CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » pon lis 22, 2010 14:46

Až se segře na meganu pos..e cívka,budu to předělávat třeba na ty fiatácké. :D

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pon lis 22, 2010 14:50

Saaakra keby som robil na vrakovisku, tak by som mal hned na vyskusanie...ale to by som mal aj dostatok klasickych Renaultich cievok ze.... :? No tak som zvedavy na vysledok :wink:
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

kolis
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: sob zář 11, 2010 17:56
Bydliště: Brno

Progress

Příspěvek od kolis » čtv pro 02, 2010 08:16

Ahoj kluci, posilam aktualni stav.

Probehla vymena civek na celkem 3 valcich - postupne (mam jen jednu novou a tu postupne menim).

Porad to dela. Vcera, kdyz jsem jel z garaze ven, tak mi to ve vyjezdu, ktery je do kopce nejelo dele nez jednu vterinu, otacky padly z dvou tisic pod jeden a kdybych nevyslapl spojku, tak to zdechne. Skoro me to nepripada, ze je to vadnou civkou, ale treba tou lambda sondou.

Jeste me zbyva zkusit vymenit posledni civku a pak babo rad.

Jeste bude moznost vymenit vsechny civky, kamos ma stejny auto. Pokud to bude delat i pak, tak fakt nevim.

Nejake napady?

Diky.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » čtv pro 02, 2010 10:09

Lambdou to nebude, predpokladam ze si mal este studeny motor, a vtedy este data z lambdy RJ neberie. A taktiez ked lambda nameria somarinu (alebo je vadna a hadze somariny), RJ si to vysvetli ako chyba v spalovani = kontrolka motora. Skus este tu poslednu cievku zo srandy...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

navig
Advanced member
Příspěvky: 489
Registrován: čtv dub 17, 2008 20:49
Bydliště: Skuteč,Holice

Cívky..

Příspěvek od navig » čtv pro 02, 2010 12:37

Ahojda....Tak tento problém s cukáním a neochotou motoru při studeném startu mě také trápí.Já měnil všechny 4 cívky najednou a nepomohlo to.Ale nezdá se mi,že by to bylo cívkami.Motor spíše kolísa a najednou,jako kdyby dostal spravné parametry...lambdy,snimač otaček,čidla teploty atd....a po 30sek jede krásně....
Já to vyřešil jednoduše,vlezu do auta,nastartuji.....a než si vezmu pás,naladím radio apod,tak motor už jde krásně.Prostě počkám cca 30sek,než se motor okulí...a už je co cukání....
Je to nejjednodušší a nejlacinější řešení.....je nesmysl stále něco měnit,když ani v renaultu nevědí,co to dělá.Víťa

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » čtv pro 02, 2010 18:28

No ak to akoby kolise a potom sa dostava do normalneho behu, tak to cievkou nebude. Cievka sklbe motorom a kasnou, proste ked chyba iskra. Pri rozbehoch alebo jazde je to akoby niekto na 100-tinu sekundy tukol na brzdu
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » čtv pro 02, 2010 18:39

A nemohl by to dělat přesuvník? Když je totiž otevřený v nízkých otáčkách, tak to škube, třese, skoro jako na tři válce, hlavně při rozjezdu. Když se otevře na volnoběhu, tak to i zhasne. Jde to proměřit napětím na elmag. ventilu. U 1.6 se musí napětí postupně měnit.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

vítěnko
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: ned lis 28, 2010 19:25
Bydliště: severní čechy

Příspěvek od vítěnko » čtv pro 02, 2010 22:19

Tak jak to tady čtu a vidím tak vůbec nechápu, myslím to předělávání těch cívek, jako věřím že jsou v našich republikách machři ,ale to co jsem viděl o stránku zpět ,tak nevěřím svím očím, nevím proč všichni hledáte problém v cívkách proč měníte najednou 3 nebo dokonce všechny 4 ,vždyť je to blbost.když bude motor zahřátý a bude se houpat a pude nepravidelně tak zkusím odpojovat postupně všechny cívky ,ale vždy buď prostřední nebo krajní většinou odejdou dvě které jdou stejně tznm.1-4nebo2-3 když odpojím 2nebo třetí a motor zhasne tak vím že jsou včudu 1-4 a naopak.Někdy se stane že se pod cívkou nashromáždí vlhkost a pak ta cívka také nejde, někdy stačí vyfoukat nebo u teplého motoru cívku vyndat a voda se odpaří.Píšete tu o problémech studeného startu u motoů 1,6 16v rv.99-2002-manuální plyn, je el.mag ventil který je v levé části plastového sání někdy je zatuhlý a nemaká jak by měl ,stačí vyndat prostříknout védéčkem otřít kuželku a prstem vytřít dosed. plochu v tom sání a je po problému. a pročistit klapku,u novějších Meg. 1a 2 je toto zařízení v celém tělese klapky jedná se o elek. klapku, klapku demontovat koupit čistič klapek,nebo odmašťovač brzd a klapku prostříkat uvidíte co z toho poteče za humus. a poslední věc nechte si vyčistit vstřiky přípravkem PROTEC červená plechovka je na to přístroj který se připojí na přívod do hrazdy natlakuje se vzduchem a už nám motor klape na tuto chemikálii ,myslím že se pak nestečíte divit jak se motor zklidní a jde jak hodinky ,tankujem u benzínek prostě humus :wink: :evil: a jednu plechovku nalijte do nádrže,když tam bude rezerva a zkuste na to jezdit co nejdéle pak vyměťe pal.filtr.a myslím že se tím vyřeší plno problémů a né předělávat nějaké cívky z jiných aut ,uděláte z toho akorát tak nějaký paskvil, ktrý pak nebude chtít ani nikdo koupit :wink: :lol:

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pát pro 03, 2010 13:02

No musim mierne oponovat... Pri odpajani jednej cievky po druhej sa castokrat neda identifikovat vadna cievka, lebo toto by fungovalo akurat keby bola uz uplne mrtva. Ked nehadze len obcas, tak na vonobehu motora to ani nepostrehnut. Taktiez service manual neodporuca za behu odpajanie cievok, co je aj logicke. Ale na tu chvilocku to samozrejme nejako neubliz.i
Kedze maju Megany vcelku dost problemov s kvalitou cievok, preto sme zvazovali prerobenie (vymenu cievok) za iny typ, ktory vydrzi podstatne dlhsie. Ale samozrejme kym to nebude odskusana vec, tak do toho nik nepojde. Co sa tyka spetnej kompatibility, tak okrem upevnenia inych cievok sa v motore nic nezmeni, takze spetne nebude problem vratit povodne cievky. Ani s konektormi kablov netreba nic riesit. A urcite kto planuje to auto predat, nema zmysel aby sa do takeho niecoho pustal.
Taktiez nik nemeni cievky 3 naraz, ale kupi jednu a postupne meni za prvu, druhu, tretiu a stvrtu. Ony sice v paroch palia, ale netreba kupovat hned 2 cievky. Staci jedna, ale podla moznosti rovnakej znacky ako je ta jej sparovana.
Ono s tou prerabkou iskry je to len teoria zatial. Prerabka by sa oplatila asi hlavne cloveku s novym autom (hned po zaruke), aby mal dlho-dlho pokoj.
Taktiez toto: "Píšete tu o problémech studeného startu u motoů 1,6 16v rv.99-2002-manuální plyn, je el.mag ventil který je v levé části plastového sání někdy je zatuhlý a nemaká jak by měl "
1, motory 99-2002 (=MeganeI 1,6 16V, klapka ovladana lankom) system VVT nemali
2, po vymene presuvnika starty OK = el-mag bol a je stale OK. O zatuhavani el-magu pocujeme prvy krat
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Grandtour
Junior member
Příspěvky: 126
Registrován: ned črc 12, 2009 13:41
Bydliště: Košice

Příspěvek od Grandtour » pát pro 03, 2010 17:51

zrejme to tu bolo spominane, ale nejak mi to uslo ...

ako casto vam odchadzaju cievky? asi po kolko km? alebo po akom case?

inak chcel som sa spytat na to ze ak ma megane startovanie na tlacidlo ... ako to je so startovanim dalej ... ma to normalny starter? alebo ako ?

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » pát pro 03, 2010 18:35

Jo, normální klasický startér, jen je cívka startéru spínaná řídící jednotkou.
Naposledy upravil(a) Zefek dne pát pro 03, 2010 19:10, celkem upraveno 1 x.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pát pro 03, 2010 19:10

A cievka odide priemerne cca po 3 rokoch
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

vítěnko
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: ned lis 28, 2010 19:25
Bydliště: severní čechy

Příspěvek od vítěnko » pát pro 03, 2010 22:28

Grandtour píše:zrejme to tu bolo spominane, ale nejak mi to uslo ...

ako casto vam odchadzaju cievky? asi po kolko km? alebo po akom case?

inak chcel som sa spytat na to ze ak ma megane startovanie na tlacidlo ... ako to je so startovanim dalej ... ma to normalny starter? alebo ako ?
Je zajímavé že někdo na autě mění cívky dost často znám případ že v průměru jednou za 2až 3 měsíce mění jednu ,nebo dvě cívky a znám majetele 16 ventilů co je neměnili jěště vůbec a jezdí pořád na orig.cívky.nevím proč to tak je jestli je to vada cívek nebo něčeho jiného. Ale pozorui že u starších 16 V odcházeli častěji než u Meg. 2.Ono asi hodně záleží na výrobci .asi i na ceně. V Ňemecku to řeší tak že majitel 16V když odjížděl s autem třeba na dovolenou dostal v autohausu dvě cívky na cestu a po návratu je buď vrátil ,nebo zaplatil jednu nebo obě cívky.Ale Renault na tom s těmi cívkami není sám ,můj kamarád má Opla Astru rok 2001 také 16 v a už musel měnit celý monoblok cívku ,a vyšlo ho to asi na 4500kč takže také ne levná položka .

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » sob pro 04, 2010 00:00

sestra má 16V megan I,má ho dva roky,ujela cca 40 tis. a cívky O.K.
Pokud jí nějaká odejde,dám jí třeba ty z Fiatu. :D

Je pravdou,že i u některých jiných značek odchází cívky případně celé bloky cívek.
Velmi pochybuji,že se tak u téhož auta děje opakovaně.


Nicméně-taková úvaha:
Ty cívky,když odejdou,spáli se vinutí? Pokud ano,myslím,že by mohlo být na
vině jejich nadměrné přehřívání.
Neuvolil by se někdo z Vás ty cívky vhodně podložit tak aby se neopíraly o ventilové víko a nepřebíraly z něj teplo? Bylo by třeba prodloužit dolní stopku-místo kontaktu se svíčkou a cívku tak vysunout cca o 10 mm,použít delší šroubky či štefty a pár vhodných podložek.
Za pokus by to snad stálo,ne?
Myslím,že pak by mohly vydržet.

Uživatelský avatar
Grandtour
Junior member
Příspěvky: 126
Registrován: ned črc 12, 2009 13:41
Bydliště: Košice

Příspěvek od Grandtour » sob pro 04, 2010 12:51

Mne sa stala taka zaujimava vec ... zavit pre skrutku ktora drzi cievku sa mi pokazil ... teda skrutka tam nedrzi tak ako ma .... presiel som po jednej dobrej diere .... a samozrejme tu cievku mi vyhodilo .... cize hned auto nabehlo iba na 3 valce a cukalo ..... pozrel som sa ... a cievka je von ..... zatlacil som ju spat .... trochu som tu skrutku dotiahol tak aby aspon ako tak drzala ... no auto aj tak islo na 3 valce .... na druhy den som si kupil novu cievku lebo som si myslel ze ta jedna aj odisla .... dal som novu .... a robi to iste ....auto ide na 3 valce .... tak skusim vymenit sviecky ..... ostatne cievky su v poriadku ....

dam vediet ako sa to doriesilo .....

navig
Advanced member
Příspěvky: 489
Registrován: čtv dub 17, 2008 20:49
Bydliště: Skuteč,Holice

Cívky....

Příspěvek od navig » sob pro 04, 2010 14:10

Ahojík....
Tak já jsem jeden s těch štastlivců,co za 3 roky neměnil ani jednu cívku.V megane I jsem měl cívky DENSO od koupě auta a za 2,5 roku bez sebemenších problémů.
Při koupi menane 2 jsem si všiml,že jsou 2 cívky už jiné,tak jsem si vzal všechny 4 cívky z megane I....prostě jsem je přehodil.Od té doby dál bez potíží.Vždy na jaře a na podzim vyndám svíčky,cívky...vše očistím,odmastím.....a při montáži řádně promažu bílou vazelínou.Víťa

vítěnko
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: ned lis 28, 2010 19:25
Bydliště: severní čechy

Příspěvek od vítěnko » sob pro 04, 2010 15:21

Kuno píše:sestra má 16V megan I,má ho dva roky,ujela cca 40 tis. a cívky O.K.
Pokud jí nějaká odejde,dám jí třeba ty z Fiatu. :D

Je pravdou,že i u některých jiných značek odchází cívky případně celé bloky cívek.
Velmi pochybuji,že se tak u téhož auta děje opakovaně.


Nicméně-taková úvaha:
Ty cívky,když odejdou,spáli se vinutí? Pokud ano,myslím,že by mohlo být na
vině jejich nadměrné přehřívání.
Neuvolil by se někdo z Vás ty cívky vhodně podložit tak aby se neopíraly o ventilové víko a nepřebíraly z něj teplo? Bylo by třeba prodloužit dolní stopku-místo kontaktu se svíčkou a cívku tak vysunout cca o 10 mm,použít delší šroubky či štefty a pár vhodných podložek.
Za pokus by to snad stálo,ne?
Myslím,že pak by mohly vydržet.
Já si také myslím že je na vině nadměrné přehřívání dělo se to i u motorů k7m tam také odcházely dvoj cívky nadměrným přehříváním je to prostě nedomyšlené :wink: :kc:

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » sob pro 04, 2010 17:19

No jo, to by chcelo zistit, v ktorom mieste (alebo casti) to teplo tej cievke vadi...Myslim ze vysunut ju o pol centi vyssie nebude problem....vnutri ma pruzinu na kontakt so svieckou, a ako si spominam tak som citil tlak pruziny, aj ked bola cievka este asi 1 cm nad dorazom. Takze kontakt aj po vysunuti o pol centi bude ok. Taktiez tesniaci O-ring proti vlhkosti je nizsie, takze opet no problem cievku povysunut vyssie.
Bude treba ale asi zhodit aj horny dekel motora, co naopak ale prispeje k lepsiemu odvodu tepla z veka ventilov :wink: Ten dekel tam aj tak nema vyznam - ani proti utlmeniu hluku. Snad to tam dali aby sa v zime motor skor zahrial... Jasne, myslim ze ten dekel odtail vyhodim. A co sa tyka svinenia motora prachom atd... svini sa to aj pod deklom, takze to nema ani ochranny vyznam
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » sob pro 04, 2010 18:49

tak to vyzkoušejte a pak Vám sem napíšu číslo účtu,na který mi všichni pošlete peníze za patent. :D :D :D

pedroo
Experienced member
Příspěvky: 549
Registrován: ned dub 05, 2009 07:57
Bydliště: zlín

Příspěvek od pedroo » sob pro 04, 2010 19:02

předpokládám že to auto francouzi testovali, když né v africe tak alespon na jihu Francie, pěkně u moře v létě...když na trh přišli v říjnu tak by to přehřívání cívek třeba zjistily a do těch co přicházeli potom už by stihli dát jiné.. já mám tedy zkušenost že odchází cívky i u Japonců...ale v Meganovi mám i po 96000Km stále Sagem..
8.2019- NOVÝ MEGANE GRANDTOUR IV, Modrá cosmos, 1.3 tce 103 kW

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » sob pro 04, 2010 19:07

Ty pockaj s tymi peniazmi... :D Tych pol centi asi nema moc zmysel z hladiska tepla :? A este ani nevieme, ci je to naozaj teplom. Niekedy napr. cievka vynechava za studena, a prave za tepla ide ok.... Inak kuk cievku Opel Astra r.v. 2004....nove to stoji cca 9000 korun a je otazka, ci sa vobec daju kupit jednotlive cievky (zdroj autokelly):
Obrázek
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » sob pro 04, 2010 21:26

pedroo píše:předpokládám že to auto francouzi testovali, když né v africe tak alespon na jihu Francie, pěkně u moře v létě...když na trh přišli v říjnu tak by to přehřívání cívek třeba zjistily a do těch co přicházeli potom už by stihli dát jiné.. já mám tedy zkušenost že odchází cívky i u Japonců...ale v Meganovi mám i po 96000Km stále Sagem..
jak francouzi "testovali" je jasně vidět z výskytu poruch na našich autech.
Naposledy upravil(a) Kuno dne sob pro 04, 2010 21:32, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » sob pro 04, 2010 21:32

Rado: za studena.....to už může být poškozená předchozím provozem.
žádný jiný důvod poruchy než přehřátí přiváděním tepla přes doléhající část cívky na víko mne nenapadá.

Schválně-kolik cívek už jsi vyměnil?
A další z tohoto fora?

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1888
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od pivi » sob pro 04, 2010 21:49

Kuno píše:Rado: za studena.....to už může být poškozená předchozím provozem.
žádný jiný důvod poruchy než přehřátí přiváděním tepla přes doléhající část cívky na víko mne nenapadá.

Schválně-kolik cívek už jsi vyměnil?
A další z tohoto fora?
Doufam pro tebe ze se jich tady ozve hodne,to ti dela dobre vid? :lol: :wink:
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

Uživatelský avatar
falonso
Junior member
Příspěvky: 127
Registrován: úte úno 23, 2010 09:20
Bydliště: Plzeňský kraj

Příspěvek od falonso » sob pro 04, 2010 21:51

Za mě říkám po 7 letech provozu a najetých 80-ti tisíc kilometrů odešly celkem tři cívky. Byly to původní Sagem z výroby a měnil jsem je zhruba při nájezdu 65 tisíc km. Nepřijde mi to jako něco extrémně poruchového. Navíc ta cívka nestojí zase tolik peněz, aby mě to nějak otravovalo.
RENAULT MEGANE II , 1.6 16V , r.v. 2003 , K4M 760 , modrá metal.

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 hostů