CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
kupis
Experienced member
Příspěvky: 631
Registrován: pát bře 05, 2010 08:55
Bydliště: Břeclavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od kupis » pon říj 21, 2013 15:58

tohle je kolem 300kč ks...dvojitá platina..(udajně lepe spaluje)
REPLIKA MEGANE II RS-SPORT 1,6 16v r.v.2005
Obrázek

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od soptik » pon říj 21, 2013 16:37

kupis píše:tohle je kolem 300kč ks...dvojitá platina..(udajně lepe spaluje)
Určitě budou lepší než obyčejný, ale budou o tolik lepší aby stály 4x víc? To si musíš zvážit sám. Já bych do toho nešel. Jeden čas byl boom vícenásobných jiskřišť a dle zkušeností ostatních málo komu to pomohlo, spíš to bylo horší. Co funguje na jiných motorech nemusí zrovna fungovat tady. Asi jsem ti moc nepomohl, neb jsem v tomto konzervativní.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Uživatelský avatar
kupis
Experienced member
Příspěvky: 631
Registrován: pát bře 05, 2010 08:55
Bydliště: Břeclavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od kupis » pon říj 21, 2013 18:01

chápu..tak které teda doporučuješ..konkrétní značka+označení??dík
REPLIKA MEGANE II RS-SPORT 1,6 16v r.v.2005
Obrázek

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Rado77 » pon říj 21, 2013 21:25

Sviecka proste hadze iskru a ta zapali zmes. Je uplne fuk ci su tie sviecky X-elektrodove alebo ako to nazvat. Neni nad klasicke sviecky za rozumny peniaz. Su tu predsa uz desatrocia :wink: Bosch, NGK, Eyqeum, Valeo, to je fuk. V obchode budu presne vediet podla kodov ktore patria na dane auto, staci dodrzat roztec elektrod 0,9mm ci kolko to tie Renckacke maju. Ale je zbytocne platit vela, stacia obycajky. Skor je dolezite ich menit pravidelne (kazdych 40tkm), lebo aj kvoli svieckam vedia odchadzat cievky
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od soptik » pon říj 21, 2013 23:32

Z fabriky byly Eyquem RFN 52 LZ a dal jsem RFN 58 LZ. Teď nevím která je teplejší už si to nepamatuju, rozdíl jsem nepoznal.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

davybox
Starting member
Příspěvky: 44
Registrován: čtv říj 14, 2010 11:35
Bydliště: Teplice

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od davybox » čtv pro 26, 2013 19:02

Ahojte zkušení, ted co se ochladilo , při studeném motoru Meganek chvílemi cuka v celém rozsahu otáček , je to jako by slabě vynechávala cívka nebo svíčka , jen trochu ( vstřik?) , dělá to ale jen při cca 0-5 stupních. Pokud je teplo nebo mráz tak nic. Po malém ohřátí motoru už nic nezlobí. Může to být cívka nebo svíčka? Nebo něco jiného?
Megane Grandtour 1,6 16V 2005------
Golf Variant 1,6 Tdi 2014---služební
Ford Focus Kombi 1,8 TDDI 2000- prodáno
Megane Scenic 1,6 8V 1998 - dožil se 298000tkm-rip

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od soptik » čtv pro 26, 2013 19:21

Jak říkáš, cívka a svíčka to klidně může být. Záleží jak moc na studený motor šlapeš. Já když se rozjíždím se studeným a chci svižnější rozjezd a víc mu naliju, tak si taky lehce pocukne. Záleží jak moc tě to obtěžuje. Po startu není spalování optimální a podle toho se motor chová.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Kuno » čtv pro 26, 2013 19:25

Dovolím si reagovat na tema svíčky.

Zastávám názor,že do auta patří takové svíčky,které doporučuje jeho výrobce-v tomto případě fy.Renault.

Ani horší-levnější ale ani lepší a dražší.
Ze své praxe jsem se několikrát setkal s tím,že majitel ve snaze dát svém autu to nejlepší ustavil kvalitnější a samozřejmě i výrazně dražší svíčky,jiné než předepisuje výrobce a auto na ně prostě odmítalo akcelerovat,držet volnoběh...atd.

Nezapomente,že "poslední slovo" (zjednodušeně napsáno)...co se řízení motoru týká má lambdasonda a ta řídí motor podle výsledků spalování...a směs ve válcích zapaluje co?...... :)
Naposledy upravil(a) Kuno dne čtv pro 26, 2013 20:04, celkem upraveno 1 x.
Chysler PT Cruiser,Mitsubishi 3000GT,VW Transporter,Renault Kangoo.
Bylo:R.Megane II 1.9DCI,VW Passat,R.Scenic,R.5,Š.Octavia 1.9tdi,Honda CRX VTEC,VW Vento,Lancia Delta 2000 HF Turbo.....a x dalších aut různých značek. :)))

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od soptik » čtv pro 26, 2013 19:42

Kuno píše:Dovolím si reagovat na tema svíčky.

Zastávám názor,že do auta patří takové svíčky,které doporučuje jeho výrobce-v tomto případě fy.Renault.

Ani horší-levnější ale ani lepší a dražší.
Ze své praxe jsem se několikrát setkal s tím,že majitel ve snaze dát svém autu to nejlepší ustavil kvalitnější a samozřejmě i výrazně dražší svíčky,jiné než předepisuje výrobce a auto na ně prostě odmítalo akcelerovat,držet volnoběh...atd.

Nezapomente,že "poslední slovo" (zjednodušeně napsáno)...co se řízení motoru týká má lambdasonda a ta řídí motor podle výsledků spalování...a směs ve válcích zapaluje co?...... :)
Tak pod tohle se taky podepíšu. Mám stejnou zkušenost, rádoby super-hyper svíce, vícejiskřiště a pod. byly vždy horší než origo.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

semjabooooorek
Advanced member
Příspěvky: 474
Registrován: pát led 14, 2011 18:16
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od semjabooooorek » sob bře 01, 2014 19:11

Zdravím, dneska sem neměl co dělat a tak sem si našel na https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing hodnoty odporu čidel ( čidlo teploty kapaliny a čidlo teploty nasávaného vzduchu ) a zjistil jsem nejspíš že podle hodnot čido teploty nasavaneho vzduchu asi trochu zkresluje, ukazuje asi tak o 4 stupně víc než je skutečná teplota, u čidla teploty chladící kapaliny přesně nevím, ale co když už tyto dvě čidla po nějakejch letech neukazujou uplně přesně a způsobujou právě škubání za studena. když se motor nastartuje tak pokud motor hnedka bere údaje z čidel a hodnoty se liší cca o 5 stupňů oproti skutečnosti, v mém případě si auto myslí že je venku teplejší vzduch možná to bude ve vašem případě stejné, a auto prostě pár metrů škube, a až se to trochu ohřeje tak se to srovná , nebo spíš to už potom nemá takový vliv na chod motoru. Cívky mám nové. ale vrtají mi hlavou tyhle dvě čidla a zajímá mě jestli se podle nich jednotka řídí hnedka po startu. pokud ano myslím si že škubání motoru způsobuje tento problém že čidla neukazujou přesnou teplotu vzduchu a chladící kapaliny. Na přístrojovce se mi žádná kontrolka nezobrazuje. Zajímá mě váš názor. a můžete sem napsat kolik ohmů vám ukazuje teplota třeba při 10stupních. a pokud se sejdou rozdíly čidla Teploty nasávaného vzduchu, čidla teploty kapaliny a možná i stáří Lambda sond, tak motor asi škube.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Rado77 » sob bře 01, 2014 21:47

Nad tymto si lamem hlavu uz par rokov, a stale som sa nedopatral odpovede. Nech premyslam ako chcem, nemam sajn :D Su totizto 2 velmi podobne druhy prejavu motora. Jeden je pri klasickej vynechavajucej cievke, kedy motorom sklbne v kratuckom intervale, proste 10-tina sekundy. Potom je ale druy prejav ktory si nazvime "diera v plyne", a ten sa deje mne, kedy po prejdeni cca 200 metrov, alebo po cca minute jazdy, a zaroven ked je teplota vonku 6 stupnov alebo menej, tak vtedy motor vynechava kompletne pri akceleracii aj 1-2 cele sekundy. Akoby vsetky valce naraz dostali blbu zmes. Ale motor sa pri tom vobec netrasie, drzi otacky ktore ma. Stlacam plyn viacej, ale auto stale nezrychluje, drzi sa na rovnakej rychlosti, az potom zrazu nahle vyrazi dopredu ako by malo. Ale zaroven je to dost podobne vynechavajucej cievke.
A co to sposobuje? Nemam sajn. Chyba lambdy? Chyba Tebou spominanych cidiel teploty? Cievka? Chyba doladenia mapy v RJ? Mne to pride na problem paliva, proste tam nacaka chudobnu zmes. Ci ju vypocita z lambdy, cidiel teplot alebo chybe mapy v RJ, to uz neviem. Ale na cievku to nevidim, ta sa predsa len chova mierne inak. Navyse cievka by to robila (ak vynechava za studena) uz hned po starte. Ale prvu cca minutu jazdy za studena ide motor paradne.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Zefek » sob bře 01, 2014 22:44

Rado, kolik máš plynu, když se ta díra vyskytne? Já jsem totiž na svém motoru zjistil dost šokující věc. A sice jde o korekci bohatosti, která by měla být, pokud možno ve všech režimech motoru kolem 50%. U studeného motoru to může být jinak. Nicméně, pokud dáš plný plyn, tak se kašle na celou regulaci bohatosti a prostě ten motor musí jet s maximálním množstvím paliva. Já jsem naměřil korekci bohatosti na 69%. Což by sedělo - čím vyšší hodnota, tím více obohacení směsi jednotka požaduje. A u plného plynu nastaví hodnotu, jako že má motor stále málo paliva a tak to tam prostě cákej hlava nehlava. Ale když jsem ubral tak na 3/4 plynu, tak se hodnota zvýšila na 75-80%. Měřil jsem to při zahřátém motoru. Takže pokud šlápneš tak do 3/4, má motor více paliva než plný plyn!! Nejspíš proto se projevuje fenomén, kdy po ubrání plného plynu auto najednou razantně zatáhne. Možná s tím bude díra v plynu souviset. U studeného motoru je ale problém v tom, že se regulace bude pohybovat kolem 35%. To znamená, že směs je bohatá a aby byla stechiometrická, tak se musí palivo ubrat. Se zvyšující teplotou je možné vidět, jak hodnota roste do hodnoty 50%. Možná měření téhle hodnoty (lze pouze přes diag) by se možná dalo něco zjistit.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

semjabooooorek
Advanced member
Příspěvky: 474
Registrován: pát led 14, 2011 18:16
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od semjabooooorek » sob bře 01, 2014 23:41

Ja si myslim ze za to muze stáří čidel, protoze u noveho auta to nedelalo az po nejakem tom roku, myslim si ze pokud jsou civky a svicky v poradku , a pokud se vymeni cidlo teploty vody a teploty nasavaneho vzduchu bude po problemu.. I digitalni teplomer po case zacina zkreslovat a nemeří přesně, elektrikar rikal ze ten termistor ma taky nejakou zivotnost a casem to zacina zkreslovat. Tak si myslim ze za ty roky to presne merit nebude. Asi to z jara vymenim nestoji to zase tolik penez

semjabooooorek
Advanced member
Příspěvky: 474
Registrován: pát led 14, 2011 18:16
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od semjabooooorek » sob bře 01, 2014 23:53

kdybych věděl nějakej přesnej postup jak vyndat ty čidla abych nemusel demontovat sání, mám strach že když to rozdělám a nevyměním těsnění že to bude přisávat někde falešnej vzduch. Dneska sem se díval, Map senzor drží na 2 o kroužkách a snímač teploty nasávaného vzduchu má 1 o kroužek ale má pacičky, které si myslim jak se nezmáčknou zevnitř tak to ven nikdo nedostane, a pokud jo tak se musí ulomit a motor je nasaje. Takže si myslim, že se sání bude muset sundat což se mi zrovna moc dělat nechce, díval jsem se že tam jsou těsnění který už budou za ty roky ztvrdlý jak beton určitě. a ani nevím kolik ty 4 těsnění stojí peněz.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Rado77 » ned bře 02, 2014 12:53

Zefek - ono to funguje u mna tak, ze je v podstate uplne jedno, ci mam pedal v 1/4 alebo na MAX a drzim ho tam, "diera" tam stale je

Semjabooorek - suhlasim, kazdou zimou sa problem zhorsuje! To sanie nie je problem dat dole, mal som ho uz 2 x dole, a ani po 8 rokoch nie su tesnenia ani tvrde, ani premackane :wink: Cidlo teploty zo sania mi tiez neslo zhodit dole, bude to asi ako popisujes, aj MAP senzor tam drzi fest, tak som ho radsej nepacil uplne nasilu
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

peto 1
Experienced member
Příspěvky: 938
Registrován: sob lis 27, 2010 18:18
Kontaktovat uživatele:

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od peto 1 » ned bře 02, 2014 13:00

U mňa diera v plyne prichádza približne po 2000 ot na dvojke a vtedy vačšinou aj tak radím, takže keď ju pocítim, hneď preradím do trojky a vlastne som ju eliminoval, lebo trojka potom normálne ťahá, ako keby tam diera ani nebola...už som si na to aj zvykol.
RENAULT MEGANE III 1,5 dCi Grandtour
RENAULT MEGANE II 1,4 16v 72 kW Grandtour
Obrázek

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Rado77 » ned bře 02, 2014 19:53

Tak u mna preradenie nepomoze :( Hodim 3, trochu pridam, trochu aj zaberie, ale okolo tych 2000 rpm sa prejavi rovnaka diera v plyne. Na kazdom stupni, a v rovnakom pasme rpm
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

peto 1
Experienced member
Příspěvky: 938
Registrován: sob lis 27, 2010 18:18
Kontaktovat uživatele:

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od peto 1 » pon bře 03, 2014 07:10

Tak som na tom asi trochu lepšie (zatiaľ), inak tá teória čidiel sa mi celkom pozdáva, asi na tom niečo bude. :idea:
RENAULT MEGANE III 1,5 dCi Grandtour
RENAULT MEGANE II 1,4 16v 72 kW Grandtour
Obrázek

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Rado77 » pon bře 03, 2014 09:36

Aj mne sa to pozdava, lebo rokmi sa to zhorsuje. Takze nejaky bug v mape v RJ mozme vylucit, taktiez aj samotne cievky, kedze to robi rovnako aj s novymi. Napadli ma este uplne fantasmagorie typu ze vlhky vzduch v komore medzi cievkou/svieckou (cievka ale ma O-ring tesnenie), ze ked sa motor trochu zohreje, zacne sa tam vzduch zrazat atd....ale to je ozaj asi uplne mimo. Takze fakt to vyzera na niektore z cidiel alebo lambdu
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Zefek » pon bře 03, 2014 09:58

Chtělo by to zjistit adaptabilní hodnoty korekce bohatosti.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

semjabooooorek
Advanced member
Příspěvky: 474
Registrován: pát led 14, 2011 18:16
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od semjabooooorek » pon bře 03, 2014 14:51

Muj nazor je takovej ze pokud funguje vyhrivani lambda sond a auto ma na emisich emie v poradku a hodnotu lambda od 0.98-1.1 tak je sonda v poradku. Cidlo podtlaku v sani je drahe ale cidlo teploty chladici kapaliny a nasavaneho vzduchu stoji par korun a myslim si ze se to po vymene zpravi. Dival sem se na videa a auta co meli vadny map senzor nedrzeli stabilni volnobeh a meli blbou reakci na plyn.. 100%vymenim cidlo teploty kapaliny nejradsi bych i vzduchu. :-D. Stahl sem si knihu jak na to a pisou tam maximalni tolerance čidel 10% což si myslim ze je u me hranicni.

eceberia
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: sob bře 01, 2014 20:48

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od eceberia » pon bře 03, 2014 22:04

Ahojte,
predvcerom mi odisla cievka(cukanie motora, blikanie kontrolky katalyzatora). Vylucovaciou metodou som prisiel na to, ze to je bud 1 alebo 4. Meral som vsetky cievky (SAGEM) a vsetky mali dobre hodnoty. Kazdopadne som kupil dve nove BOSCH a vymenil obe tj. 1 a 4. Po vymene mi vsak ostala svietit kontrolka katalyzatora - predtym iba blikala. Neviete mi poradit v com by mohol byt problem? Napada ma jedine ulozena chyba v RJ.
Dik.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Zefek » pon bře 03, 2014 22:22

Jo, to může být. Ta kontrolka nezhasne hned po opravení závady, ale až po nějakých kilometrech.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

eceberia
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: sob bře 01, 2014 20:48

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od eceberia » úte bře 04, 2014 12:15

Zdravim. Tak odpojil som baterku na noc a po pripojeni kontrolka stale svietila. Po nejakej dobe vsak zhasla. Asi to je tym ze sa chyba uz nevyskytuje a RJ si ju po case zmazala sama (nieco take som tu na fore cital).

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Zefek » úte bře 04, 2014 14:33

Odpojení baterky nepomůže. Musí se s tím autem prostě jet.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 hostů