CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Moderátor: Moderators General
CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Ahoj,
dnes jsem si jen tak ze zvědavosti přeměřil cívky. Mám 3 orig. Sagem a 1 Valeo (měněná). Dle dokumentace má být na sekundárním okruhu odpor mezi 7-13 kiloohmy. Na tolik kritizovaných originálních SAGEMech jsem naměřil bezproblémových cca 11,9 kiloohmů (u všech 3 SAGEM), na Valeo však 14,7, což překračuje onu v dokumentaci stanovenou hranici 13 kiloohmů. Můj měřící přístroj není žádný profi nástroj, takže je možné, že jsem se všemi 4 cívkami v limitu, ale přeci jen mě trápí ten rozdíl - kdesi jsem se dočetl, že je důležité, aby si hodnoty z jednotlivých cívek byly co možná nejbližší (což je údajně také argument pro na fórech tolik kritizované výměny všech cívek v případě poruchy jedné z nich). Otázka je na snadě - může ten rozdíl působit nějaké problémy? Uvědomuji si, že je to dotaz spíš na nějakého elektrikáře... Mám pouze dvě vodítka: 1) samotná vyšší hodnota u té cívky neznamená její blížící se smrt - známé problémy s cívkami jsou opačného charakteru, tedy že probíjejí; 2) při nedávné výměně svíček jsem nevšimnul, že by nějaká z nich byla výrazně opotřebovanější, než ostatní...
Děkuji za případné odpovědi.
dnes jsem si jen tak ze zvědavosti přeměřil cívky. Mám 3 orig. Sagem a 1 Valeo (měněná). Dle dokumentace má být na sekundárním okruhu odpor mezi 7-13 kiloohmy. Na tolik kritizovaných originálních SAGEMech jsem naměřil bezproblémových cca 11,9 kiloohmů (u všech 3 SAGEM), na Valeo však 14,7, což překračuje onu v dokumentaci stanovenou hranici 13 kiloohmů. Můj měřící přístroj není žádný profi nástroj, takže je možné, že jsem se všemi 4 cívkami v limitu, ale přeci jen mě trápí ten rozdíl - kdesi jsem se dočetl, že je důležité, aby si hodnoty z jednotlivých cívek byly co možná nejbližší (což je údajně také argument pro na fórech tolik kritizované výměny všech cívek v případě poruchy jedné z nich). Otázka je na snadě - může ten rozdíl působit nějaké problémy? Uvědomuji si, že je to dotaz spíš na nějakého elektrikáře... Mám pouze dvě vodítka: 1) samotná vyšší hodnota u té cívky neznamená její blížící se smrt - známé problémy s cívkami jsou opačného charakteru, tedy že probíjejí; 2) při nedávné výměně svíček jsem nevšimnul, že by nějaká z nich byla výrazně opotřebovanější, než ostatní...
Děkuji za případné odpovědi.
EDIT BY RADO:
Kedze je tato tema globalna, rad by som sem vlozil info o nazvoch sviecok a ich kodoch, ktore su urcene pre Renault benziny:
VALEO.........kod: RF74HZDC
EYQUEM......kod: RFN58LZ
BOSCH........kod: FR7DC2
NGK............kod: BCPR6ES
CHAMPION...kod: RC7YCC
A toto je konkretny kod sviecok, ktore NEFUNGUJU na benzinoch:
NGK............kod: BKR6EZ. Takze konkretne tento typ nekupujte
Cau Shandy,
ako iste vies, z elektriky som vcelku uplny XXXXXX. Ale aj tak by ma zaujimalo, ako presne si tie cievky meral? Mam doma taky digitalny multimeter ci avomet co to je. Ako by som mal presne merat tie cievky?
Kedze je tato tema globalna, rad by som sem vlozil info o nazvoch sviecok a ich kodoch, ktore su urcene pre Renault benziny:
VALEO.........kod: RF74HZDC
EYQUEM......kod: RFN58LZ
BOSCH........kod: FR7DC2
NGK............kod: BCPR6ES
CHAMPION...kod: RC7YCC
A toto je konkretny kod sviecok, ktore NEFUNGUJU na benzinoch:
NGK............kod: BKR6EZ. Takze konkretne tento typ nekupujte
Cau Shandy,
ako iste vies, z elektriky som vcelku uplny XXXXXX. Ale aj tak by ma zaujimalo, ako presne si tie cievky meral? Mam doma taky digitalny multimeter ci avomet co to je. Ako by som mal presne merat tie cievky?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Mírně vyšší odpor = více závitů = větší napětí.
Výrazně větší nebo nekonečný odpor = přepálená cívka = K.O.
Nižší odpor = závitový zkrat = cívka na odchodu nebo K.O.
wecka
PS: pokud to jede dobře, neřeš to.
Výrazně větší nebo nekonečný odpor = přepálená cívka = K.O.
Nižší odpor = závitový zkrat = cívka na odchodu nebo K.O.
wecka
PS: pokud to jede dobře, neřeš to.
Naposledy upravil(a) wc dne úte zář 02, 2008 18:22, celkem upraveno 1 x.
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
dekuju vsem za reakce, popravde uz to neresim - motor si prede jedna basen, spokojenost maximalni, zadne chcipani, kultivovany chod, spotrebicka 6.3 na sto, co vic si prat
Rado: premeris jednoduse - proste civky vymontuj. Pro zmereni odporu na primarnim okruhu nastav zkousecku na kalibraci 20 Ohmu (to by melo byt standardni) a potom zmeris na dvou pliscich, co je do nich zasunut konektorem kabel. Impedance by mela byt 0.5 plus minus drobne. Sekundarni okruh zmeris tak, ze nastavis zkousecku na limit 20 kOhmu, popr. vyssi, nemas-li 20, na "hornim plisku" ten "bananek" ponechas a druhy prilozis dolu na civku na misto, kde ma kontakt se svickou. Vysledek by mel byt neco mezi 9 - 12 tisici Ohmy.
Pro vetsi nazornost prikladam stranku s vybornym popisem a fotkami (varuju - francouzsky): http://www.forum-auto.com/pole-techniqu ... 247216.htm
Uzij si to, je to trivialni a clovek si pripada jako strasny saman!
Rado: premeris jednoduse - proste civky vymontuj. Pro zmereni odporu na primarnim okruhu nastav zkousecku na kalibraci 20 Ohmu (to by melo byt standardni) a potom zmeris na dvou pliscich, co je do nich zasunut konektorem kabel. Impedance by mela byt 0.5 plus minus drobne. Sekundarni okruh zmeris tak, ze nastavis zkousecku na limit 20 kOhmu, popr. vyssi, nemas-li 20, na "hornim plisku" ten "bananek" ponechas a druhy prilozis dolu na civku na misto, kde ma kontakt se svickou. Vysledek by mel byt neco mezi 9 - 12 tisici Ohmy.
Pro vetsi nazornost prikladam stranku s vybornym popisem a fotkami (varuju - francouzsky): http://www.forum-auto.com/pole-techniqu ... 247216.htm
Uzij si to, je to trivialni a clovek si pripada jako strasny saman!
- Tarabascz
- Člen RCČR
- Příspěvky: 177
- Registrován: stř úno 20, 2008 02:16
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
poloviční hodnoty
Ahoj
Dnes jsem měnil svíčky a při té udalosti jsem změřil impedanci cívek.
Před časem mi dvě dali košem, koupil jsem teda 4 zcela nové ale Bosh.
Uvadíte že na přimárním okruhu by mělo bejt 0,5 ohmu +/-, ja jsem na všech naměřil 0,6 ohmu takže to beru jako OK, ale zarazily mě hodnoty sekundárního okruhu uvadíte 13-14 kOhmů, no ja na všech naměřil 7,40 kOhmů
myslíte že je to OK ???
cívky jsou ještě v záruce mám ich asi půl roku
Pokusím se najít ty 2 starý orig SAGEM co jsem vyndal, a změřit kolik naměřim na nich, ale 7,40 mi přijde strašně málo dle toho co píšete.
Dnes jsem měnil svíčky a při té udalosti jsem změřil impedanci cívek.
Před časem mi dvě dali košem, koupil jsem teda 4 zcela nové ale Bosh.
Uvadíte že na přimárním okruhu by mělo bejt 0,5 ohmu +/-, ja jsem na všech naměřil 0,6 ohmu takže to beru jako OK, ale zarazily mě hodnoty sekundárního okruhu uvadíte 13-14 kOhmů, no ja na všech naměřil 7,40 kOhmů
myslíte že je to OK ???
cívky jsou ještě v záruce mám ich asi půl roku
Pokusím se najít ty 2 starý orig SAGEM co jsem vyndal, a změřit kolik naměřim na nich, ale 7,40 mi přijde strašně málo dle toho co píšete.
Megane II Grandtour r.v. 2004
1,6 benzin 16V 83kW
Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody ) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)
1,6 benzin 16V 83kW
Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody ) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)
- Tarabascz
- Člen RCČR
- Příspěvky: 177
- Registrován: stř úno 20, 2008 02:16
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
ne problém jsem žádnej nespozoroval, pouze když je motor total studený, tak při prudšem zrychlení na 1 a 2 rýchlostní stupeň nastane jakoby přidušení motoru nebo jak bych to popsal, motor na moment přestane táhnout a pak znovu zabere. chudá směs ?? těžko říct.
možná svíčky mají cca 28 tis. teda měli - dnes jsem vyměnil všechny za nové uvidím jak se to bude chovat.
ja jenom jak jsem měnil svíčky tak jsem hned čistě ze zvědavosti proměřil i cívky (jsou nové nepředpokládám že po půl roce by oděšli všechny nebo byly na odchodu - to by mě j...o - dyť jsem za né dal skoro 8 tis.) ale ty hodnoty mě docela zarazily
možná svíčky mají cca 28 tis. teda měli - dnes jsem vyměnil všechny za nové uvidím jak se to bude chovat.
ja jenom jak jsem měnil svíčky tak jsem hned čistě ze zvědavosti proměřil i cívky (jsou nové nepředpokládám že po půl roce by oděšli všechny nebo byly na odchodu - to by mě j...o - dyť jsem za né dal skoro 8 tis.) ale ty hodnoty mě docela zarazily
Megane II Grandtour r.v. 2004
1,6 benzin 16V 83kW
Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody ) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)
1,6 benzin 16V 83kW
Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody ) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)
no to si kupil jak u Renaultu, mna vysli cca 4t Kc. Ale musel som hladat a trosku zjednat cenu. Skus este s tym merakom zmerat odpor s presnou odnotou okolo 10k a ci bude daka vacsia odchylka, ale tych 7,4k by nemalo byt o.k . Mas to urcite na tento motor ? Kek kuknes moju sagu o cievkach, tak su tam rozne linky a niekde tam boli Sagemi pre Bosch, skus porovnat cisla dielov
doplnene: tak som to nasiel http://www.madeinchina.com/2762863/P597 ... 104F.shtml
doplnene: tak som to nasiel http://www.madeinchina.com/2762863/P597 ... 104F.shtml
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
- Tarabascz
- Člen RCČR
- Příspěvky: 177
- Registrován: stř úno 20, 2008 02:16
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
kupoval jsem je v elitu ale teď koukám že již mají i něco jiného než Bosh
tehdy měli pouze Bosh
http://www.elitecat.cz/ArticleDetail.as ... eId=100150
tehdy měli pouze Bosh
http://www.elitecat.cz/ArticleDetail.as ... eId=100150
Megane II Grandtour r.v. 2004
1,6 benzin 16V 83kW
Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody ) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)
1,6 benzin 16V 83kW
Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody ) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)
- Tarabascz
- Člen RCČR
- Příspěvky: 177
- Registrován: stř úno 20, 2008 02:16
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Co to může způsobit když tam je menší odpor ???
Megane II Grandtour r.v. 2004
1,6 benzin 16V 83kW
Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody ) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)
1,6 benzin 16V 83kW
Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody ) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)
-
- Experienced member
- Příspěvky: 855
- Registrován: pon led 29, 2007 07:22
- Bydliště: staňkov
- Kontaktovat uživatele:
- trichopter
- Advanced member
- Příspěvky: 480
- Registrován: ned srp 05, 2007 12:52
- Bydliště: SK/KNM
joo rado ale ako budeš vedieť ktorá to je ked ti odíde na dialnici napr.Chalanom v práci odchádzaju na fabiach a seatoch.Mne yatim drží,ale kupil som rezervu v nemecku.predavaju v origo servise len valeo alebo nemecku značku,neviem teraz aku urobim foto a pošlem.
Kolko soji ten pristroj na meranie ,kde by sa dal zohmať?
Kolko soji ten pristroj na meranie ,kde by sa dal zohmať?
Megane II sedane-02/2004; 1,6 16V.83kw;113ps
150 000km.Comfort Dynamique;
150 000km.Comfort Dynamique;
- Tarabascz
- Člen RCČR
- Příspěvky: 177
- Registrován: stř úno 20, 2008 02:16
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
trichopter píše: Kolko soji ten pristroj na meranie ,kde by sa dal zohmať?
Nepotrebuješ na to nič špecialne - stačí klasický multimeter a stojí pár stoviek.
Megane II Grandtour r.v. 2004
1,6 benzin 16V 83kW
Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody ) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)
1,6 benzin 16V 83kW
Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody ) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)
- Tarabascz
- Člen RCČR
- Příspěvky: 177
- Registrován: stř úno 20, 2008 02:16
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
No bratu neviem - ja som tiež takto hľadal tu špatnu a dosiahol som to že sa mi odpálila dalšia.Rado77 píše:No, to je jednoduche. Ked cievka odide uplne, tak na volnobehu zacnem jednu po druhej odpajat od konektora. Pri tej, kde sa beh motora nezmeni - to je ona
Niekde tu na fore som potom čítal, že su párované 1-4; 2-3.
Neviem ako si myslel to "odpájam" - ja som odpájal prívody do cievok, ale bolo mi doporučené že pri hľadaní tej vadnej je lepšie ich odpájať zo sviečky.
Zložitejšia práca trochu pretože musíš povolovať šroby, ale zachrániš cievku ktorá je dobrá na tej istej vetve.
Vyhľadaj si temy o zapalovacích cievkách tam to bolo viac rozpísané.
Megane II Grandtour r.v. 2004
1,6 benzin 16V 83kW
Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody ) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)
1,6 benzin 16V 83kW
Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody ) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)
Jaaaj, ze by to rozdelovalo "supy" a keby som odpojil jednu cievku, tak ta jej "sparovana" by dostala dva krat vecsie supy, alebo. by palila 2 x castejsie?
Jedine co sa pri tomto ukone udeje je to, ze valec ktory odpojim (hovorime tu o 3 sekundach) proste na chvilu nepali, takze sa tam nahromadi trochu viac benzinu - v podstate standardny stav iba na 3 sekundy, ktory sa pri odpalenej cievke niekomu deje aj 4 dni, kym problem vobec odstrani.
Do elektriky sa nevyznam, ale logicky mi pride, ze sa nemoze stat nic.
Jedine co sa pri tomto ukone udeje je to, ze valec ktory odpojim (hovorime tu o 3 sekundach) proste na chvilu nepali, takze sa tam nahromadi trochu viac benzinu - v podstate standardny stav iba na 3 sekundy, ktory sa pri odpalenej cievke niekomu deje aj 4 dni, kym problem vobec odstrani.
Do elektriky sa nevyznam, ale logicky mi pride, ze sa nemoze stat nic.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- Tarabascz
- Člen RCČR
- Příspěvky: 177
- Registrován: stř úno 20, 2008 02:16
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
no vidíš ja sa do elektriky vyznám, tiež som si myslel že sa nemože nič stať a stalo sa.
Jedna mi odišla cestou do práce, takže asi 4 km som musel dojsť na tri valce, a potom keď som na parkovisku hľadal tu zlu odišla dalšia, tiež ma to prekvapilo a potom som sa dočítal tu na fore to čo som ti písal.
je možné že to pravda neni a bola to len náhoda - mohla byť už načatá a boh vie čo všetko.
ja ti len píšem že keď som odpojil privod s tej špatnej zvuk sa nemal zmeniť lenže mne motor začal ist na dva valce a hneď zdochol a nepomohlo už ani pripojiť kabel naspak k tej vadnej. musel som kupiť hneď dve cievky a aby som maľ kluď na duši po výplate som kupil dalšie dve nečh su všetky 4 nové
a tie dva orig. povodné čo by mali byť dobré nosím v aute ako rezervu.
Jedna mi odišla cestou do práce, takže asi 4 km som musel dojsť na tri valce, a potom keď som na parkovisku hľadal tu zlu odišla dalšia, tiež ma to prekvapilo a potom som sa dočítal tu na fore to čo som ti písal.
je možné že to pravda neni a bola to len náhoda - mohla byť už načatá a boh vie čo všetko.
ja ti len píšem že keď som odpojil privod s tej špatnej zvuk sa nemal zmeniť lenže mne motor začal ist na dva valce a hneď zdochol a nepomohlo už ani pripojiť kabel naspak k tej vadnej. musel som kupiť hneď dve cievky a aby som maľ kluď na duši po výplate som kupil dalšie dve nečh su všetky 4 nové
a tie dva orig. povodné čo by mali byť dobré nosím v aute ako rezervu.
Megane II Grandtour r.v. 2004
1,6 benzin 16V 83kW
Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody ) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)
1,6 benzin 16V 83kW
Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody ) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)
- Tarabascz
- Člen RCČR
- Příspěvky: 177
- Registrován: stř úno 20, 2008 02:16
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
multimetru sa venovať nemusíš - je to obyč. merák čo dokáźe merať volty, ampéry, ohmy (všetko čo sa ti raz može hodiť)
tie lepšie dokážu merať ešte teplotu, frekvenciu, indukčnost a pod. ale tebe stačí ten základ. - na druhu stranu v cene velký rozdiel neni takže ak si priplatíš 2-3 stovky budeš mať tam viac funcíi.
Obyč. kupiš v lepšom elektro obchode, alebo v obchode kde predávajú polovodičové sučiastky.
len pre priklad: http://mereni-a-zdroje.e-conrad.cz/mult ... try+c2104/
tie lepšie dokážu merať ešte teplotu, frekvenciu, indukčnost a pod. ale tebe stačí ten základ. - na druhu stranu v cene velký rozdiel neni takže ak si priplatíš 2-3 stovky budeš mať tam viac funcíi.
Obyč. kupiš v lepšom elektro obchode, alebo v obchode kde predávajú polovodičové sučiastky.
len pre priklad: http://mereni-a-zdroje.e-conrad.cz/mult ... try+c2104/
Megane II Grandtour r.v. 2004
1,6 benzin 16V 83kW
Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody ) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)
1,6 benzin 16V 83kW
Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody ) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)
-
- Experienced member
- Příspěvky: 855
- Registrován: pon led 29, 2007 07:22
- Bydliště: staňkov
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 hostů