VÝMĚNA OLEJE
Moderátor: Moderators General
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Na JH3 je ten kontrolní a nalévací otvor zepředu. U jiných převodovek by měl být snad někde z boku.
Výpustný je vždycky co nejníž (diferenciál).
Výpustný je vždycky co nejníž (diferenciál).
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
V první řadě to chce vědět, jakou máš převodovku. Jestli máš JH, nebo JR, tak si nějak šikovně zvedni auto, vlez pod něj a zespodu se podívej směrem k baterce, jak je její držák a podívej se tak, abys viděl jeho kraj, který je blíž motoru. Zhruba pod ním je z přední strany (od chladiče) v bloku převodovky udělaný takový prolis, ve kterém je ten výpustný šroub, tuším, že má snad zelenou barvu a je z umělé hmoty. Nachází se asi ve středu výšky bloku převodovky.
U ND0 je to všechno udělané z boku.
U ND0 je to všechno udělané z boku.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
zajtra sa na to mrknem a potom sa ozvem..Zefek píše:V první řadě to chce vědět, jakou máš převodovku. Jestli máš JH, nebo JR, tak si nějak šikovně zvedni auto, vlez pod něj a zespodu se podívej směrem k baterce, jak je její držák a podívej se tak, abys viděl jeho kraj, který je blíž motoru. Zhruba pod ním je z přední strany (od chladiče) v bloku převodovky udělaný takový prolis, ve kterém je ten výpustný šroub, tuším, že má snad zelenou barvu a je z umělé hmoty. Nachází se asi ve středu výšky bloku převodovky.
U ND0 je to všechno udělané z boku.
no dnes som si vybavil vymenu oleja v servise aj hned zamenily.....dali mi tam total transmission 75w80....pocitujem zlepsenie v preradovani stupnov ale stale to nieje ono......servisak povedal ze tie rychlosti idu dobre...tak neviem(to myslim este pred vymenou)...niekto nieco spominal ze mozu byt povolene lanovody ci akesi synchrony.......tak neviem.....a tie lanovody je tazke sa k nim dostat???
-
- Junior member
- Příspěvky: 145
- Registrován: pon dub 19, 2010 15:54
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
ahoj. už se to tady řešilo ale nějak mi unikl závěr. Do 1.5dci se má dle výrobce dávat olej 5W40. Proč v Renaultu (muj případ Německo) dávají 10W40? Jediný jaky vidím já rozdíl je, že je levnější. Teď chci měnit olej a nevim jestli mam dít teda Castrol 10W40 nebo 5W40 .
Renault Megane II Grandtour 1.5dCi, 74kW, r.v.05, cca 230000km.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Pokud máš vytápěnou garáž, tak pro ne, ale na zimní období ta 10W není vhodný kandidát pro turbo.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
-
- Junior member
- Příspěvky: 145
- Registrován: pon dub 19, 2010 15:54
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
-
- Junior member
- Příspěvky: 145
- Registrován: pon dub 19, 2010 15:54
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
-
- Experienced member
- Příspěvky: 508
- Registrován: stř kvě 26, 2010 09:28
Co som tak pocul, tak je to vraj jedno. Ak vyhovuje specifikacii, tak by v tom nemal byt problem.
Ja mam rovnaky motor ako ty a daval som ELF 5W-40. V najlepsej cene ho mali tu: http://www.autodily-prostejov.cz/motoro ... -5l-5.html
Ak nemas ten Castrol v ovela lepsej cene, tak by som osobne dal ELF. Ale rozhodnutie je na Tebe.
Vymena 5W za 10W by vadit nemala, kedze pri vymene vela stareho oleja v motore neostane. Vraj sa moze motoer pred naliatim noveho oleja este niecim preplachnut, ale to by som neriesil.
PS: Ak si budes olej menit sam a pouzijes na odtacanie filtra kovovy trojramenny kluc, tak daj pozor, nech Ti pri tom nespadne dolu na alternator. U mna sa tak podarilo mechanikovi skratovat + a - na alternatore a musel som zhanat novu hlavnu poistku (tu velku plochu pri + pole baterky). Da sa tomu predist odpojenim baterky pocas vymeny.
Ja mam rovnaky motor ako ty a daval som ELF 5W-40. V najlepsej cene ho mali tu: http://www.autodily-prostejov.cz/motoro ... -5l-5.html
Ak nemas ten Castrol v ovela lepsej cene, tak by som osobne dal ELF. Ale rozhodnutie je na Tebe.
Vymena 5W za 10W by vadit nemala, kedze pri vymene vela stareho oleja v motore neostane. Vraj sa moze motoer pred naliatim noveho oleja este niecim preplachnut, ale to by som neriesil.
PS: Ak si budes olej menit sam a pouzijes na odtacanie filtra kovovy trojramenny kluc, tak daj pozor, nech Ti pri tom nespadne dolu na alternator. U mna sa tak podarilo mechanikovi skratovat + a - na alternatore a musel som zhanat novu hlavnu poistku (tu velku plochu pri + pole baterky). Da sa tomu predist odpojenim baterky pocas vymeny.
Renault Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW/101k, r.v.: 01/2005 http://moje.auto.cz/Master13/megane.html
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
-
- Junior member
- Příspěvky: 145
- Registrován: pon dub 19, 2010 15:54
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Dik. Takže vyměním olej a dám tam 5W40 ELF. Dle doporučení výrobce. Tak snad to motoru nebude nijak vadit, ze to takhle zmenim. Jinak levný ELF jsem nasel na www.nejlevnejsioleje.eu. Ale jeste jsem tam nekupoval tak nevim. Jinak tu baterku radsi odpojim .
Renault Megane II Grandtour 1.5dCi, 74kW, r.v.05, cca 230000km.
- jezistor
- Starting member
- Příspěvky: 56
- Registrován: pát zář 04, 2009 14:09
- Bydliště: Pce
- Kontaktovat uživatele:
Muze mi nekdo poradit,jaky olej patri do 1.9 dci 96kW,ktery ma nabehano 135 tisic? Menil jsem 3x a vzdy jsem dal 5W 40 Texaco. Ted bych tam chtel soupnout Elf,ale nejsem si jisty ktery jestli 5W 30 a nebo porad 5W 40
A jak poznam,jestli mam FAP?
A jak poznam,jestli mam FAP?
jezi
__________
Megane II kombajn 1.9 dCi - 96 kW
5.2 l / 100 km
__________
Megane II kombajn 1.9 dCi - 96 kW
5.2 l / 100 km
- jezistor
- Starting member
- Příspěvky: 56
- Registrován: pát zář 04, 2009 14:09
- Bydliště: Pce
- Kontaktovat uživatele:
Diky Rado...a proc tam nemuzu pouzit ELF SOLARIS DPF 5W-30,kdyz tam pisou,ze je pro diesel motory s casticovymi filtry?Rado77 píše:Priamo z knihy "Jak na to":
"U naftových motorú nelze použít oleje s vizkozitou 5W-30 nebo 1W-30"
ACEA 2004 - C4, výkonnová úroveň C3, API SM / CF (výkonnová úroveň), RENAULT RN0720 - Dieselové motory s částicovými filtry (kromě 2.2 dCi)
Kdyz uz to ma byt 5W 40,tak ktery?
Elf Excellium NF 5W-40 nebo ELF EVOLUTION SXR 5W-40 (tenhle nelze pouzit do motoru s casticovym filtrem)
Diky a omlouvam se za mozna stupidni dotazy
jezi
__________
Megane II kombajn 1.9 dCi - 96 kW
5.2 l / 100 km
__________
Megane II kombajn 1.9 dCi - 96 kW
5.2 l / 100 km
Chlapi, neviem, len verim knizke k autu a knizke "Jak na to". Aj ked je pravda, ze napr. "Jak na to" neuvadza konkretnu znacku oleja, ale uvadza:
BENZINOVE MOTORY:
SAE 5W-30, 5W-40, 10W-40, ACEA A1, A3 alebo A5
DIESLOVE MOTORY:
SAE 5W-40, 10W-40, 10W-50, ACEA B3 alebo B4
A knizka Renault uvadza konkretne pre oba typy motorov:
ELF EXCELLIUM LDX 5W-40 ACEA A3 / B3 / B4 (miesto tohoto je tusim ten NF ci jak sa vola)
ELF EVOLUTION SXR 5W-40 ACEA A3 / B3 / B4
Ako vidno, olej 5W-30 sa nenachadza v ani jednej z knih, a ako som spominal, v "Jak na to" je vyslovene zakazany.
Chlapi, nespekulujte a dajte predpis, ved ste citali navyse o tych znicenych salkach u 1,5 motorov a jednom 1,9....takze vieme ako su obzvlast dCi-cka chulostive na kvalitny olej...
BENZINOVE MOTORY:
SAE 5W-30, 5W-40, 10W-40, ACEA A1, A3 alebo A5
DIESLOVE MOTORY:
SAE 5W-40, 10W-40, 10W-50, ACEA B3 alebo B4
A knizka Renault uvadza konkretne pre oba typy motorov:
ELF EXCELLIUM LDX 5W-40 ACEA A3 / B3 / B4 (miesto tohoto je tusim ten NF ci jak sa vola)
ELF EVOLUTION SXR 5W-40 ACEA A3 / B3 / B4
Ako vidno, olej 5W-30 sa nenachadza v ani jednej z knih, a ako som spominal, v "Jak na to" je vyslovene zakazany.
Chlapi, nespekulujte a dajte predpis, ved ste citali navyse o tych znicenych salkach u 1,5 motorov a jednom 1,9....takze vieme ako su obzvlast dCi-cka chulostive na kvalitny olej...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Já budu měnit asi za měsíc a budu dávat 10W-40. Pro starší motory je podle mě lepší polosyntetika, protože to líp vymezí vůle
A tuším, že to číslo 30, nebo 40 na konci značí použitelnost do určitých teplot. Třicítka je asi hustější při vyšších teplotách než čtyřicítka a v zimě by mohl být s třicítkou možná problém.
A tuším, že to číslo 30, nebo 40 na konci značí použitelnost do určitých teplot. Třicítka je asi hustější při vyšších teplotách než čtyřicítka a v zimě by mohl být s třicítkou možná problém.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- jezistor
- Starting member
- Příspěvky: 56
- Registrován: pát zář 04, 2009 14:09
- Bydliště: Pce
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem otevrel Renault knizku,kterou tady mam od talosu origo,kdyz jsem karu poridil a 5W40 tam pisou do motoru,ktere nemaji filtr pevnych castic a 5W30 do motoru s filtrem pevnych castic.Rado77 píše:Chlapi, neviem, len verim knizke k autu a knizke "Jak na to". Aj ked je pravda, ze napr. "Jak na to" neuvadza konkretnu znacku oleja, ale uvadza:
BENZINOVE MOTORY:
SAE 5W-30, 5W-40, 10W-40, ACEA A1, A3 alebo A5
DIESLOVE MOTORY:
SAE 5W-40, 10W-40, 10W-50, ACEA B3 alebo B4
A knizka Renault uvadza konkretne pre oba typy motorov:
ELF EXCELLIUM LDX 5W-40 ACEA A3 / B3 / B4 (miesto tohoto je tusim ten NF ci jak sa vola)
ELF EVOLUTION SXR 5W-40 ACEA A3 / B3 / B4
Ako vidno, olej 5W-30 sa nenachadza v ani jednej z knih, a ako som spominal, v "Jak na to" je vyslovene zakazany.
Chlapi, nespekulujte a dajte predpis, ved ste citali navyse o tych znicenych salkach u 1,5 motorov a jednom 1,9....takze vieme ako su obzvlast dCi-cka chulostive na kvalitny olej...
Muj dotaz...pevny filtr castic je co? Je to FAP? A jak poznam,ze takovy filtr mam?
Pravda Rado ze to co jsi sem vlozil je skutecne psano i v knizce Jak na to
jezi
__________
Megane II kombajn 1.9 dCi - 96 kW
5.2 l / 100 km
__________
Megane II kombajn 1.9 dCi - 96 kW
5.2 l / 100 km
teraz som bol za znamym co ma servis a povedal ze to nieje velky rozdil medzi 5w-30 a 5w-40...ze v dnesnej dobe su tie oleje špickove...napr 30 rokov z5 niekto pouzival 5w-40 a dal 5w-30,,ze mu to zacalo uvolnovat karbon ci co...a akosi mu to pos...o motor.dnes to nehrozi...tak neviem....kazdy povie nieco ine.....
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů