CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Miro_ba » pon led 10, 2011 14:45

cele to ale kazi teoriu o tom, ze som siel na 3 valce, podla tej schcemy na 2 a potom na jeden :-) Idem asi hladat kde som popisal testovanie :-)
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Zefek » pon led 10, 2011 14:48

Jak píšu, záleží na tom, co v té cívce odešlo, jestli primární, nebo sekundární vinutí. Pokud sekundární, je dost možné, že motor na tři válce pojede, protože přes ta vadná cívka bude stále průchozí na primáru. Ale pokud primární, pak to podle toho schématu muselo jet na dva.
A je taky doufám jasné, že jedna cívka není na 12V, ale na 6V (protože jsou v sérii). Takže normálka zapojit cívky z pionýra a jezdíme dál :lol:
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Miro_ba » pon led 10, 2011 14:50

Lenze sa neda urcit, ktora z tych dvoch to je bez meraku, lebo som mohol odpojit obe naraz, teda 2 a 3 a motor stale slapal. Slapal na dva valce ? Reakcia motora na odpojenie 2 a 3 bola uplne rovnaka a pri odpojeni oboch sa toho tiez uz moc nezmenilo.


toto som nasiel
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Zefek » pon led 10, 2011 14:52

Jestli si odpojil 2 a 3 (prostřední cívky), tak musel běžet na dva válce. Jestli jsi měl odpojené obě najednou. Ono odpojení cívky je stejné, jako porucha na primárním vinutí a to by znamenalo, že motor jede na dva válce.
Naposledy upravil(a) Zefek dne pon led 10, 2011 14:53, celkem upraveno 1 x.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Rado77 » pon led 10, 2011 14:52

Potom ale nechapem Tvorcu, preco nedal kazdu cievku samostatne na vlastny 6V okruh, ale takto riskuje....ze ked sa vyrube jedna cievka, hrozi ze auto pojde na 2 valce :shock: Zeby Rencek a opet jeho slavna elektrika?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Miro_ba » pon led 10, 2011 14:55

Rado, len zase sa mi nechce verit, ze som presiel na dva valce 100km , a potom sa zase pritazilo. Musel som vypnut motor, pockat a zase som par km presiel a takto az domov. To som siel na jeden valec ?
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Rado77 » pon led 10, 2011 14:57

Na jeden nejdes nikdy - bud na dva, na 3, alebo nejde nic.Noooo vlastne....
keby odisiel teda povedzme primar na cievke c. 1, a sekundar na cievke cislo 2, tak motor by isiel teoreticky na jeden valec :D A teda by sa zastavil. Ale ak Ti odisli cievky c. 2 a 3, tak to islo na 2 valce, a ak odisiel sekundar na ktorejkolvek cievke, tak to islo na 3 valce... takto si to viem este predstavit... Alebo ze odisli sekundare na sparovanych cievkach.....preto si isiel na 2 valce, a zaroven si aj potom fyzicky identifikoval 2 odidene cievky....
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Miro_ba » pon led 10, 2011 15:01

zapeklite :-) hlavne ze som vtedy s malou dosiel dom.
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Kuno » pon led 10, 2011 17:57

Ty vaše cívky jsou opravdu na 6V??? z čeho tak usuzujete?

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Zefek » pon led 10, 2011 18:13

Napájení je 12V a dvě cívky jsou v sérii. Na vánočním stromečku taky nemáš žárovky na 220V, ale na nějakých 6V, přesto je zapojuješ do zásuvky. Podle toho, co se do mě snažili natlačit v prváku na střední, při sériovém zapojení odporů se sčítá úbytek napětí na odporech. Proud obvodem je konstantní. Při paralelním zapojení se zase sčítají proudy a napětí je konstatní. Jinak jsou to kirchhofovy zákony (zákon kontinuity). Už si to přesně nepamatuju, ale je to nějak takhle.
V podstatě i to sériové zapojení chápu, protože se nemusí řešit takové proudové zatížení - oběma cívkama prochází stejný proud. Kdyby to bylo paralelně, tak by byl proud dvojnásobný. Taky to nejde zapojit jinak než (1-4, 2-3) z důvodu, že je snímač otáček, který je zároveň generátor pulzů na klice. Kdyby byl na vačce, mohla by být každá cívka samostatně.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Kuno » pon led 10, 2011 18:25

Zefek: důsledek seriového zapojené chápu,je mám posit,že těch 6V je zase nějaké Renault specialita. :D ,tak proto jsem se ptal,z čeho soudíš,že tomu tak opravdu je.
Proč jsou ty cívky spárované je důsledkem taktů dotčených válců při práci motoru.
Fakt by mne to zajímalo blíže,uvažuji totiž,že v případě seriového zapojení a poruchy jedné z cívek se i druhá stává nefunkční,což mi nepřijde jaksi výhodné... :D

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Zefek » pon led 10, 2011 18:55

Však na předchozí straně máš schéma pro K4M 760 přímo z VISU a tam je fakt vidět, že je to zapojené do série. Celou jednu stranu to tady řešíme, jestli při odpojení jedné cívky jede auto na tři, nebo dva válce. Těch 6V je důsledek toho sériového zapojení, 6+6=12. Cívky na primáru mají 0,5 ohmů, takže pokud jsou sériově, je to 1ohm. Celkový protékající proud je 12A. Kdyby byly zapojené paralelně, už je to 24A. A myslím si, že je tak lepší, ať už na koncové, výkonové tranzistory a pak i na jejich chlazení, když obvodem teče "jen" 12A.
Spárování je, jak píšeš důsledkem taktů, protože nelze na jedné otáčce kliky poznat, který válec pálí - dvě otáčky kliky na jeden cyklus pístu a na setrváku jsou jen dvě značky po 180°.

EDIT: Ještě nad tím přemýšlím a u spouty aut jsou jen dvě cívky, jedna na dva válce. Taktéž je to systém, že svíčka pálí na dvou valcích. A když se tahle cívka odpojí, tak auto jede na dva válce. Takže to asi nebude tak kritické, jak by se mohlo zdát.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Kuno » pon led 10, 2011 19:59

no právě, u jiných aut co užívají dvě cívky,tak když sundáš jednu fajku ze svíčky,auto jede na tři a ne na dva.
Ty cívky házejí totiž i v dolní úvrati hluchou jiskru.
Zítra se mrknu na nějaké na dílně.... ale jsem si skoro jist,že jsou každá 12V.

P.S: Možná je to O.T ale..dnes jsem pokračoval na přestavbě motorky pro dceru a tam jsou dvě cívky v paralerním zapojení na jeden snímač-impulsátor.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Zefek » pon led 10, 2011 20:19

Ale když tu dvojcívku odpojíš od napájení, tak pojede na dva. Když vytáhneš fajfku, tak je to jako bys jednu cívku na Mégane prostě vytáhl, taky pojede na tři. Ale když ji odpojíš od napájení, pojede na dva. Nebo ne?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Kuno » pon led 10, 2011 20:29

.....ji odpojíš od napájení, pojede na dva. Nebo ne?

myslíš tu z MII?

Já jsem toho názoru,že pokud odpojím JEDNU,pojede na tři,což by asi vyloučilo tu možnost seriového zapojení. I když...nezkoušel jsem to. :D

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Zefek » pon led 10, 2011 21:12

Jo, myslím tu z MII. I když možná je tam ještě další důvod toho sériového zapojení a to je zpoždění signálu od řj vlivem přechodového odporu, nebo něčeho takového, což by posunulo zápal. Takhle by pálily obě stejně, jen by se posunul předstih. Hm, hm, těžko říct.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Rado77 » pon led 10, 2011 21:21

No to si nejako protireci....ak je to tak ako pises Zefek, tak pri vypojeni cievky MeganeII pojde motor na 2 valce
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Kuno » pon led 10, 2011 21:26

Rado:Zkus to prosím zítra a napiš,jak to je.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Rado77 » pon led 10, 2011 21:59

Mozem skusit zajtra ak nezabudnem. Prip. cez vikend ked budem riesit aj ziarovku spiatocky. Postup bude nasledovny:
1, ak odpojim hociktoru z cievok, motor by mal zmenit zvuk na rovnako a teda aj otacky
2, odpojim potom cievku na prvom valci, a skusim odpjit aj na stvrtom - motor by mal zmenit zvuk a trepotat sa tam ako blaznivy, prip. zdochnut
3, vsetko zapojim spet, odpojim civku na prvom valci a skusim odpojit aj na druhom - motor by mal ihned zdochnut. Ak nezdochne, tak je to nejako inak
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Zefek » úte led 11, 2011 00:12

A vždyť je to jedno, jak to je, hlavně že nám ty auta jezdí :) I když nemůžu říct, že by mě to nezajímalo, když jsem na to tak na razil v těch schématech :)
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

tigrik321
Starting member
Příspěvky: 51
Registrován: stř lis 17, 2010 00:56
Bydliště: Topolcany

Re:

Příspěvek od tigrik321 » úte led 11, 2011 14:39

Speed99 píše:260E ? to budu so zlatym dratom ? ... Ja som kupoval jednu BOSCH za 30 ...

no ja som bol v renaulte a cievky u mojho 2 litru 108KW su zliate do jedneho kusa hore na hlave pod takym vykom.....cital som co tu riesite a ma to dost zaujalo kedze moj problem je ze auto z vyfuku fuka vzduch nepravidelne a pri zohriati tak divno cuka pri napriklad rovnakej polohe plynu a dodrzovany rychlosti,pri slapnuty na pedal a zrychleni nie ani otacky nekolisu nikdy.....kedze uz bolo na pc a ziadna chyba tak jedine co my pripada do uvahy su tie cievky....inak auto cuka az ked sa zohreje ako je studene ide super v kazdom smere .....cievky cely ten kus stoja bez gumennych fajok 260 e co je poriadna palka plus nove fajky 80 e ....ako to tu citam som sa utvrdil ze su to oni aj ked hladam moznost ci sa to da neako premerat ????......alebo ci sa to neda niecim nahradit normalne 2 samostatne plus svieckove kable neako to proste prerobit.....??
megan coupe 2,0 150 Ps

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Rado77 » úte led 11, 2011 14:57

Vies aj specifikovat o aky Megane ide? MeganeI alebo II? Lebo 108kW mal iba MeganeI, a ten mal pouzite este prave dve dvoj-cievky (obdoba Fiat riesenia, ktore tu bolo skor spominane niekde okolo strany 9). Aspon podla autokelly to je tak. Ale popisujes rampu s civkami, ktoru som videl akurat na obrazkoch. Tam cievky vyzeraju inak ako tieto bezne MeganeII, a opet podla autokelly sa kupuje akurat cela nova rampa za X-tisic korun... ale je fakt ze autokelly ani zdaleka nemaju kopec komponentov ktore sa inak daju zohnat. Lebo mi pride fakt ujete, aby kvoli 1 odchadzajucej cievke musel uzivatel kupit celu tu rampu za 6 tisic korun... :shock:
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

tigrik321
Starting member
Příspěvky: 51
Registrován: stř lis 17, 2010 00:56
Bydliště: Topolcany

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od tigrik321 » úte led 11, 2011 15:15

Rado77 píše:Vies aj specifikovat o aky Megane ide? MeganeI alebo II? Lebo 108kW mal iba MeganeI, a ten mal pouzite este prave dve dvoj-cievky (obdoba Fiat riesenia, ktore tu bolo skor spominane niekde okolo strany 9). Aspon podla autokelly to je tak. Ale popisujes rampu s civkami, ktoru som videl akurat na obrazkoch. Tam cievky vyzeraju inak ako tieto bezne MeganeII, a opet podla autokelly sa kupuje akurat cela nova rampa za X-tisic korun... ale je fakt ze autokelly ani zdaleka nemaju kopec komponentov ktore sa inak daju zohnat. Lebo mi pride fakt ujete, aby kvoli 1 odchadzajucej cievke musel uzivatel kupit celu tu rampu za 6 tisic korun... :shock:

mam megan jedna a ano ako pises ide o celu rampu za 260 e co je naozaj moc....tak ma zaujma ci sa to neda neako vymysliet alebo my nic ine neostava...pisem do tejto temy preto lebo sa tu tomu dost venujete a vyzera ze aj rozumiete....no ja som to videl len v renaulte auto kelly neviem ci to maju aj v ponuke rampu ...
megan coupe 2,0 150 Ps

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Rado77 » úte led 11, 2011 15:23

No v autokelly je to nejake cudne....dokonca som tam nasiel ku Tvojmu motoru aj MeganeII cievky, aj jednu stvor-cievku, ako pouziva Ford :roll: A potom som nasiel nieco na Opla Astru H, co stoji 10 tisic :D Ale zrejme to vyzera tak ako u Teba:
Obrázek
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Miro_ba » úte led 11, 2011 15:34

skus na nete pozriet, tam by mohla byt polovicna cena. Ja som tiez dal za vsetky nech 160,- a v Renaulte chceli cca 400,- aj s robotou :-)
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 hostů