Návod na opravu uzávěru příruční schránky
Moderátor: Moderators General
Návod na opravu uzávěru příruční schránky
Tak chlapi...
vercajk na stůl, dem na to. Chce to torxu, myslím je to 20ka, šroubováky, závitníky M4 + dlouhý šroub M4 nebo kus závitové tyčky, lepidlo "Hřebíky a šrouby v tubě".
Fotky jsou humus, je to jen z mobilu a byla docela tma. Šikovnému postačí, lama to zkazí i se super fotkama.
Tahem za prahovou lištu směrem vzhůru tuto uvolníme. jde to zcela lehce:
Tahem směrem dovnitř a spíše dozadu uvolníme rohový kryt:
Vypáčíme boční víko palubky (ne takhle, jemně šroubovákem, jinak si polámete nehty, musel jsem druhou rukou fotit) Moc neodklápět, ať neurvete dráty vypínače SRP:
Odpojíme vypínač airbagu. Pojistka konektoru se odklápí směrem od konektoru:
Povolíme 2 šroubky pod bočním víkem:
druhý šroubek je v pravém horním roh schránky a na obr je už vyšroubovaný
Povolíme šroubek pod krytkou v levé části schránky:
Povolíme poslední 3 šroubky uvnitř schránky, jsou rovnoměrně rozdělené vzespod horní plochy:
Schránku vytáhneme směrem dozadu a vyndáme z vozu
Pomocí 3 šroubováků vytáhneme 2 čepy víka. Pravděpodobně polámete jejich zajištění, což v podstatě vůbec nevadí, protože nikam nevypadnou:
Vyndáme aretační a brzdící mechanizmus:
Víko schránky je tepelně svařené na zrcadle. Vvytáhneme jej, položíme na pracovní stůl a pomocí ostrého šroubováku oddělíme, přičemž začneme u pantů a skončíme nahoře:
Pohled na mechanizmus západky, vlevo zlomený čep západky:
Pomocí šroubováku vytáhneme západku ven a to tak, abychom neztratili zlomený čepík:
Závitníky M4 vyzávitujeme oba čepy včetně zlomeného kousku:
Dovnitř zašroubujeme dlouhý šroub M4, který zajistí a ztuží oba čepy. Pokud by byl zlomený dlouhý čep ztracený, bude potřeba je nahradit distanční trubičkou o vnitřním průměru 4 mm. Přebytečnu délku šroubu odřežeme pilkou, začistíme, nasadíme pružinku a západku složíme zpět. Ověříme funkci a stabilitu několikerým odklopením.
Na obr. zkompletovaná zápdka, delší zlomený čep zobrazen na pravé straně:
Začistíme spoje obou polovin víka a zdrsníme místa spojů smirkovým papírem č. 50:
Na přední polovinu víka naneseme na místa spojů lepidlo v množství cca 5 násobném, než je na obrázku!!! Vytlačil bych tam tak třetinu tuby. Pozor na panty. musí být slepené, ale průchozí pro čepy. Protikus je potřeba dobře namazat taky. Každý spoj musí být široký tak centimetr, protože ten plast je k lepení velmi neochotný. Nešetřte na lepidle !!!!!
Složíme obě skořepiny víka, dotlačíme a zafixujeme:
Dále se to složí zpět a namontuje přesně obráceným postupem
Důležité je lepení. První pokus s lepidlem PATEX Super Fix dopadl neslavně. pak jsem použil "Hřebíky a šrouby v tubě" a je to O.K. Ale lepidlo tuhlo týden, dřív jsem neměl odvahu schránku namontovat.
Lepší by bylo cosi dvousložkového, toho bych ale spotřeboval za pětikilo a to bych se na to vyto...
Tož hodně štěstí, myslím, že to zvládne každý malý dítě!!!
wecka
PS: nezapínejte zapalování a nejezděte bez toho bočního deklu, systém pozná, že nemá vypínač airbagu a vyhodí kontrolku SRP.
vercajk na stůl, dem na to. Chce to torxu, myslím je to 20ka, šroubováky, závitníky M4 + dlouhý šroub M4 nebo kus závitové tyčky, lepidlo "Hřebíky a šrouby v tubě".
Fotky jsou humus, je to jen z mobilu a byla docela tma. Šikovnému postačí, lama to zkazí i se super fotkama.
Tahem za prahovou lištu směrem vzhůru tuto uvolníme. jde to zcela lehce:
Tahem směrem dovnitř a spíše dozadu uvolníme rohový kryt:
Vypáčíme boční víko palubky (ne takhle, jemně šroubovákem, jinak si polámete nehty, musel jsem druhou rukou fotit) Moc neodklápět, ať neurvete dráty vypínače SRP:
Odpojíme vypínač airbagu. Pojistka konektoru se odklápí směrem od konektoru:
Povolíme 2 šroubky pod bočním víkem:
druhý šroubek je v pravém horním roh schránky a na obr je už vyšroubovaný
Povolíme šroubek pod krytkou v levé části schránky:
Povolíme poslední 3 šroubky uvnitř schránky, jsou rovnoměrně rozdělené vzespod horní plochy:
Schránku vytáhneme směrem dozadu a vyndáme z vozu
Pomocí 3 šroubováků vytáhneme 2 čepy víka. Pravděpodobně polámete jejich zajištění, což v podstatě vůbec nevadí, protože nikam nevypadnou:
Vyndáme aretační a brzdící mechanizmus:
Víko schránky je tepelně svařené na zrcadle. Vvytáhneme jej, položíme na pracovní stůl a pomocí ostrého šroubováku oddělíme, přičemž začneme u pantů a skončíme nahoře:
Pohled na mechanizmus západky, vlevo zlomený čep západky:
Pomocí šroubováku vytáhneme západku ven a to tak, abychom neztratili zlomený čepík:
Závitníky M4 vyzávitujeme oba čepy včetně zlomeného kousku:
Dovnitř zašroubujeme dlouhý šroub M4, který zajistí a ztuží oba čepy. Pokud by byl zlomený dlouhý čep ztracený, bude potřeba je nahradit distanční trubičkou o vnitřním průměru 4 mm. Přebytečnu délku šroubu odřežeme pilkou, začistíme, nasadíme pružinku a západku složíme zpět. Ověříme funkci a stabilitu několikerým odklopením.
Na obr. zkompletovaná zápdka, delší zlomený čep zobrazen na pravé straně:
Začistíme spoje obou polovin víka a zdrsníme místa spojů smirkovým papírem č. 50:
Na přední polovinu víka naneseme na místa spojů lepidlo v množství cca 5 násobném, než je na obrázku!!! Vytlačil bych tam tak třetinu tuby. Pozor na panty. musí být slepené, ale průchozí pro čepy. Protikus je potřeba dobře namazat taky. Každý spoj musí být široký tak centimetr, protože ten plast je k lepení velmi neochotný. Nešetřte na lepidle !!!!!
Složíme obě skořepiny víka, dotlačíme a zafixujeme:
Dále se to složí zpět a namontuje přesně obráceným postupem
Důležité je lepení. První pokus s lepidlem PATEX Super Fix dopadl neslavně. pak jsem použil "Hřebíky a šrouby v tubě" a je to O.K. Ale lepidlo tuhlo týden, dřív jsem neměl odvahu schránku namontovat.
Lepší by bylo cosi dvousložkového, toho bych ale spotřeboval za pětikilo a to bych se na to vyto...
Tož hodně štěstí, myslím, že to zvládne každý malý dítě!!!
wecka
PS: nezapínejte zapalování a nejezděte bez toho bočního deklu, systém pozná, že nemá vypínač airbagu a vyhodí kontrolku SRP.
Naposledy upravil(a) wc dne pon lis 10, 2008 21:01, celkem upraveno 4 x.
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
No to je dost vymakané.... Já jsem to po třetím ulomení slepil bez té pružiny a v pohodě drží,neotvírá se ani když jedu po kočičích hlavách.Obě části dvířek drží sekundovým lepidlem(někde jsem už psal ten název už si nepamatuju)Klobouk dolů WC.vidím že to bereš poctivě. Kam jdeš na to pivo?Asi ti za to taky jedno koupím
Tento navod (ako aj dalsie) su uz inak komplet pripravene aj s popisom a fotkami v nasom redakcnom systeme, a verim ze sa coskoro objavaia priamo na hlavnej stranke http://www.renaultclub.cz/ v sekcii "Technika" Takze bude co studovat, a bude to pod jednou strechou.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Vhodné lepidlo
Podle toho, co jsem našel, je schránka z polypropylenu (PP). Jeho výhoda je ekologická odbouratelnost. Jeho nevýhoda je ona neslepitelnost. Až na vyjímky jako Scotch Weld DP8005 - http://www.g3.cz/cs/catalog/lepidla/dvo ... eld-dp8005
Re: Návod na opravu uzávěru příruční schránky
Chlapi našel jsem toto téma, cca před hoďkou mi ruplo otevírání schránky slopujezdce. Na jedné straně se ulomila packa, která spolu s pružinkou vypadla na zem - nemáte někdo prosím v záloze zde uvedené fotky, příp. nemohl by někdo udělat re-up? Hodně by mi to pomohlo (PS nebo není tu někdo šikovnej z Prahy, kdo by mi to za úplatu fixnul? )
Díky moc
Díky moc
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Re: Návod na opravu uzávěru příruční schránky
Rado psal, že to je někde pokupě.
Rozpadlo se mi to po roce, podruhé jsem to slepil akrylovým tmelem. Tvrdlo to sice týden ale drží už několik let.
wc
Rozpadlo se mi to po roce, podruhé jsem to slepil akrylovým tmelem. Tvrdlo to sice týden ale drží už několik let.
wc
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot], Google [Bot] a 30 hostů