Klepajici (nejspis) hydrostely po vymene rozvodu a oleje

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
jhakl
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: čtv říj 08, 2020 11:41

Klepajici (nejspis) hydrostely po vymene rozvodu a oleje

Příspěvek od jhakl » čtv říj 08, 2020 12:14

Zdravim, vim ze se to tady resilo uz nekolikrat, ale stejne jsem nikde nenasel uspokojivou odpoved na muj problem.
Koupil jsem Megana (1.6 74kw, najeto 57k, rok 2012) a nevsiml jsem si jedineho problemu. Nechal jsem vymenit olej a rozvody a od te doby slysim po nastartovani studeneho auta (obcas musi zustat stat nekolik dni a nekdy stacily i 3 hodiny) na par vterin silny kovovy zvuk z oblasti motoru. V servisu mi vymenily novy olejovy filtr (pry mohl byt spatny zpetny ventil ???) ale nepomohlo to. Ted to vypada, ze se budou muset vymenit hydrostely. Chapu, ze do urcite miry to je normalni chovani (olej vytece, hydrostely se musi znovu natlakovat atd atd), ale toto (v takove hlasitosti) rozhodne normalni neni.
Proto by me zajimalo, co se realne mohlo pokazit na te vymene oleje a rozvodu, ze to ted dela takove pazvuky? Diky za odpoved :)

Navidad
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: pon bře 13, 2017 23:17

Re: Klepajici (nejspis) hydrostely po vymene rozvodu a oleje

Příspěvek od Navidad » čtv říj 08, 2020 12:28

Ahoj, nevim co mas za motor, muzu se podelit o svou zkusenost. Mam GS III 2009 motor 1.6 16V. A rekl bych ze stejny zvuk po startovani delal predsuvnik. Dost mozna je to i tvuj problem. Casto se asi stava (aby se usetrilo) ze se udelaji rozvody, ale tento nerad se necha puvodni a pak odejde chvili po novych rozvodech. Nevim zda u tveho auto toto udelatko taky je a zda treba nebylo s rozvody vymeneno.

Mozna se pletu, ale ja bych se vydal pri hledani problemu timto smerem. Na netu najdes i ruzna videa kde je tento problem a zvuk s tim spojeny zachycen.
Megan II combi 1.4, 74kW, r.v.2006
Grand Scenic III 1.6, 81kW, r.v.2009 + LPG

jhakl
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: čtv říj 08, 2020 11:41

Re: Klepajici (nejspis) hydrostely po vymene rozvodu a oleje

Příspěvek od jhakl » čtv říj 08, 2020 12:36

Jojo, ze toto umi obcas delat predsuvnik jsem si uz tady na foru taky nasel, ale ten muj motor (1.6 16V 74kw) by predsuvnik mit udajne vubec nemel.

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Klepajici (nejspis) hydrostely po vymene rozvodu a oleje

Příspěvek od marek230177 » čtv říj 08, 2020 17:05

Má.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

jhakl
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: čtv říj 08, 2020 11:41

Re: Klepajici (nejspis) hydrostely po vymene rozvodu a oleje

Příspěvek od jhakl » čtv říj 08, 2020 17:36

Dobre, pokud bych teda prijal variantu, ze by to mohl byt ten presuvnik, tak moje otazka porad plati - co se pri te vymene v servisu mohlo stat, ze to zacalo delat okamzite co jsem dojel domu? Co jsem pochopil z vlakna ohledne presuvniku samotneho, tak by to melo byt "nekde u" rozvodu, nemohli v servisu teda "neco nekde omylem" a tim to zavinit? Sorry, jestli se ptam blbe, ale auta jsou pro me totalni spanelska vesnice

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Klepajici (nejspis) hydrostely po vymene rozvodu a oleje

Příspěvek od kotasekh » čtv říj 08, 2020 18:05

Spíš přichází otázka, kolikrát jsi ten motor startoval studený předtím, nežli jsi nechal udělat ten servis. Protože pokud jsi to měl pár dní, než ses vrhl na servis, tak je jasné, že se ten přesuvník nemusel stihnout projevit, nezarachotí pokaždé. A pak je zbytečná otázka, co mohli v servisu zmastit. Nic :-)
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3289
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepajici (nejspis) hydrostely po vymene rozvodu a oleje

Příspěvek od ZDENECEKCZ » čtv říj 08, 2020 19:26

Do presuvniku je olej dopravovan kanalkem zespodu motoru. Aby olej v presuvniku zustal, tim i zustaly "sestelovane ventily" na pristi start, tak v nem je zpetny ventil, ktery brani vyteceni oleje. Pokid je blby, olej propusti zpet dolu do motoru a dalsi start je s totalne rozstelovanyma ventilama. Takze dalsi start zni hodne kovove, bo ventily jsou "nacasovane" uplne jinak. A ano, mel by se menit presuvnik i s rozvodovou sadou.

Ale vic nevim, benziny nevlastnim, mam toto jen z ruznych diskuzi
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Klepajici (nejspis) hydrostely po vymene rozvodu a oleje

Příspěvek od marek230177 » pát říj 09, 2020 04:59

To je právě ten omyl. Kolo sací vačky se spolu s rozvody měnit nemusí. Jeho interval výměny není dán.
Případná vada kola nemá žádnou spojitost se seštelováním ventilů, jak jsi vtipně pojmenoval. Ten zvuk dělá kolo samo, nikoli ventily.

Osobně bych si dal delší cestu, aby motor a vše v něm se pořádně ohřálo. Je klidně možné, že se ten problém ztratí. Ale taky nemusí. To se uvidí.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

jhakl
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: čtv říj 08, 2020 11:41

Re: Klepajici (nejspis) hydrostely po vymene rozvodu a oleje

Příspěvek od jhakl » pát říj 09, 2020 09:45

Delsich cest jsme uz absolvovali nekolik a nemelo to vubec zadny vliv.
Pokud je to ale teda skutecne ten presuvnik, jak moc kriticke to je a jak moc rychle se to musi vymenit, predtim nez se neco nevratne pos***? Auto jsme davali do servisu asi 14 dni po koupi a je pravda, ze asi nikdy za tu dobu nestalo nekolik dni, aby skutecne vychladlo. A jestli to prodejce nastartoval rano predtim, nez jsme si pro auto jeli, tak jsme logicky nezjistili ani nic pri koupi. Ted jsem si vzpomnel, ze mam video, kde je ten zvuk slyset. Odpoledne to sem zkusim nejak nahodit, snad to pomuze.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Klepajici (nejspis) hydrostely po vymene rozvodu a oleje

Příspěvek od kotasekh » pát říj 09, 2020 11:12

Pokud vim, tak samotne rachoceni presuvniku nevadi. Muze se ale pozdeji stavat, ze pri zarachoceni uz to rovnou i chcipne. Dalsi start bude ok.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google Adsense [Bot] a 27 hostů