VÝMĚNA OLEJE
Moderátor: Moderators General
-
- Starting member
- Příspěvky: 27
- Registrován: pát říj 17, 2008 21:41
- Bydliště: Pošumaví
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj,kupoval jsem si také těsnění na výpusťák oleje v Renaultu,neboť jsem nevěděl,jaké tam přesně dát.Na dotaz,jaká je tam motorová vana,jestli hliníková,což jsem nevěděl, mi po přečtení vin kódu dali,co by tam mělo být. Tedy taky kroužek s vlisovanou gumou uprostřed,cena též 56Kč. Při výměně oleje jsem zjistil,že původní tam byla měděná. Zřejmě se asi nemusí ta s tím gumovým těsněním tolik dotahovat a řadši jsem taky tak opatrněji to nijak nerval. Bacha na ten teplý olej. Fakt to teče a stříká jako voda:-) Měl jsem co zdrhat,ale při adekvátní nádobě pohoda. Nějaká placka,lavor nebo pekáč a byl jsem černej a mastnej. Dával jsem Elf Solaris DPF 5w-30, páč je tam FAP. Výměna po roce a v tom čase necelých 15tis. km/rok. Olejový filtr jsem sehnal u Bosche Bosch. Olej na www.auto-oleje.cz Vyšel tam nejlevněji dle vyhledávače,poštovné zadara při té ceně, zabalené to měli pěkně,obaly orig. a nálepky,víčka neporušené a tak jsem se nebál to tam nalít. Zdravím všechny a děkuju za rady,které tu jsou.
R Megane II Grandtour 1.5 dCi 76kw,FAP,6 kvalt,r.v.5/2007,společných 150tis. km za námi
Dnes jsem koupil ELF Excellium NF 5W-40 5litru za 750Kc, krouzek pod sroub za 11 Kc...
Ta cena oleje je docela zajimava asi se pani spletla protoze pred tim nekam volala pry to jeste nema naceneno... Po me to hned bral i nejaky taxikar, tak snad to je ok....
Ta cena oleje je docela zajimava asi se pani spletla protoze pred tim nekam volala pry to jeste nema naceneno... Po me to hned bral i nejaky taxikar, tak snad to je ok....
Renault Megane II Grandtour, 1.5dCi 74kW, Confort Expression, Tiptronic, 60.000km, rv 2005
- trichopter
- Advanced member
- Příspěvky: 480
- Registrován: ned srp 05, 2007 12:52
- Bydliště: SK/KNM
- trichopter
- Advanced member
- Příspěvky: 480
- Registrován: ned srp 05, 2007 12:52
- Bydliště: SK/KNM
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Chlapy dotahujte nový filtr jen rukou, žádný klíče, jinak se s tím zase budete mordovat. Když se gumička mázne olejem, tak jak se má, tak opravdu stačí dotažení rukou.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
- trichopter
- Advanced member
- Příspěvky: 480
- Registrován: ned srp 05, 2007 12:52
- Bydliště: SK/KNM
nechci delat nikomu reklamu ale co rikas na totomkony píše:Do měsíce budu muset dělat olej v motoru a protože už mám po záruce, tak si ho chci vyměnit sám. Při pohledu do faktury za poslední výměnu jsem za olej (sudový) EVOLUTION SXR 5W-40 vyplázl 1925 kč, teď jsem ho našel tady za dobrou cenu(1056 kč). Ptám se fóra, jestli někdo nemá s tímto e-shopem zkušenost, jestli je vše OK, třeba jste už někdo olej od nich bral. DÍK.
http://www.superautodily.cz/index.php?s ... odukt=9601
http://www.vyfukybn.cz/rs/oleje/elf/elf ... b.tpl.html
Renault Megane II Grandtour, 1.5dCi 74kW, Confort Expression, Tiptronic, 60.000km, rv 2005
- mkony
- Starting member
- Příspěvky: 98
- Registrován: úte říj 02, 2007 19:11
- Bydliště: Praha-západ, Potoky
- Kontaktovat uživatele:
vlasdoli píše:nechci delat nikomu reklamu ale co rikas na totomkony píše:Do měsíce budu muset dělat olej v motoru a protože už mám po záruce, tak si ho chci vyměnit sám. Při pohledu do faktury za poslední výměnu jsem za olej (sudový) EVOLUTION SXR 5W-40 vyplázl 1925 kč, teď jsem ho našel tady za dobrou cenu(1056 kč). Ptám se fóra, jestli někdo nemá s tímto e-shopem zkušenost, jestli je vše OK, třeba jste už někdo olej od nich bral. DÍK.
http://www.superautodily.cz/index.php?s ... odukt=9601
http://www.vyfukybn.cz/rs/oleje/elf/elf ... b.tpl.html
No tak to by někdo mohl ještě vysvětlit rozdíl mezi těmi oleji,
evolution SXR/ excellium LDX/NF. Tipuju, že asi stejný nebudou, ale cena je lákavá.
Detaily jsou zde http://www.lubadmin.com/Restitution.asp ... rametre1=2mkony píše:vlasdoli píše:nechci delat nikomu reklamu ale co rikas na totomkony píše:Do měsíce budu muset dělat olej v motoru a protože už mám po záruce, tak si ho chci vyměnit sám. Při pohledu do faktury za poslední výměnu jsem za olej (sudový) EVOLUTION SXR 5W-40 vyplázl 1925 kč, teď jsem ho našel tady za dobrou cenu(1056 kč). Ptám se fóra, jestli někdo nemá s tímto e-shopem zkušenost, jestli je vše OK, třeba jste už někdo olej od nich bral. DÍK.
http://www.superautodily.cz/index.php?s ... odukt=9601
http://www.vyfukybn.cz/rs/oleje/elf/elf ... b.tpl.html
No tak to by někdo mohl ještě vysvětlit rozdíl mezi těmi oleji,
evolution SXR/ excellium LDX/NF. Tipuju, že asi stejný nebudou, ale cena je lákavá.
Podle ACEA jsou stejne, podle API pro Diesel motory jsou taky stejne. Jen pro benzin podle API je Evolution lepsi. Kdyz jsem v Renault servise ptal, rekli mi ze je uplne jedno co je v nazvu, ze pro ne je dulezita specifikace SAE 5W-40 ostatni je marketing, a taky bych tomu i veril. Za tuto cenu to klidne budu menit po 7.500Km a myslim ze udelam lip nez po 20.000km za Renaulti cenu 450kc za litr.
Renault Megane II Grandtour, 1.5dCi 74kW, Confort Expression, Tiptronic, 60.000km, rv 2005
Včera jsem se konečně dokopal k výměně oleje. Půl hodiny jsem zápasil s vypoušťákem a netušil jsem, že mě to pravé peklo teprve čeká v podobě povolení filtru. Opravdu nechápu, jak to někdo mohl takto utáhnout. Vzhledem k manipulačnímu prostoru, který u 1.5dci je, to byl opravdu porod. První pokus byl rukou, ani omylem. Další pokus klíčem na filtry, který se pěkně zakousl do filtru a promáčkl ho. Vzhledem k velmi omezenému prostoru se s tím už nedalo dál pohnout. Takže přišel na řadu majzlík a kladivo, kdy jsem se snažil filtr povolit. Asi po hodině, když jsem měl kompletně urvaný kryt filtru, vytahaný veškerý vnitřek filtru a stále mi zůstala našroubovaná základna filtru, jsem to už chtěl zabalit. Bušil jsem majzlem a kladivem do děr na spodku filtru, ale ani ťuk. Poslední možností bylo zaseknout majzlík do okraje základny a zkusit to rozhýbat tak (to jsem dělal i celou dobu před tím, ale marně). Nakonec se filtr (nebo spíš to, co z něj zbylo) přece jen o kousek pohnul a bylo vyhráno. Nový filtr jsem utáhl jen rukou, takže doufám, že to půjde pak povolit.
Jak povolujete filtry vy u dci, když to někdo takto šíleně utáhl? Na nějaké hasáky a další pomůcky tam není totiž místo. Už jsem se totiž viděl, jak sundávám chladič, abych se k tomu dostal.
Jak povolujete filtry vy u dci, když to někdo takto šíleně utáhl? Na nějaké hasáky a další pomůcky tam není totiž místo. Už jsem se totiž viděl, jak sundávám chladič, abych se k tomu dostal.
RM II Grandtour 1.5dCi/63kW 2006 [img]http://images.spritmonitor.de/351867.png[/img]
RM II Sedan 1.5dCi/60kW 2004 [img]http://images.spritmonitor.de/351878.png[/img]
RM II Sedan 1.5dCi/60kW 2004 [img]http://images.spritmonitor.de/351878.png[/img]
Mip, Mip, Mip... Stacilo ked si mal ten filter utrhnuty (obal) iba jemne odpacit od priruby na bloku dookola plochym srobovacikom (myslim pod gumovym tesnenim), a potom pekne zbytok vykrutit z tycky jednym prstom Ono totizto ta tycka ma zavit dost dlhy, takze samotny filter je vlastne chyteny o prirubu na bloku len silou toho gumoveho tesnenia. Takze podpacit dokola - staci o 1 ci 2 mm vyhnut od priruby dopredu, a uz ho nic nedrzi A obal je rozumne miesto majzla odfajcit platkom pilky na zelezo, ak ho teda ma clovek po ruke. Prip. prerazit z bokov 2 srobovaky a la vrtula.
Ale to je ok, mna to tiez napadlo az doma potom....ved MiroBA vie, ako som sa s tym prvy krat potrapil - obal domackany od kluca fest, fakt minimum miesta, nerv, ciga, sila & stres, ciga
Ale to je ok, mna to tiez napadlo az doma potom....ved MiroBA vie, ako som sa s tym prvy krat potrapil - obal domackany od kluca fest, fakt minimum miesta, nerv, ciga, sila & stres, ciga
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Tak to mě také napadlo, jenže ani v konečné fázi nešel nacpat (ani kladivem) šroubovák mezi přírubu a filtr. Slovo jemně nepřipadalo v úvahu. Ten spodek filtru byl z pěkně tlustého plechu. Navíc tam je místo tak na 4 cm po obvodu, kam se dá z vrchu dostat, více ani ránu. Takže jemně kolem dokola šroubovákem nepřipadá v úvahu. Schválně Ti vyfotím, kolik místa tam kolem toho filtru jeRado77 píše:Mip, Mip, Mip... Stacilo ked si mal ten filter utrhnuty (obal) iba jemne odpacit od priruby na bloku dookola plochym srobovacikom (myslim pod gumovym tesnenim), a potom pekne zbytok vykrutit z tycky jednym prstom
RM II Grandtour 1.5dCi/63kW 2006 [img]http://images.spritmonitor.de/351867.png[/img]
RM II Sedan 1.5dCi/60kW 2004 [img]http://images.spritmonitor.de/351878.png[/img]
RM II Sedan 1.5dCi/60kW 2004 [img]http://images.spritmonitor.de/351878.png[/img]
Ja viem ze je tam minimum. Moj filter mal taky tenky plech - cca 1mm prehnutie na okraji, takze som usudil, ze by to malo ist lahko....i ked samotny plech vnutri moze byt pekne hruby. No jo, takze jedine co nam ostava je vzdy novy filter dotahovat len mierne - primerane rukou a hlavne potriet olejom gumicku a prirubu.
Po doliati noveho oleja to potom na volnobehu preturovat nech je tlak v sustave a checknut ci filter tesni ok, prip. ho este trochu dotiahnut.
Po doliati noveho oleja to potom na volnobehu preturovat nech je tlak v sustave a checknut ci filter tesni ok, prip. ho este trochu dotiahnut.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
motorový olej
Ahoj. Rád by som sa vás všetkých opýtal na názor a skúsenosti s lehotami výmeny motorových olejov. Podľa výrobcu je to 2000 km, alebo 1 rok. Mňa by zaujímalo prečo je tá lehota 1 rok. Nikde som sa o tom nedočítal. Neviem či olej (ELF evolution sxr 5w-40) nejako degraduje ak je starší ako 1 rok, alebo o čo ide. Ja si mením olej sám pri 15000 km, ale lehotu 1 rok nedodržiavam. Teraz mám 15000 km, ale najazdil som to za 20 mesiacov. Myslíte, že robím dobre, ak olej mením v tejto lehote? A čo vy na olej, ktorý mi zvýšil pri poslednej výmene a stál v zavretej originál bandaske 20 mesiacov? Je OK? Môžem ho teraz použiť?Totiž niektoré kvapaliny do seba časom absorbujú vlhkosť a neviem či tento syntetický olej sa tiež nemá meniť v lehote 1 roka práve pre toto. Prosím napíšte vlastné názory alebo skúsenosti.
kľúč na vypúšťaciu skrutku olejovej vane som si vyrobil z oceľovej skrutky: http://picasaweb.google.com/rado.megane ... 7003404898
alebo tento z gola redukcie 1/2´´ na 3/8´´
http://picasaweb.google.com/rado.megane ... 0611609330
http://picasaweb.google.com/rado.megane ... 8907653842
olejový filter povoľujem kľúčom, ktorý som si vyrobil z textilného popruhu zo starého ruksaku, oceľovej guľatiny (ja som našiel priemer 20 mm), do ktorej som flexou urobil zárez do hĺby šírky popruhu a široký ako dve vrstvy popruhu, to som poistil dvoma skrutkami, dĺžku popruhu som len odhadol, trocha dlhší je lepší, lebo sa obtočí okolo tej guľatiny a čím viac ťaháte, tým viac sa zaťahuje a filter nemá šancu (samozrejme len pri povoľovaní), na koniec guľatinky som navaril starý orech 13 z gola kľúčov - to už viete na čo, foto:
http://picasaweb.google.com/rado.megane ... 5564908962 a http://picasaweb.google.com/rado.megane ... 5026918002
a takto som to odfotil pri použití:
http://picasaweb.google.com/rado.megane ... 6825611682
Dúfam, že to niekomu pomôže. Verte či nie, ale na tento kľúč je tam miesta dosť.
Veľa šťastných km v roku 2010 želá Laci.
kľúč na vypúšťaciu skrutku olejovej vane som si vyrobil z oceľovej skrutky: http://picasaweb.google.com/rado.megane ... 7003404898
alebo tento z gola redukcie 1/2´´ na 3/8´´
http://picasaweb.google.com/rado.megane ... 0611609330
http://picasaweb.google.com/rado.megane ... 8907653842
olejový filter povoľujem kľúčom, ktorý som si vyrobil z textilného popruhu zo starého ruksaku, oceľovej guľatiny (ja som našiel priemer 20 mm), do ktorej som flexou urobil zárez do hĺby šírky popruhu a široký ako dve vrstvy popruhu, to som poistil dvoma skrutkami, dĺžku popruhu som len odhadol, trocha dlhší je lepší, lebo sa obtočí okolo tej guľatiny a čím viac ťaháte, tým viac sa zaťahuje a filter nemá šancu (samozrejme len pri povoľovaní), na koniec guľatinky som navaril starý orech 13 z gola kľúčov - to už viete na čo, foto:
http://picasaweb.google.com/rado.megane ... 5564908962 a http://picasaweb.google.com/rado.megane ... 5026918002
a takto som to odfotil pri použití:
http://picasaweb.google.com/rado.megane ... 6825611682
Dúfam, že to niekomu pomôže. Verte či nie, ale na tento kľúč je tam miesta dosť.
Veľa šťastných km v roku 2010 želá Laci.
Naposledy upravil(a) lacike72 dne úte led 26, 2010 11:57, celkem upraveno 2 x.
Megane Grandtour II 2005 1,5 dCi 85 k ; 3,6 l/100 km
Twingo 2002 1,2 58 k
Twingo 2002 1,2 58 k
Lacike - velice pjekne su tie tvoje tooly Hlavne ten porichtung na olejovy filter - dokonalost sama!
Ale k veci - uplne ze ideal je menit kazdych 10 tisic, alebo kazdy rok (co nastane skor). A 2 x to plati u ludi, co jazdia kratke trasy. JA to mam lahke, lebo za rok najazdime presne 10 tisic, takze vzdy v lete pod to lahnem.
Povodne vyrobca stanovil interval az 30 tisic, alebo kazde 2 roky (ci dokonca 3 roky?), co je hrozne vela....napr. ja najazdim 30 tisic az za 3 roky.
V zasade sa teda ja orientujem na CAS - menim kazdy rok. Ci uz najazdim za ten rok 10 tisic alebo 15 tisic, alebo nebodaj 20 tisic, furt je to z hladiska najazdenych km v pohode. Takze ja mam svoje auto rad, preto menim olej raz rocne. Kludne sa to da poposuvat....napr. kazdych 14 mesiacov alebo tak...to uz je cloveku.
Neviem ci som pomohol, ale na tomto extra nesetrim, a pokoj
Ale k veci - uplne ze ideal je menit kazdych 10 tisic, alebo kazdy rok (co nastane skor). A 2 x to plati u ludi, co jazdia kratke trasy. JA to mam lahke, lebo za rok najazdime presne 10 tisic, takze vzdy v lete pod to lahnem.
Povodne vyrobca stanovil interval az 30 tisic, alebo kazde 2 roky (ci dokonca 3 roky?), co je hrozne vela....napr. ja najazdim 30 tisic az za 3 roky.
V zasade sa teda ja orientujem na CAS - menim kazdy rok. Ci uz najazdim za ten rok 10 tisic alebo 15 tisic, alebo nebodaj 20 tisic, furt je to z hladiska najazdenych km v pohode. Takze ja mam svoje auto rad, preto menim olej raz rocne. Kludne sa to da poposuvat....napr. kazdych 14 mesiacov alebo tak...to uz je cloveku.
Neviem ci som pomohol, ale na tomto extra nesetrim, a pokoj
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Ok raz do roka a 10000 km. To je rozumné, tento rom som na to nejako pozabudol a vyšlo to na 15000 a 20 m. Myslel som, že to tak ostane, ale presvedčil si ma. Jazdím striedavo krátke a dlhé trasy, no v tomto roku bolo tých dlhých oooveľa viac. A jazdím šetrne, k svojmu autu aj zdraviu.
Ale len pre zvedavosť, nevieš prečo ten 1 rok?
Ale len pre zvedavosť, nevieš prečo ten 1 rok?
Megane Grandtour II 2005 1,5 dCi 85 k ; 3,6 l/100 km
Twingo 2002 1,2 58 k
Twingo 2002 1,2 58 k
1 rok asi proto aby mely servisy obzvlaste znackove dost prace.
Rekl bych ze intervaly ktere doporucuje vyrobce jsou jeste s dostatecnou rezervou aby se nic neprihodilo....
Nebo se zeptam jinak jake zavady hrozi, kdyz interval protahnu treba o 20%, napriklad u me vyrobce doporucuje 20.000km/2 roky?
Rekl bych ze intervaly ktere doporucuje vyrobce jsou jeste s dostatecnou rezervou aby se nic neprihodilo....
Nebo se zeptam jinak jake zavady hrozi, kdyz interval protahnu treba o 20%, napriklad u me vyrobce doporucuje 20.000km/2 roky?
Naposledy upravil(a) vlasdoli dne pát led 15, 2010 12:02, celkem upraveno 1 x.
Renault Megane II Grandtour, 1.5dCi 74kW, Confort Expression, Tiptronic, 60.000km, rv 2005
no vzhledem k tomu, žemáš dci, tak ti klidně může odejít turbo.... A jestli to takhle porvozuješ trvale, tak věř, že odejde
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google Adsense [Bot] a 30 hostů