TEMPOMAT - DORÁBKA, PROBLEMY...
Moderátor: Moderators General
-
- Junior member
- Příspěvky: 121
- Registrován: stř říj 08, 2008 12:08
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
shandy:
Ad 1) Ty 2 sekundy to je moc dlouho, když v reálu do té páčky/tlačítka jenom klepneš. To bys ho musel 2 sec.držet a i tak by to asi mátlo. Taky sem to proměřoval, když sem to pájel...když byl dobrej kontakt měřák-odpor (přichyceno svorkama), tak tam správná hodnota (+/- jednotky ohmů) naskočila téměř okamžitě. A to jsem to měřil nějakým levným multimetrem za pár šupů. Pokud myslíš, že není chyba v měřáku, zkusil bych koupit jiný rezistory. Já jsem je kupoval v GM Electronics. Byli ochotní i poradit při tom výběru...
Dával jsem tam 100,300 a 900 ohmů.
Ad 2) Myslím si, že pokud ty hodnoty lítaj tak moc, tak to bude mást určitě.
Ad 3) Tempomat se aktivuje hned po povelu...z toho soudím, že nečeká.
Ad 4) V mém případě neupdatovali soft...v pokynech, které psal ten kdo vůz v servisu přebíral mechanikovi, bylo "aktivace tempomatu v UCH"
Ad 5) Mě to chodilo i předtím než to aktivovali, Kmartymu taky...a tobě by snad mělo taky
Tak hodně zdaru
Ad 1) Ty 2 sekundy to je moc dlouho, když v reálu do té páčky/tlačítka jenom klepneš. To bys ho musel 2 sec.držet a i tak by to asi mátlo. Taky sem to proměřoval, když sem to pájel...když byl dobrej kontakt měřák-odpor (přichyceno svorkama), tak tam správná hodnota (+/- jednotky ohmů) naskočila téměř okamžitě. A to jsem to měřil nějakým levným multimetrem za pár šupů. Pokud myslíš, že není chyba v měřáku, zkusil bych koupit jiný rezistory. Já jsem je kupoval v GM Electronics. Byli ochotní i poradit při tom výběru...
Dával jsem tam 100,300 a 900 ohmů.
Ad 2) Myslím si, že pokud ty hodnoty lítaj tak moc, tak to bude mást určitě.
Ad 3) Tempomat se aktivuje hned po povelu...z toho soudím, že nečeká.
Ad 4) V mém případě neupdatovali soft...v pokynech, které psal ten kdo vůz v servisu přebíral mechanikovi, bylo "aktivace tempomatu v UCH"
Ad 5) Mě to chodilo i předtím než to aktivovali, Kmartymu taky...a tobě by snad mělo taky
Tak hodně zdaru
Megane II grandtour 2008, 1,5 dCi - 78kW => 94kW, 6st.,
Staník: díky moc. Vezmu to na přeměření někde jinde s jiným měřákem, uvidíme, jestli to taky tak lítá...
Ale myslím, že jsem na to přišel...nebudu to sem psát, protože bych to nerad zakřiknul, když to vyjde, dám vám vědět.
Ještě drobná a podle mne zbytečná otázka, ale přece - ty 2 dráty na tempomat ze sloupku řízení jste jste z toho 10 pin konektoru u blinkru vytáhli a pak spojili s oněmi 2, které jdou pak do ovládání, anebo jste je ponechali v tom konektoru a nějak ty dva k ovládání přiletovali k tomu? (toto ale není ten můj tajný recept, o němž se zmíním jen v případě, že se ukáže být správný )
Rado: si piš...já jsem se v podobných věcech ještě nikdy nevzdal a nehodlám to udělat ani tentokrát
Ale myslím, že jsem na to přišel...nebudu to sem psát, protože bych to nerad zakřiknul, když to vyjde, dám vám vědět.
Ještě drobná a podle mne zbytečná otázka, ale přece - ty 2 dráty na tempomat ze sloupku řízení jste jste z toho 10 pin konektoru u blinkru vytáhli a pak spojili s oněmi 2, které jdou pak do ovládání, anebo jste je ponechali v tom konektoru a nějak ty dva k ovládání přiletovali k tomu? (toto ale není ten můj tajný recept, o němž se zmíním jen v případě, že se ukáže být správný )
Rado: si piš...já jsem se v podobných věcech ještě nikdy nevzdal a nehodlám to udělat ani tentokrát
Provedl jsem to uplne stejne jako Stanik. Vcetne tech zlacenych konektoru . No dobre, ty jsem priletoval a zasmrstil buzirkou. Ale jinak jsem postupoval uplne stejne.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
- iwi
- Člen RCČR
- Příspěvky: 648
- Registrován: stř lis 10, 2004 08:25
- Bydliště: Kyjov
- Kontaktovat uživatele:
Tak Vám pánově pěkně děkuju, pročetl jsem tenhle topic, stejně tak i topic co je společných věcech pro víc modelů a jsem na tom stejně jako před tím - úplně v háji
ESP nemám, a podle všeho ani ten 6-ti pinovej štekr není tam kde by měl být, jedině to natáhnout přímo z řj, jenže nevím které piny a kde ji hledat
ESP nemám, a podle všeho ani ten 6-ti pinovej štekr není tam kde by měl být, jedině to natáhnout přímo z řj, jenže nevím které piny a kde ji hledat
Renault
Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW
Scénic 2.0i - prodáno
Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW
Scénic 2.0i - prodáno
-
- Junior member
- Příspěvky: 121
- Registrován: stř říj 08, 2008 12:08
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
iwi: Jestli tam nemáš za tou záslepkou u levýho kolena nataženou přípravu na přepínač temp./omez., tak tam možná nemáš ani ty spínače (či jak to nazvat) na pedálech...To už bych se do toho sám asi nepouštěl
P.S.: Kmarty to provedl stejně, páč mi tento postup při mém bastlení poradil. A smršťov.bužírku tam mám taky . Akorát se mi tam ty dutinkový konektory nechtěly letovat, když tam tak pěkně držely po přicvaknutí kleštěma...
P.S.: Kmarty to provedl stejně, páč mi tento postup při mém bastlení poradil. A smršťov.bužírku tam mám taky . Akorát se mi tam ty dutinkový konektory nechtěly letovat, když tam tak pěkně držely po přicvaknutí kleštěma...
Megane II grandtour 2008, 1,5 dCi - 78kW => 94kW, 6st.,
Ja myslim,ze tam ty vypinace bude mit urcite.Ty vypinace mimo tempomat slouzi treba i k detekovani vymacknute spojky pri startu motoru a u brzdy to zas spina brzdova svetla a pomoci seslapnute brzdy jde motor taky nastartovat.Staník píše: tak tam možná nemáš ani ty spínače (či jak to nazvat) na pedálech...
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák
- iwi
- Člen RCČR
- Příspěvky: 648
- Registrován: stř lis 10, 2004 08:25
- Bydliště: Kyjov
- Kontaktovat uživatele:
Tudíž jakási šance na montáž tempomatu mi zůstává?Stanley29 píše:Ja myslim,ze tam ty vypinace bude mit urcite.Ty vypinace mimo tempomat slouzi treba i k detekovani vymacknute spojky pri startu motoru a u brzdy to zas spina brzdova svetla a pomoci seslapnute brzdy jde motor taky nastartovat.Staník píše: tak tam možná nemáš ani ty spínače (či jak to nazvat) na pedálech...
Renault
Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW
Scénic 2.0i - prodáno
Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW
Scénic 2.0i - prodáno
Zkus se jeste podivat,jestli to tam skutecne neni nikde zapadle.Muzu se zeptat co mas za rok vyroby a jakou mas vybavu?Jinak jestli by se daly kabely od nekud dotahnout tedy z ridici jednotky, to skutecne nevim a s tim ani neporadim.Mozna se zde na foru najde borec,ktery by vedel odkud ty kabely natahnout.
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák
V tom puvodnim (myslim ze Lagunim) topicu to nekdo skrz MeganeII resil. Mam ale pocit ze neuspel (vzdal to. Jestli pro prilis velkou pracnost, nevim).Stanley29 píše:Mozna se zde na foru najde borec,ktery by vedel odkud ty kabely natahnout.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
Tak muj boj pokracuje - pracne jsem jeste jednou premeril ovladani jinym merakem, odpory se spravne hlasi do jedne vteriny, takze tady problem neni. Myslim ale, ze se pomalu blizim identifikovani mista zrady - kdyz jsem premeroval napeti v dratech v sloupku rizeni, mrkala na mne "krasna" nula Bylo to pri nastaveni meraku na klasickych max. 20V....Tak jsem prepnul merak na na max. 200 mV ukazovalo mi to nejruznejsi hodnoty...od 100 mV az po 1,5 mV, pricemz nejcastejsi hodnota byla cca 3,5 mV, to vse pri zapnutem motoru a pochopitelne pri stani s vozem na miste. Ale ja tomu meraku uz neverim. Nezda se mi, ze by ten system bezel na takhle mala napeti....Vim, ze uz jsem se naprudil dost, presto mam na vas (patrne) posledni prosbu v teto veci....byl by nekdo tak neskonale hodny a premeril napeti v dratech tempomatu v sloupku rizeni? Vim, ze je to pruda, tri srouby do haje a pak vysunovat ten polysteren vystlany kryt a pak tam slozite sermovat....ale je to moje jedina nadeje, jak alespon identifikovat okruh problemu. Tady me ale napada, ze prusvih bude, kdyz ovladani bude pod napetim az po dosazeni tech 30 km/h, to si pak nedovedu realne predstavit, jak to zmerit - valec skutecne za barakem nemam
Pak je tu jeste varianta, ze bych zajel do servisu a nehal aktivovat tempomat a videl, co se bude dit...i kdyz to se mi jevi jako blbost, kdyz vam vsem to fachalo (pravda bez indikace na palubce) ihned po zapojeni...ale i v tomhle pripade by se mi pochopitelne hodila informace pro pripadnou opravu v servise ohledne mozneho problemu, aby mi pak nenauctovali 10 hodin "zjistovani" okruhu moznych pricin...
Vsem dopredu dekuji, uvedomuji si pracnost pripadne pomoci...
Pak je tu jeste varianta, ze bych zajel do servisu a nehal aktivovat tempomat a videl, co se bude dit...i kdyz to se mi jevi jako blbost, kdyz vam vsem to fachalo (pravda bez indikace na palubce) ihned po zapojeni...ale i v tomhle pripade by se mi pochopitelne hodila informace pro pripadnou opravu v servise ohledne mozneho problemu, aby mi pak nenauctovali 10 hodin "zjistovani" okruhu moznych pricin...
Vsem dopredu dekuji, uvedomuji si pracnost pripadne pomoci...
-
- Junior member
- Příspěvky: 121
- Registrován: stř říj 08, 2008 12:08
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
shandy: To napětí které jsi naměřil mi přijde jako blbost. Pravdou je, že nijak hluboce do dané věci nevidím, ale i kdybych neřešil jakých řádů (mV) ses doměřil, tak ten rozptyl tebou naměřených hodnot je x set procent...na takové nepřesnosti nemůže pracovat žádnej systém.
A k tomu přeměření...neměj mi to za zlý, ale jsem rád, že mi tam ten dekl drží tak jak drží, a že jsem pod ním našel místo kam nacpat ty odpory tak, aby se mi to celý nerozpadlo. Fakt bych to nerad rozdělal a po složení zjístil, že se mi to někde rozpojilo, zase to rozdělával, přepájel, a znovu skládal apod..
P.S.ořád si myslím, že si měl za 350 boulí pořešit origoš přepínač a ne za 250 řešit relátka...minimálně bys vyloučil jednu možnou chybku
A k té aktivaci tempomatu...asi bych do toho nešel, dokud by mi to nejelo, páč si myslím, že když to všem fakčilo i před aktivací, tak ti to nepomůže
A k tomu přeměření...neměj mi to za zlý, ale jsem rád, že mi tam ten dekl drží tak jak drží, a že jsem pod ním našel místo kam nacpat ty odpory tak, aby se mi to celý nerozpadlo. Fakt bych to nerad rozdělal a po složení zjístil, že se mi to někde rozpojilo, zase to rozdělával, přepájel, a znovu skládal apod..
P.S.ořád si myslím, že si měl za 350 boulí pořešit origoš přepínač a ne za 250 řešit relátka...minimálně bys vyloučil jednu možnou chybku
A k té aktivaci tempomatu...asi bych do toho nešel, dokud by mi to nejelo, páč si myslím, že když to všem fakčilo i před aktivací, tak ti to nepomůže
Megane II grandtour 2008, 1,5 dCi - 78kW => 94kW, 6st.,
Staník - je jedno, čím to člověk sepne, navíc:
1) jsem měřil, že drát tempomatu, přiletovaný k příslušnému konektoru na tom relé je při sepnutém relé a po nastartování oproti kostře pod krásným napětím 13 a něco Voltů, takže tohle funguje bezchybně....
2) pro jistotu jsem to ale spojil ještě napřímo a taky nic....
V tom relé to skutečně není, to vím jistojistě, je to jednoduše změřitelné.
To s tím rozděláváním - chápu....vidíš, další důvod k (mé) zlosti, já to mám totiž všechno krásně elegantně v tom ovladači vevnitř, ven z něj jdou jen dráty, které jsou sepnuty v hezkém svazku...při rozdělávání toho bednění kolem volantu můžu se vším šíbovat do aleluja a nic se nerozpadne...ale k čemu mi to je, když je to k prdu....
Já si o těch napětích taky myslím, že je to nesmysl, ale jak říkám - tvrdá data jsou tvrdá data, dokud nebudu mít možnost konfrontace s prokazatelně funkčním zařízením, tak se nedá moc hnout z místa....podle mne půjde o Volty a ne milivolty, ale je to pochopitelně jen pocit...
1) jsem měřil, že drát tempomatu, přiletovaný k příslušnému konektoru na tom relé je při sepnutém relé a po nastartování oproti kostře pod krásným napětím 13 a něco Voltů, takže tohle funguje bezchybně....
2) pro jistotu jsem to ale spojil ještě napřímo a taky nic....
V tom relé to skutečně není, to vím jistojistě, je to jednoduše změřitelné.
To s tím rozděláváním - chápu....vidíš, další důvod k (mé) zlosti, já to mám totiž všechno krásně elegantně v tom ovladači vevnitř, ven z něj jdou jen dráty, které jsou sepnuty v hezkém svazku...při rozdělávání toho bednění kolem volantu můžu se vším šíbovat do aleluja a nic se nerozpadne...ale k čemu mi to je, když je to k prdu....
Já si o těch napětích taky myslím, že je to nesmysl, ale jak říkám - tvrdá data jsou tvrdá data, dokud nebudu mít možnost konfrontace s prokazatelně funkčním zařízením, tak se nedá moc hnout z místa....podle mne půjde o Volty a ne milivolty, ale je to pochopitelně jen pocit...
Tak vážení - můj problém nezná hranic, začal jsem si o tom dopisovat s jedním Maďarem ))) Ten chlapík říká, že tam ani žádné volty být nemůžou, že to je CAN sběrnice a že ta komunikace probíhá na bázi protokolu podobného I2C...ne, že bych věděl, co to znamená, ale ten chlapík evidentně ví, o čem mlluví....
Mám v záloze poslední pokus o řešení a pak to asi vzdám....
Mám v záloze poslední pokus o řešení a pak to asi vzdám....
shandy pozri toto, CAN je "bežná vec"
http://www.kemt.fei.tuke.sk/predmety/KE ... %20CAN.pdf
ako sa rozprávaš s tým maďarom?
http://www.kemt.fei.tuke.sk/predmety/KE ... %20CAN.pdf
ako sa rozprávaš s tým maďarom?
Scenic Grand 1.9 96kW 2010
Megane Grand 1.5 66kW 2011
Megane Grand 1.5 66kW 2011
Shandy: Ja ti to zmerim.Ja zrovna dneska bastlim tu packu s temi odpory.Zitra to budu montovat do auta.Prijde mi i ten origo spinac.
Jeste me napada,zda v tom kolebkovem spinaci nebude zapojen seriově odpor.Myslim to tak,zda pri sepnuti spinace na fci tempomat neni v obvodu (ve spinaci) nejaky odpor.Treba z duvodu identifikace funkce treba i kvuli bezpeci (12V se tam muze snaze objevit)
At nekdo zkusi premerit vyvody toho spinace.Zda je tam cca 0 ohmu nebo nejaka hodnota.
Jeste me napada,zda v tom kolebkovem spinaci nebude zapojen seriově odpor.Myslim to tak,zda pri sepnuti spinace na fci tempomat neni v obvodu (ve spinaci) nejaky odpor.Treba z duvodu identifikace funkce treba i kvuli bezpeci (12V se tam muze snaze objevit)
At nekdo zkusi premerit vyvody toho spinace.Zda je tam cca 0 ohmu nebo nejaka hodnota.
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák
arno: díky! Ani po prostudování toho odkazu nepovažuji CAN sběrnici za "běžnou věc" Bavíme se anglicky, poněvadž já magyár beszélni fakt nedávám
Kmarty: alespoň u mne jako blbec rozhodně nevypadáš, neb mne napadlo to samé ...navíc jsem si uvědomil, že ten Maďar si vlastně protiřečí - prý aby člověk něco změřil, potřeboval by oscikloskop....opravte mne, jestli se mýlím, ale osciloskop prostě měří změny napětí v čase...navíc nechápu, proč by to mělo kolísat, to by ta jednotka z toho musela být vážně zblbá....já už nevím...jsem v koncích...
Kmarty: alespoň u mne jako blbec rozhodně nevypadáš, neb mne napadlo to samé ...navíc jsem si uvědomil, že ten Maďar si vlastně protiřečí - prý aby člověk něco změřil, potřeboval by oscikloskop....opravte mne, jestli se mýlím, ale osciloskop prostě měří změny napětí v čase...navíc nechápu, proč by to mělo kolísat, to by ta jednotka z toho musela být vážně zblbá....já už nevím...jsem v koncích...
Jeste me napadla jedna otazka.V nakrese (navod v pdf) je napsan originalni odpor pro aktivaci tempomatu 900 ohmu.Autor pouzil odpor s 815 ohmy.Je tam pry nejaka tolerance ale zda se mi,ze 85 ohmu je docela velka tolerance.Prodavaji odpory (rezistory) normalizovane v rade a nejblizsi 900 je 910 ohmu.Mozna by bylo lepsi pouzit ten.Ptam se tak:Jak velky rezistor jste pouzily pro tu aktivaci(pri vyrobe rezistoru je udana nejaka tolerance-ja mam napriklad 811 ohmu a ne 815)?Nebylo by mozne aby ridici jednotka nepoznala spravnou velikost napeti?Ona ta tolerance je i na strane ridici jednotky a tak to nekomu jit muze a nekomu ne.Navic se jedna o tlacitko aktivace!Pak se taky muzeme divit zda nam to nejde Ja to zjistim zitra,zda 811 ohmu je dostatecnych
Tady je jeste jeden odkazek pro volbu rezistoru: http://www.elektronika.opatnet.cz/view. ... 2005101905
Tady je jeste jeden odkazek pro volbu rezistoru: http://www.elektronika.opatnet.cz/view. ... 2005101905
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák
ja umím magyárrr, ak chce helfnyem tishandy píše:arno: díky! Ani po prostudování toho odkazu nepovažuji CAN sběrnici za "běžnou věc" Bavíme se anglicky, poněvadž já magyár beszélni fakt nedávám
Kmarty: alespoň u mne jako blbec rozhodně nevypadáš, neb mne napadlo to samé ...navíc jsem si uvědomil, že ten Maďar si vlastně protiřečí - prý aby člověk něco změřil, potřeboval by oscikloskop....opravte mne, jestli se mýlím, ale osciloskop prostě měří změny napětí v čase...navíc nechápu, proč by to mělo kolísat, to by ta jednotka z toho musela být vážně zblbá....já už nevím...jsem v koncích...
Scenic Grand 1.9 96kW 2010
Megane Grand 1.5 66kW 2011
Megane Grand 1.5 66kW 2011
-
- Starting member
- Příspěvky: 66
- Registrován: pát úno 13, 2009 15:55
- Bydliště: Prešov
Zdravim mam ten isty problem ako iwi sice tie spinace na pedaloch mam ale pri konektore na regulaciu vysky svetlometov a urovne podsvietenia nic viac nemam.... Ak by niekto mal schemu na megana II tak by som mal byt schopny zistit kam maju tie kable ist... a pripadne ich dorobit.
Dakujem
http://img22.imageshack.us/img22/738/spa0266q.jpg
http://img22.imageshack.us/img22/3425/spa0267c.jpg
http://img22.imageshack.us/img22/5190/spa0268.jpg
http://img22.imageshack.us/img22/6754/spa0269.jpg
Dakujem
http://img22.imageshack.us/img22/738/spa0266q.jpg
http://img22.imageshack.us/img22/3425/spa0267c.jpg
http://img22.imageshack.us/img22/5190/spa0268.jpg
http://img22.imageshack.us/img22/6754/spa0269.jpg
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 hostů