8 mm a minimum je prý 6,5 mm. Destičky mají životnost asi cca 60 000 km ale že by padly na každé destičky jedny kotouče se mi nezdá.
Ložiska měnit nechci jen nevím jestli vyndám ložisko s kotouče.
Myslíš že těch 120 tisíc vydrží v cajku?
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » pát lis 28, 2008 14:19

Pamatuju si jak kdysi davno jsem na sve Dacii (budiz ji zeme lehka) mel notne sjete brzdove desticky a kotouce uz taky nemely daaavno svoji tloustku.
I jednoho dne prijedu k domu a ze zaparkuju. Zaradim zpatecku, rozjedu se, uz se blizim k autu za mnou, slapnu na brzdu a .... nic! Jeste ze rucka fungovala jinak bych tu stodvacu za sebou mel dozajista v kufru (a ona mne ve svem).

Stalo se to, ze mile sjete desticky propadly v mezere mezi brzdicem a sjetymi kotouci.

At se proboha nikomu z vas nestane totez.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » pát lis 28, 2008 14:21

Jo a co se tyce zivotnosti kotoucu ... pred par lety jsem cetl nekde o nejakem BMW ze tam se bezne meni kotouce kazdou druhou vymenu desticek protoze jsou hodne mekke. Pry dan za to ze to auto umi tak dobre brzdit.
Treba to ma MeganeII podobne.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Uživatelský avatar
Stanley29
Advanced member
Příspěvky: 475
Registrován: čtv lis 20, 2008 14:28
Bydliště: ČR

Příspěvek od Stanley29 » pát lis 28, 2008 14:23

To je síla. A neslyšel jste někdo o tom, že by někomu praskli kotouče za jízdy?
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák

Uživatelský avatar
Stanley29
Advanced member
Příspěvky: 475
Registrován: čtv lis 20, 2008 14:28
Bydliště: ČR

Příspěvek od Stanley29 » pát lis 28, 2008 14:28

kmarty píše:Jo a co se tyce zivotnosti kotoucu ... pred par lety jsem cetl nekde o nejakem BMW ze tam se bezne meni kotouce kazdou druhou vymenu desticek protoze jsou hodne mekke. Pry dan za to ze to auto umi tak dobre brzdit.
Treba to ma MeganeII podobne.
Megane II má hodně kvalitní brzdy. Tím se i pyšní a udává to i výrobce.Ze 100 km prý zastaví něco kolem 40 m.Prý za to může nový systém Bosch 8.0 a velký průměr koutoučů.Zároveň s tím možná právě souvisí ta měkkost kotoučů.
Mě ale vydrželi jedny destičky, mám najeto 70 000 km
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák

Uživatelský avatar
arno
Experienced member
Příspěvky: 669
Registrován: stř srp 27, 2008 17:44
Bydliště: Nitra

Příspěvek od arno » pát lis 28, 2008 14:40

stanley, teraz mám okolo 92, tak dúfam, v najhoršom ich vymením pri 110, ked ešte budem mať megáča
Scenic Grand 1.9 96kW 2010
Megane Grand 1.5 66kW 2011

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Miro_ba » pát lis 28, 2008 14:46

no musim niekedy tie kotuce odmerat, ale platnicky sa mi pri 53tkm zdaju ako nove :-) Zato zadne kotuce si nerovnomerne zoslahane. Spina, hrdza a slabe brzdenie to asi maju nazvedomi. Neviem ci ich do predaja auta stihnem vymenit :-)
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Uživatelský avatar
Stanley29
Advanced member
Příspěvky: 475
Registrován: čtv lis 20, 2008 14:28
Bydliště: ČR

Příspěvek od Stanley29 » pát lis 28, 2008 16:49

Máte nějaké zkušenosti z brzdami od značky GALFER?
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák

radan
Junior member
Příspěvky: 136
Registrován: sob bře 24, 2007 13:49
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od radan » pát lis 28, 2008 17:20

Poté co jsem si v pohodě vyměnil destičky a kotouče ve předu jsem se pustil do zadních....ale.Na zadních jsou nalisovaná ložiska,takže kotouče sundáš jen se speciálním nářadím.
Svěřil jsem výměnu neznačkovému servisu.Práce + materiál 5500kč.Jestli se do výměny pustíš sám pozor na snímače ABS abys je nevyhodil se starými kotouči,pokud je budeš chtít ještě použít.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » ned lis 30, 2008 13:13

Stanley29 píše:To je síla. A neslyšel jste někdo o tom, že by někomu praskli kotouče za jízdy?
I viděl :? Kámošovi cca 2,5 roku zpět zhruba ve 160km rychlosti, prý rána a auto začlo táhnout doleva, naštěstí prázdná silnice. Kotouč se rozletěl na 5 kusů, prorazil aludisk a utrhnul třmen brzdiče. Měl z p*dele kliku! že se nic nestalo a to ještě ten kotouč nebyl sjetý na minimum ale zřejmě nějaká únava materiálu včetně mikrotrhlin dokonalo své. Na fotce jsou zbytky kotouče označeny.
Obrázek
Naposledy upravil(a) Šamša dne ned lis 30, 2008 23:25, celkem upraveno 1 x.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » ned lis 30, 2008 14:59

šamša:opravdu pěkný Bavoráček. Chtělo by se mi ho. :D

Uživatelský avatar
Tarabascz
Člen RCČR
Příspěvky: 177
Registrován: stř úno 20, 2008 02:16
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tarabascz » ned lis 30, 2008 15:05

Ja jsem začátkem roku měnil deštičky (zn. TEXTAR - mám takovej pocit že ty původní ale brzdili líp nevím co to bylo za zn. ale tyhle jsou měkší) ale příště budu muset měnit i kotouče.

Byla mi doporučena zn. brembo.
Megane II Grandtour r.v. 2004
1,6 benzin 16V 83kW Obrázek

Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň :-) ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody :-)) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)

Uživatelský avatar
shad0W
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: pon bře 17, 2008 14:20
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od shad0W » pon pro 29, 2008 04:40

ked uz o brzdach :evil: kolkym z vas pani pistia brzdy pri kazdom najmensom zabrzdeni pripadne aj pri cuvani, aky typ kotucov (dosticiek) pouzivate a aka je ich ucinnost? (origo Renault, Delphi, ATE, Champion, ine...)
Renault MEGANE II Grandtour 1.6 16V, 05/2005
Renault 19 1.7 12/2003

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » pon pro 29, 2008 07:54

Pistely originaly, pisti i Ferodo. Ale co, hlavne ze to brzdi :-).
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Uživatelský avatar
shad0W
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: pon bře 17, 2008 14:20
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od shad0W » pon pro 29, 2008 08:47

jo to suhlasim brzdi super len je kusa trapne ked jedine z X aut na krizovatke pisti prave MEGANE a stare skody 120, trabanty a dacie nie :evil: :(

brembo ako riesenie je trosilinku prilis nakladne si myslim :wink:
Renault MEGANE II Grandtour 1.6 16V, 05/2005
Renault 19 1.7 12/2003

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pon pro 29, 2008 09:09

No dobre, a ako je to s tou vymenou zadnych dosticiek - treba najprv odpojit lanko rucnej brzdy? Alebo ho mozem nechat a proste len vymontim spodny srob a vyhnem barana dohora?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » pon pro 29, 2008 18:06

Ad pískání destiček při brždění: Pokud Vás to hodně štve,sundejte desky a z druhé strany (ne na třecí plochu-to by snad udělal jen blb :D ) po celé ploše nalepte v dvou vrstvách třeba kobercovku,nebo jinou vhodnou textilní "izolační" pásku,kterou je po nalepení dobré ještě zlehka nemazat vazelínou. A...... máte po pískání. :D

Ono totiž pískot nevytváří třecí materiál při styku z kotoučem ale pravě ta zadní KOVOVÁ strana destičky.

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » pon pro 29, 2008 18:09

Rado77 píše:No dobre, a ako je to s tou vymenou zadnych dosticiek - treba najprv odpojit lanko rucnej brzdy? Alebo ho mozem nechat a proste len vymontim spodny srob a vyhnem barana dohora?
Lanka si sundej,musíš zatlačit-zatočit (podle použitého systému) pístky pro nové desky.
Aby se Ti to dobře dělalo a samostav uvnitř pístku fungoval,je třeba mít klíče ruční brzdy uvolněné.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pon pro 29, 2008 18:15

Diki za info. Imho ten piskot kovovej casti je pre mna novinka! Neviem si to akosik vizualne predstavit, ako to ze piska "zadna" strana :shock:
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » pon pro 29, 2008 18:26

Tření ,které vzniká při brždění nebo i jen při dotyku brzd. kotouče s třecí plochou desek,vyvolává vibrace a ty rezonují v pískot kovové části desky.
Přenáší se i dál na brzdiče.
Je to divné ale fakt,nekecám... :D

Jinak levnější provedení destiček většinou podle použitého třecího materiálu pískávají.
Dražší verze desek se od levných liší pouze že mají tu kovovou stranu něčím natřenou,nebo je tam takový antivibrační plíšek...atd.

Pokud desky dlouho vydrží (tvrdý třecí materiál),jsou příliš tvrdé a derou Vám kotouče.
Když je použitý třecí materiál měkký,vydrží kotouče ale častěji měníte desky.
Je třeba se tedy při výběru desek zařídit podle toho,co je finančně zajímavější.
Toliko moje "rozumy" pro Vás k brzdám. :D

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » pon pro 29, 2008 18:31

Kuno píše:... mají tu kovovou stranu něčím natřenou,nebo je tam takový antivibrační plíšek...atd.
Nojo, si pamatuju ze kdyz jsem u R19 menil desticky za nejaky Lucase, tak ty mely na rubu nejaky gumovy plat ci co to tam bylo.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » pon pro 29, 2008 18:35

Kmarty: No to je ono,jestli pískáš,polep to néčím vhodným a máš pokoj.

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » pon pro 29, 2008 18:38

Ale tak mne to piskani netrapi, ja to nechavam bejt. Je to nic proti tomu jak umel piskat Taunus :-). Toho utisila jenom tuha zamackana do predem navrtanych der v destickach (primo do brzdne smesi - jenom trochu, tak dve, tri dirky s tuhou a byl klid).
Ja se akorat jenom pridavam k ostatnim kdyz se nekdo pidi co to jako je a jestli je to normalni :-). To jako ze az na ten piskot ze se jinak nic nedeje.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Zamčeno

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů