TEMPOMAT - DORÁBKA, PROBLEMY...

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Staník
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: stř říj 08, 2008 12:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Staník » pon dub 06, 2009 10:39

shandy:
Ad 1) Ty 2 sekundy to je moc dlouho, když v reálu do té páčky/tlačítka jenom klepneš. To bys ho musel 2 sec.držet a i tak by to asi mátlo. Taky sem to proměřoval, když sem to pájel...když byl dobrej kontakt měřák-odpor (přichyceno svorkama), tak tam správná hodnota (+/- jednotky ohmů) naskočila téměř okamžitě. A to jsem to měřil nějakým levným multimetrem za pár šupů. Pokud myslíš, že není chyba v měřáku, zkusil bych koupit jiný rezistory. Já jsem je kupoval v GM Electronics. Byli ochotní i poradit při tom výběru...
Dával jsem tam 100,300 a 900 ohmů.

Ad 2) Myslím si, že pokud ty hodnoty lítaj tak moc, tak to bude mást určitě.

Ad 3) Tempomat se aktivuje hned po povelu...z toho soudím, že nečeká.

Ad 4) V mém případě neupdatovali soft...v pokynech, které psal ten kdo vůz v servisu přebíral mechanikovi, bylo "aktivace tempomatu v UCH"

Ad 5) Mě to chodilo i předtím než to aktivovali, Kmartymu taky...a tobě by snad mělo taky :)

Tak hodně zdaru :wink:
Megane II grandtour 2008, 1,5 dCi - 78kW => 94kW, 6st.,

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pon dub 06, 2009 10:49

Tak Shandy, Stanik ti teraz nalozil a "fcul budz mudry"! :lol: Dufam ze to dopadne aj u teba ok a budes si jazdit s nohami ven z okienka :lol:
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Příspěvek od shandy » pon dub 06, 2009 10:57

Staník: díky moc. Vezmu to na přeměření někde jinde s jiným měřákem, uvidíme, jestli to taky tak lítá...

Ale myslím, že jsem na to přišel...nebudu to sem psát, protože bych to nerad zakřiknul, když to vyjde, dám vám vědět.


Ještě drobná a podle mne zbytečná otázka, ale přece - ty 2 dráty na tempomat ze sloupku řízení jste jste z toho 10 pin konektoru u blinkru vytáhli a pak spojili s oněmi 2, které jdou pak do ovládání, anebo jste je ponechali v tom konektoru a nějak ty dva k ovládání přiletovali k tomu? (toto ale není ten můj tajný recept, o němž se zmíním jen v případě, že se ukáže být správný :))

Rado: si piš...já jsem se v podobných věcech ještě nikdy nevzdal a nehodlám to udělat ani tentokrát :)

Staník
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: stř říj 08, 2008 12:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Staník » pon dub 06, 2009 11:35

shandy: Já jsem ten 10ti pinový konektor ani radši nerozpojoval. Šmikl jsem ty dráty kousek před ním, nacvakl na to zlaceny konektory, který jsem pak spojil s konektory na páčce... :wink:

P.S.: Jsem celkem zvědavej na ten tvůj "tajný recept" :)
Megane II grandtour 2008, 1,5 dCi - 78kW => 94kW, 6st.,

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » pon dub 06, 2009 12:56

Provedl jsem to uplne stejne jako Stanik. Vcetne tech zlacenych konektoru :-). No dobre, ty jsem priletoval a zasmrstil buzirkou. Ale jinak jsem postupoval uplne stejne.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Uživatelský avatar
iwi
Člen RCČR
Příspěvky: 648
Registrován: stř lis 10, 2004 08:25
Bydliště: Kyjov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od iwi » pon dub 06, 2009 14:46

Tak Vám pánově pěkně děkuju, pročetl jsem tenhle topic, stejně tak i topic co je společných věcech pro víc modelů a jsem na tom stejně jako před tím - úplně v háji ;-)
ESP nemám, a podle všeho ani ten 6-ti pinovej štekr není tam kde by měl být, jedině to natáhnout přímo z řj, jenže nevím které piny a kde ji hledat :-(
Renault
Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW
Scénic 2.0i - prodáno

Staník
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: stř říj 08, 2008 12:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Staník » pon dub 06, 2009 15:21

iwi: Jestli tam nemáš za tou záslepkou u levýho kolena nataženou přípravu na přepínač temp./omez., tak tam možná nemáš ani ty spínače (či jak to nazvat) na pedálech...To už bych se do toho sám asi nepouštěl :?

P.S.: Kmarty to provedl stejně, páč mi tento postup při mém bastlení poradil. :oops: A smršťov.bužírku tam mám taky :P . Akorát se mi tam ty dutinkový konektory nechtěly letovat, když tam tak pěkně držely po přicvaknutí kleštěma...
Megane II grandtour 2008, 1,5 dCi - 78kW => 94kW, 6st.,

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » pon dub 06, 2009 15:26

Staník píše:P.S.: Kmarty to provedl stejně, páč mi tento postup při mém bastlení poradil. :oops:
Aha ? :-)
Vidis to, ja si to uz ani nepamatuju :-D
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Uživatelský avatar
Stanley29
Advanced member
Příspěvky: 475
Registrován: čtv lis 20, 2008 14:28
Bydliště: ČR

Příspěvek od Stanley29 » pon dub 06, 2009 16:44

Staník píše: tak tam možná nemáš ani ty spínače (či jak to nazvat) na pedálech...
Ja myslim,ze tam ty vypinace bude mit urcite.Ty vypinace mimo tempomat slouzi treba i k detekovani vymacknute spojky pri startu motoru a u brzdy to zas spina brzdova svetla a pomoci seslapnute brzdy jde motor taky nastartovat.
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák

Uživatelský avatar
iwi
Člen RCČR
Příspěvky: 648
Registrován: stř lis 10, 2004 08:25
Bydliště: Kyjov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od iwi » pon dub 06, 2009 16:46

Stanley29 píše:
Staník píše: tak tam možná nemáš ani ty spínače (či jak to nazvat) na pedálech...
Ja myslim,ze tam ty vypinace bude mit urcite.Ty vypinace mimo tempomat slouzi treba i k detekovani vymacknute spojky pri startu motoru a u brzdy to zas spina brzdova svetla a pomoci seslapnute brzdy jde motor taky nastartovat.
Tudíž jakási šance na montáž tempomatu mi zůstává?
Renault
Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW
Scénic 2.0i - prodáno

Uživatelský avatar
Stanley29
Advanced member
Příspěvky: 475
Registrován: čtv lis 20, 2008 14:28
Bydliště: ČR

Příspěvek od Stanley29 » pon dub 06, 2009 16:49

Zkus se jeste podivat,jestli to tam skutecne neni nikde zapadle.Muzu se zeptat co mas za rok vyroby a jakou mas vybavu?Jinak jestli by se daly kabely od nekud dotahnout tedy z ridici jednotky, to skutecne nevim a s tim ani neporadim.Mozna se zde na foru najde borec,ktery by vedel odkud ty kabely natahnout.
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » pon dub 06, 2009 18:00

Stanley29 píše:Mozna se zde na foru najde borec,ktery by vedel odkud ty kabely natahnout.
V tom puvodnim (myslim ze Lagunim) topicu to nekdo skrz MeganeII resil. Mam ale pocit ze neuspel (vzdal to. Jestli pro prilis velkou pracnost, nevim).
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Příspěvek od shandy » pon dub 06, 2009 20:54

Tak muj boj pokracuje - pracne jsem jeste jednou premeril ovladani jinym merakem, odpory se spravne hlasi do jedne vteriny, takze tady problem neni. Myslim ale, ze se pomalu blizim identifikovani mista zrady - kdyz jsem premeroval napeti v dratech v sloupku rizeni, mrkala na mne "krasna" nula Bylo to pri nastaveni meraku na klasickych max. 20V....Tak jsem prepnul merak na na max. 200 mV ukazovalo mi to nejruznejsi hodnoty...od 100 mV az po 1,5 mV, pricemz nejcastejsi hodnota byla cca 3,5 mV, to vse pri zapnutem motoru a pochopitelne pri stani s vozem na miste. Ale ja tomu meraku uz neverim. Nezda se mi, ze by ten system bezel na takhle mala napeti....Vim, ze uz jsem se naprudil dost, presto mam na vas (patrne) posledni prosbu v teto veci....byl by nekdo tak neskonale hodny a premeril napeti v dratech tempomatu v sloupku rizeni? Vim, ze je to pruda, tri srouby do haje a pak vysunovat ten polysteren vystlany kryt a pak tam slozite sermovat....ale je to moje jedina nadeje, jak alespon identifikovat okruh problemu. Tady me ale napada, ze prusvih bude, kdyz ovladani bude pod napetim az po dosazeni tech 30 km/h, to si pak nedovedu realne predstavit, jak to zmerit - valec skutecne za barakem nemam :)

Pak je tu jeste varianta, ze bych zajel do servisu a nehal aktivovat tempomat a videl, co se bude dit...i kdyz to se mi jevi jako blbost, kdyz vam vsem to fachalo (pravda bez indikace na palubce) ihned po zapojeni...ale i v tomhle pripade by se mi pochopitelne hodila informace pro pripadnou opravu v servise ohledne mozneho problemu, aby mi pak nenauctovali 10 hodin "zjistovani" okruhu moznych pricin...

Vsem dopredu dekuji, uvedomuji si pracnost pripadne pomoci... :roll:

Staník
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: stř říj 08, 2008 12:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Staník » pon dub 06, 2009 22:06

shandy: To napětí které jsi naměřil mi přijde jako blbost. Pravdou je, že nijak hluboce do dané věci nevidím, ale i kdybych neřešil jakých řádů (mV) ses doměřil, tak ten rozptyl tebou naměřených hodnot je x set procent...na takové nepřesnosti nemůže pracovat žádnej systém. :?

A k tomu přeměření...neměj mi to za zlý, ale jsem rád, že mi tam ten dekl drží tak jak drží, a že jsem pod ním našel místo kam nacpat ty odpory tak, aby se mi to celý nerozpadlo. Fakt bych to nerad rozdělal a po složení zjístil, že se mi to někde rozpojilo, zase to rozdělával, přepájel, a znovu skládal apod.. :(

P.S.:Pořád si myslím, že si měl za 350 boulí pořešit origoš přepínač a ne za 250 řešit relátka...minimálně bys vyloučil jednu možnou chybku :wink:
A k té aktivaci tempomatu...asi bych do toho nešel, dokud by mi to nejelo, páč si myslím, že když to všem fakčilo i před aktivací, tak ti to nepomůže
Megane II grandtour 2008, 1,5 dCi - 78kW => 94kW, 6st.,

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Příspěvek od shandy » pon dub 06, 2009 22:58

Staník - je jedno, čím to člověk sepne, navíc:

1) jsem měřil, že drát tempomatu, přiletovaný k příslušnému konektoru na tom relé je při sepnutém relé a po nastartování oproti kostře pod krásným napětím 13 a něco Voltů, takže tohle funguje bezchybně....

2) pro jistotu jsem to ale spojil ještě napřímo a taky nic....

V tom relé to skutečně není, to vím jistojistě, je to jednoduše změřitelné.

To s tím rozděláváním - chápu....vidíš, další důvod k (mé) zlosti, já to mám totiž všechno krásně elegantně v tom ovladači vevnitř, ven z něj jdou jen dráty, které jsou sepnuty v hezkém svazku...při rozdělávání toho bednění kolem volantu můžu se vším šíbovat do aleluja a nic se nerozpadne...ale k čemu mi to je, když je to k prdu.... :)

Já si o těch napětích taky myslím, že je to nesmysl, ale jak říkám - tvrdá data jsou tvrdá data, dokud nebudu mít možnost konfrontace s prokazatelně funkčním zařízením, tak se nedá moc hnout z místa....podle mne půjde o Volty a ne milivolty, ale je to pochopitelně jen pocit...

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Příspěvek od shandy » úte dub 07, 2009 15:05

Tak vážení - můj problém nezná hranic, začal jsem si o tom dopisovat s jedním Maďarem :)))) Ten chlapík říká, že tam ani žádné volty být nemůžou, že to je CAN sběrnice a že ta komunikace probíhá na bázi protokolu podobného I2C...ne, že bych věděl, co to znamená, ale ten chlapík evidentně ví, o čem mlluví.... :)

Mám v záloze poslední pokus o řešení a pak to asi vzdám....

Uživatelský avatar
arno
Experienced member
Příspěvky: 669
Registrován: stř srp 27, 2008 17:44
Bydliště: Nitra

Příspěvek od arno » úte dub 07, 2009 15:41

shandy pozri toto, CAN je "bežná vec"

http://www.kemt.fei.tuke.sk/predmety/KE ... %20CAN.pdf

ako sa rozprávaš s tým maďarom?
Scenic Grand 1.9 96kW 2010
Megane Grand 1.5 66kW 2011

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » úte dub 07, 2009 15:49

Mozna budu vypadat jako blbec, ale ... jak safra poznam, ze jsem na CAN sbernici pripojil odpor te ci one hodnoty?
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Uživatelský avatar
Stanley29
Advanced member
Příspěvky: 475
Registrován: čtv lis 20, 2008 14:28
Bydliště: ČR

Příspěvek od Stanley29 » úte dub 07, 2009 16:11

Shandy: Ja ti to zmerim.Ja zrovna dneska bastlim tu packu s temi odpory.Zitra to budu montovat do auta.Prijde mi i ten origo spinac.

Jeste me napada,zda v tom kolebkovem spinaci nebude zapojen seriově odpor.Myslim to tak,zda pri sepnuti spinace na fci tempomat neni v obvodu (ve spinaci) nejaky odpor.Treba z duvodu identifikace funkce treba i kvuli bezpeci (12V se tam muze snaze objevit)
At nekdo zkusi premerit vyvody toho spinace.Zda je tam cca 0 ohmu nebo nejaka hodnota.
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Příspěvek od shandy » úte dub 07, 2009 16:12

arno: díky! Ani po prostudování toho odkazu nepovažuji CAN sběrnici za "běžnou věc" :) Bavíme se anglicky, poněvadž já magyár beszélni fakt nedávám :)


Kmarty: alespoň u mne jako blbec rozhodně nevypadáš, neb mne napadlo to samé :)...navíc jsem si uvědomil, že ten Maďar si vlastně protiřečí - prý aby člověk něco změřil, potřeboval by oscikloskop....opravte mne, jestli se mýlím, ale osciloskop prostě měří změny napětí v čase...navíc nechápu, proč by to mělo kolísat, to by ta jednotka z toho musela být vážně zblbá....já už nevím...jsem v koncích...

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Příspěvek od shandy » úte dub 07, 2009 16:22

Stanley: DÍÍÍÍÍÍKYYYYYYY tisíceré!!!!!!! :lol:

Uživatelský avatar
Stanley29
Advanced member
Příspěvky: 475
Registrován: čtv lis 20, 2008 14:28
Bydliště: ČR

Příspěvek od Stanley29 » úte dub 07, 2009 16:43

Bude to zitra,nejpozdeji pozitri.(kdyz by mi ti v renaultu nedali ten spinac).Zmerim to pri sepnutem spinaci na tempomat,pri chodu motoru a na miste.Zkusim vsechny varianty a kdyz na ty dva draty pripojim merak,tak to zmerim i za jizdy.
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák

Uživatelský avatar
Stanley29
Advanced member
Příspěvky: 475
Registrován: čtv lis 20, 2008 14:28
Bydliště: ČR

Příspěvek od Stanley29 » úte dub 07, 2009 16:54

Jeste me napadla jedna otazka.V nakrese (navod v pdf) je napsan originalni odpor pro aktivaci tempomatu 900 ohmu.Autor pouzil odpor s 815 ohmy.Je tam pry nejaka tolerance ale zda se mi,ze 85 ohmu je docela velka tolerance.Prodavaji odpory (rezistory) normalizovane v rade a nejblizsi 900 je 910 ohmu.Mozna by bylo lepsi pouzit ten.Ptam se tak:Jak velky rezistor jste pouzily pro tu aktivaci(pri vyrobe rezistoru je udana nejaka tolerance-ja mam napriklad 811 ohmu a ne 815)?Nebylo by mozne aby ridici jednotka nepoznala spravnou velikost napeti?Ona ta tolerance je i na strane ridici jednotky a tak to nekomu jit muze a nekomu ne.Navic se jedna o tlacitko aktivace!Pak se taky muzeme divit zda nam to nejde :lol: Ja to zjistim zitra,zda 811 ohmu je dostatecnych :lol:
Tady je jeste jeden odkazek pro volbu rezistoru: http://www.elektronika.opatnet.cz/view. ... 2005101905
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák

Uživatelský avatar
arno
Experienced member
Příspěvky: 669
Registrován: stř srp 27, 2008 17:44
Bydliště: Nitra

Příspěvek od arno » úte dub 07, 2009 16:58

shandy píše:arno: díky! Ani po prostudování toho odkazu nepovažuji CAN sběrnici za "běžnou věc" :) Bavíme se anglicky, poněvadž já magyár beszélni fakt nedávám :)


Kmarty: alespoň u mne jako blbec rozhodně nevypadáš, neb mne napadlo to samé :)...navíc jsem si uvědomil, že ten Maďar si vlastně protiřečí - prý aby člověk něco změřil, potřeboval by oscikloskop....opravte mne, jestli se mýlím, ale osciloskop prostě měří změny napětí v čase...navíc nechápu, proč by to mělo kolísat, to by ta jednotka z toho musela být vážně zblbá....já už nevím...jsem v koncích...
ja umím magyárrr, ak chce helfnyem ti
Scenic Grand 1.9 96kW 2010
Megane Grand 1.5 66kW 2011

martinvalus
Starting member
Příspěvky: 66
Registrován: pát úno 13, 2009 15:55
Bydliště: Prešov

Příspěvek od martinvalus » úte dub 07, 2009 20:43

Zdravim mam ten isty problem ako iwi sice tie spinace na pedaloch mam ale pri konektore na regulaciu vysky svetlometov a urovne podsvietenia nic viac nemam.... Ak by niekto mal schemu na megana II tak by som mal byt schopny zistit kam maju tie kable ist... a pripadne ich dorobit.

Dakujem

http://img22.imageshack.us/img22/738/spa0266q.jpg
http://img22.imageshack.us/img22/3425/spa0267c.jpg
http://img22.imageshack.us/img22/5190/spa0268.jpg
http://img22.imageshack.us/img22/6754/spa0269.jpg

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 hostů