schéma a funkčnost el.karty
Moderátor: Moderators General
- trichopter
- Advanced member
- Příspěvky: 480
- Registrován: ned srp 05, 2007 12:52
- Bydliště: SK/KNM
schéma a funkčnost el.karty
Chlapi vedel by niekto poradit,kde by som našiel niečo o tech. funkčnosti,princípe karty renault?
Ako to všetko funguje s motorom a RJ.Celkom ma to zaujíma a nepodarilo sa mi nič vygooglit.
Ako to všetko funguje s motorom a RJ.Celkom ma to zaujíma a nepodarilo sa mi nič vygooglit.
Megane II sedane-02/2004; 1,6 16V.83kw;113ps
150 000km.Comfort Dynamique;
150 000km.Comfort Dynamique;
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Princip karty je následující:
Bezdrátovým přenosem digitálního plovoucího kódu na 434MHz.
Výbava vozu dvoutlačítkovou - odemykání a zamykání centrálu tlačítky.
Výbava vozu třítlačítkovou - odemykání a zamykání vozu tlačítky i automatické odemknutí dotykem kliky a automatické zamknutí vzdálením se od vozu. Má integrovaný akumulátor, který se dobíjí ve čtečce.
Podle roku výbavy:
Starší systém - musí se karta vložit do čtečky a na indukčním principu se napají část imobilizéru, načtením kódu aktivuje el. systém vozu, odemkne se volant a zapne rádio nebo popř. navigace.
Novější systém hadsfree - není potřeba kartu nikam zasunovat, komunikuje dále na fr.434MHz. Popřípadě vložit do čtečky kvůli dobíjení acu třítlačítkové karty. Ostatní jako u předešlé.
Na kartu se ukládají údaje o najetých kilometrech pořípadě i cílech u verzí aut s navigací, u elektrické výbavy s pamětí, tj. sedačky, zrcátka, klimatizace se tyto údaje také ukládají do paměti karty.
Bezdrátovým přenosem digitálního plovoucího kódu na 434MHz.
Výbava vozu dvoutlačítkovou - odemykání a zamykání centrálu tlačítky.
Výbava vozu třítlačítkovou - odemykání a zamykání vozu tlačítky i automatické odemknutí dotykem kliky a automatické zamknutí vzdálením se od vozu. Má integrovaný akumulátor, který se dobíjí ve čtečce.
Podle roku výbavy:
Starší systém - musí se karta vložit do čtečky a na indukčním principu se napají část imobilizéru, načtením kódu aktivuje el. systém vozu, odemkne se volant a zapne rádio nebo popř. navigace.
Novější systém hadsfree - není potřeba kartu nikam zasunovat, komunikuje dále na fr.434MHz. Popřípadě vložit do čtečky kvůli dobíjení acu třítlačítkové karty. Ostatní jako u předešlé.
Na kartu se ukládají údaje o najetých kilometrech pořípadě i cílech u verzí aut s navigací, u elektrické výbavy s pamětí, tj. sedačky, zrcátka, klimatizace se tyto údaje také ukládají do paměti karty.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
- trichopter
- Advanced member
- Příspěvky: 480
- Registrován: ned srp 05, 2007 12:52
- Bydliště: SK/KNM
Šamša dik.Nevieš či by som sa o tom niekde mohol konkrétne dočítať?O dvoj tač.a troj tlačítkových kartách už som tu čítal-hlavne poruchy.Ale hlavne by som chcel vediet čo to je ten el.systém.Že sa aktivujú tieto veci je mi známe už z príručky,len som zle položil otázku asi.Proste to tu u nás nikto neuznáva štartovanie kartou,ja ale viem že viac automobiliek už prechádza na tento systém.I keď používajú kľúč,ale štartujú tlačítkom(Honda).
Ten systém štartovania je moc zložitý?
Ten systém štartovania je moc zložitý?
Megane II sedane-02/2004; 1,6 16V.83kw;113ps
150 000km.Comfort Dynamique;
150 000km.Comfort Dynamique;
Megoš má černou vroubkovanou 3 tlačítkovou kartu (3-tí tlačítko otevírá kufr).
Karty se absolutně nekazí, přenos kódu pro UCH je bezdrátový - indukční.
Systém je oproti klasickému klíčku složitější akorát o elektrický zámek řízení.
Když strčíš kartu do čtečky, ta indukčně ověří kód a po datové sběrně si vymění nějaké jedničky a nuly čtečka karty, UCH(jednotka ochrany vnitřního prostoru - mozek auta), ECU motoru a zámek řízení.
Tyto komponenty komunikují datově a žádný zásah do systému není možný.
Myslím, že Megané II, Scenic II a Clio II už to mají tak vymakané, že není co vylepšovat.
PS: pokud bys měl keyless entry(to co popisoval Šamša jako 3 tl. kartu), máš v autě navíc 3-4 antény, které snímají přítomnost karty. Tu pak nemusíš strkat ani do čtečky, ale necháš jí v peněžence. Prostuduj si návod, tam to je popsané.
wecka
Karty se absolutně nekazí, přenos kódu pro UCH je bezdrátový - indukční.
Systém je oproti klasickému klíčku složitější akorát o elektrický zámek řízení.
Když strčíš kartu do čtečky, ta indukčně ověří kód a po datové sběrně si vymění nějaké jedničky a nuly čtečka karty, UCH(jednotka ochrany vnitřního prostoru - mozek auta), ECU motoru a zámek řízení.
Tyto komponenty komunikují datově a žádný zásah do systému není možný.
Myslím, že Megané II, Scenic II a Clio II už to mají tak vymakané, že není co vylepšovat.
PS: pokud bys měl keyless entry(to co popisoval Šamša jako 3 tl. kartu), máš v autě navíc 3-4 antény, které snímají přítomnost karty. Tu pak nemusíš strkat ani do čtečky, ale necháš jí v peněžence. Prostuduj si návod, tam to je popsané.
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
- trichopter
- Advanced member
- Příspěvky: 480
- Registrován: ned srp 05, 2007 12:52
- Bydliště: SK/KNM
Ok v pohode viem akú mam kartu aj ako pracuje.Servisný manual mam prečítaný niekolko krát,nemám s tým problém WC,ale ide mi skôr o to podrobný popis,či by som to niekde nenašiel poriadný článok o tom (uch,ecu).Chcel by som podrobne poznat ako konkrétne,čo presne napr. pokračuje po načítaní kodu uch.ecu jednotkou,nejde mi o to či sa to kazí,ja som si to kupil,lebo som presvedčený tiež o tom že to moc poruchové nie je.
To čo je v SM je pre mňa dosť málo a nie som z tých ktorý si chcú vo svojom aute voziť iba svoju r..
dik
To čo je v SM je pre mňa dosť málo a nie som z tých ktorý si chcú vo svojom aute voziť iba svoju r..
dik
Megane II sedane-02/2004; 1,6 16V.83kw;113ps
150 000km.Comfort Dynamique;
150 000km.Comfort Dynamique;
- jardalik
- Starting member
- Příspěvky: 75
- Registrován: ned srp 13, 2006 01:56
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Měl bych jeden dotaz mimo mísu, ale týkající se karty. Stalo se mi, že po nastartování a následném odemykání řadicí páky (je na ní klíč na construkt se šňůrkou pro zapomnětlivé, aby když už je nastartováno, odemkli řadičku) mi karta vypadla ze slotu, ale motor běžel i nadále. Je to chyba, stane se něco nebo karta splnila funkci předání kódu a dál pro provoz není potřebná?
[color=blue:37fffbea19]RENAULT Megane II. Grandtour; 1,5 dCi Expression; 105k; r.v. 2005[/color]
- sedlon.jiri
- Junior member
- Příspěvky: 158
- Registrován: úte pro 12, 2006 12:00
- Bydliště: Jihomoravský kraj
Je to O.K. Vložená karta je třeba jen pro nastartování a vypnutí motoru. Během jízdy ji můžeš klidně vyndatjardalik píše:Měl bych jeden dotaz mimo mísu, ale týkající se karty. Stalo se mi, že po nastartování a následném odemykání řadicí páky (je na ní klíč na construkt se šňůrkou pro zapomnětlivé, aby když už je nastartováno, odemkli řadičku) mi karta vypadla ze slotu, ale motor běžel i nadále. Je to chyba, stane se něco nebo karta splnila funkci předání kódu a dál pro provoz není potřebná?
Renault Megane sedan II 1.4 16V ICE
- jurinkoba999
- Junior member
- Příspěvky: 122
- Registrován: stř říj 31, 2007 20:28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
dobre ze som si precital tvoj prispevok, lebo som vobec nevedel ze v citacke je aj dobijacka karty, resp. baterky v karte. Lebo mam tu inteligentnu kartu co ju tam nemusim vkladat. Ale teraz ju tam sem tam supnem nech sa dobije.Šamša píše:Princip karty je následující:
Bezdrátovým přenosem digitálního plovoucího kódu na 434MHz.
Výbava vozu dvoutlačítkovou - odemykání a zamykání centrálu tlačítky.
Výbava vozu třítlačítkovou - odemykání a zamykání vozu tlačítky i automatické odemknutí dotykem kliky a automatické zamknutí vzdálením se od vozu. Má integrovaný akumulátor, který se dobíjí ve čtečce.
Podle roku výbavy:
Starší systém - musí se karta vložit do čtečky a na indukčním principu se napají část imobilizéru, načtením kódu aktivuje el. systém vozu, odemkne se volant a zapne rádio nebo popř. navigace.
Novější systém hadsfree - není potřeba kartu nikam zasunovat, komunikuje dále na fr.434MHz. Popřípadě vložit do čtečky kvůli dobíjení acu třítlačítkové karty. Ostatní jako u předešlé.
Na kartu se ukládají údaje o najetých kilometrech pořípadě i cílech u verzí aut s navigací, u elektrické výbavy s pamětí, tj. sedačky, zrcátka, klimatizace se tyto údaje také ukládají do paměti karty.
Diky
Renault Megane II, 1,6 16V, 11/2002, full
dobíjení baterky
zajímalo by mně, jak se baterie v kartě dobíjí, když nemá na sobě žádné kontakty, protože taky vlastním 3 tlačítkovou
dík
dík
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: dobíjení baterky
Přenos energie je indukcí, tj. ve čtečce je napájená vf cívka a indukuje el. v cívce v kartě. Princip transformátoru.nemo1974 píše:zajímalo by mně, jak se baterie v kartě dobíjí, když nemá na sobě žádné kontakty, protože taky vlastním 3 tlačítkovou
dík
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: dobíjení baterky
To znamená že baterie se nemusí vyměňovat ale stačí je při jízdě nechat ve čtečce?Šamša píše:Přenos energie je indukcí, tj. ve čtečce je napájená vf cívka a indukuje el. v cívce v kartě. Princip transformátoru.nemo1974 píše:zajímalo by mně, jak se baterie v kartě dobíjí, když nemá na sobě žádné kontakty, protože taky vlastním 3 tlačítkovou
dík
Renault Megane II sedan 1.9dCi, 88kW
Takze panove, pro ty kterym to neni jasne, ta baterka kterou normalne vidite, kdyz vytahnete klicek z karty ma zivotnost cca 2 roky a tudiz je ji potreba normalne menit. Akumulator, cize dobijeci baterka je pouze ve 3 tl. karte a je integrovana uvnitr, neni videt a je nemenitelna. Takze po jejim konci se musi koupit nova karta, nebo rozloupnout a prepajet primo na plosaku.
Laguna Grandtour II 1.9dCi 88kW INITIALE Paris, plná palba
Re: baterka
Jo, presne tak a tu druhou - nabijeci (slouzi k odemykani a zamykani bez tlacitek, pripadne ke startovani bez zasunuti do ctecky) nevidis, je pripajena k plosaku!nemo1974 píše:já ve 3 tlačítkové kartě mám vidět po vytáhnutí klíčku baterku 2025
Laguna Grandtour II 1.9dCi 88kW INITIALE Paris, plná palba
- jurinkoba999
- Junior member
- Příspěvky: 122
- Registrován: stř říj 31, 2007 20:28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
no neviem, ja mam trojtlacitkovu, inteligentnu kartu a baterku tam mam. Takze neviem ci je to tak ako hovoris.zet3 píše:Takze panove, pro ty kterym to neni jasne, ta baterka kterou normalne vidite, kdyz vytahnete klicek z karty ma zivotnost cca 2 roky a tudiz je ji potreba normalne menit. Akumulator, cize dobijeci baterka je pouze ve 3 tl. karte a je integrovana uvnitr, neni videt a je nemenitelna. Takze po jejim konci se musi koupit nova karta, nebo rozloupnout a prepajet primo na plosaku.
Renault Megane II, 1,6 16V, 11/2002, full
Jestli umis cist, tak jsem tam nikde nepsal, ze v 3-tlacitkove neni i normalni baterka(jsou tam dve), doufam, ze ted je to uz opravdu vsem jasne.jurinkoba999 píše:no neviem, ja mam trojtlacitkovu, inteligentnu kartu a baterku tam mam. Takze neviem ci je to tak ako hovoris.zet3 píše:Takze panove, pro ty kterym to neni jasne, ta baterka kterou normalne vidite, kdyz vytahnete klicek z karty ma zivotnost cca 2 roky a tudiz je ji potreba normalne menit. Akumulator, cize dobijeci baterka je pouze ve 3 tl. karte a je integrovana uvnitr, neni videt a je nemenitelna. Takze po jejim konci se musi koupit nova karta, nebo rozloupnout a prepajet primo na plosaku.
Laguna Grandtour II 1.9dCi 88kW INITIALE Paris, plná palba
Potiz je v tom ze se tu michaji dva systemy - starsi system co je v Lagunach* a novejsi (a rekl bych ze jednodussi a tedy mene komplikovany) co je v MeganeII.speeder0 píše:neviem ci si tu trojtlacitkovu mal rozobratu ked to tak tvrdis ale urcite v nej druha bateri nieje ja som ju mal otvorenu a proste tam nieje
Celkove se tu tedy mluvi o techto kartach:
Co se tyce MeganeII a jejich Keyless Entry, tak jsem presvedcen ze samotny indukcni prenos je vyuzit k okamzitemu napajeni vysilace v karte a tedy bez nutnosti integrovaneho akumulatoru v karte (tedy uplne stejne jako RFID cipy a de facto uplne stejne jako prenos v samotne ctecce). Jedine co je potreba, je aby auto dokazalo vyzarit do sveho okoli dostatecne elmag pole (nutnost dodatecnych anten) aby se jim dokazal "rfid" cip v karte napajet a odeslat kod. I kdyz on ten rozdil muze byt klidne pouzitim "rfid" cipu s daleko mensim odberem, tudiz muze byt napajen i slabsi indukci nez Laguni karty, kterym by to nejspis nstacilo
O tomhle budu presvedcen do te doby nez mi nekdo nedokaze opak . I kdyz je pravdou ze ja mam akorat tu Keyless Drive, takze moje presvedceni nestoji na uplne pevnych kramflecich.
Baterka v karte je potreba pro odemykani/zamykani pomoci tlacitek na karte a jde o klasickou lithiovou baterku kterou nelze nabijet, ta se meni.
*) Velmi pravdepodobne take Espacech a Vel Satisech. Zde ma vyznam delit system na "starsi dvoutlacitkovy" a "novejsi tritlacitkovy". V obou pripadech ale jde o odlisny system nez je v MeganeII jehoz karty maji vzdy tri tlacitka.
EDIT: Povedlo se mi dopracovat k informaci, ze (minimalne) karty typ "Laguna" (minimalne 2 tl. verze) maji rfid na frekvenci 134.2kHz (nejspis pujde o prenos kdyz je karta uvnitr ctecky).
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
Tak tak, ako som pisal v teme viewtopic.php?t=18590&start=25&sid=3aa8 ... e2682ee455 . Stratovanie je ten isty princip ako citacky bezkontaktnych kariet (starsie Proximity 125kHz , nove Mifare alebo iClass 15,36MHz). Tieto karty samozrejme funguju na vlastnych frekvenciach. V elmag poli sa naindukuje v navinutom drotiku v karte prud, a cip vysle do vzduchu svoje cislo.
Baterka na karte iba napaja kartu, aby dokazala vyslat do okolia svoje cislo (kedze nikde v okoli auta nieje elmag pole).
Baterka na karte iba napaja kartu, aby dokazala vyslat do okolia svoje cislo (kedze nikde v okoli auta nieje elmag pole).
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Na vypnutí také není potřeba. Stačí zmáčknout dvakrát tlačítko start-stop. (dvojklik )sedlon.jiri píše:Je to O.K. Vložená karta je třeba jen pro nastartování a vypnutí motoru. Během jízdy ji můžeš klidně vyndatjardalik píše:Měl bych jeden dotaz mimo mísu, ale týkající se karty. Stalo se mi, že po nastartování a následném odemykání řadicí páky (je na ní klíč na construkt se šňůrkou pro zapomnětlivé, aby když už je nastartováno, odemkli řadičku) mi karta vypadla ze slotu, ale motor běžel i nadále. Je to chyba, stane se něco nebo karta splnila funkci předání kódu a dál pro provoz není potřebná?
Megane II 1.5dCi (105k) (dříve Clio I 1.2)
[img]http://images.spritmonitor.de/161580.png[/img]
[img]http://images.spritmonitor.de/161580.png[/img]
-
- Junior member
- Příspěvky: 171
- Registrován: úte bře 25, 2008 17:02
Jak funguje KeylessEntry s touhle kartoukmarty píše:Co se tyce MeganeII a jejich Keyless Entry, tak jsem presvedcen ze samotny indukcni prenos je vyuzit k okamzitemu napajeni vysilace v karte a tedy bez nutnosti integrovaneho akumulatoru v karte... Jedine co je potreba, je aby auto dokazalo vyzarit do sveho okoli dostatecne elmag pole...
Baterka v karte je potreba pro odemykani/zamykani pomoci tlacitek na karte a jde o klasickou lithiovou baterku kterou nelze nabijet, ta se meni.
Sáhnu na kliku od auta. Auto vyšle signál na jedné frekvenci. Karta odpoví "stiskem tlačítka", tj vyšle povel pro odemčení na druhé frekvenci a auto se odemkne.
Zamčení probíhá úplně stejně. Navíc je tam test jestli se karta nachází uvnitř (asi podle síly signálu ze čtyř vnitřních antén). Tj. pomocí tlačítek na kličkách nejde karta zamknout uvnitř a taky nejde auto zevnitř zamknout když je karta venku. Bez karty nejde auto zamknout s vyjímkou případu když jsme odemkli a neotevřeli dveře, pak se auto za chvilku zamkne samo.
Podobně je to u startování, nebo jen zapnutí elektriky. Když mám kartu v kapse a nakloním se dveřma dovnitř abych zapl elektriku tak se elektrika nezapne. Musím kartu strčit skutečně do kabiny.
Baterka slouží k trvalému napájení přijímače a k napájení vysílače jen v okamžiku kdy je třeba vyslat nějaký kód. Takže si myslím že kmarty nemá pravdu.
Jestli je tam ještě jedna baterka kromě té CR2025 která se normálně vyměňuje po dvou-třech letech, to nevím. Může tam být třeba pro udržení obsahu paměti při výměně té normální baterky ale to je jen spekulace. Taky nevím jestli se čtečkou karta nabíjí, ale vzhledem k tomu, že v návodě není napsáno abych to dělal, tak si spíš myslím že ne.
Taky nevím jestli se na kartu něco zapisuje během jízdy (třeba ujeté km a poloha elektrických sedadel).
Myslim ze na kartu sa vobec nezapisuju udaje, ale prave RJ v sebe naparuje nastavenia poloh sedadiel atd podla ID karty...
Ale tu sa uz asi bavime o troch veciach:
- stare karty s 1 tlacitkom
- novsie karty s 3 tlacitkami
- novsie karty s 3 tlacitkami + zony v okoli auta (otvorenie auta, ked je clovek s kartou vo vacku v blizkosti auta. Tuto moznost ma len novy Megane nie? Teda aspon mne to nejde, ja musim vzdy stlacit tlacitko na karte, aby sa mi odomklo. Ten najnovsi typ by tym padom mal fungovat aj startovanim bez zasunutia karty nie?)
Ale tu sa uz asi bavime o troch veciach:
- stare karty s 1 tlacitkom
- novsie karty s 3 tlacitkami
- novsie karty s 3 tlacitkami + zony v okoli auta (otvorenie auta, ked je clovek s kartou vo vacku v blizkosti auta. Tuto moznost ma len novy Megane nie? Teda aspon mne to nejde, ja musim vzdy stlacit tlacitko na karte, aby sa mi odomklo. Ten najnovsi typ by tym padom mal fungovat aj startovanim bez zasunutia karty nie?)
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
To je klidne mozne. Ted jde spis o to jak se presvedcit ze to je tak ci onak . Mne by to treba fakt zajimalo.ScenicNoir píše:Baterka slouží k trvalému napájení přijímače a k napájení vysílače jen v okamžiku kdy je třeba vyslat nějaký kód. Takže si myslím že kmarty nemá pravdu.
Mohl bys, prosim te, udelat takovy maly test? A sice vyndat baterku z karty (pro jistotu promackat tlacitka aby tam nezustal nejakym kondenzatoru jeste nejaky naboj) a pak dojit k autu a zkusit otevrit auto zpusobem keyless entry?
Ja bohuzel tuhle moznost overit nemam.
I kdyz je to jen takovy polovicaty test, to uznavam. Vysledek nemusi byt uplne smerodatny. V podstate jde jen o zkousku zda karta pro keyless entry potrebuje tu lithiovou baterku nebo ne (tlacitka ji potrebuji). Ta polovicatost se schovava v tom, ze kdyz to nezareaguje, tak to jeste nemusi nic moc extra znamenat.
Kazdopadne si porad myslim ze udelat tento system pomoci RFID je jedna z nejspolehlivejsich cest. A vzhledem k tomu, ze u pasivniho RFID je maximalni mozna vzdalenost od ctecky(a zaroven zdroje elmag zareni pro napajeni RFID cipu) cca 15metru, tak to tomu jedine nahrava udelat prave tak.
Tlacitka maji vlastni vysilac, nezavisly na keyless entry (vychazim z toho, ze nastaly situace kdy pri keyless entry byla karta nerozpoznana, ale tlacitkem otevrit sla).
Na kartu se nektere udaje opravdu zapisuji. Minimalne priblizny obsah nadrze a pocet celkove najetych kilometru . A to i na tu uplne nejobycejnejsi. V servisu jsem odevzdal kartu, tam ji dali do ctecky u PC a krome toho ze jsem mel v tu ranu vyplnene udaje o typu auta, VIN a podobne, tak tam bylo i mimo jine ze mam 3/4 nadrze a najeto 36tkm .Rado píše:Myslim ze na kartu sa vobec nezapisuju udaje
Ale zapisovat tam nastaveni sedacek a podobnych veci v aute mi prijde zbytecne. Pro RJ v aute bohate staci vedet ID karty k tomu aby zaridila vse potrebne (neni potreba aby si to pamatovala karta, staci ze si to pamatuje RJ v aute. Jo kdyby karty byly prenosne mezi vice auty, to by byla jina).
Naposledy upravil(a) kmarty dne úte zář 02, 2008 11:24, celkem upraveno 1 x.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 42 hostů