VÝMĚNA OLEJE

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » úte dub 07, 2009 22:57

Nazdar - ja mam na dekel pod motorom bezne sroby velkost 10, ide to pekne ockovym klucom. Co sa tyka vypustaku oleja (alebo aj vypustaku prevodovky), ide o stvorcovy kluc vlastnej vyroby, velkost 8mm. Vraj sa da pouzit aj klucka od dveri al. okna, ja som si vyrobil z tyce o stranach 10, ktoru som opilnikoval na 8mm a skosil vsetky hrany. Co sa tyka filtra, mam taky bezny kluc na demontaz filtrov, co sa da kupit aj v Baumaxe za par korun. Sice to nim islo fest tazko odmontit,ale nakoniec to islo. Normalne sa na to pouziva aj remen z gati. Na francuzak je tam fakt malo miesta. Este pomoze aj tenka kozena rukavica. Ja som to skusal tym klucom na filtre najprv zhora (minimum miesta), a potom to islo z dola. Ale bola to makacka, obal filtru som mierne premackol a bal som sa, ze ho prederavim a nedam dole. Ale potom som si aj tak uvedomil, ze ten filter prinajhorsom dokazem vytiahnut aj po kuskoch - zavit ma iba v strede, proste utrhat obal, az sa dostanem na stred, srobovakom vyhnem cely ten kruh s gumickou co dosada na blok motora, a jednou rukou to cele pekne lahulinko vytocim zo zavitu von. Takze da sa aj tak prinajhorsom, len pri prvom prederaveni obalu z filtru vytecie olej a treba davat pozor, aby sa neposkodil stred, kde je zavit. Najlespie je pozriet na konstrukciu noveho filtra, a cloveku bude hned jasne, ako sa to da zdemolovat a nasledne lahko vymontit bez poskodenia. Ono ked stary filter nejde, da sa to napr. aj tak, ze sa proste obal odpili dookola pilkou na zelezo,co je chvilka pri tak tenkom plechu, a nasledne to podpacit srobovakom (odklonit od bloku motora tu cast s tesnenim), no a potom lahko vytocit jednym prstom.

Takze vlastne je tu navod, ako sa zbavit stareho filtra, ak s nim niekto nevie pohnut :smajlici19:
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pát dub 10, 2009 20:01

K vymene patri aj vymena sviecok.... :lol: Kuk sem - stare a nova: http://picasaweb.google.com/rado.megane ... 0469724258 . Bol som rad, ze stare sviecky boli v rovnakom stave a zaroven v OK stave, takze valce spalovali dobre
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

ochotniki
Člen RCČR
Příspěvky: 82
Registrován: pát kvě 30, 2008 20:40
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ochotniki » pát dub 10, 2009 20:32

Dnes jsem měnil olej, olejový filtr, vzduchový a kabinový filtr otcovi na RM II 1.5 dCi, r.v. 2006. Chtěl jsem vyměnit i palivový filtr, k tomu je přístup jak k penězům :D odpojil jsem všechny 4 hadice z vrchu, přes otvor v podběhu jsem ho vysadil z držáku a zjistil jsem, že je napojený ještě na konektor. Asi ohřev? Jenomže problém je v tom, že palivový filtr zakoupený v elit nemá otvor na tu součástku s konektorem. A to stál 1300,- Kč. dá se sehnat i ten s otvorem v náhradě, nebo je nutné koupit originál v Renaultu?
RL II, 1,9 dCi, 88 kW, PRIVILEGE

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pát dub 10, 2009 21:55

A neni to len obycajne ukostrenie?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

ochotniki
Člen RCČR
Příspěvky: 82
Registrován: pát kvě 30, 2008 20:40
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ochotniki » úte dub 14, 2009 22:34

Ukostření to určitě není. Filtr je plastový a není potřeba ukostřovat. Zítra jdu do Renaultu do Olomouce, tak se na to zeptám.
RL II, 1,9 dCi, 88 kW, PRIVILEGE

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » úte dub 14, 2009 22:57

Manual pise o "filtr, ktery muze byt vybaven snimacem vody"
Ja som predtym pisal o tom, co som zazil na byvalom aute - povodne filtre boli totizto plechove, a tam bolo ukostrenie jasne. Ludia potom casom filtre menili, ale zohnali uz len plastove, a cudovali sa, ze im trci z kasne drotik a nemaju ho kam pichnut. Preto ma prve napadlo ukostrenie...
Ale tu vyzera, ze su 2 druhy filtrov - zo snimacom vody a bez
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Stanley29
Advanced member
Příspěvky: 475
Registrován: čtv lis 20, 2008 14:28
Bydliště: ČR

Příspěvek od Stanley29 » ned čer 28, 2009 13:24

Mám takový menší problém.Potřeboval bych vidět jak vypadá ta tyčka(měrka) na kotrolu oleje.Mám auto z 2. ruky a mám pocit že je tyčka ulomená.Je divně zakončená a nenašel jsem na ní žádné rysky.Mohl by mi ji někdo prosím nafotit?
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » pon čer 29, 2009 00:26

ochotniki píše:Dnes jsem měnil olej, olejový filtr, vzduchový a kabinový filtr otcovi na RM II 1.5 dCi, r.v. 2006. Chtěl jsem vyměnit i palivový filtr, k tomu je přístup jak k penězům :D odpojil jsem všechny 4 hadice z vrchu, přes otvor v podběhu jsem ho vysadil z držáku a zjistil jsem, že je napojený ještě na konektor. Asi ohřev? Jenomže problém je v tom, že palivový filtr zakoupený v elit nemá otvor na tu součástku s konektorem. A to stál 1300,- Kč. dá se sehnat i ten s otvorem v náhradě, nebo je nutné koupit originál v Renaultu?
Je to předehřev nafty. V Renaultu bude stát stejně.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
trichopter
Advanced member
Příspěvky: 480
Registrován: ned srp 05, 2007 12:52
Bydliště: SK/KNM

Příspěvek od trichopter » úte črc 07, 2009 18:42

Ja som menil olej svojpomocne a kupil som univerzálny kluč na olejove filtry.Taký reťazový,dá sa nastaviť v pohode priemer filtra a zaistí sa poistkou.Lenže my tam máme malo miesta a reťaz sa zasekne.Tak som to riešil v rychlosti sobyčajným hasakom bo som mal odvahu si to robiť v zahraničí. :oops:
Pfu.
:arrow: pozeral som v baumaxe ten univerzalny kluč ale nenašiel som nič.
Megane II sedane-02/2004; 1,6 16V.83kw;113ps
150 000km.Comfort Dynamique;

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » stř črc 08, 2009 06:47

Proč měníte celý naftový filtr, mění se jen vložka cca za 500, nééé?

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

mip
Junior member
Příspěvky: 117
Registrován: úte bře 31, 2009 14:43
Bydliště: Zlín

Příspěvek od mip » stř črc 08, 2009 12:58

Vložka je u 1,9, u 1,5 musí se vyměnit celý filtr. :cry: Tak mě napadlo, nešel by filtr z 1,9 dát do 1,5 a pak jen měnit vložky?

A teď k tématu, budu co nevidět měnit olej a nevím, jaký je průměr toho těsnícího Cu-kroužku. Je to obyčejný vysekávaný kroužek z měděného plechu? Těch mám k dispozici dost.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » stř črc 08, 2009 13:04

Myslis bezny kruzok pod vypustaci ventil? Ak hej, tak mozem doma zmerat vnut a vonk priemer. Ale nieje to obycajna podlazka, je to taka pruzna podlozka, ktora sa zdeformuje (splosti) pri dotahovani vypustaku, takze je duta vnutri a dotiahnutim sa teda "rozcapne" :D Aj v mojich fotos v albumoch je ju vidno... : http://picasaweb.google.com/rado.megane ... 3705395346 - mje tam vedla seba stare aj nove tesnenie
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

mip
Junior member
Příspěvky: 117
Registrován: úte bře 31, 2009 14:43
Bydliště: Zlín

Příspěvek od mip » stř črc 08, 2009 13:46

Jo jo, ten jsem myslel. Já tušil, že uvnitř dutý. Tím pádem padají mé zásoby a stejně musím vyrazit na nákup. Zajedu do Renaultu a vezmu ho tam. Tam mi snad dají správný, takže se vykašli na měření :wink: Díky za snahu.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » stř črc 08, 2009 14:12

Jo jo, aj ja som to kupoval v autoriz, stoji to par drobnych, tak som zobral do zasoby a pokoj
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

www.pepoo
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: stř bře 11, 2009 17:12

Příspěvek od www.pepoo » pon črc 13, 2009 20:02

Aojte.Možno to je OT ale chcem sa opýtať či musím meniť olej každý rok .Mam MEGANE II SEDAN 1,4/v/r.v.2006
Chodím každý rok ale ročne najdazím tak 10000km ,je výmena po 2 rokoch dlhá doba?
Diky za radu :wink:

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pon črc 13, 2009 20:11

Ja menim kazdych 10tkm, co zodpoveda 1 roku. Ale ja som pedant a robim to A, pre dobry pocit B, bavi ma to C, mam to auto rad. Skor je u teba otazka, ci jazdis skor kratke trasy mestom, alebo dlhe. Podla vypoctov najazdis za 2 roky 20 tisic a menis, co je v zasade uplne OK. Ale chalani sa priklanaju k nazoru menit aj kazdych 15 tkm.
Moja skusenost - najazdim ako som popisal, a aj po tych 10tkm odtial vylejem ciernu sragoru.
Ale ak teda jazdis vela kratkych tras, tak si men po tych 15tkm a budes mat pokoj na dusi a istotu.
Je to OK odpoved?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

www.pepoo
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: stř bře 11, 2009 17:12

Příspěvek od www.pepoo » pon črc 13, 2009 20:28

Ok diky velmi si mi pomohol.Tak budem menit ako doteraz každy rok.Inak väčšinou jazdim dialkove ČESKO - SLOVENSKO,len ta cena ma trošku štve za vym oleja v renaulte pytaju 5000kč

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pon črc 13, 2009 20:59

Ale ak jazdis taketo dlhe trate CZ-SK, tak aj kazde 2 roky staci menit alias kazdych 20tkm. Ja setrim aspon tym, ze si to menim sam....myslim ze som tu niekde aj rozpisoval ceny, preto ma to cenovo vide na polovicu a mozem si dovolit menit kazdy rok, a este v tej cene aj sviecky prikupim... Ono sam Renault stanovil az 30 tisic na vymenu, ale s tym, ze kto jazdi kratke trasy, nech skrati interval na polovicu.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Grandtour
Junior member
Příspěvky: 126
Registrován: ned črc 12, 2009 13:41
Bydliště: Košice

Příspěvek od Grandtour » ned črc 26, 2009 23:24

Presiel som z Felicie na RM Grandtour 1,6 / 2004

Vďaka tomuto foru, som nasiel sposob ako si vymenit olej na auticku, neverim servisakom, pretoze niekde olej riedia so starym, aj keby ste im doniesli svoj vlastny olej. Na feliiciii som si menil tiez sam. Pomohli ste mi aj s tym nastavenim noveho intervalu.

Po nastartovani treba na pocitaci najst predchadzajuci interval a stlacit tlacidlo na budikoch a drzat ho asi 10 sekund. zacne to tam trochu blikat, ale treba to drzat dovtedy pokial nenaskoci 30000 km a ked to prestane blikat :)

Inak spodny kryt na aute isiel dole v pohodicke, kluc na uzaver olejovej vane som mal podomacky urobeny.

do auticka som po vypusteni nalial ELF Evolution SXR 5W-40 odporucam tu: http://olejposta.sk/r_1784.html

Samozrejme menil sa aj filter, ktory ale isiel tazko. Po viacerych pokusoch som ho dal dole HASAKOM. trosku sa iba pokryvil obal, ale potom uz isiel pekne.

Cize podarilo sa vsetko :)

Dakujem este raz za rady. Dufam ze aj sam nieco coskoro prinesiem sem.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pon črc 27, 2009 08:42

Tak to sme radi ze si tu nasiel potrebne infos k vymene a ze sa ti zadarilo :wink:
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

sarpej
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: stř srp 27, 2008 14:02

Příspěvek od sarpej » sob srp 01, 2009 20:36

Ahojte, mám takový problém. Před nedávném mi po startu začalo psát, že je potřeba vyměnit olej(uplynul rok), . Za 2 měsíce mě čekají rozvody, takže tu výměnu odkládám. Od poslední jízdy už, ale na mě bliká na displeji klíč servisu, což mě znervoznuje. Myslíte, že je vhodné ho vymazat, jak jste popsali dříve? :?:

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » sob srp 01, 2009 21:03

No jasne, v pohode to zresetuj :wink:
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
mkony
Starting member
Příspěvky: 98
Registrován: úte říj 02, 2007 19:11
Bydliště: Praha-západ, Potoky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mkony » ned srp 02, 2009 16:30

A nebo podlehneš nátlaku blikající kontrolky a rozvody uděláš dřív. :wink:
Megane II Grandtour 1.5 dci 10/06 expresion

[img]http://images.spritmonitor.de/223944.png[/img]

Petr_Od
Starting member
Příspěvky: 32
Registrován: úte čer 26, 2007 19:00

Příspěvek od Petr_Od » pon srp 03, 2009 19:43

Ahoj Všem
Prosím o radu či názor. Jsem novým majitelem Mégane II Grandtour, r.v. 2004, 1,6 16V. Auto má najeto 70 tis. km a olej byl měněn při 60 tis. km v 10/2008.
Dle servisní knížky je další interval při 90 tis. km a nebo v 10/2010 tedy po 2 letech.
Není ten interval příliš velký??? 30 tis. km se mi zdá moc. V mém druhém autě Mégane I (r.v. 2001) měním plnou syntetiku po 15 tis km a nebo po roce.
Díky za odpovědi.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pon srp 03, 2009 20:18

30 tisic je dost vela. Ludia menia kazdych 20, alebo aj menej, a bud kazde 2 roky alebo aj rok.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 hostů