VÝMĚNA OLEJE
Moderátor: Moderators General
Však práve to, že značkový servis sa správa "trocha" nenažrane! Aj v Košiciach. Za prácu pri výmene oleja ešte v Skk 1500 Skk, je aj na mňa VEĽA. Keď olej a filter ma vyšiel ešte v Skk na 1900 Skk. O diagnostike ani nehovorím. Aj v tom som už podnikol kroky a niečo mám, ale to je na iné fórum. Podľa mňa je ten rok len ťah pre servis. Ale budem ho pokiaľ možno dodržovať, samozrejme sám. Pokiaľ si servis nebude vážiť svojich zákazníkov, tak bude stále dosť KUTYILOV, Lacikov.
Megane Grandtour II 2005 1,5 dCi 85 k ; 3,6 l/100 km
Twingo 2002 1,2 58 k
Twingo 2002 1,2 58 k
U benzinov zase aby sa nevydierali presuvniky tak skoro, a celkovo - ked vidim co po tom 1 roku z motora vytecie, tak to pripomina skor zumpu ako byvaly olej. Mozno je to len moj psychicky problem... Ale je to samozrejme kazdeho vec a tiez myslim, ze ak clovek dodrzi predpisane intervaly, tak ok....len mozno skor odidu niektore komponenty ako spominane turba ci presuvniky...
Naposledy upravil(a) Rado77 dne pát led 15, 2010 12:41, celkem upraveno 1 x.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
No nechci se hadat v podstate tomu nerozumim ale rekl bych ze pokud protahnu vymenu oleje o 2-4 tisice km nebo mesice nema to zadny vliv.
Pro turbo je urcite podstatne horsi vysoke zateze obzvlaste studeneho motoru, vysoke zatezovani motoru a pak vypnuti motoru po vysoke zatezi kdy je turbo prehrate a dochazi k deformacim vlivem nechlazeni, prepaleni oleje ktery zustane v turbu a pripadne ucpani privodu oleje a pozdejsimu horsimu mazani...
Barva oleje asi neni uplne ten nejdulezitejsi parametr ja mam v dieslu olej cerny v podstate hned po vymeme (a to nejen u Meganu).
Pro turbo je urcite podstatne horsi vysoke zateze obzvlaste studeneho motoru, vysoke zatezovani motoru a pak vypnuti motoru po vysoke zatezi kdy je turbo prehrate a dochazi k deformacim vlivem nechlazeni, prepaleni oleje ktery zustane v turbu a pripadne ucpani privodu oleje a pozdejsimu horsimu mazani...
Barva oleje asi neni uplne ten nejdulezitejsi parametr ja mam v dieslu olej cerny v podstate hned po vymeme (a to nejen u Meganu).
Renault Megane II Grandtour, 1.5dCi 74kW, Confort Expression, Tiptronic, 60.000km, rv 2005
Ja mám 1.6 16V a výměný interval dodržuju podle výrobce. Mám klasiku Elf Excelium 5w/40 a u té je udaný výměnný interval 2 roky či 30 000 km. O olejích jsem četl spoustu názorů a je těžké něčemu věřit,když se jedná o komerční tahy. Moderní syntetické oleje mají standartně a podstatě více větší životnost než je nějakých 30 000 km. U nafty bych také měnil častěji. turbo by mi zato nestálo. U mého benzínu s tím problém ale nemám. Přesuvník stále originální (10/2003) a ani si nepamatuji, kdy mi naposledy zachrochtal. Dokonce si troufám tvrdit, že drobet hustší (zajetý) olej má na funkci přesuvníku lepši vliv (nemyslím tím přeměněný olej na vazelínu).
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák
Moje dnešní zkušenost s výměnou oleje
Vlastním Megane Grandtour r.v. 2005, diesel dCi 1461 ccm2, motor, dle TP, K9K G 7.
Olej jsem dal Total Quartz 9000 5W-40 (viz. http://www.olfima.cz, byl jsem pro něj osobně v Rychnově nad K.), má úplně stejnou specifikaci jako ELF SXR 5W-40, ale je o polovinu levnější . Pozn. oleje ELF a TOTAL produkuje stejně TOTAL, ELFy jsou většinou dodávány jako servisní oleje a i když jsou parametricky totožné, tak o dost dražší. Prodejce mi dokonce vytiskl specifikaci doporučeného oleje pro Megana od Renaultu, na prvním místě ELF SXR 5W-40, jako druhý substitutní TOTAL Quartz 9000 5W-40.
Protože jsem vyměňoval olej u tohoto auta poprvé sám, využil jsem několik dobrých postřehů viz. pár starších příspěvků, takže zrekapituluji včetně mých nákladů:
Náklady 1.040,-Kč ve srovnání s cca 2.600,-Kč co jsem platil v hradeckém Renaultu FranceCar před rokem, kdy ještě auto bylo v záruce, mi přijde docela velký rozdíl. Pokud započítám práci, tak jsem do výměny investova asi 45 minut svého času (a to jsem čekal asi 15 min než olej více méně vykape). Koho by povídání o olejích zajímalo více, doporučuji: http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... _komentare
Rampa
Olej jsem dal Total Quartz 9000 5W-40 (viz. http://www.olfima.cz, byl jsem pro něj osobně v Rychnově nad K.), má úplně stejnou specifikaci jako ELF SXR 5W-40, ale je o polovinu levnější . Pozn. oleje ELF a TOTAL produkuje stejně TOTAL, ELFy jsou většinou dodávány jako servisní oleje a i když jsou parametricky totožné, tak o dost dražší. Prodejce mi dokonce vytiskl specifikaci doporučeného oleje pro Megana od Renaultu, na prvním místě ELF SXR 5W-40, jako druhý substitutní TOTAL Quartz 9000 5W-40.
Protože jsem vyměňoval olej u tohoto auta poprvé sám, využil jsem několik dobrých postřehů viz. pár starších příspěvků, takže zrekapituluji včetně mých nákladů:
- 1) Výpustní šroub na vaně motoru je s dírou na čtyřhran 8x8 mm (vyrobil-vybrousil jsem si ho z GOLA oříšku imbus 12 mm) - cena 99,-Kč (byl docela "pekelně" utažený)
2) těsnící měděná podložka (s vnitřním průměrem 16 mm) je taková vypouklá se zalisovanou gumou - cena 18,-Kč (kupována v Náchodě ve Fiatu)
3) Olejový filtr nejde moc rukou povolit, proto jsem si sehnal trubku cca 20mm průměr a 40-50 cm dlouhou. Na tu jsem na konec šroubem připevnil plochý popruh a filtr, který se jim takto omotá, jde povolit již velice lehce, na konci trubky jsem uplatnil pro větší páku malý hasák
4) olejový filtr FRAM - cena 150,-Kč
5) Olej TOTAL Quartz 9000 5W-40, 5L - cena 773,-Kč.
6) nulování palubního PC se mi na poprvé nepodařilo, ale opravdu stačí ten čudlík u ukazatele rychlosti držet asi 15-30s a pak problikne servis + nově nastavený servisní interval, návod jak palubní PC (servisní interval) vyresetovat je také v návodu dodávaného spolu s autem
Náklady 1.040,-Kč ve srovnání s cca 2.600,-Kč co jsem platil v hradeckém Renaultu FranceCar před rokem, kdy ještě auto bylo v záruce, mi přijde docela velký rozdíl. Pokud započítám práci, tak jsem do výměny investova asi 45 minut svého času (a to jsem čekal asi 15 min než olej více méně vykape). Koho by povídání o olejích zajímalo více, doporučuji: http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... _komentare
Rampa
Re: Moje dnešní zkušenost s výměnou oleje
tady v tomto bodě budu oponovat, orgio renault těsnění je lepší, nemusí se tolik utahovat šroub a stojí do 10kč, nebo napsoeldy když jsem to před rokem dělal stálllrampa_op píše:
- 2) těsnící měděná podložka (s vnitřním průměrem 16 mm) je taková vypouklá se zalisovanou gumou - cena 18,-Kč (kupována v Náchodě ve Fiatu)
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Zdravim chlapi. Chystam sa na 1. servisnu prehliadku vo svojej soferskej historii a Renaultu mienim zaplatit iba za robotu. Viete mi niekto poradit? Olej idem kupit Elf evo sxr ale neviem ci 5w 30 alebo 40. K tomu filter(nejaky). Co ostatne filtre (vzduch, pel), menia aj tie alebo ich len vyfukaju alebo len podla toho v akom su stave? Prehliadka po 1. roku najazdenych cca. 13tis km. Preferuju nejakych vyrobcov na filtre alebo im je to jedno? Aby sa mi nestalo ze povedia ze tento vam tam nedame a daju mi svoj 3x predrazeny a v podstate ten isty. Aky dalsi matros si nakupit? DAKUJEM
Megane Grandtour II 2008, 1,6 16V strieborna metaliza,full + LPG
Do 1.6 16V stačí bohatě ELF evo srx 5W-40 ten stojí v origu litr kolem 450,-Kč , 5W-30 je spíše nutnost pro diesely s FAP. A co se týče filtrů, tak olejovej vychází v origu na 360,- Kč, což je přijatelné, vzducháč stojí origo kolem 700,- Kč, takže tam je to na tobě, dá se sehnat v neorigu o něco levněji a co se ti určitě vyplatí koupit neorigo je pylový filtr. Ten doporučuji koupit v Kelly od Valea, ten uhlíkový stojí 426,-Kč a v origu přes tisíc korun...
RENAULT MEGANE II , 1.6 16V , r.v. 2003 , K4M 760 , modrá metal.
-
- Experienced member
- Příspěvky: 508
- Registrován: stř kvě 26, 2010 09:28
Upozornenie pre vsetkych, ktori sa chystaju menit olej (napr. podla navodu
http://www.renaultclub.cz/navod_na_vyme ... dovky.html )
Pred samotnym odmontovanim olejoveho filtra je vhodne odpojit baterku. Zvlast ak na jeho odtocenie pouzijete kovovy pripravok. Ten je totiz vodivy a pri pade velmi rad skratuje poistky o starter, ktory je hned pod filtrom!
Takze pozor na to!
Bohuzial som sa to dozvedel az z vlastnej skusenosti pri pozorovani servisaka, ktory mi to menil. Po vymene oleja uz auto nechcelo nastartovat.
Po uplnej demontazi poistiek v motore sme nakoniec v servise zistili, ze je odpalena 400A poistka pri (+) kontakte na baterke.
Takze uz len zohnat 400A poistku a snad to bude fungovat ako predtym.
PS: Bezi zo aj so 100A poistkou, ktoru mi tam dali, ale istota je istota.
http://www.renaultclub.cz/navod_na_vyme ... dovky.html )
Pred samotnym odmontovanim olejoveho filtra je vhodne odpojit baterku. Zvlast ak na jeho odtocenie pouzijete kovovy pripravok. Ten je totiz vodivy a pri pade velmi rad skratuje poistky o starter, ktory je hned pod filtrom!
Takze pozor na to!
Bohuzial som sa to dozvedel az z vlastnej skusenosti pri pozorovani servisaka, ktory mi to menil. Po vymene oleja uz auto nechcelo nastartovat.
Po uplnej demontazi poistiek v motore sme nakoniec v servise zistili, ze je odpalena 400A poistka pri (+) kontakte na baterke.
Takze uz len zohnat 400A poistku a snad to bude fungovat ako predtym.
PS: Bezi zo aj so 100A poistkou, ktoru mi tam dali, ale istota je istota.
Renault Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW/101k, r.v.: 01/2005 http://moje.auto.cz/Master13/megane.html
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Já teda pod filtrem startér nemám. Filtr je na přední straně motoru a startér je na zadní, pod výfukovými svody. Ale možná to má 1.5dCi jinak.milan.maly píše:Upozornenie pre vsetkych, ktori sa chystaju menit olej (napr. podla navodu
http://www.renaultclub.cz/navod_na_vyme ... dovky.html )
Pred samotnym odmontovanim olejoveho filtra je vhodne odpojit baterku. Zvlast ak na jeho odtocenie pouzijete kovovy pripravok. Ten je totiz vodivy a pri pade velmi rad skratuje poistky o starter, ktory je hned pod filtrom!
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
No, takze som po prvej garancke a k tym vasim cenam tolkoto: Olej Elf Evolution SXR 5W30 z Olejposty.sk 5L za 42€, olejovy a pelovy filter dokopy 10€. V renaulte na doneseny material nepovedali ani slovo a platil som iby ich robotu co bolo 37€.falonso píše:Do 1.6 16V stačí bohatě ELF evo srx 5W-40 ten stojí v origu litr kolem 450,-Kč , 5W-30 je spíše nutnost pro diesely s FAP. A co se týče filtrů, tak olejovej vychází v origu na 360,- Kč, což je přijatelné, vzducháč stojí origo kolem 700,- Kč, takže tam je to na tobě, dá se sehnat v neorigu o něco levněji a co se ti určitě vyplatí koupit neorigo je pylový filtr. Ten doporučuji koupit v Kelly od Valea, ten uhlíkový stojí 426,-Kč a v origu přes tisíc korun...
Megane Grandtour II 2008, 1,6 16V strieborna metaliza,full + LPG
Zdravím,
tak jsme se dnes rozhodli vyměnit olej. Ale máme trošku problém s tím, že vytekly jen asi 3 litry oleje. Prostě víc ani ťuk, i když se zkusil nastartovat asi na 10s motor. Víčko na víku, měrka oleje i olejový filtr byly byly vyndané. Tak kde se ten litr schovává?
Motor 1.6 (K4M).
Díky za rady...
tak jsme se dnes rozhodli vyměnit olej. Ale máme trošku problém s tím, že vytekly jen asi 3 litry oleje. Prostě víc ani ťuk, i když se zkusil nastartovat asi na 10s motor. Víčko na víku, měrka oleje i olejový filtr byly byly vyndané. Tak kde se ten litr schovává?
Motor 1.6 (K4M).
Díky za rady...
Mégane II Grandtour 1.6 16V Dynamique r.v.2006
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Kolik bylo na měrce před započetím výměny? Jinak důležité upozornění: Nestartovat auto bez oleje!
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Měrka byla akorát po horní okraj (tu horní rysku na měrce). Palubní počítač ukazoval stále všechny dílky.
A počítali jsme, že vytečou tak plus minus 4l...
Ještě dodám, že auto je na vodorovné ploše. Ale co je zajímavé, po dolití stejného množství oleje, kolik se vypustilo, už stejně žádný další nevytéká (asi po půl hodině od dolití, chtěli jsme to pro jistotu zkontrolovat).
A počítali jsme, že vytečou tak plus minus 4l...
Ještě dodám, že auto je na vodorovné ploše. Ale co je zajímavé, po dolití stejného množství oleje, kolik se vypustilo, už stejně žádný další nevytéká (asi po půl hodině od dolití, chtěli jsme to pro jistotu zkontrolovat).
Mégane II Grandtour 1.6 16V Dynamique r.v.2006
Ku tym filtrom,aky filter pouzit. Je nejaky rozdiel napriklad medzi: FILTRON - FI OP643/3 ten mam teraz, predajcovia udavaju este, ze je to filter omedzujuci tlak so spatnym ventilom, alebo obycajnym FEBI - FB 27155. Mozno je to len nahoda, ale po vymene oleja prejdem asi 50km a z nicoho nic rozsvieti vstrekovanie + servis.Par krat som chyby vymazal a bol klud.To bolo pred rokom,teraz uz mam novy presuvnik, el.-mag. ventil, snimac polohy vackoveho hriadela a kontrolky zas svietia.Aj ked vymazem vydrzi to tak 2-3 starty a hned po nastartovani sa rozsvietia. Tak isto to bolo aj tento piatok,idem na EK tak teda vsetko vymazem,vsetko sa zdalo byt o.k. Tak od nich odidem, urobim asi 1km, predo mnou kamion, mensia jama,no co, predne koleso urobilo clup a zas to svieti.No parada, to nemysli vazne..
Naposledy upravil(a) deimos dne úte črc 06, 2010 18:05, celkem upraveno 1 x.
-
- Experienced member
- Příspěvky: 606
- Registrován: pon dub 19, 2010 17:32
- Bydliště: Chodová Planá
Sice OT ale zajímavý způsob jak opravovat auto. vymazat chybydeimos píše:Ku tym filtrom,aky filter pouzit. Je nejaky rozdiel napriklad medzi: FILTRON - FI OP643/3 ten mam teraz, predajcovia udavaju este, ze je to filter omedzujuci tlak so spatnym ventilom, alebo obycajnym FEBI - FB 27155. Mozno je to len nahoda, ale po vymene oleja prejdem asi 50km a z nicoho nic rozsvieti vstrekovanie + servis.Par krat som chyby vymazal a bol klud.To bolo pred rokom,teraz uz mam novy presuvnik, el.-mag. ventil, snimac polohy vackoveho hriadela a kontrolky zas svietia.Aj ked vymazem vydrzi to tak 2-3 starty a hned po nastartovani sa rozsvietia. Tak isto to bolo aj tento piatok,idem na EK tak teda vsetko vymazem,vsetko sa zdalo byt o.k. Tak od nich odidem, urobim asi 1km, predo mnou kamion, mensia jama,no co, predne koleso urobilo clup a zas to svieti.No parada, to nemysli vazne..
od 17.6. Renault Thalia Privilége 1,2 16V
ex: Renault Megane Scenic Centrury 1,6e 66Kw/90HP
ex: Renault Megane Scenic Centrury 1,6e 66Kw/90HP
tady vam zasielam foto...bol som pod autom a cervenou sipkou som oznacil vypust prevodovkoveho oleja....niesom si isty..tak ked to bude ono prosim potvrdte moje dohady.....ale neviem vobec najst kadial sa leje aj kontroluje olej,,,,,,,inak mam 1.5 dci 60kw....prosim poradte dik...
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 25 hostů