VÝMĚNA OLEJE
Moderátor: Moderators General
Nazdar - ja mam na dekel pod motorom bezne sroby velkost 10, ide to pekne ockovym klucom. Co sa tyka vypustaku oleja (alebo aj vypustaku prevodovky), ide o stvorcovy kluc vlastnej vyroby, velkost 8mm. Vraj sa da pouzit aj klucka od dveri al. okna, ja som si vyrobil z tyce o stranach 10, ktoru som opilnikoval na 8mm a skosil vsetky hrany. Co sa tyka filtra, mam taky bezny kluc na demontaz filtrov, co sa da kupit aj v Baumaxe za par korun. Sice to nim islo fest tazko odmontit,ale nakoniec to islo. Normalne sa na to pouziva aj remen z gati. Na francuzak je tam fakt malo miesta. Este pomoze aj tenka kozena rukavica. Ja som to skusal tym klucom na filtre najprv zhora (minimum miesta), a potom to islo z dola. Ale bola to makacka, obal filtru som mierne premackol a bal som sa, ze ho prederavim a nedam dole. Ale potom som si aj tak uvedomil, ze ten filter prinajhorsom dokazem vytiahnut aj po kuskoch - zavit ma iba v strede, proste utrhat obal, az sa dostanem na stred, srobovakom vyhnem cely ten kruh s gumickou co dosada na blok motora, a jednou rukou to cele pekne lahulinko vytocim zo zavitu von. Takze da sa aj tak prinajhorsom, len pri prvom prederaveni obalu z filtru vytecie olej a treba davat pozor, aby sa neposkodil stred, kde je zavit. Najlespie je pozriet na konstrukciu noveho filtra, a cloveku bude hned jasne, ako sa to da zdemolovat a nasledne lahko vymontit bez poskodenia. Ono ked stary filter nejde, da sa to napr. aj tak, ze sa proste obal odpili dookola pilkou na zelezo,co je chvilka pri tak tenkom plechu, a nasledne to podpacit srobovakom (odklonit od bloku motora tu cast s tesnenim), no a potom lahko vytocit jednym prstom.
Takze vlastne je tu navod, ako sa zbavit stareho filtra, ak s nim niekto nevie pohnut
Takze vlastne je tu navod, ako sa zbavit stareho filtra, ak s nim niekto nevie pohnut
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
K vymene patri aj vymena sviecok.... Kuk sem - stare a nova: http://picasaweb.google.com/rado.megane ... 0469724258 . Bol som rad, ze stare sviecky boli v rovnakom stave a zaroven v OK stave, takze valce spalovali dobre
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Dnes jsem měnil olej, olejový filtr, vzduchový a kabinový filtr otcovi na RM II 1.5 dCi, r.v. 2006. Chtěl jsem vyměnit i palivový filtr, k tomu je přístup jak k penězům odpojil jsem všechny 4 hadice z vrchu, přes otvor v podběhu jsem ho vysadil z držáku a zjistil jsem, že je napojený ještě na konektor. Asi ohřev? Jenomže problém je v tom, že palivový filtr zakoupený v elit nemá otvor na tu součástku s konektorem. A to stál 1300,- Kč. dá se sehnat i ten s otvorem v náhradě, nebo je nutné koupit originál v Renaultu?
RL II, 1,9 dCi, 88 kW, PRIVILEGE
Manual pise o "filtr, ktery muze byt vybaven snimacem vody"
Ja som predtym pisal o tom, co som zazil na byvalom aute - povodne filtre boli totizto plechove, a tam bolo ukostrenie jasne. Ludia potom casom filtre menili, ale zohnali uz len plastove, a cudovali sa, ze im trci z kasne drotik a nemaju ho kam pichnut. Preto ma prve napadlo ukostrenie...
Ale tu vyzera, ze su 2 druhy filtrov - zo snimacom vody a bez
Ja som predtym pisal o tom, co som zazil na byvalom aute - povodne filtre boli totizto plechove, a tam bolo ukostrenie jasne. Ludia potom casom filtre menili, ale zohnali uz len plastove, a cudovali sa, ze im trci z kasne drotik a nemaju ho kam pichnut. Preto ma prve napadlo ukostrenie...
Ale tu vyzera, ze su 2 druhy filtrov - zo snimacom vody a bez
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Je to předehřev nafty. V Renaultu bude stát stejně.ochotniki píše:Dnes jsem měnil olej, olejový filtr, vzduchový a kabinový filtr otcovi na RM II 1.5 dCi, r.v. 2006. Chtěl jsem vyměnit i palivový filtr, k tomu je přístup jak k penězům odpojil jsem všechny 4 hadice z vrchu, přes otvor v podběhu jsem ho vysadil z držáku a zjistil jsem, že je napojený ještě na konektor. Asi ohřev? Jenomže problém je v tom, že palivový filtr zakoupený v elit nemá otvor na tu součástku s konektorem. A to stál 1300,- Kč. dá se sehnat i ten s otvorem v náhradě, nebo je nutné koupit originál v Renaultu?
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
- trichopter
- Advanced member
- Příspěvky: 480
- Registrován: ned srp 05, 2007 12:52
- Bydliště: SK/KNM
Ja som menil olej svojpomocne a kupil som univerzálny kluč na olejove filtry.Taký reťazový,dá sa nastaviť v pohode priemer filtra a zaistí sa poistkou.Lenže my tam máme malo miesta a reťaz sa zasekne.Tak som to riešil v rychlosti sobyčajným hasakom bo som mal odvahu si to robiť v zahraničí.
Pfu.
pozeral som v baumaxe ten univerzalny kluč ale nenašiel som nič.
Pfu.
pozeral som v baumaxe ten univerzalny kluč ale nenašiel som nič.
Megane II sedane-02/2004; 1,6 16V.83kw;113ps
150 000km.Comfort Dynamique;
150 000km.Comfort Dynamique;
Vložka je u 1,9, u 1,5 musí se vyměnit celý filtr. Tak mě napadlo, nešel by filtr z 1,9 dát do 1,5 a pak jen měnit vložky?
A teď k tématu, budu co nevidět měnit olej a nevím, jaký je průměr toho těsnícího Cu-kroužku. Je to obyčejný vysekávaný kroužek z měděného plechu? Těch mám k dispozici dost.
A teď k tématu, budu co nevidět měnit olej a nevím, jaký je průměr toho těsnícího Cu-kroužku. Je to obyčejný vysekávaný kroužek z měděného plechu? Těch mám k dispozici dost.
RM II Grandtour 1.5dCi/63kW 2006 [img]http://images.spritmonitor.de/351867.png[/img]
RM II Sedan 1.5dCi/60kW 2004 [img]http://images.spritmonitor.de/351878.png[/img]
RM II Sedan 1.5dCi/60kW 2004 [img]http://images.spritmonitor.de/351878.png[/img]
Myslis bezny kruzok pod vypustaci ventil? Ak hej, tak mozem doma zmerat vnut a vonk priemer. Ale nieje to obycajna podlazka, je to taka pruzna podlozka, ktora sa zdeformuje (splosti) pri dotahovani vypustaku, takze je duta vnutri a dotiahnutim sa teda "rozcapne" Aj v mojich fotos v albumoch je ju vidno... : http://picasaweb.google.com/rado.megane ... 3705395346 - mje tam vedla seba stare aj nove tesnenie
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Jo jo, ten jsem myslel. Já tušil, že uvnitř dutý. Tím pádem padají mé zásoby a stejně musím vyrazit na nákup. Zajedu do Renaultu a vezmu ho tam. Tam mi snad dají správný, takže se vykašli na měření Díky za snahu.
RM II Grandtour 1.5dCi/63kW 2006 [img]http://images.spritmonitor.de/351867.png[/img]
RM II Sedan 1.5dCi/60kW 2004 [img]http://images.spritmonitor.de/351878.png[/img]
RM II Sedan 1.5dCi/60kW 2004 [img]http://images.spritmonitor.de/351878.png[/img]
Ja menim kazdych 10tkm, co zodpoveda 1 roku. Ale ja som pedant a robim to A, pre dobry pocit B, bavi ma to C, mam to auto rad. Skor je u teba otazka, ci jazdis skor kratke trasy mestom, alebo dlhe. Podla vypoctov najazdis za 2 roky 20 tisic a menis, co je v zasade uplne OK. Ale chalani sa priklanaju k nazoru menit aj kazdych 15 tkm.
Moja skusenost - najazdim ako som popisal, a aj po tych 10tkm odtial vylejem ciernu sragoru.
Ale ak teda jazdis vela kratkych tras, tak si men po tych 15tkm a budes mat pokoj na dusi a istotu.
Je to OK odpoved?
Moja skusenost - najazdim ako som popisal, a aj po tych 10tkm odtial vylejem ciernu sragoru.
Ale ak teda jazdis vela kratkych tras, tak si men po tych 15tkm a budes mat pokoj na dusi a istotu.
Je to OK odpoved?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Ale ak jazdis taketo dlhe trate CZ-SK, tak aj kazde 2 roky staci menit alias kazdych 20tkm. Ja setrim aspon tym, ze si to menim sam....myslim ze som tu niekde aj rozpisoval ceny, preto ma to cenovo vide na polovicu a mozem si dovolit menit kazdy rok, a este v tej cene aj sviecky prikupim... Ono sam Renault stanovil az 30 tisic na vymenu, ale s tym, ze kto jazdi kratke trasy, nech skrati interval na polovicu.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Presiel som z Felicie na RM Grandtour 1,6 / 2004
Vďaka tomuto foru, som nasiel sposob ako si vymenit olej na auticku, neverim servisakom, pretoze niekde olej riedia so starym, aj keby ste im doniesli svoj vlastny olej. Na feliiciii som si menil tiez sam. Pomohli ste mi aj s tym nastavenim noveho intervalu.
Po nastartovani treba na pocitaci najst predchadzajuci interval a stlacit tlacidlo na budikoch a drzat ho asi 10 sekund. zacne to tam trochu blikat, ale treba to drzat dovtedy pokial nenaskoci 30000 km a ked to prestane blikat
Inak spodny kryt na aute isiel dole v pohodicke, kluc na uzaver olejovej vane som mal podomacky urobeny.
do auticka som po vypusteni nalial ELF Evolution SXR 5W-40 odporucam tu: http://olejposta.sk/r_1784.html
Samozrejme menil sa aj filter, ktory ale isiel tazko. Po viacerych pokusoch som ho dal dole HASAKOM. trosku sa iba pokryvil obal, ale potom uz isiel pekne.
Cize podarilo sa vsetko
Dakujem este raz za rady. Dufam ze aj sam nieco coskoro prinesiem sem.
Vďaka tomuto foru, som nasiel sposob ako si vymenit olej na auticku, neverim servisakom, pretoze niekde olej riedia so starym, aj keby ste im doniesli svoj vlastny olej. Na feliiciii som si menil tiez sam. Pomohli ste mi aj s tym nastavenim noveho intervalu.
Po nastartovani treba na pocitaci najst predchadzajuci interval a stlacit tlacidlo na budikoch a drzat ho asi 10 sekund. zacne to tam trochu blikat, ale treba to drzat dovtedy pokial nenaskoci 30000 km a ked to prestane blikat
Inak spodny kryt na aute isiel dole v pohodicke, kluc na uzaver olejovej vane som mal podomacky urobeny.
do auticka som po vypusteni nalial ELF Evolution SXR 5W-40 odporucam tu: http://olejposta.sk/r_1784.html
Samozrejme menil sa aj filter, ktory ale isiel tazko. Po viacerych pokusoch som ho dal dole HASAKOM. trosku sa iba pokryvil obal, ale potom uz isiel pekne.
Cize podarilo sa vsetko
Dakujem este raz za rady. Dufam ze aj sam nieco coskoro prinesiem sem.
Ahojte, mám takový problém. Před nedávném mi po startu začalo psát, že je potřeba vyměnit olej(uplynul rok), . Za 2 měsíce mě čekají rozvody, takže tu výměnu odkládám. Od poslední jízdy už, ale na mě bliká na displeji klíč servisu, což mě znervoznuje. Myslíte, že je vhodné ho vymazat, jak jste popsali dříve?
Ahoj Všem
Prosím o radu či názor. Jsem novým majitelem Mégane II Grandtour, r.v. 2004, 1,6 16V. Auto má najeto 70 tis. km a olej byl měněn při 60 tis. km v 10/2008.
Dle servisní knížky je další interval při 90 tis. km a nebo v 10/2010 tedy po 2 letech.
Není ten interval příliš velký??? 30 tis. km se mi zdá moc. V mém druhém autě Mégane I (r.v. 2001) měním plnou syntetiku po 15 tis km a nebo po roce.
Díky za odpovědi.
Prosím o radu či názor. Jsem novým majitelem Mégane II Grandtour, r.v. 2004, 1,6 16V. Auto má najeto 70 tis. km a olej byl měněn při 60 tis. km v 10/2008.
Dle servisní knížky je další interval při 90 tis. km a nebo v 10/2010 tedy po 2 letech.
Není ten interval příliš velký??? 30 tis. km se mi zdá moc. V mém druhém autě Mégane I (r.v. 2001) měním plnou syntetiku po 15 tis km a nebo po roce.
Díky za odpovědi.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 23 hostů