VÝMĚNA OLEJE

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pon srp 02, 2010 15:25

Kuk na hlavnej stranke klubu v sekcii Technika : http://www.renaultclub.cz/navod_na_vyme ... dovky.html
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
taker666
Advanced member
Příspěvky: 486
Registrován: ned dub 11, 2010 11:43
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od taker666 » pon srp 02, 2010 17:22

toto viem len mna zajima kde sa nachadza ten motylik kam sa leje olej..s tej fotky to moc nepoznam...moze sa to nachadzat inde u benzinov a dieselakov??.viete nekto??

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pon srp 02, 2010 17:37

Aha, tak aspon u JH3 prevodovky (K4M motor) je ten motylik spredu - teda na tele prevodovky smerom dopredu na chladice
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » pon srp 02, 2010 18:58

Na JH3 je ten kontrolní a nalévací otvor zepředu. U jiných převodovek by měl být snad někde z boku.
Výpustný je vždycky co nejníž (diferenciál).
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
taker666
Advanced member
Příspěvky: 486
Registrován: ned dub 11, 2010 11:43
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od taker666 » pon srp 02, 2010 20:28

uz neviem kde by to mohlo byt....vsetko som poobzeral a tam ako ste radili a nic.....DCIčkari fakt neviete????to ste este nemenily olej??? :? :? lebo pocitujem ze ta prevodovka ide na sucho...nemenim to uz oddalovat..nechcem to zbytecne dat do servisu ked to dokazem sam..aspon myslim :D..

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » pon srp 02, 2010 20:36

V první řadě to chce vědět, jakou máš převodovku. Jestli máš JH, nebo JR, tak si nějak šikovně zvedni auto, vlez pod něj a zespodu se podívej směrem k baterce, jak je její držák a podívej se tak, abys viděl jeho kraj, který je blíž motoru. Zhruba pod ním je z přední strany (od chladiče) v bloku převodovky udělaný takový prolis, ve kterém je ten výpustný šroub, tuším, že má snad zelenou barvu a je z umělé hmoty. Nachází se asi ve středu výšky bloku převodovky.
U ND0 je to všechno udělané z boku.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
taker666
Advanced member
Příspěvky: 486
Registrován: ned dub 11, 2010 11:43
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od taker666 » pon srp 02, 2010 20:58

Zefek píše:V první řadě to chce vědět, jakou máš převodovku. Jestli máš JH, nebo JR, tak si nějak šikovně zvedni auto, vlez pod něj a zespodu se podívej směrem k baterce, jak je její držák a podívej se tak, abys viděl jeho kraj, který je blíž motoru. Zhruba pod ním je z přední strany (od chladiče) v bloku převodovky udělaný takový prolis, ve kterém je ten výpustný šroub, tuším, že má snad zelenou barvu a je z umělé hmoty. Nachází se asi ve středu výšky bloku převodovky.
U ND0 je to všechno udělané z boku.
zajtra sa na to mrknem a potom sa ozvem..

Uživatelský avatar
taker666
Advanced member
Příspěvky: 486
Registrován: ned dub 11, 2010 11:43
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od taker666 » úte srp 03, 2010 21:07

no dnes som si vybavil vymenu oleja v servise aj hned zamenily.....dali mi tam total transmission 75w80....pocitujem zlepsenie v preradovani stupnov ale stale to nieje ono......servisak povedal ze tie rychlosti idu dobre...tak neviem(to myslim este pred vymenou)...niekto nieco spominal ze mozu byt povolene lanovody ci akesi synchrony.......tak neviem.....a tie lanovody je tazke sa k nim dostat???

lordwasill
Junior member
Příspěvky: 145
Registrován: pon dub 19, 2010 15:54
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lordwasill » úte srp 10, 2010 00:00

ahoj. už se to tady řešilo ale nějak mi unikl závěr. Do 1.5dci se má dle výrobce dávat olej 5W40. Proč v Renaultu (muj případ Německo) dávají 10W40? Jediný jaky vidím já rozdíl je, že je levnější. Teď chci měnit olej a nevim jestli mam dít teda Castrol 10W40 nebo 5W40 :(.
Renault Megane II Grandtour 1.5dCi, 74kW, r.v.05, cca 230000km.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » úte srp 10, 2010 02:02

Pokud máš vytápěnou garáž, tak pro ne, ale na zimní období ta 10W není vhodný kandidát pro turbo.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

lordwasill
Junior member
Příspěvky: 145
Registrován: pon dub 19, 2010 15:54
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lordwasill » úte srp 10, 2010 13:03

A bude vadit, kdyz ted budu menit olej. Vypustim 10w a místo toho naleji 5W40? Nebo se musi delat jeste neco navic?
Renault Megane II Grandtour 1.5dCi, 74kW, r.v.05, cca 230000km.

lordwasill
Junior member
Příspěvky: 145
Registrován: pon dub 19, 2010 15:54
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lordwasill » úte srp 10, 2010 13:10

Jo ještě jsem se chtěl zeptat. Když je předepsán ELF mám dát elf? Nebo Castrol? Protže v Renaultu dali Castrol.
Renault Megane II Grandtour 1.5dCi, 74kW, r.v.05, cca 230000km.

milan.maly
Experienced member
Příspěvky: 508
Registrován: stř kvě 26, 2010 09:28

Příspěvek od milan.maly » úte srp 10, 2010 18:11

Co som tak pocul, tak je to vraj jedno. Ak vyhovuje specifikacii, tak by v tom nemal byt problem.
Ja mam rovnaky motor ako ty a daval som ELF 5W-40. V najlepsej cene ho mali tu: http://www.autodily-prostejov.cz/motoro ... -5l-5.html
Ak nemas ten Castrol v ovela lepsej cene, tak by som osobne dal ELF. Ale rozhodnutie je na Tebe.

Vymena 5W za 10W by vadit nemala, kedze pri vymene vela stareho oleja v motore neostane. Vraj sa moze motoer pred naliatim noveho oleja este niecim preplachnut, ale to by som neriesil.

PS: Ak si budes olej menit sam a pouzijes na odtacanie filtra kovovy trojramenny kluc, tak daj pozor, nech Ti pri tom nespadne dolu na alternator. U mna sa tak podarilo mechanikovi skratovat + a - na alternatore a musel som zhanat novu hlavnu poistku (tu velku plochu pri + pole baterky). Da sa tomu predist odpojenim baterky pocas vymeny.
Renault Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW/101k, r.v.: 01/2005 http://moje.auto.cz/Master13/megane.html
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012

lordwasill
Junior member
Příspěvky: 145
Registrován: pon dub 19, 2010 15:54
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lordwasill » úte srp 10, 2010 21:28

Dik. Takže vyměním olej a dám tam 5W40 ELF. Dle doporučení výrobce. Tak snad to motoru nebude nijak vadit, ze to takhle zmenim. Jinak levný ELF jsem nasel na www.nejlevnejsioleje.eu. Ale jeste jsem tam nekupoval tak nevim. Jinak tu baterku radsi odpojim :).
Renault Megane II Grandtour 1.5dCi, 74kW, r.v.05, cca 230000km.

www.pepoo
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: stř bře 11, 2009 17:12

Příspěvek od www.pepoo » čtv srp 26, 2010 17:15

Chcel by som sa opýtat či mate niekto skusenosti s olejovým filtrom značky Tutela na Megane II 1,4/16V/2006

Uživatelský avatar
jezistor
Starting member
Příspěvky: 56
Registrován: pát zář 04, 2009 14:09
Bydliště: Pce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jezistor » úte zář 28, 2010 13:43

Muze mi nekdo poradit,jaky olej patri do 1.9 dci 96kW,ktery ma nabehano 135 tisic? Menil jsem 3x a vzdy jsem dal 5W 40 Texaco. Ted bych tam chtel soupnout Elf,ale nejsem si jisty ktery jestli 5W 30 a nebo porad 5W 40 :oops:
A jak poznam,jestli mam FAP?
jezi
__________
Megane II kombajn 1.9 dCi - 96 kW
5.2 l / 100 km

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » úte zář 28, 2010 14:58

Priamo z knihy "Jak na to":
"U naftových motorú nelze použít oleje s vizkozitou 5W-30 nebo 1W-30"
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
taker666
Advanced member
Příspěvky: 486
Registrován: ned dub 11, 2010 11:43
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od taker666 » úte zář 28, 2010 15:27

teraz tak pozeram a zistil som ze mam motorový olej SHEL HELIX ULTRA AG 5W-30...niekde citam ze je to do benzinovych motorov a inde aj do dieselovych motorv...mozete mi to niekto vysvetlit??

Uživatelský avatar
jezistor
Starting member
Příspěvky: 56
Registrován: pát zář 04, 2009 14:09
Bydliště: Pce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jezistor » úte zář 28, 2010 15:42

Rado77 píše:Priamo z knihy "Jak na to":
"U naftových motorú nelze použít oleje s vizkozitou 5W-30 nebo 1W-30"
Diky Rado...a proc tam nemuzu pouzit ELF SOLARIS DPF 5W-30,kdyz tam pisou,ze je pro diesel motory s casticovymi filtry?

ACEA 2004 - C4, výkonnová úroveň C3, API SM / CF (výkonnová úroveň), RENAULT RN0720 - Dieselové motory s částicovými filtry (kromě 2.2 dCi)

Kdyz uz to ma byt 5W 40,tak ktery?
Elf Excellium NF 5W-40 nebo ELF EVOLUTION SXR 5W-40 (tenhle nelze pouzit do motoru s casticovym filtrem)

Diky a omlouvam se za mozna stupidni dotazy
jezi
__________
Megane II kombajn 1.9 dCi - 96 kW
5.2 l / 100 km

Uživatelský avatar
taker666
Advanced member
Příspěvky: 486
Registrován: ned dub 11, 2010 11:43
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od taker666 » úte zář 28, 2010 15:45

teraz som bol za typkom co mi to menil a ze je taky rovnaky len z oznacenim ultra diesel.....a tiez mam 5w-30..Rado..prec by nemohol ist olej z oznacenim 5w-30..ked vyrobca to odporuca....ja som s nim najazdil cca 11 000 km a nemozem si stazovat..

Uživatelský avatar
taker666
Advanced member
Příspěvky: 486
Registrován: ned dub 11, 2010 11:43
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od taker666 » úte zář 28, 2010 17:07

je velky rozdiel medzi 5w-30 a 5w-40?? moze to nejako poskodit motor??co to znamena na konci to 30 a 40?

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » úte zář 28, 2010 17:36

Chlapi, neviem, len verim knizke k autu a knizke "Jak na to". Aj ked je pravda, ze napr. "Jak na to" neuvadza konkretnu znacku oleja, ale uvadza:
BENZINOVE MOTORY:
SAE 5W-30, 5W-40, 10W-40, ACEA A1, A3 alebo A5

DIESLOVE MOTORY:
SAE 5W-40, 10W-40, 10W-50, ACEA B3 alebo B4

A knizka Renault uvadza konkretne pre oba typy motorov:
ELF EXCELLIUM LDX 5W-40 ACEA A3 / B3 / B4 (miesto tohoto je tusim ten NF ci jak sa vola)
ELF EVOLUTION SXR 5W-40 ACEA A3 / B3 / B4

Ako vidno, olej 5W-30 sa nenachadza v ani jednej z knih, a ako som spominal, v "Jak na to" je vyslovene zakazany.

Chlapi, nespekulujte a dajte predpis, ved ste citali navyse o tych znicenych salkach u 1,5 motorov a jednom 1,9....takze vieme ako su obzvlast dCi-cka chulostive na kvalitny olej...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » úte zář 28, 2010 17:39

Já budu měnit asi za měsíc a budu dávat 10W-40. Pro starší motory je podle mě lepší polosyntetika, protože to líp vymezí vůle :)
A tuším, že to číslo 30, nebo 40 na konci značí použitelnost do určitých teplot. Třicítka je asi hustější při vyšších teplotách než čtyřicítka a v zimě by mohl být s třicítkou možná problém.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
jezistor
Starting member
Příspěvky: 56
Registrován: pát zář 04, 2009 14:09
Bydliště: Pce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jezistor » úte zář 28, 2010 17:45

Rado77 píše:Chlapi, neviem, len verim knizke k autu a knizke "Jak na to". Aj ked je pravda, ze napr. "Jak na to" neuvadza konkretnu znacku oleja, ale uvadza:
BENZINOVE MOTORY:
SAE 5W-30, 5W-40, 10W-40, ACEA A1, A3 alebo A5

DIESLOVE MOTORY:
SAE 5W-40, 10W-40, 10W-50, ACEA B3 alebo B4

A knizka Renault uvadza konkretne pre oba typy motorov:
ELF EXCELLIUM LDX 5W-40 ACEA A3 / B3 / B4 (miesto tohoto je tusim ten NF ci jak sa vola)
ELF EVOLUTION SXR 5W-40 ACEA A3 / B3 / B4

Ako vidno, olej 5W-30 sa nenachadza v ani jednej z knih, a ako som spominal, v "Jak na to" je vyslovene zakazany.

Chlapi, nespekulujte a dajte predpis, ved ste citali navyse o tych znicenych salkach u 1,5 motorov a jednom 1,9....takze vieme ako su obzvlast dCi-cka chulostive na kvalitny olej...
Tak jsem otevrel Renault knizku,kterou tady mam od talosu origo,kdyz jsem karu poridil a 5W40 tam pisou do motoru,ktere nemaji filtr pevnych castic a 5W30 do motoru s filtrem pevnych castic.
Muj dotaz...pevny filtr castic je co? Je to FAP? A jak poznam,ze takovy filtr mam?

Pravda Rado ze to co jsi sem vlozil je skutecne psano i v knizce Jak na to
jezi
__________
Megane II kombajn 1.9 dCi - 96 kW
5.2 l / 100 km

Uživatelský avatar
taker666
Advanced member
Příspěvky: 486
Registrován: ned dub 11, 2010 11:43
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od taker666 » úte zář 28, 2010 17:48

teraz som bol za znamym co ma servis a povedal ze to nieje velky rozdil medzi 5w-30 a 5w-40...ze v dnesnej dobe su tie oleje špickove...napr 30 rokov z5 niekto pouzival 5w-40 a dal 5w-30,,ze mu to zacalo uvolnovat karbon ci co...a akosi mu to pos...o motor.dnes to nehrozi...tak neviem....kazdy povie nieco ine.....

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů