VÝMĚNA OLEJE

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » úte říj 13, 2009 20:55

Zrejme ich bude viac druhov, ta moja bola tiez od dealera, ale stala okolo 10 korun myslim....no fakt ze za drobne, tak som kupil dve
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
jezistor
Starting member
Příspěvky: 56
Registrován: pát zář 04, 2009 14:09
Bydliště: Pce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jezistor » stř říj 14, 2009 09:13

To moje tesneni je hlinikove a uvnitr je umelohmotny krouzek,ktery je ma vystouplejsi hrany nad ty hlinikove
jezi
__________
Megane II kombajn 1.9 dCi - 96 kW
5.2 l / 100 km

Cumulik
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: pát říj 17, 2008 21:41
Bydliště: Pošumaví
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cumulik » čtv lis 05, 2009 23:16

Ahoj,kupoval jsem si také těsnění na výpusťák oleje v Renaultu,neboť jsem nevěděl,jaké tam přesně dát.Na dotaz,jaká je tam motorová vana,jestli hliníková,což jsem nevěděl, mi po přečtení vin kódu dali,co by tam mělo být. Tedy taky kroužek s vlisovanou gumou uprostřed,cena též 56Kč. Při výměně oleje jsem zjistil,že původní tam byla měděná. Zřejmě se asi nemusí ta s tím gumovým těsněním tolik dotahovat a řadši jsem taky tak opatrněji to nijak nerval. Bacha na ten teplý olej. Fakt to teče a stříká jako voda:-) Měl jsem co zdrhat,ale při adekvátní nádobě pohoda. Nějaká placka,lavor nebo pekáč a byl jsem černej a mastnej. Dával jsem Elf Solaris DPF 5w-30, páč je tam FAP. Výměna po roce a v tom čase necelých 15tis. km/rok. Olejový filtr jsem sehnal u Bosche Bosch. Olej na www.auto-oleje.cz Vyšel tam nejlevněji dle vyhledávače,poštovné zadara při té ceně, zabalené to měli pěkně,obaly orig. a nálepky,víčka neporušené a tak jsem se nebál to tam nalít. Zdravím všechny a děkuju za rady,které tu jsou.
R Megane II Grandtour 1.5 dCi 76kw,FAP,6 kvalt,r.v.5/2007,společných 150tis. km za námi

vlasdoli
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: čtv lis 19, 2009 11:19

Příspěvek od vlasdoli » stř lis 25, 2009 11:18

Dnes jsem koupil ELF Excellium NF 5W-40 5litru za 750Kc, krouzek pod sroub za 11 Kc...
Ta cena oleje je docela zajimava asi se pani spletla protoze pred tim nekam volala pry to jeste nema naceneno... Po me to hned bral i nejaky taxikar, tak snad to je ok....
Renault Megane II Grandtour, 1.5dCi 74kW, Confort Expression, Tiptronic, 60.000km, rv 2005

Uživatelský avatar
trichopter
Advanced member
Příspěvky: 480
Registrován: ned srp 05, 2007 12:52
Bydliště: SK/KNM

Příspěvek od trichopter » sob lis 28, 2009 13:32

Kde zháňate klúče na výmenu plejoveho filtra?
Megane II sedane-02/2004; 1,6 16V.83kw;113ps
150 000km.Comfort Dynamique;

culko
Advanced member
Příspěvky: 372
Registrován: čtv led 01, 2009 16:43

Příspěvek od culko » sob lis 28, 2009 15:10

trichopter píše:Kde zháňate klúče na výmenu plejoveho filtra?
máš na mysli olejovy že?ked ten olejovy filter nedotahoval neaky king-kong pri poslednej vymene,tak by si to mal v pohode povolit s rukami!
RENAULT MEGANE III GRANDTOUR 1,9dci 96kw šeda eclipse r2010

lubosov
Advanced member
Příspěvky: 255
Registrován: úte srp 29, 2006 18:30

Příspěvek od lubosov » sob lis 28, 2009 19:23

Ak sa olejový filter nedá vymontovať rukou, treba ho omotať šmirglovým papierom a takto ho skúsiť vymontovať, popr. preraziť ho skrutkovačom a vymontiť. V poslednom rade je dostať kľúč na olejový filter, aj v supermarketoch.
RMGII, 1,6 16V, 83kW

Uživatelský avatar
trichopter
Advanced member
Příspěvky: 480
Registrován: ned srp 05, 2007 12:52
Bydliště: SK/KNM

Příspěvek od trichopter » ned lis 29, 2009 09:38

:arrow: Rukou mi to nikdy neslo.Naposledy som ho menil s hasakom.Kupil som v predajni nahradných dielov.reřazový klúč,ktorý pre ktorý máme ale my máo miesta kůli kompresoru klimy.
V supermarketoch som nikdy nič nevidel,ale vdaka.
Megane II sedane-02/2004; 1,6 16V.83kw;113ps
150 000km.Comfort Dynamique;

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » ned lis 29, 2009 09:43

Chlapy dotahujte nový filtr jen rukou, žádný klíče, jinak se s tím zase budete mordovat. Když se gumička mázne olejem, tak jak se má, tak opravdu stačí dotažení rukou.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
trichopter
Advanced member
Příspěvky: 480
Registrován: ned srp 05, 2007 12:52
Bydliště: SK/KNM

Příspěvek od trichopter » ned lis 29, 2009 10:02

Ok dik.Všetko som naolejoval novým olejom,ale zaťahoval mierne hasakom.TN píše tri štvrtiny otáčky.Bál som sa aby to netieklo.Rukov sa mi zdalo dosť málo.
Megane II sedane-02/2004; 1,6 16V.83kw;113ps
150 000km.Comfort Dynamique;

vlasdoli
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: čtv lis 19, 2009 11:19

Příspěvek od vlasdoli » čtv pro 03, 2009 21:36

mkony píše:Do měsíce budu muset dělat olej v motoru a protože už mám po záruce, tak si ho chci vyměnit sám. Při pohledu do faktury za poslední výměnu jsem za olej (sudový) EVOLUTION SXR 5W-40 vyplázl 1925 kč, teď jsem ho našel tady za dobrou cenu(1056 kč). Ptám se fóra, jestli někdo nemá s tímto e-shopem zkušenost, jestli je vše OK, třeba jste už někdo olej od nich bral. DÍK.
http://www.superautodily.cz/index.php?s ... odukt=9601
nechci delat nikomu reklamu ale co rikas na toto
http://www.vyfukybn.cz/rs/oleje/elf/elf ... b.tpl.html
Renault Megane II Grandtour, 1.5dCi 74kW, Confort Expression, Tiptronic, 60.000km, rv 2005

Uživatelský avatar
mkony
Starting member
Příspěvky: 98
Registrován: úte říj 02, 2007 19:11
Bydliště: Praha-západ, Potoky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mkony » čtv pro 03, 2009 21:56

vlasdoli píše:
mkony píše:Do měsíce budu muset dělat olej v motoru a protože už mám po záruce, tak si ho chci vyměnit sám. Při pohledu do faktury za poslední výměnu jsem za olej (sudový) EVOLUTION SXR 5W-40 vyplázl 1925 kč, teď jsem ho našel tady za dobrou cenu(1056 kč). Ptám se fóra, jestli někdo nemá s tímto e-shopem zkušenost, jestli je vše OK, třeba jste už někdo olej od nich bral. DÍK.
http://www.superautodily.cz/index.php?s ... odukt=9601
nechci delat nikomu reklamu ale co rikas na toto
http://www.vyfukybn.cz/rs/oleje/elf/elf ... b.tpl.html

No tak to by někdo mohl ještě vysvětlit rozdíl mezi těmi oleji,
evolution SXR/ excellium LDX/NF. Tipuju, že asi stejný nebudou, ale cena je lákavá.
Megane II Grandtour 1.5 dci 10/06 expresion

[img]http://images.spritmonitor.de/223944.png[/img]

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pát pro 04, 2009 07:46

To je fuk, oba su predpisove takze poho :wink:
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

vlasdoli
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: čtv lis 19, 2009 11:19

Příspěvek od vlasdoli » pát pro 04, 2009 11:12

mkony píše:
vlasdoli píše:
mkony píše:Do měsíce budu muset dělat olej v motoru a protože už mám po záruce, tak si ho chci vyměnit sám. Při pohledu do faktury za poslední výměnu jsem za olej (sudový) EVOLUTION SXR 5W-40 vyplázl 1925 kč, teď jsem ho našel tady za dobrou cenu(1056 kč). Ptám se fóra, jestli někdo nemá s tímto e-shopem zkušenost, jestli je vše OK, třeba jste už někdo olej od nich bral. DÍK.
http://www.superautodily.cz/index.php?s ... odukt=9601
nechci delat nikomu reklamu ale co rikas na toto
http://www.vyfukybn.cz/rs/oleje/elf/elf ... b.tpl.html

No tak to by někdo mohl ještě vysvětlit rozdíl mezi těmi oleji,
evolution SXR/ excellium LDX/NF. Tipuju, že asi stejný nebudou, ale cena je lákavá.
Detaily jsou zde http://www.lubadmin.com/Restitution.asp ... rametre1=2
Podle ACEA jsou stejne, podle API pro Diesel motory jsou taky stejne. Jen pro benzin podle API je Evolution lepsi. Kdyz jsem v Renault servise ptal, rekli mi ze je uplne jedno co je v nazvu, ze pro ne je dulezita specifikace SAE 5W-40 ostatni je marketing, a taky bych tomu i veril. Za tuto cenu to klidne budu menit po 7.500Km a myslim ze udelam lip nez po 20.000km za Renaulti cenu 450kc za litr.
Renault Megane II Grandtour, 1.5dCi 74kW, Confort Expression, Tiptronic, 60.000km, rv 2005

Uživatelský avatar
Blode
Starting member
Příspěvky: 22
Registrován: ned pro 27, 2009 13:27
Bydliště: TS(SR)

Příspěvek od Blode » sob led 02, 2010 13:48

nazdo tak ja lejem olej Castrol EDGE 5W-30 5L balenie 55€
Renault Megane II Hatchback 1.9Dci 88Kw

mip
Junior member
Příspěvky: 117
Registrován: úte bře 31, 2009 14:43
Bydliště: Zlín

Příspěvek od mip » pon led 04, 2010 09:39

Včera jsem se konečně dokopal k výměně oleje. Půl hodiny jsem zápasil s vypoušťákem a netušil jsem, že mě to pravé peklo teprve čeká v podobě povolení filtru. Opravdu nechápu, jak to někdo mohl takto utáhnout. Vzhledem k manipulačnímu prostoru, který u 1.5dci je, to byl opravdu porod. První pokus byl rukou, ani omylem. Další pokus klíčem na filtry, který se pěkně zakousl do filtru a promáčkl ho. Vzhledem k velmi omezenému prostoru se s tím už nedalo dál pohnout. Takže přišel na řadu majzlík a kladivo, kdy jsem se snažil filtr povolit. Asi po hodině, když jsem měl kompletně urvaný kryt filtru, vytahaný veškerý vnitřek filtru a stále mi zůstala našroubovaná základna filtru, jsem to už chtěl zabalit. Bušil jsem majzlem a kladivem do děr na spodku filtru, ale ani ťuk. Poslední možností bylo zaseknout majzlík do okraje základny a zkusit to rozhýbat tak (to jsem dělal i celou dobu před tím, ale marně). Nakonec se filtr (nebo spíš to, co z něj zbylo) přece jen o kousek pohnul a bylo vyhráno. Nový filtr jsem utáhl jen rukou, takže doufám, že to půjde pak povolit.
Jak povolujete filtry vy u dci, když to někdo takto šíleně utáhl? Na nějaké hasáky a další pomůcky tam není totiž místo. Už jsem se totiž viděl, jak sundávám chladič, abych se k tomu dostal.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pon led 04, 2010 10:54

Mip, Mip, Mip... :D Stacilo ked si mal ten filter utrhnuty (obal) iba jemne odpacit od priruby na bloku dookola plochym srobovacikom (myslim pod gumovym tesnenim), a potom pekne zbytok vykrutit z tycky jednym prstom :D Ono totizto ta tycka ma zavit dost dlhy, takze samotny filter je vlastne chyteny o prirubu na bloku len silou toho gumoveho tesnenia. Takze podpacit dokola - staci o 1 ci 2 mm vyhnut od priruby dopredu, a uz ho nic nedrzi :wink: A obal je rozumne miesto majzla odfajcit platkom pilky na zelezo, ak ho teda ma clovek po ruke. Prip. prerazit z bokov 2 srobovaky a la vrtula.
Ale to je ok, mna to tiez napadlo az doma potom....ved MiroBA vie, ako som sa s tym prvy krat potrapil - obal domackany od kluca fest, fakt minimum miesta, nerv, ciga, sila & stres, ciga :D
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

mip
Junior member
Příspěvky: 117
Registrován: úte bře 31, 2009 14:43
Bydliště: Zlín

Příspěvek od mip » pon led 04, 2010 12:18

Rado77 píše:Mip, Mip, Mip... :D Stacilo ked si mal ten filter utrhnuty (obal) iba jemne odpacit od priruby na bloku dookola plochym srobovacikom (myslim pod gumovym tesnenim), a potom pekne zbytok vykrutit z tycky jednym prstom :D
Tak to mě také napadlo, jenže ani v konečné fázi nešel nacpat (ani kladivem) šroubovák mezi přírubu a filtr. :evil: Slovo jemně nepřipadalo v úvahu. Ten spodek filtru byl z pěkně tlustého plechu. Navíc tam je místo tak na 4 cm po obvodu, kam se dá z vrchu dostat, více ani ránu. Takže jemně kolem dokola šroubovákem nepřipadá v úvahu. Schválně Ti vyfotím, kolik místa tam kolem toho filtru je :?

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pon led 04, 2010 12:27

Ja viem ze je tam minimum. Moj filter mal taky tenky plech - cca 1mm prehnutie na okraji, takze som usudil, ze by to malo ist lahko....i ked samotny plech vnutri moze byt pekne hruby. No jo, takze jedine co nam ostava je vzdy novy filter dotahovat len mierne - primerane rukou a hlavne potriet olejom gumicku a prirubu.
Po doliati noveho oleja to potom na volnobehu preturovat nech je tlak v sustave a checknut ci filter tesni ok, prip. ho este trochu dotiahnut.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Bllesk
Junior member
Příspěvky: 114
Registrován: stř dub 22, 2009 17:28
Bydliště: Bytča
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bllesk » čtv led 14, 2010 19:43

vzduchovy som si kupil Green a poctivo si ho periem...[/quote]

mam otazocku s akej stranky si si objednal vzduchovy kit.
a dostal si k tomu aj potrubie a ostatne tie srandy. a pasuje to dobre? dik dik dik
Renault Megane 1.4 16V 100HP r.v. 2003

Uživatelský avatar
lacike72
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: pon led 21, 2008 12:31
Bydliště: Košice

motorový olej

Příspěvek od lacike72 » pát led 15, 2010 11:02

Ahoj. Rád by som sa vás všetkých opýtal na názor a skúsenosti s lehotami výmeny motorových olejov. Podľa výrobcu je to 2000 km, alebo 1 rok. Mňa by zaujímalo prečo je tá lehota 1 rok. Nikde som sa o tom nedočítal. Neviem či olej (ELF evolution sxr 5w-40) nejako degraduje ak je starší ako 1 rok, alebo o čo ide. Ja si mením olej sám pri 15000 km, ale lehotu 1 rok nedodržiavam. Teraz mám 15000 km, ale najazdil som to za 20 mesiacov. Myslíte, že robím dobre, ak olej mením v tejto lehote? A čo vy na olej, ktorý mi zvýšil pri poslednej výmene a stál v zavretej originál bandaske 20 mesiacov? Je OK? Môžem ho teraz použiť?Totiž niektoré kvapaliny do seba časom absorbujú vlhkosť a neviem či tento syntetický olej sa tiež nemá meniť v lehote 1 roka práve pre toto. Prosím napíšte vlastné názory alebo skúsenosti.
kľúč na vypúšťaciu skrutku olejovej vane som si vyrobil z oceľovej skrutky: http://picasaweb.google.com/rado.megane ... 7003404898
alebo tento z gola redukcie 1/2´´ na 3/8´´
http://picasaweb.google.com/rado.megane ... 0611609330
http://picasaweb.google.com/rado.megane ... 8907653842
olejový filter povoľujem kľúčom, ktorý som si vyrobil z textilného popruhu zo starého ruksaku, oceľovej guľatiny (ja som našiel priemer 20 mm), do ktorej som flexou urobil zárez do hĺby šírky popruhu a široký ako dve vrstvy popruhu, to som poistil dvoma skrutkami, dĺžku popruhu som len odhadol, trocha dlhší je lepší, lebo sa obtočí okolo tej guľatiny a čím viac ťaháte, tým viac sa zaťahuje a filter nemá šancu (samozrejme len pri povoľovaní), na koniec guľatinky som navaril starý orech 13 z gola kľúčov - to už viete na čo, foto:
http://picasaweb.google.com/rado.megane ... 5564908962 a http://picasaweb.google.com/rado.megane ... 5026918002
a takto som to odfotil pri použití:
http://picasaweb.google.com/rado.megane ... 6825611682
Dúfam, že to niekomu pomôže. Verte či nie, ale na tento kľúč je tam miesta dosť.
Veľa šťastných km v roku 2010 želá Laci.
Naposledy upravil(a) lacike72 dne úte led 26, 2010 11:57, celkem upraveno 2 x.
Megane Grandtour II 2005 1,5 dCi 85 k ; 3,6 l/100 km
Twingo 2002 1,2 58 k

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pát led 15, 2010 11:12

Lacike - velice pjekne su tie tvoje tooly :wink: Hlavne ten porichtung na olejovy filter - dokonalost sama!

Ale k veci - uplne ze ideal je menit kazdych 10 tisic, alebo kazdy rok (co nastane skor). A 2 x to plati u ludi, co jazdia kratke trasy. JA to mam lahke, lebo za rok najazdime presne 10 tisic, takze vzdy v lete pod to lahnem.
Povodne vyrobca stanovil interval az 30 tisic, alebo kazde 2 roky (ci dokonca 3 roky?), co je hrozne vela....napr. ja najazdim 30 tisic az za 3 roky.
V zasade sa teda ja orientujem na CAS - menim kazdy rok. Ci uz najazdim za ten rok 10 tisic alebo 15 tisic, alebo nebodaj 20 tisic, furt je to z hladiska najazdenych km v pohode. Takze ja mam svoje auto rad, preto menim olej raz rocne. Kludne sa to da poposuvat....napr. kazdych 14 mesiacov alebo tak...to uz je cloveku.
Neviem ci som pomohol, ale na tomto extra nesetrim, a pokoj :wink:
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
lacike72
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: pon led 21, 2008 12:31
Bydliště: Košice

Příspěvek od lacike72 » pát led 15, 2010 11:21

Ok raz do roka a 10000 km. To je rozumné, tento rom som na to nejako pozabudol a vyšlo to na 15000 a 20 m. Myslel som, že to tak ostane, ale presvedčil si ma. Jazdím striedavo krátke a dlhé trasy, no v tomto roku bolo tých dlhých oooveľa viac. A jazdím šetrne, k svojmu autu aj zdraviu.
Ale len pre zvedavosť, nevieš prečo ten 1 rok?
Megane Grandtour II 2005 1,5 dCi 85 k ; 3,6 l/100 km
Twingo 2002 1,2 58 k

vlasdoli
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: čtv lis 19, 2009 11:19

Příspěvek od vlasdoli » pát led 15, 2010 12:00

1 rok asi proto aby mely servisy obzvlaste znackove dost prace.
Rekl bych ze intervaly ktere doporucuje vyrobce jsou jeste s dostatecnou rezervou aby se nic neprihodilo....

Nebo se zeptam jinak jake zavady hrozi, kdyz interval protahnu treba o 20%, napriklad u me vyrobce doporucuje 20.000km/2 roky?
Naposledy upravil(a) vlasdoli dne pát led 15, 2010 12:02, celkem upraveno 1 x.
Renault Megane II Grandtour, 1.5dCi 74kW, Confort Expression, Tiptronic, 60.000km, rv 2005

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » pát led 15, 2010 12:02

no vzhledem k tomu, žemáš dci, tak ti klidně může odejít turbo.... A jestli to takhle porvozuješ trvale, tak věř, že odejde 8)
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google Adsense [Bot] a 30 hostů