CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Moderátor: Moderators General
Ja som uvazoval o prerabke iskry uz davnejsie. Nie je to inak zly napad, akurat tam pribudnu (sice iba kratke) VN kable, ktore sa casom mozu prepalit. Ale urcite vydrzia dlho, povedzme aj 5 rokov. A mozno aj viac. Do elektriky sa nevyznam, ale asi bude zavisiet aj od budiaceho prudu tych inych cievok....ci? Proste vybrat ako zaklad take nahrady, ktore vyhovuju elektricky a nebude treba medzi RJ a cievky nic vkladat (odpory alebo take daco...). Aby to vedel zbastlit aj clovek, co sa dajme tomu trochu vyzna mechanicky, ale nevie nic o elektrike, asi ako ja .
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Jo a este treba pochopit problematiku iskry. Ako to chapem ja:
U benzinov je cislovanie valcov od prevodovky (cervene cisla). Iskra ale ide stylom 1-3-4-2 (poradie ukazuju tie cierne mensie cisla ako idu za sebou od jedna az po styri). A zaroven su cievky sparovane 1-4 a 2-3 , to znamena ze tieto pary palia sucasne ak sa nemylim (hovorim o cervenych cislach).
Takze z pohladu cervenych cisiel, ked je prvy valec (na strane prevodovky) v polohe HU, tak iskru hodi cievka na valci c. 1 (cervene cisla) a valci c. 4 (posledny valec). Potom chvilu nic a zase zaiskria cievky spolu na valcoch 2 a 3. Je toto spravny vyklad ?
PS: tie cierne cisielka som tam asi ani nemal davat, zbytocne to zavaaadza...
Dajte mi aj vediet pls, ci su kabliky na cievky valcov 1 a 4 spojene dokopy do jedneho kabla, a tiez kabliky z vlacov 2 a 3.... proste ci z RJ vychadzaju 2 kable, alebo 4.
A dodatocna otazka - ked je pravdou to ako som opisal zapojenie aj iskru vyssie, tak potom by sa nemalo ani nic stat, keby som kabliky 1 a 4 spojil do jedneho, a tiez kabliky 2 a 3 do jedneho....? Ide mi o privod na ine 2 cievky, ako spomenul Kuno...
U benzinov je cislovanie valcov od prevodovky (cervene cisla). Iskra ale ide stylom 1-3-4-2 (poradie ukazuju tie cierne mensie cisla ako idu za sebou od jedna az po styri). A zaroven su cievky sparovane 1-4 a 2-3 , to znamena ze tieto pary palia sucasne ak sa nemylim (hovorim o cervenych cislach).
Takze z pohladu cervenych cisiel, ked je prvy valec (na strane prevodovky) v polohe HU, tak iskru hodi cievka na valci c. 1 (cervene cisla) a valci c. 4 (posledny valec). Potom chvilu nic a zase zaiskria cievky spolu na valcoch 2 a 3. Je toto spravny vyklad ?
PS: tie cierne cisielka som tam asi ani nemal davat, zbytocne to zavaaadza...
Dajte mi aj vediet pls, ci su kabliky na cievky valcov 1 a 4 spojene dokopy do jedneho kabla, a tiez kabliky z vlacov 2 a 3.... proste ci z RJ vychadzaju 2 kable, alebo 4.
A dodatocna otazka - ked je pravdou to ako som opisal zapojenie aj iskru vyssie, tak potom by sa nemalo ani nic stat, keby som kabliky 1 a 4 spojil do jedneho, a tiez kabliky 2 a 3 do jedneho....? Ide mi o privod na ine 2 cievky, ako spomenul Kuno...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Z jednotky vstřikování jdou dva dráty - 1. cívky 1-4, 2. cívky 2-3. Takže zapojit jiné cívky by tam určitě šlo. Otázkou je, jak s tím bude fungovat jednotka, protože cívka má nějaký svůj odpor a zrovna tenhle parametr by měl být splněn. Jinak hrozí riziko poškození řj.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Takze fajn. Kuno, myslel si na tento typ (vlavo)? Vlavo je cievka z Fiata Punto r.v.99, vpravo takuto spolocnu pouzivam vo Forde Fiesta r.v.2000:
Ak by sa dali pouzit taketo 2 cievky ako je na obrazku vlavo, to by bolo genialne. Stacilo by si vyrobit redukciu a kupit VN kable A bol by od iskry hadam do smrti pokoj Ale prave treba vediet, ake supy taka cievka ocakava a ake dava (dava predpokladam supy v pohode, na sviecky bezne s roztecou elektrod 0.9mm), a ake supy idu z kablikov pre Renault cievky, ci dany prud bude ok
Ak by sa dali pouzit taketo 2 cievky ako je na obrazku vlavo, to by bolo genialne. Stacilo by si vyrobit redukciu a kupit VN kable A bol by od iskry hadam do smrti pokoj Ale prave treba vediet, ake supy taka cievka ocakava a ake dava (dava predpokladam supy v pohode, na sviecky bezne s roztecou elektrod 0.9mm), a ake supy idu z kablikov pre Renault cievky, ci dany prud bude ok
Naposledy upravil(a) Rado77 dne sob lis 20, 2010 17:08, celkem upraveno 2 x.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Jen bych ještě dodal, že cívky mají stále napájení 12V z té krabice u blatníku. A jednotka vstřikování to pouze ukostřuje. Zkusit by se to mohlo, jako nápad to vypadá dobře. Ale těžko říct, jak bude reagovat třeba na jiný odpor cívky.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
No je to zaujimave, lebo napr. autokelly uvadza pre RENAULT cievky tieto udaje:
12V, 2PIN, 0.5Ohm, 6700 Ohm pre cievku EPS
http://obchod.autokelly.sk/imageview.as ... 70432B.jpg
A pre cievku na 2 valce sucasne u FIATu:
12V, 2PIN, 0.54Ohm, 7500 Ohm pre cievku EPS
http://obchod.autokelly.sk/imageview.as ... 9_6046.jpg
Takze vyzera dost pravdepodobne, ze by to normalne fungovalo..... Ale to by sa elektrikari mali vyjadrit.....plus ci aj VN kable kladu nejaky odpor alebo tak...
12V, 2PIN, 0.5Ohm, 6700 Ohm pre cievku EPS
http://obchod.autokelly.sk/imageview.as ... 70432B.jpg
A pre cievku na 2 valce sucasne u FIATu:
12V, 2PIN, 0.54Ohm, 7500 Ohm pre cievku EPS
http://obchod.autokelly.sk/imageview.as ... 9_6046.jpg
Takze vyzera dost pravdepodobne, ze by to normalne fungovalo..... Ale to by sa elektrikari mali vyjadrit.....plus ci aj VN kable kladu nejaky odpor alebo tak...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Tu z Fiesty asi nemozem Ma 3 vstupne PINy (uz tuna neviem co a ako napojit) Iskru rozdeluje spravne pekne postupne 1-3-4-2... ale neviem ako to napojit....z Megane dostanem vlastne 2 impulzy = 2 kabliky ku cievkam....jednu z valca c. 1 alebo 4, a druhu z valca c. 2 alebo c.3. Mam teda 2 kable v ruke. A dalej neviem ze co....taktiez ani neviem, ako taka Ford cievka bude vediet ze "teraz vypal na valec 1"...ze aky impulz to ma dostat....zrejme preto ma ta Ford cievka prave 3 PINy, jeden zem, druhy 12V a treti "riadiaci signal" alebo tak....
Jedine co si viem predstavit je ze tie 2 kabliky v Megane spojit dokopy....takze dostanem 1 kabel ktory hovori "pal" "pal" "pal".....toto pripojim k Ford cievke, privediem do nej 12V a kostru. Ale pochybujem ze ta cievka bude vediet na ktory valec zacat palit....to asi nepoooojde
Muselo by to ist cez tie 2 dvoj-cievky z Fiata Punto. Lebo RJ v Rencku vie podla cidla klukovky na ktore dve sviecky hodit iskru ako prvu pri starte.
Jedine co si viem predstavit je ze tie 2 kabliky v Megane spojit dokopy....takze dostanem 1 kabel ktory hovori "pal" "pal" "pal".....toto pripojim k Ford cievke, privediem do nej 12V a kostru. Ale pochybujem ze ta cievka bude vediet na ktory valec zacat palit....to asi nepoooojde
Muselo by to ist cez tie 2 dvoj-cievky z Fiata Punto. Lebo RJ v Rencku vie podla cidla klukovky na ktore dve sviecky hodit iskru ako prvu pri starte.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Chlapy neblázněte, Megan a fiesta je nebe a dudy, každá cívka funguje jinak, žádný dráty aby bylo pal, pal nespojuj, nebo budeš pak dělat fňuk fňuk, až budeš schánět nový počítač pro motor, dej tam to, co tam patří, neriskuj, jinak si vyděláš. Je to úplně jinak zapojené, Fiesta pálí součatně 1+4 a na druhou otáčku 2+3, megan pálí na jednu cívku 1+4 a na druhou 2+3, ale je to úplně jinak zapojené, do fiesty jde na středový pin 12 V a na L + P pin jdou impulzy pro jednu cívku(1+4) a pro druhou cívku(2+3).
Další věc je, že cívka z Forda je asi tak stejně problémová jako z Renaulta,co chvíli ji měním, je uvnitř proražená
Další věc je, že cívka z Forda je asi tak stejně problémová jako z Renaulta,co chvíli ji měním, je uvnitř proražená
Renault Laguna II, 1,9 dci,F9Q 752 77kW, 2002, 145000km,
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Právě že u Mégana jde taky 12V na všechny cívky a pak jsou paralelně spojené 1-4 a 2-3 do jednotky na dva dráty, které jednotka uzemní. Jedna otáčka pálí 1-4 a druhá 2-3.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
O FIesta cievke ani neuvazujem, to skor len teoretizujem co a ako... Ale ta cievka z Fiat Punto vyzera zaujimavo...ako vstup ma 2 piny co je ok, takze s takymi dvoma cievkami by to fakt mohlo fungovat ok. Ale otazka bude vydrze Fiatackych cievok. V novsich motoroch ako som videl Fiat tiez uz pouziva nastokavaciu cievku na sviecku. Mozno skor preverit Fiatacke nastokavacie cievky co su zac, ci vydrzia viac atd....ale asi to bude o tom istom....
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
princip tvorby jiskry je u těchto aut stejný.Co a kdy pálí je jedno,ty dvojcívky pálí současně chce u toho jen trochu zapřemýšlet místo hledání důvodů aby to nešlo předělat.
Kdyby vadná cívka byla u M II ojedinělou závadou,jsem samozřejmě za to nesanažit se cívky nějak nahrazovat.
Jestliže je jasné,že soudruzi ve francii udělali někde chybu ,nezbývá než se ji snažit eliminovat a to třeba i podobně,jak jsem nastínil.
Anebo se smířit s tím,že budete vyhazovat peníze za cívky,které podle tohoto fora mají životnost cca rok a půl.
V tom případě považujte to co píšu za hloupost a zbytečnost.
Kdyby vadná cívka byla u M II ojedinělou závadou,jsem samozřejmě za to nesanažit se cívky nějak nahrazovat.
Jestliže je jasné,že soudruzi ve francii udělali někde chybu ,nezbývá než se ji snažit eliminovat a to třeba i podobně,jak jsem nastínil.
Anebo se smířit s tím,že budete vyhazovat peníze za cívky,které podle tohoto fora mají životnost cca rok a půl.
V tom případě považujte to co píšu za hloupost a zbytečnost.
Samozřejmě že vždy je nějaké řešení, ale...co třeba odpor primárního vinutí cívky atd... Je stejný?? Co zpětná informace o průběhu jiskry?? Je stejná?? Ale je to každého věc, auta a hlavně elektroniku opravuji už dlouhou řadu let, pár takových kutilů už za mnou přišlo se slzami v očích.. a pak aby jezdili, platili daleko víc než jen cívku. Jiný počítač, přizpůsobení immobilizeru atd, je na každém, jakou cestu si zvolí
Renault Laguna II, 1,9 dci,F9Q 752 77kW, 2002, 145000km,
Ten primar sedi - 0,5 Ohm . Este by ma zaujimal popis kabliku k cievke Renault - co je na pluse a co na minuse....stale tomu nejako nerozumiem. Kedze to ma len 2 zily tak ako laik predpokladam ze nebude existovat ziadna informacia o priebehu iskry...alebo hej? Predpokladam ze cievka je proste koncove zariadenie bez akejkolvek inteligencie alebo tak...?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Cívka je jen induktor, který z 12V vygeneruje asi nějakých 5000V. Nic víc v tom není. Mínusové dráty jdou z řídící jednotky vstřikovaní a jak už jsem psal, jsou dva. Jeden drát je plusový a ten jde z té krabice na levém blatníku. Plus je společný pro cívky, vstřiky a já nevím co ještě.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Diki Zefek za objasnenie Takze ak to chapem uplne tak z RJ vstrekov vychadzaju 2 minusy, ktore sa potom rozdeluju - jeden pre cievky na 1 a 4 valec a druhy pre cievky na 2 a 3 valci. Tym padom by naozaj tie dve Fiat cievky mali bez problemov fungovat:
S tymito Fiat cievkami sice mali aj Punta MK2 nejake tie problemy, ale z casti islo aj o zavady v RJ, z casti o prerazanie cez stare VN kable, a obcas starymi svieckami. Takze ako som prebehol Fiat forum, nebolo celkovo vela problemov s tymito cievkami. A ak ano, islo o starsie auta. Rozhodne sa nejednalo o "generalny problem" ako u Renault cievok. Napr. v Daewoo Matiz r.v.99 som mal iba 1 cievku a mechanicky rozdelovac, a ta cievka palila OK aj po 10 rokoch A to bol 3-valec, takze palila castejsie ako bezna cievka ktora pali kazdu druhu supu
S tymito Fiat cievkami sice mali aj Punta MK2 nejake tie problemy, ale z casti islo aj o zavady v RJ, z casti o prerazanie cez stare VN kable, a obcas starymi svieckami. Takze ako som prebehol Fiat forum, nebolo celkovo vela problemov s tymito cievkami. A ak ano, islo o starsie auta. Rozhodne sa nejednalo o "generalny problem" ako u Renault cievok. Napr. v Daewoo Matiz r.v.99 som mal iba 1 cievku a mechanicky rozdelovac, a ta cievka palila OK aj po 10 rokoch A to bol 3-valec, takze palila castejsie ako bezna cievka ktora pali kazdu druhu supu
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Akorát je potom nutné použít uhlikové dráty na spojení cívek a svíček kvůli odrušení.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Jo, jedine kvalitne VN kable, ked to ma vydrzat roky... Keby sa toto urobilo hned na novom aute, a poriesil nejako aj presuvnik na 1.6 , tak by to bol vlastne bezporuchovy motor....no az na cidlo vacky, ktore vie byt obcas zradne A aj keby takato dvoj-cievka odchadzala rovnako ako benze cievky, aj tak stoji iba cca polovicu
Takze kto to vyskusa?
Takze kto to vyskusa?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 13 hostů