"Lupání" předního skla

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
luigi
Starting member
Příspěvky: 43
Registrován: stř bře 21, 2007 21:59

"Lupání" předního skla

Příspěvek od luigi » čtv říj 23, 2008 19:22

Zdravím všechny a chci se zeptat, Vás, kteří máte s tímto zkušenosti. Jakmile je chladno a já začnu v autě topit a foukat na přední sklo, tak se při jízdě na každé nerovnosti ozývá takové "lupání" od předního skla. Těžko se ten zvuk popisuje, ale sklo je přeci lepené, tak nevím čím by to mohlo být, dost mě to při jízdě ruší.

Děkuji všem za případné odpovědi

jaspa666
Experienced member
Příspěvky: 664
Registrován: úte črc 31, 2007 10:27
Bydliště: Banská Bystrica

Příspěvek od jaspa666 » pát říj 24, 2008 11:24

A si si istý,že je to určite od predného skla?Nemôže ti pukať niečo v plastoch vpredu ked je chladno?
Lebo ked mrzne a rano idem niekam na mojom Cliu,tak mi pukajú plasty zase vzadu,kym sa auto nezohreje...
Renault Laguna III 2.0dCi 110kw r2008

luigi
Starting member
Příspěvky: 43
Registrován: stř bře 21, 2007 21:59

Příspěvek od luigi » pát říj 24, 2008 12:24

jaspa666 píše:A si si istý,že je to určite od predného skla?Nemôže ti pukať niečo v plastoch vpredu ked je chladno?
Lebo ked mrzne a rano idem niekam na mojom Cliu,tak mi pukajú plasty zase vzadu,kym sa auto nezohreje...
Těžko říct, když člověk řídí, tak to nemůže úplně dobře odposlouchat od kud to vychází. Ale plasty v Cliu a na Megane jsou odlišné, na MII jsou měkčené a tudíž by nemělo v nich "lupat" (laický názor).
Měl jste někdo s tímto nějakou zkušenost a co jste s tím dělali.

Díky

JV
Advanced member
Příspěvky: 320
Registrován: stř dub 02, 2008 12:31
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JV » pát říj 24, 2008 13:07

to neni pravda měkčený je jen povrch pal desky a tam kde jsou vydechy klimatizace a různá ovládání je tvrdý plast jen se zkus do středového panelu trochu opřít a uvidíš jak to vrže a praská...

luigi
Starting member
Příspěvky: 43
Registrován: stř bře 21, 2007 21:59

Příspěvek od luigi » pát říj 24, 2008 13:39

JV píše:to neni pravda měkčený je jen povrch pal desky a tam kde jsou vydechy klimatizace a různá ovládání je tvrdý plast jen se zkus do středového panelu trochu opřít a uvidíš jak to vrže a praská...
Souhlasím, středový panel je z tvrdého plastu, ale pazvuky nevydává.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pát říj 24, 2008 14:54

Aj mne nieco vrzga pod palubkou, kym sa v aute zohreje vzduch. Niekde na lavej strane za/pod budikmi. Ked boli rano teploty okolo 15 a viac, nebolo nic pocut. Zvuk pripomina umelohmotnu svorku kontaktov, ako obcas tukne o plast. Prejavuje sa iba na nerovnostiach. Neriesim, tu chvilu vydrzim.

Ale to sklo je ozaj lepene, dole osadene v sponach. Tym to nebude.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » pát říj 24, 2008 15:27

Mě naštěstí nic nelupká. Kdyby začalo,zesílím rádio. :D :D :D

Ne,ted vážně:Takovéto zvuky může vydávat bauset nebo sklo,které je špatně nalepené anebo jeho vntřní rám pnutím,po nedokonalé opravě,pokud bylo auto bourané.
Časem obvykle sklo praskne.

luigi
Starting member
Příspěvky: 43
Registrován: stř bře 21, 2007 21:59

Příspěvek od luigi » pát říj 24, 2008 15:49

No, auto mám cca 1,5 roku staré (koupil jsem je nové) a problém pozoruji cca posledního půl roku (hlavně po ránu když je chladno).

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pát říj 24, 2008 17:49

Kuno - niesu z dolnej strany skla take kovove U-cka, do ktorych sa nasadza? Tam by to "lupat" nemalo nie?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » pát říj 24, 2008 20:31

Rado77 píše:Kuno - niesu z dolnej strany skla take kovove U-cka, do ktorych sa nasadza? Tam by to "lupat" nemalo nie?
Megana jsem ještě vyskleného na dílně neměl tak nevím ale něco podobného tam je u každého auta s lepeným sklem.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pát říj 24, 2008 22:02

SM hovori o "dolnych podlozkach", ale na obrazku absolutne niesu viditelne, ci maju tvar "U" alebo co to je. Mozno su to len nejake zahyby v karoserii... Potom tam spominaju uz len tesnenie a lepidlo. Ale aby to "lupalo", to by sa hadam musela cela kasna krivit ako spirala nie? Ked beriem to ze z hornej a z bocnych stran je okno lepene...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » ned říj 26, 2008 20:06

[quote="Rado77"]SM hovori o "dolnych podlozkach", ale na obrazku absolutne niesu viditelne, ci maju tvar "U" alebo co to je. Mozno su to len nejake zahyby v karoserii... Potom tam spominaju uz len tesnenie a lepidlo. Ale aby to "lupalo", to by sa hadam musela cela kasna krivit ako spirala nie? Ked beriem to ze z hornej a z bocnych stran je okno lepene...

Ahoj, okna jsou do rámu přilepena za všech čtyřech stran. Ty plastové účka nebo podložky slouží pouze ke správnému usazení skla.
Zasklívání skel lepením (oproti zasklívání do gumy) výrazně zpevnuje karoserii proti kroucení.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » ned říj 26, 2008 22:17

A byva tam aj nejaka gumova podlozka ci tesnenie medzi sklom a plechom, alebo sa to lepi priamo?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » pon říj 27, 2008 00:13

Ahoj,sklo se lepí přímo na plech,který se pouze natírá primerem.

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » pon říj 27, 2008 07:19

Sklo lupat nemůže, je nalepené v kastli pE hmotou o tl. několika milimetrů. ta vykompenzuje mírně rozdílnou tepelnou roztažnot skla a karoserie.

Podíval bych se na ten černý plast před sklem, co z něj lezou stěrače.

ono to totiž s topením nemusí vůbec souviset.

...no a pak různé plasty palubní desky...

rozebrat, namazat spoje vazelínou a je klid.

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pon říj 27, 2008 08:07

Tiez sa mi to sklo nezdalo, hlavne ked je teda lepene na vsetkych stranach. Ono to casto krat byva uplna prkotina co vydava zvuky :) Priklad: ja som taketo riesil na byvalom aute. Trvalo fest dlho, kym som dosiel na to, co mi v motore buchoce. A nakoniec to bol utrhnuty silentblok umelohmotneho airboxu, ktory pri vibraciach motora tukal o kapotu. Na pohlad to nebolo vobec vidno ze je ten gumovy valcek roztrhnuty v polovici. Uplna blbost za 15 korun a zvuky neskutocne :)
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Phoney
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: sob dub 26, 2008 17:00

praskanie

Příspěvek od Phoney » pát led 16, 2009 14:18

JV píše:to neni pravda měkčený je jen povrch pal desky a tam kde jsou vydechy klimatizace a různá ovládání je tvrdý plast jen se zkus do středového panelu trochu opřít a uvidíš jak to vrže a praská...
Ano to je pravda, plasty na MII vrzgaju kvalitne. Bud to cloveku nevadi alebo ich treba rozobrat a namazat.

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 hostů