CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » sob pro 04, 2010 22:39

pivi píše:
Kuno píše:Rado: za studena.....to už může být poškozená předchozím provozem.
žádný jiný důvod poruchy než přehřátí přiváděním tepla přes doléhající část cívky na víko mne nenapadá.

Schválně-kolik cívek už jsi vyměnil?
A další z tohoto fora?
Doufam pro tebe ze se jich tady ozve hodne,to ti dela dobre vid? :lol: :wink:
Myslíš?
budeš se asi divit ale dobře mi to nedělá.
Zkus raději napsat proč se ty cívky kazí nebo navrhni řešení.
Argument,že na druhých autech se kazí také neberu,protože ti mohu odpovědět,že jsou auta,na kterých se nekazí vůbec.:)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » sob pro 04, 2010 23:07

Ja som vymenil za 2 roky dve origo Sagem, ale auto som kupil 3 rocne, takze tam zrejme boli este tie od vyroby. A jedna z nich co odisla mala fixkou na vrchu ciarku poznacenu, takze predosly majitel nieco musel riesit... Ale odvtedy pokoj. Cievka je cenovo uplne v pohode vec, presuvnik je ovela horsi
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
trichopter
Advanced member
Příspěvky: 480
Registrován: ned srp 05, 2007 12:52
Bydliště: SK/KNM

Příspěvek od trichopter » ned pro 05, 2010 10:37

Na ktorých sa kazí?
Niekde odchádza to niekde zas niečo iné,ktoré auto v tejto triede je bez chyby?Pýtam sa .
Megane II sedane-02/2004; 1,6 16V.83kw;113ps
150 000km.Comfort Dynamique;

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » ned pro 05, 2010 18:08

Ktore auto v akejkolvek triede je bez chyby? :wink: Mozno ti co maju najdrahsie auta o opravach nehovoria, proste ich prachy netrapia a nechaju aj pol auta vymenit, ked to servis navrhuje, len aby mali auto v poriadku. A zaroven ked uz ma nieco taku cenu, tak sa od toho aj ocakava trochu viac.
Myslim ze odchadzanie cievok u Renaultov bude v norme oproti inym znackam, ktore pouzivaju tento druh cievok. Ked letmo pozriem v podstate hocijake forum, je to vsade dokola "Problem s iskrou", "Motor sklbe" atd. Nejaka ta cievka za 2-3 roky pri cene 1200 korun = to je spotrebak :wink: Keby som mal noveho Megana a viem ze si ho necham na "cely zivot = cca 8-10 rokov", a existovalo by overene riesenie s inymi cievkami, rozhodne by som sa do prerabky pustil :wink:
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1888
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od pivi » ned pro 05, 2010 18:38

Rado77 píše:Ktore auto v akejkolvek triede je bez chyby? :wink: Mozno ti co maju najdrahsie auta o opravach nehovoria, proste ich prachy netrapia a nechaju aj pol auta vymenit, ked to servis navrhuje, len aby mali auto v poriadku. A zaroven ked uz ma nieco taku cenu, tak sa od toho aj ocakava trochu viac.
Myslim ze odchadzanie cievok u Renaultov bude v norme oproti inym znackam, ktore pouzivaju tento druh cievok. Ked letmo pozriem v podstate hocijake forum, je to vsade dokola "Problem s iskrou", "Motor sklbe" atd. Nejaka ta cievka za 2-3 roky pri cene 1200 korun = to je spotrebak :wink: Keby som mal noveho Megana a viem ze si ho necham na "cely zivot = cca 8-10 rokov", a existovalo by overene riesenie s inymi cievkami, rozhodne by som sa do prerabky pustil :wink:
Ano taky si myslim ze to neni takova tragedie. :wink:
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

kolis
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: sob zář 11, 2010 17:56
Bydliště: Brno

Příspěvek od kolis » ned pro 05, 2010 19:25

Tak zitra v praci vymenim posledni civku a uvidim. Pak mam jeste moznost od kolegy z prace, pujcit si jeho ctyri nove (jemu totiz vymenili v servise vsechny najednou). Pak to budu moct stopro odepsat, zda to pomohlo nebo ne. Diky za odpovedi a stay tuned.;-)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pon pro 06, 2010 14:27

NA mieste kolegu by som im nezaplatil (ak by to nebolo na zaruku) - aby mi vymenili dobre cievky za dobre, a ja mam za to este aj zaplatit? :shock: To uz co je :lol:
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » pon pro 06, 2010 15:46

Taky teď řeším podobné dilema. Jsem přesvědčený o tom, že mám chybu v jednotce a potřebuju zjistit, jestli existuje nějaká oprava, která ji řeší. Takže přijdu do servisu, popíšu jim celý problém, oni to hodí na diagnostiku a řeknou mi to, co vím. Tak jim řeknu, aby na to hodili nějakou aktualizaci, pokud bude. Ale pokud nebude, tak zaplatím pětistovku za to, co vím.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Grandtour
Junior member
Příspěvky: 126
Registrován: ned črc 12, 2009 13:41
Bydliště: Košice

Příspěvek od Grandtour » pon pro 06, 2010 19:40

takze k tomu co som pisal vyssie o cievkach tak nakoniec sme zistili ze bola zla ina cievka ako ta kde bol zly zavit ....

bola vymenena .... menena bola na 116 000 km a teraz mam 148 000 km cize asi adekvatna dlzka nie ? bola to original renault cievka (sagem)

kolis
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: sob zář 11, 2010 17:56
Bydliště: Brno

Příspěvek od kolis » pon pro 06, 2010 21:03

Takze dneska jsem zkusil posledni moznost a stale kvoka. Zitra budu premlouvat kolegu k zapujcce vsech ctyr, tak uvidime.

tigrik321
Starting member
Příspěvky: 51
Registrován: stř lis 17, 2010 00:56
Bydliště: Topolcany

Příspěvek od tigrik321 » úte pro 07, 2010 20:21

ja si uz pomaly na ne sporim 260e ...
megan coupe 2,0 150 Ps

Uživatelský avatar
Speed99
Junior member
Příspěvky: 163
Registrován: pát led 30, 2009 12:42
Bydliště: Pezinok
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Speed99 » stř pro 08, 2010 09:31

260E ? to budu so zlatym dratom ? ... Ja som kupoval jednu BOSCH za 30 ...
Renault Megane 1.6 16V, 83KW, r.v. 2005, 164 000 km 7,0 l/100km

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Miro_ba » stř pro 08, 2010 10:30

este ked som tu 1.6 vlastnil sa riesilo , ze cievku moze odpalit zla sviecka. Toto ste uz casom vylucili ? Taktiez sa odporucalo menit cievky v paroch 2-3 a 1-4.
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Uživatelský avatar
Speed99
Junior member
Příspěvky: 163
Registrován: pát led 30, 2009 12:42
Bydliště: Pezinok
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Speed99 » stř pro 08, 2010 11:51

Napriklad ja som vymenil jednu (nie par) a dalsia odisla hned vedla. Neviemco je na tom pravdy... Asi podla kusu...
Renault Megane 1.6 16V, 83KW, r.v. 2005, 164 000 km 7,0 l/100km

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » stř pro 08, 2010 16:18

Nechci zas někoho prudit :D ,ale.....

nedovedu si představit jak může vadná svíčka zničit cívku,protože pouze při trvalém spojení cívky přes svíčku na kostru se cívka neustále indukuje bez vybití,přehřívá a může dojít k jejímu zničení.

Vadnou svíčku si představuji:
1. s poškozeným izolátorem-v tom případě se jiskra tvoří mimo jiskřiště.
2.S opálenými kontakty-taková svíčka díky opálením zvětšeném odtrhu může vynechávat jiskru.

je nějaká třetí závada svíčky,která by způsobila zničení cívky mimo to,že snad díky výrobní vadě by mohly být kontakty mimo izolator spojené?

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » stř pro 08, 2010 16:49

Kuno píše:2.S opálenými kontakty-taková svíčka díky opálením zvětšeném odtrhu může vynechávat jiskru.
Větší mezera mezi elektrodama nemusí nutně znamenat vynechávání jiskry, ale obecně je při větší mezeře mezi elektrodami nutné dodat více energie k přeskočení jiskry. Dojde pak k přetěžování cívky a následnému shoření vinutí. K přeskočení jiskry může dojít a zcela jistě dochází i při větší mezeře mezi elektrodami.
Je to asi jako zásuvka, ze které jde vzít 10A. Ale klidně z toho můžu sebrat 20A (pokud to udrží jistič). Ale budou se zahřívat dráty a časem dojde k jejich zničení.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » stř pro 08, 2010 18:02

Zefek píše:
Kuno píše:2.S opálenými kontakty-taková svíčka díky opálením zvětšeném odtrhu může vynechávat jiskru.
Větší mezera mezi elektrodama nemusí nutně znamenat vynechávání jiskry, ale obecně je při větší mezeře mezi elektrodami nutné dodat více energie k přeskočení jiskry. Dojde pak k přetěžování cívky a následnému shoření vinutí. K přeskočení jiskry může dojít a zcela jistě dochází i při větší mezeře mezi elektrodami.
Je to asi jako zásuvka, ze které jde vzít 10A. Ale klidně z toho můžu sebrat 20A (pokud to udrží jistič). Ale budou se zahřívat dráty a časem dojde k jejich zničení.
Dovolím si nesouhlasit a sice v tom,že pokud bude vzdálenost hodně velká caa 4cm (což je u svíčka nerealné) tak už jiskra prostě nepřeskočí.
Nebo to mám chápat tak,že cívka "ví" :D ,že je vzdálenost veká a "přídá" na jiskře? :D

Nesjem silnoproudař ale ten příměr se zásuvkou je o něčem jiném.
Tady se bavíme o jiskře svíčky.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » stř pro 08, 2010 18:34

Musíš vzít v úvahu, že je to obyčejný elektrický obvod, stejně jako svářečka (přiznávám, že příměr k zásuvce není úplně ideální). Je asi jasné, že aby svíčka hodila jiskru, musí dojít k přeskočení elektrického náboje z jedné elektrody na druhou, což je viditelné jako světelný efekt (jiskra). Dejme tomu, že aby došlo k přeskoku jiskry při výrobcem dané vzdálenosti elektrod je potřeba 10 coulombů. Ale cívka dokáže dodat více, dejme tomu až 25 coulombů. Proto i když se zvětší vzdálenost elektrod, je možné, že jiskra stejně přeskočí, ale je potřeba většího náboje. Po překročení určité vzdálenosti už ale náboj nestačí a jiskra nepřeskočí. Cívka nepracuje na 100%, ale aby to něco vydrželo, tak pracuje řekněme na 75% svého výkonu (odebíraný proud v obvodu není daný zdrojem, ale spotřebičem). Pokud se vzdálenost zvětší, je potřeba více proudu a cívka pracuje na víc %. Stejně jako když máš zdroj, který umí dodávat 10A a obvod odebírá 5A. Pak vyměníš spotřebič, který bude brát 11A. Zdroj to dodá, možná ani nepoklesne napětí, ale bude se postupně přehřívat až shoří.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » stř pro 08, 2010 20:52

ahoj, zřejmě rozumíš daleko více elektrice jako takové,protože,co je to ten coulomb či co nemám tušení. :oops:
Zato jsem si jist,že při větší vzdálenosti elektrod jiskra přeskočí ale bude SLABŠÍ-tedy tzv."nevýživná" a pod tlakem ve válcích nemusí přeskočit vůbec-pak válec vynechává,což je důvodem k výměně svíčky.
Jinak bychom je přece měnit vůbec nemuseli,pokud by byla schopny pálit i při větším odtrhu,ktrý vzniká právě opalováním elektrod,ne?
Z toho co jsem popsal,lze vyvodit,že proud dodávaný cívkou k přeskoku jiskry je konstantní bez ohledu na velikosti odtrhu svíčky.

Přivítal bych názor odborníka- PRAKTIKUJÍCÍHO autoelektrikáře aby se vyjádřil jak to celé funguje a zdali svíčka má zásadní vliv na životnost cívky zapalování.
Pak rád uznám,že se mýlím.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » stř pro 08, 2010 21:27

Zatial (teda este kym mi skocite do reci) to chapem tak ze cievka dava supy povedzme aj pre sviecky s odtrhom 1,1mm. Normalne sviecky su pouzite 0,9mm , a prave vtedy cievka maka na dajme tomu 75% jo? Ked je medzera elektrod 1,1 , tak cievka dava co dokaze (ide na 100%), ale ked sa vzdialenost casom zvecsuje (je 1,2mm alebo viac), cievka uz nestiha. To by ale nemuselo znamenat ze civka odchadza nie? Neviem ako to funguje, resp. co sa deje ked cievka dostane nejaky budiaci prud na primar, ale je nasadena na total znicenu sviecku....to neviem. Ale prave tento fakt je asi zasadny na otazku, ci odchadzajuca sviecka (s privelkym odtrhom elektrod) moze casom sposobit odidenie cievky. Pytam sa ako laik... Lebo ak cievka nejaky prud vygeneruje, aj ked je nasadena na total vymatenu sviecku, tak ten prud niekde musi koncit...alebo sa musi nieco zahrievat alebo tak.....
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » stř pro 08, 2010 21:58

Právě že proud záleží na té vzdálenosti elektrod, protože vzniká větší oblouk a je potřeba víc energie. Je to jako bys připojil ten jiný spotřebič s větším odběrem. Problém toho je, že drát má nějaký odpor. A cívka je plná drátu. Je to spočítané na nějaký proud a je tam taky určitá rezerva. Takže proud, který těmi dráty teče je menší, než na který jsou ty dráty navržené. Jenže jak se elektrody opalují, tak se proud zvětšuje. Dráty mají odpor a pohybem elektronů se zahřívají. Těch elektronů tam teče postupně víc a víc, jak se opotřebovávají elektrody. Časem se prostě propálí.

To, jestli jiskra přeskočí je záležitostí napětí. Udržení oblouku je záležitost proudu. Představ si třeba blesk. Aby to šlehlo, je potřeba napětí asi kolem milionu voltů. K přeskoku na svíčce je potřeba asi kolem 20 tisíc voltů. Problém vzdalujících se elektrod je ten, že je potřeba víc proudu a cívka jako zdroj nedokáže při vyšší potřebě proudu udržet hodnotu napětí. To je důvod, proč nedojde k přeskoku, když je vzdálenost velmi velká. Když někdo leze na stožár, tak to taky schytá až když bude dost blízko, lépe řečeno až se vytvoří dostatečně velký potenciál (napětí) pro přenos proudu mezi jím a drátem.
Svíčka může odebírat řekněme 10mA při správné vzdálenosti elektrod, kdy je mezi elektrodami 20 tisíc voltů. Toto napětí může cívka dodat řekněme pro 20mA, 40mA a 60mA bude horní hranice, pro které jsou navržené dráty v cívce a od 45mA už se dost zahřívají. Při odběru 60mA nemusí být vzdálenost elektrod tak velká, aby mezi něma nebylo napětí dostatečné pro přeskok jiskry. Ale pokud by bylo bylo byť jen o kousek víc, už jiskra nepřeskočí.
Je to složité, ale ve své podstatě jednoduché. Mluvím tady teoreticky, ale je to nezbytné k pochopení jak to prakticky funguje. Napětí i proud zde hrají každý svou roli.

EDIT: Možná jsem se moc rozepsal, ale až teď mě napadlo jednodušší vysvětlení. K zažehnutí oblouku (jiskry) je nutné vysoké napětí mezi elektrodami, které dovolí přeskočit elektrickému náboji (vyšší napětí => větší vzdálenost). Samotný oblouk (jiskra) je tok elektronů (proud) mezi elektrodami. Pro udržení oblouku je potřeba nějaký proud. Pokud se vzdálenost zvětšuje je nutné pro udržení oblouku více proudu. Větší proud procházející větším obloukem znamená větší zatížení cívky a ta se víc zahřívá. V troleji pro vlaky máš napětí asi 10 tisíc voltů a přeskočí to na metr, možná i dva. U cívky jde ale o to, že je to impulzní a napětí se na elektrodách objeví na okamžik a ve větší vzdálenosti není dostatek potenciálu k zážehu oblouku.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » čtv pro 09, 2010 10:32

Diki za vysvetlenie. Ale este otazka - kam v tej cievke prud zmizne, ked na sviecke iskra nepreskoci?
Uz teda vieme ze stara sviecka vie byt pricinou odchodu cievky. Ale chcem to pochopit, co sa stane ked je sviecka moc opotrebovana a k iskre nedojde, kde skonci ten prud co cievka vytvori? A dalej, ci sa cievka kvoli tomu zahreje alebo tak. A ak ano, tak ci pomoze na zivotnost cievky jej lepsie ochladzovanie trebars vzduchom...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » čtv pro 09, 2010 12:37

Přiznám se, že teď si moc jistý nejsem, protože asi bude záležet na tom, jestli je jiskra uhašena tlakem stlačené směsi, nebo neháže vůbec. Cívka je induktor napětí, to znamená, že i pokud svíčka jiskru neháže, je mezi jejími póly napětí, ale není uzavřený obvod (nevytvoří se oblouk) a proud tedy skrz cívku neteče. Pak by to snad teoreticky vadit nemělo.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » čtv pro 09, 2010 13:20

Takze tym padom to cievke nevadi, a cievka sa nenici jo? Takze potom to chapem takto:
Mam cievku a novu sviecku. Vsetko je ok, cievka robi na povedzme 75%. Casom sa zacne roztec medzi elektrodami sviecky zvecsovat, a zvescuje sa napr. na 1mm, kedy uz cievka musi makat na 100%. Roztec sa ale dalej zvecsuje casom napr. na 1,1mm, kedy sa cievka pretazuje a dochadza (nejako) k jej poskodzovaniu, lebo maka nad vlstny max limit. Neskor casom je roztec uz tak velka, ze iskra nejde vobec, ale ani cievke to nijako nevadi, takze v tejto poslednej faze sviecky cievke nic neublizuje.
Takze sviecka ublizuje cievke len vtedy, ak je roztec sviecky privelka, ale zaroven este dost mala na to, aby prestala preskakovat iskra
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
trichopter
Advanced member
Příspěvky: 480
Registrován: ned srp 05, 2007 12:52
Bydliště: SK/KNM

Příspěvek od trichopter » čtv pro 09, 2010 23:07

Kuno píše:ahoj, zřejmě rozumíš daleko více elektrice jako takové,protože,co je to ten coulomb či co nemám tušení. :oops:
Zato jsem si jist,že při větší vzdálenosti elektrod jiskra přeskočí ale bude SLABŠÍ-tedy tzv."nevýživná" a pod tlakem ve válcích nemusí přeskočit vůbec-pak válec vynechává,což je důvodem k výměně svíčky.
Jinak bychom je přece měnit vůbec nemuseli,pokud by byla schopny pálit i při větším odtrhu,ktrý vzniká právě opalováním elektrod,ne?
Z toho co jsem popsal,lze vyvodit,že proud dodávaný cívkou k přeskoku jiskry je konstantní bez ohledu na velikosti odtrhu svíčky.

Přivítal bych názor odborníka- PRAKTIKUJÍCÍHO autoelektrikáře aby se vyjádřil jak to celé funguje a zdali svíčka má zásadní vliv na životnost cívky zapalování.
Pak rád uznám,že se mýlím.
Ja si myslým že to kedysi niekde zvýrazňoval wc že treba meniť sviečky aby neodchádzali cievky.mohol by trebárs on niečo povedať k tomu.
Megane II sedane-02/2004; 1,6 16V.83kw;113ps
150 000km.Comfort Dynamique;

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google Adsense [Bot] a 34 hostů