CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
tigrik321
Starting member
Příspěvky: 51
Registrován: stř lis 17, 2010 00:56
Bydliště: Topolcany

Příspěvek od tigrik321 » pát lis 19, 2010 20:10

mne robi to iste bod 3-4 ty zisti pocitac dnes som na nom bol a vsetko ok

palivovy filter stoji par korun vymen ho a ani ho neries...cievky na moj megan stoja 260 e takze ked budu prachy nic ine my nezostava ..... :roll: :roll:
megan coupe 2,0 150 Ps

kolis
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: sob zář 11, 2010 17:56
Bydliště: Brno

Příspěvek od kolis » pát lis 19, 2010 23:00

Diky kluci za odpovedi. Pujdu do civky a treba ji zkusim i sam vymenit ;-)

Dam vedet, jak jsem dopadl.

Pokud jeste nekoho neco napada, tak sem s tim.

Diky.

kolis
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: sob zář 11, 2010 17:56
Bydliště: Brno

Příspěvek od kolis » sob lis 20, 2010 10:27

Tak jsem dneska koupil civku bosch, oddelal kryt motoru a obhlidl teren :-) odpoledne nebo zejtra se ujmu vsechny ctyri vymontovat, premerit a vymenit tu, ktera bude mit nejhorsi hodnoty. Jeste musim prozkoumat tohle tema, nekde se tu resilo to mereni, tak at vim.

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » sob lis 20, 2010 11:09

Benzináři, :D neuvažovali jste nahradit ty věčně poruchové cívky nějakými jinými?

Tředa z vozu Fiat Punto,tam jsou cívky dvě,každá na dva válce,stojí obě kolem 1200kč. Musely by se sice předělat konektory,přepojit...a dokoupit klasické kabely ke svíčkám...ale myslím,že by to pak už bylo "nafurt" :D

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » sob lis 20, 2010 11:32

Ja som uvazoval o prerabke iskry uz davnejsie. Nie je to inak zly napad, akurat tam pribudnu (sice iba kratke) VN kable, ktore sa casom mozu prepalit. Ale urcite vydrzia dlho, povedzme aj 5 rokov. A mozno aj viac. Do elektriky sa nevyznam, ale asi bude zavisiet aj od budiaceho prudu tych inych cievok....ci? Proste vybrat ako zaklad take nahrady, ktore vyhovuju elektricky a nebude treba medzi RJ a cievky nic vkladat (odpory alebo take daco...). Aby to vedel zbastlit aj clovek, co sa dajme tomu trochu vyzna mechanicky, ale nevie nic o elektrike, asi ako ja :oops: .
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » sob lis 20, 2010 11:54

Jo a este treba pochopit problematiku iskry. Ako to chapem ja:
Obrázek
U benzinov je cislovanie valcov od prevodovky (cervene cisla). Iskra ale ide stylom 1-3-4-2 (poradie ukazuju tie cierne mensie cisla ako idu za sebou od jedna az po styri). A zaroven su cievky sparovane 1-4 a 2-3 , to znamena ze tieto pary palia sucasne ak sa nemylim (hovorim o cervenych cislach).
Takze z pohladu cervenych cisiel, ked je prvy valec (na strane prevodovky) v polohe HU, tak iskru hodi cievka na valci c. 1 (cervene cisla) a valci c. 4 (posledny valec). Potom chvilu nic a zase zaiskria cievky spolu na valcoch 2 a 3. Je toto spravny vyklad ?
PS: tie cierne cisielka som tam asi ani nemal davat, zbytocne to zavaaadza...

Dajte mi aj vediet pls, ci su kabliky na cievky valcov 1 a 4 spojene dokopy do jedneho kabla, a tiez kabliky z vlacov 2 a 3.... proste ci z RJ vychadzaju 2 kable, alebo 4.
A dodatocna otazka - ked je pravdou to ako som opisal zapojenie aj iskru vyssie, tak potom by sa nemalo ani nic stat, keby som kabliky 1 a 4 spojil do jedneho, a tiez kabliky 2 a 3 do jedneho....? Ide mi o privod na ine 2 cievky, ako spomenul Kuno...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » sob lis 20, 2010 14:03

Z jednotky vstřikování jdou dva dráty - 1. cívky 1-4, 2. cívky 2-3. Takže zapojit jiné cívky by tam určitě šlo. Otázkou je, jak s tím bude fungovat jednotka, protože cívka má nějaký svůj odpor a zrovna tenhle parametr by měl být splněn. Jinak hrozí riziko poškození řj.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » sob lis 20, 2010 15:21

Takze fajn. Kuno, myslel si na tento typ (vlavo)? Vlavo je cievka z Fiata Punto r.v.99, vpravo takuto spolocnu pouzivam vo Forde Fiesta r.v.2000:
Obrázek
Ak by sa dali pouzit taketo 2 cievky ako je na obrazku vlavo, to by bolo genialne. Stacilo by si vyrobit redukciu a kupit VN kable :wink: A bol by od iskry hadam do smrti pokoj :wink: Ale prave treba vediet, ake supy taka cievka ocakava a ake dava (dava predpokladam supy v pohode, na sviecky bezne s roztecou elektrod 0.9mm), a ake supy idu z kablikov pre Renault cievky, ci dany prud bude ok
Naposledy upravil(a) Rado77 dne sob lis 20, 2010 17:08, celkem upraveno 2 x.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

grinwi
Advanced member
Příspěvky: 330
Registrován: ned čer 28, 2009 19:25
Bydliště: bratislava 3

Příspěvek od grinwi » sob lis 20, 2010 16:51

dnes zacal meganik triast a kontrolka emisii-kontrola cievok a vymena jednej pomohlo to-auto ide tichucko a nic netrasie.
rmg ll 1.6 16v r.v.12-2004 modry sip

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » sob lis 20, 2010 17:16

Jen bych ještě dodal, že cívky mají stále napájení 12V z té krabice u blatníku. A jednotka vstřikování to pouze ukostřuje. Zkusit by se to mohlo, jako nápad to vypadá dobře. Ale těžko říct, jak bude reagovat třeba na jiný odpor cívky.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » sob lis 20, 2010 19:35

No je to zaujimave, lebo napr. autokelly uvadza pre RENAULT cievky tieto udaje:
12V, 2PIN, 0.5Ohm, 6700 Ohm pre cievku EPS
http://obchod.autokelly.sk/imageview.as ... 70432B.jpg

A pre cievku na 2 valce sucasne u FIATu:
12V, 2PIN, 0.54Ohm, 7500 Ohm pre cievku EPS
http://obchod.autokelly.sk/imageview.as ... 9_6046.jpg

Takze vyzera dost pravdepodobne, ze by to normalne fungovalo..... Ale to by sa elektrikari mali vyjadrit.....plus ci aj VN kable kladu nejaky odpor alebo tak...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » ned lis 21, 2010 13:05

Jsem přesvědčen,že to bude fungovat určitě úplně normálně,ty systémy jsou téměř identické.
Kdybych měl auto jako Vy,už dávno bych to měl takto udělané. :D
a nemusel bych potom co chvíli měnit cívky.

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » ned lis 21, 2010 13:28

rado: no vidíš,ty máš možnost to zkusit! Vytáhni tu cívku i z kabelama z fiesty,"pujč" si třeba i konektor,připoj to na Megana, vyzkoušej a uvidíš sám jak to bude fungovat.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » ned lis 21, 2010 14:01

Tu z Fiesty asi nemozem :( Ma 3 vstupne PINy (uz tuna neviem co a ako napojit) :oops: Iskru rozdeluje spravne pekne postupne 1-3-4-2... ale neviem ako to napojit....z Megane dostanem vlastne 2 impulzy = 2 kabliky ku cievkam....jednu z valca c. 1 alebo 4, a druhu z valca c. 2 alebo c.3. Mam teda 2 kable v ruke. A dalej neviem ze co....taktiez ani neviem, ako taka Ford cievka bude vediet ze "teraz vypal na valec 1"...ze aky impulz to ma dostat....zrejme preto ma ta Ford cievka prave 3 PINy, jeden zem, druhy 12V a treti "riadiaci signal" alebo tak....
Jedine co si viem predstavit je ze tie 2 kabliky v Megane spojit dokopy....takze dostanem 1 kabel ktory hovori "pal" "pal" "pal".....toto pripojim k Ford cievke, privediem do nej 12V a kostru. Ale pochybujem ze ta cievka bude vediet na ktory valec zacat palit....to asi nepoooojde :(
Muselo by to ist cez tie 2 dvoj-cievky z Fiata Punto. Lebo RJ v Rencku vie podla cidla klukovky na ktore dve sviecky hodit iskru ako prvu pri starte.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
xxpetr
Advanced member
Příspěvky: 392
Registrován: úte pro 01, 2009 19:23
Bydliště: Most

Příspěvek od xxpetr » ned lis 21, 2010 14:12

Chlapy neblázněte, Megan a fiesta je nebe a dudy, každá cívka funguje jinak, žádný dráty aby bylo pal, pal nespojuj, nebo budeš pak dělat fňuk fňuk, až budeš schánět nový počítač pro motor, dej tam to, co tam patří, neriskuj, jinak si vyděláš. Je to úplně jinak zapojené, Fiesta pálí součatně 1+4 a na druhou otáčku 2+3, megan pálí na jednu cívku 1+4 a na druhou 2+3, ale je to úplně jinak zapojené, do fiesty jde na středový pin 12 V a na L + P pin jdou impulzy pro jednu cívku(1+4) a pro druhou cívku(2+3).
Další věc je, že cívka z Forda je asi tak stejně problémová jako z Renaulta,co chvíli ji měním, je uvnitř proražená
Renault Laguna II, 1,9 dci,F9Q 752 77kW, 2002, 145000km,

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » ned lis 21, 2010 15:26

Právě že u Mégana jde taky 12V na všechny cívky a pak jsou paralelně spojené 1-4 a 2-3 do jednotky na dva dráty, které jednotka uzemní. Jedna otáčka pálí 1-4 a druhá 2-3.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » ned lis 21, 2010 16:43

O FIesta cievke ani neuvazujem, to skor len teoretizujem co a ako... Ale ta cievka z Fiat Punto vyzera zaujimavo...ako vstup ma 2 piny co je ok, takze s takymi dvoma cievkami by to fakt mohlo fungovat ok. Ale otazka bude vydrze Fiatackych cievok. V novsich motoroch ako som videl Fiat tiez uz pouziva nastokavaciu cievku na sviecku. Mozno skor preverit Fiatacke nastokavacie cievky co su zac, ci vydrzia viac atd....ale asi to bude o tom istom....
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » ned lis 21, 2010 17:08

princip tvorby jiskry je u těchto aut stejný.Co a kdy pálí je jedno,ty dvojcívky pálí současně chce u toho jen trochu zapřemýšlet místo hledání důvodů aby to nešlo předělat.

Kdyby vadná cívka byla u M II ojedinělou závadou,jsem samozřejmě za to nesanažit se cívky nějak nahrazovat.
Jestliže je jasné,že soudruzi ve francii udělali někde chybu :D ,nezbývá než se ji snažit eliminovat a to třeba i podobně,jak jsem nastínil.
Anebo se smířit s tím,že budete vyhazovat peníze za cívky,které podle tohoto fora mají životnost cca rok a půl.
V tom případě považujte to co píšu za hloupost a zbytečnost.

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » ned lis 21, 2010 17:12

Rado77 píše:.....Mozno skor preverit Fiatacke nastokavacie cievky co su zac, ci vydrzia viac atd....ale asi to bude o tom istom....
Dělám poměrně hodně fiatů a za těch cca 10 let jsem cívky měnil ne více než dvakrát a jak jsem psal,jedna ta "dvojcívka" stojí kolem 7-mi stovek. :D

Uživatelský avatar
xxpetr
Advanced member
Příspěvky: 392
Registrován: úte pro 01, 2009 19:23
Bydliště: Most

Příspěvek od xxpetr » ned lis 21, 2010 17:35

Samozřejmě že vždy je nějaké řešení, ale...co třeba odpor primárního vinutí cívky atd... Je stejný?? Co zpětná informace o průběhu jiskry?? Je stejná?? Ale je to každého věc, auta a hlavně elektroniku opravuji už dlouhou řadu let, pár takových kutilů už za mnou přišlo se slzami v očích.. a pak aby jezdili, platili daleko víc než jen cívku. Jiný počítač, přizpůsobení immobilizeru atd, je na každém, jakou cestu si zvolí
Renault Laguna II, 1,9 dci,F9Q 752 77kW, 2002, 145000km,

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » ned lis 21, 2010 20:40

Ten primar sedi - 0,5 Ohm . Este by ma zaujimal popis kabliku k cievke Renault - co je na pluse a co na minuse....stale tomu nejako nerozumiem. Kedze to ma len 2 zily tak ako laik predpokladam ze nebude existovat ziadna informacia o priebehu iskry...alebo hej? Predpokladam ze cievka je proste koncove zariadenie bez akejkolvek inteligencie alebo tak...?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » ned lis 21, 2010 20:45

Cívka je jen induktor, který z 12V vygeneruje asi nějakých 5000V. Nic víc v tom není. Mínusové dráty jdou z řídící jednotky vstřikovaní a jak už jsem psal, jsou dva. Jeden drát je plusový a ten jde z té krabice na levém blatníku. Plus je společný pro cívky, vstřiky a já nevím co ještě.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pon lis 22, 2010 09:13

Diki Zefek za objasnenie :wink: Takze ak to chapem uplne tak z RJ vstrekov vychadzaju 2 minusy, ktore sa potom rozdeluju - jeden pre cievky na 1 a 4 valec a druhy pre cievky na 2 a 3 valci. Tym padom by naozaj tie dve Fiat cievky mali bez problemov fungovat:
Obrázek
S tymito Fiat cievkami sice mali aj Punta MK2 nejake tie problemy, ale z casti islo aj o zavady v RJ, z casti o prerazanie cez stare VN kable, a obcas starymi svieckami. Takze ako som prebehol Fiat forum, nebolo celkovo vela problemov s tymito cievkami. A ak ano, islo o starsie auta. Rozhodne sa nejednalo o "generalny problem" ako u Renault cievok. Napr. v Daewoo Matiz r.v.99 som mal iba 1 cievku a mechanicky rozdelovac, a ta cievka palila OK aj po 10 rokoch :wink: A to bol 3-valec, takze palila castejsie ako bezna cievka ktora pali kazdu druhu supu :wink:
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » pon lis 22, 2010 14:26

Akorát je potom nutné použít uhlikové dráty na spojení cívek a svíček kvůli odrušení.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pon lis 22, 2010 14:37

Jo, jedine kvalitne VN kable, ked to ma vydrzat roky... Keby sa toto urobilo hned na novom aute, a poriesil nejako aj presuvnik na 1.6 , tak by to bol vlastne bezporuchovy motor....no az na cidlo vacky, ktore vie byt obcas zradne :) A aj keby takato dvoj-cievka odchadzala rovnako ako benze cievky, aj tak stoji iba cca polovicu :wink:
Takze kto to vyskusa? :D
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 13 hostů