VÝMĚNA OLEJE
Moderátor: Moderators General
-
- Starting member
- Příspěvky: 53
- Registrován: čtv dub 12, 2007 17:22
- Bydliště: Neratovice
- Kontaktovat uživatele:
VÝMĚNA OLEJE
Mám dotaz budu měnit olej v motoru a jde mi o to že bych to rád udělal doma abych nemusel do servisu , proto se ptám na radu co udělat se signalizací ujetých kilometrů v palubním počitači .Děkuji za radu.Renault Megane 1.5 Dci 62Kw r.v.03
RENAULT MEGANE II. 1.5 dci 06. 78kw
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Jde to i kombinací tlačítka tachometru, tlačítka compu a karty.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
- jurinkoba999
- Junior member
- Příspěvky: 122
- Registrován: stř říj 31, 2007 20:28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
vzmena RM II 1,6 16V
Ahojte, poradte mi please aky najlepsi je pouzit olej do Megane II 1,6 16V, viem ze Renault doporucuje ELF...ale...
Viete mi zo svojich skusenosti odporucit nejaky dobry kvalitny olej? cena je jedno aka
chcem si to menit sam, lebo po precitani fora som usudil ze tie servisy urcite vsetky odrba....juuu,
sice som odjazdil nejakych 18000 ale pre istotu chcem radsej menit olej skor, zase neni to taka polozka.
1.otazka: aky olej?
2. otazka: nejaky zrychleny postup?:))))
Dakujem
Viete mi zo svojich skusenosti odporucit nejaky dobry kvalitny olej? cena je jedno aka
chcem si to menit sam, lebo po precitani fora som usudil ze tie servisy urcite vsetky odrba....juuu,
sice som odjazdil nejakych 18000 ale pre istotu chcem radsej menit olej skor, zase neni to taka polozka.
1.otazka: aky olej?
2. otazka: nejaky zrychleny postup?:))))
Dakujem
Renault Megane II, 1,6 16V, 11/2002, full
- KarelJ
- Experienced member
- Příspěvky: 573
- Registrován: pon srp 21, 2006 09:52
- Bydliště: Kutná Hora
- Kontaktovat uživatele:
ja si nechal menit olej u jednoho manika. olej jsem dal mobil 5w40. oleje se tam vlezlo 5l. cenove to vyslo asi na 1800-1900kc jen za matros.
nejvetsi problem byl sundat plast pod motorem, pac se srouby protacely. pak uz to byla pohoda. vypustit, sundat filtr, nandat novy filtr, vratit vypousteci sroub s novym tesnenim, napustit, zkontrolovat tesnost s bezicim motorem, vratit plast pod motor, vynulovat servisni interval.
meganeII 1,6 16V
nejvetsi problem byl sundat plast pod motorem, pac se srouby protacely. pak uz to byla pohoda. vypustit, sundat filtr, nandat novy filtr, vratit vypousteci sroub s novym tesnenim, napustit, zkontrolovat tesnost s bezicim motorem, vratit plast pod motor, vynulovat servisni interval.
meganeII 1,6 16V
Renault Megane hatch 1,6l 55kW 1997
Vlastním renault clip diagnostiku. Kdo by chtěl diagnostikovat auto pište sz. Kutná Hora. Čáslav
nabízím redukci k autorádiu http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?f=5&t=14035
Vlastním renault clip diagnostiku. Kdo by chtěl diagnostikovat auto pište sz. Kutná Hora. Čáslav
nabízím redukci k autorádiu http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?f=5&t=14035
- jurinkoba999
- Junior member
- Příspěvky: 122
- Registrován: stř říj 31, 2007 20:28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
- jurinkoba999
- Junior member
- Příspěvky: 122
- Registrován: stř říj 31, 2007 20:28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Vymena postup
Ahojte, kedze uz som najazdil 20000 km, nastastie:) tak chcem vymenit olej. Nemala by to byt nejaka tazka praca, len chcem nejake info na co si mam dat pozor, napr. pri vymene filtra, vypustenie oleja, srob a tal. a aky preferujete olej)? Alebo aky je dobry do 1,6 16V. Diky moc, nikde som nevidel ze by sa to preberalo , a navod nemam, tak please za radu
A mimochodom Happy new year a vsetko dobre do noveho roka a vela kilometrov
A mimochodom Happy new year a vsetko dobre do noveho roka a vela kilometrov
Renault Megane II, 1,6 16V, 11/2002, full
- jurinkoba999
- Junior member
- Příspěvky: 122
- Registrován: stř říj 31, 2007 20:28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
skapal pes?
Caute, mam taky pocit ze FORUM ide velmi dole vodou. CLovek si tu pyta radu, kazdy ho ignoruje,. Povoiem Vam, bol som v x forach, kedze som mal inu znacku, ale toto je co sa tyka rad, prispevkov a aktualnosti...
Je mi to luto, lebo som si myslel ze tu najdem kolegov, no nic. Musim sa porozhliadnut asi inde
Je mi to luto, lebo som si myslel ze tu najdem kolegov, no nic. Musim sa porozhliadnut asi inde
Renault Megane II, 1,6 16V, 11/2002, full
Jurinko, ty jsi komik
To se proste jinak rict neda.
Vem to uz jen z ... pravdepodobnosti. Kolik sem asi chodi lidi? Kolik z nich zustalo o vikendu doma a prislo se sem podivat na forum co je noveho? Kolik z nich maji MeganeII? Kolik z nich maji motor 1.6 16V? A kolik z nich si delaji udrzbu svepomoci? A kolik z nich bude v takove nalade aby popsali krok za krokem vec, ktera se nejspis dela uplne stejne v kazdem aute + poznamky co muze byt trochu jinak.
A na toto jsi dal limit dva dny.
Ale dobre, nechces si teda pripadat ignorovany, tak ti odpovim:
Davam to do servisu a tam jen reknu "Vymenit olej v motoru, prosim".
(Doufam ze uz chapes, proc jsem na tvuj prvni post nereagoval.)
To se proste jinak rict neda.
Vem to uz jen z ... pravdepodobnosti. Kolik sem asi chodi lidi? Kolik z nich zustalo o vikendu doma a prislo se sem podivat na forum co je noveho? Kolik z nich maji MeganeII? Kolik z nich maji motor 1.6 16V? A kolik z nich si delaji udrzbu svepomoci? A kolik z nich bude v takove nalade aby popsali krok za krokem vec, ktera se nejspis dela uplne stejne v kazdem aute + poznamky co muze byt trochu jinak.
A na toto jsi dal limit dva dny.
Ale dobre, nechces si teda pripadat ignorovany, tak ti odpovim:
Davam to do servisu a tam jen reknu "Vymenit olej v motoru, prosim".
(Doufam ze uz chapes, proc jsem na tvuj prvni post nereagoval.)
Naposledy upravil(a) kmarty dne ned led 06, 2008 22:07, celkem upraveno 2 x.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
Přemýšlel jsi, proč tu nemáš odpověď?
Jinak jsem to trochu poopravil:
Olej se mění na teplém motoru, to znamená, že ručička na teploměru musí být uprostřed. Musíš si koupit olej a filtr. Najdi si tady jaký, to už psát nebudu. Olej se kupuje v prodejně autodílů, né v MAKRU nebo v samoobsluze. To jsou jiné oleje, víš...
Motor u tohohle auta je vepředu. Když otevřeš to víko, co je na něm (viz návod) a zajistíš ho (viz návod), motor je z pohledu zepředu vlevo. je na něm napsáno 1.6 - tak to je on. Povolíš takové to velké žluté víčko, co trčí z motoru.
Najedeš na rampu, zespodu klíčem č 13 povolíš 6 šroubků (tři vepředu, tři vzadu)a shodíš ten obrovský plastový dekel pod motorem. Neboj se, motor ti nevypadne... Šroubky se povolují tak, že na ně nasadíš klíč a otáčíš proti směru hodinových ručiček.
Pokud si to neumíš představit, dej si vedle hodinky a pozoruj sekundovku
Potom si připrav starý hrnec cca 5l. Pod tím velkým plastovým deklem je motor. Je to ten samý motor, co jsi viděl shora. Na něm je úplně dole takový šroub. Tak ten povolíš taky a pod něj si musíš dát hrnec. ...samozřejmě, že si ho tam musíš dát před tím, než ho povolíš. Chyť šroub rukou, ať neskončí v tom hrnci. Nech olej vykapat cca 15 min a mezitím přípravkem na povolování filtrů (nebo kloubovým hasákem) povol filtr. To je takový černý válec co trčí z motoru a povoluje se taky proti směru hodinových ručiček. Pak hadrem otři plochu, na kterou filtr těsní, ještě ji přejeď prstem, ať na ní nezůstane nějaká nit. Namoč si prst do oleje - myslím tím nového oleje a potři těsnící plochu gumy na novém filtru. Pak filtr našroubuj přesně tam, kde byl ten starý. Přitahuje se ve směru hodinových ručiček. Dotáhni to jen oběma rukama, ale silně. Pak zkontroluj těsnící plochu na vaně a těsnění toho šroubu, co ti z něho tekl olej. Šroub našroubuj zpátky a dotáhni středně silně-tentokrát už klíčem. Pokud by se ti začal točit dookola, to už je moc silně, no... musíš do Renaultu pro novou vanu.
Pak shora přes to žluté víko naliješ olej. Nejlépe přes trychtýř udělaný s plastové flašky rozřezané napůl. Musíš jí rozřezat tak, aby ti zůstal vrch a spodek, né dvě placky Použiješ tu horní část se špuntem, špunt vyšroubuj, to by ti neteklo. Nalij tam 4 litry. Pak zavři to žluté víko a zakruť jej. Nastartuj a pozoruj kontrolku mazání. Jestli zhasne, je to O.K. Jestli ne, nalil jsi olej do toho malého žlutého víka, tam se lije voda pro ostřikovač. To je špatně.... Dále vypni motor, počkej 5 min, otevři znova to samé žluté víko, otři ten drát, co trčí z víka a zavři ho. Pak ho znova vyšroubuj a zkontroluj na tom drátu, kde je hladina oleje. Dolij tolik, abys měl mezi ryskama... Pak znova nastartuj a podrž tlačítko nulování palubního počítače na 30 sec. Vlez dolů pod auto a koukej, jestli olej nikde neteče. Jestli ne, vrať zpátky kryt pod motor a zašroubuj těch 6 šroubků M8 klíčem č. 13 a to tak, že budeš točit klíčem po směru hodinových ručiček. Zase můžeš použít hodinky(digitálky ti nepomůžou)
Podle toho to musí vyměnit každý....
Vidím, že jsi to zvládnul - takže gratuluji a příště ti napíšu návod na výměnu kola
wecka
PS: vyjetý olej a filtr patří do sběrného dvora, né do popelnice
Zwířátka se ti pomstí !!!
EDIT by 100kuc (sorry WC ): na povolení (a následné utažení) toho vypouštěcího šroubu potřebuješ čtverhraný klíč 8mm.... speciální přípravek Renaultu.... u nás v Čechách (a doufám, že i na Moravě) se to jmenuje "klika od dveří"
upozornění: olej vytékající z ohřátého motoru je horký...
děkuji za pozornost
HAHA .... vidíš to. Mám ho doma, tak jsem na něj nějak zapoměl.
Je tak speciální, že se dá normálně koupit
Jinak taženka prům. 10mm, rozklepat + bruska a za 5 minut je na světě ...nebo kliku od dveří a klíč osmičku
Jinak jsem to trochu poopravil:
Olej se mění na teplém motoru, to znamená, že ručička na teploměru musí být uprostřed. Musíš si koupit olej a filtr. Najdi si tady jaký, to už psát nebudu. Olej se kupuje v prodejně autodílů, né v MAKRU nebo v samoobsluze. To jsou jiné oleje, víš...
Motor u tohohle auta je vepředu. Když otevřeš to víko, co je na něm (viz návod) a zajistíš ho (viz návod), motor je z pohledu zepředu vlevo. je na něm napsáno 1.6 - tak to je on. Povolíš takové to velké žluté víčko, co trčí z motoru.
Najedeš na rampu, zespodu klíčem č 13 povolíš 6 šroubků (tři vepředu, tři vzadu)a shodíš ten obrovský plastový dekel pod motorem. Neboj se, motor ti nevypadne... Šroubky se povolují tak, že na ně nasadíš klíč a otáčíš proti směru hodinových ručiček.
Pokud si to neumíš představit, dej si vedle hodinky a pozoruj sekundovku
Potom si připrav starý hrnec cca 5l. Pod tím velkým plastovým deklem je motor. Je to ten samý motor, co jsi viděl shora. Na něm je úplně dole takový šroub. Tak ten povolíš taky a pod něj si musíš dát hrnec. ...samozřejmě, že si ho tam musíš dát před tím, než ho povolíš. Chyť šroub rukou, ať neskončí v tom hrnci. Nech olej vykapat cca 15 min a mezitím přípravkem na povolování filtrů (nebo kloubovým hasákem) povol filtr. To je takový černý válec co trčí z motoru a povoluje se taky proti směru hodinových ručiček. Pak hadrem otři plochu, na kterou filtr těsní, ještě ji přejeď prstem, ať na ní nezůstane nějaká nit. Namoč si prst do oleje - myslím tím nového oleje a potři těsnící plochu gumy na novém filtru. Pak filtr našroubuj přesně tam, kde byl ten starý. Přitahuje se ve směru hodinových ručiček. Dotáhni to jen oběma rukama, ale silně. Pak zkontroluj těsnící plochu na vaně a těsnění toho šroubu, co ti z něho tekl olej. Šroub našroubuj zpátky a dotáhni středně silně-tentokrát už klíčem. Pokud by se ti začal točit dookola, to už je moc silně, no... musíš do Renaultu pro novou vanu.
Pak shora přes to žluté víko naliješ olej. Nejlépe přes trychtýř udělaný s plastové flašky rozřezané napůl. Musíš jí rozřezat tak, aby ti zůstal vrch a spodek, né dvě placky Použiješ tu horní část se špuntem, špunt vyšroubuj, to by ti neteklo. Nalij tam 4 litry. Pak zavři to žluté víko a zakruť jej. Nastartuj a pozoruj kontrolku mazání. Jestli zhasne, je to O.K. Jestli ne, nalil jsi olej do toho malého žlutého víka, tam se lije voda pro ostřikovač. To je špatně.... Dále vypni motor, počkej 5 min, otevři znova to samé žluté víko, otři ten drát, co trčí z víka a zavři ho. Pak ho znova vyšroubuj a zkontroluj na tom drátu, kde je hladina oleje. Dolij tolik, abys měl mezi ryskama... Pak znova nastartuj a podrž tlačítko nulování palubního počítače na 30 sec. Vlez dolů pod auto a koukej, jestli olej nikde neteče. Jestli ne, vrať zpátky kryt pod motor a zašroubuj těch 6 šroubků M8 klíčem č. 13 a to tak, že budeš točit klíčem po směru hodinových ručiček. Zase můžeš použít hodinky(digitálky ti nepomůžou)
Podle toho to musí vyměnit každý....
Vidím, že jsi to zvládnul - takže gratuluji a příště ti napíšu návod na výměnu kola
wecka
PS: vyjetý olej a filtr patří do sběrného dvora, né do popelnice
Zwířátka se ti pomstí !!!
EDIT by 100kuc (sorry WC ): na povolení (a následné utažení) toho vypouštěcího šroubu potřebuješ čtverhraný klíč 8mm.... speciální přípravek Renaultu.... u nás v Čechách (a doufám, že i na Moravě) se to jmenuje "klika od dveří"
upozornění: olej vytékající z ohřátého motoru je horký...
děkuji za pozornost
HAHA .... vidíš to. Mám ho doma, tak jsem na něj nějak zapoměl.
Je tak speciální, že se dá normálně koupit
Jinak taženka prům. 10mm, rozklepat + bruska a za 5 minut je na světě ...nebo kliku od dveří a klíč osmičku
Naposledy upravil(a) wc dne čtv kvě 01, 2008 21:07, celkem upraveno 7 x.
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
- KarelJ
- Experienced member
- Příspěvky: 573
- Registrován: pon srp 21, 2006 09:52
- Bydliště: Kutná Hora
- Kontaktovat uživatele:
jurinko: prosim te precti si muj posledni prispevek. pokud ti tohle nestaci, tak se do toho nepoustej. ja si na to taky netrouf a jsem rad ze jsem to dal do servisu udelat, pac pres problem ktery tam popisuji bych se sam nedostal.
Renault Megane hatch 1,6l 55kW 1997
Vlastním renault clip diagnostiku. Kdo by chtěl diagnostikovat auto pište sz. Kutná Hora. Čáslav
nabízím redukci k autorádiu http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?f=5&t=14035
Vlastním renault clip diagnostiku. Kdo by chtěl diagnostikovat auto pište sz. Kutná Hora. Čáslav
nabízím redukci k autorádiu http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?f=5&t=14035
Mám lepší náladu, tak jsem napsal z mého pohledu naprosto neochvějný a dokonalý návod na výměnu oleje. Pokud někdo chcete něco doplnit, neostýchejte se, budu jenom rád.
Koukám, že Megané II tady budeme mít popsaný celý, hahahahahahaha
wecka
Koukám, že Megané II tady budeme mít popsaný celý, hahahahahahaha
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
- jurinkoba999
- Junior member
- Příspěvky: 122
- Registrován: stř říj 31, 2007 20:28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
no v prvom rade ti chcem podakovat za navodwc píše:Mám lepší náladu, tak jsem napsal z mého pohledu naprosto neochvějný a dokonalý návod na výměnu oleje. Pokud někdo chcete něco doplnit, neostýchejte se, budu jenom rád.
Koukám, že Megané II tady budeme mít popsaný celý, hahahahahahaha
wecka
pre ostatnych co tu pisu, dat do servisu, ...si si isty ze ti vymenia olej cely? nejde o peniaze, ale o to ci je olej vymenenyyyyyyyy, o to mi ide, takze dik
zase az tak si to rozpisovat nemusel, robit zo mna debila, ale co uz, asi si mal dobru naladu.
Ale kazdopadne dakujem
Renault Megane II, 1,6 16V, 11/2002, full
Tak jasne, je to o duvere ve vztahu servis-zakaznik. A pripadne o vhodnem vyberu jineho servisu.jurinkoba999 píše:...pre ostatnych co tu pisu, dat do servisu, ...si si isty ze ti vymenia olej cely? nejde o peniaze, ale o to ci je olej vymenenyyyyyyyy, o to mi ide
Ono kdyz uz jsme u toho, ja to do servisu nedavam proto ze "na to mam", ale jednoduse proto ze to nemam kde vymenit a jeste k tomu jsem levej jak savle.
S motorovym olejem jsem mel co do cineni naposledy u Dacie a to jeste jen kvuli tomu ze u ni pri vymene oleje odpadal proces "vypousteni" - ten jaksi probihal zcela sam, prubezne.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
- KarelJ
- Experienced member
- Příspěvky: 573
- Registrován: pon srp 21, 2006 09:52
- Bydliště: Kutná Hora
- Kontaktovat uživatele:
wecko ten navod je uplne supr. uz se tesim na tvoje dalsi navody
Renault Megane hatch 1,6l 55kW 1997
Vlastním renault clip diagnostiku. Kdo by chtěl diagnostikovat auto pište sz. Kutná Hora. Čáslav
nabízím redukci k autorádiu http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?f=5&t=14035
Vlastním renault clip diagnostiku. Kdo by chtěl diagnostikovat auto pište sz. Kutná Hora. Čáslav
nabízím redukci k autorádiu http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?f=5&t=14035
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Jenom aby nevypustil olej z převodovky a dolil novou náplň do již starého. Znám jednu historku o jedné slečně, kterak si emancipovaná dívčina měnila v BMW 318 olej sama a když ji najednou přestalo auto jet, tak ho odtáhla do servisu a tam mechanik v zápalu boje vypustil z motoru cca 15 litrů! oleje a po té zjistil, že slečna měnila olej naléváním, ale že se měl vypouštět ji prý nikdo neřekl.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
A já jsem zase slyšel o super opravě Fordu Fiesta, kterému mechanik óóódborník zapojil na přívod nafty nějakou hadičku, která vedla do oleje a milý motor místo nafty sežral vlastní olej a zadřel se.
A není to kec, bo jsem to auto znal
wecka
A není to kec, bo jsem to auto znal
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
- trichopter
- Advanced member
- Příspěvky: 480
- Registrován: ned srp 05, 2007 12:52
- Bydliště: SK/KNM
Chcel by som vedieť.ked som mal do servisu nejakých 10 000km,začal mi písať palubný komp-olwechsel balld fälig.(výmena oleja skoro dôležitá).Teraz po ubehnutí asi 2000km mi začal neustále blikať ten kľúč,kde sa čítaju informacie z palubáku.Do servisu by som mal mať ešte 7000km.Nepíše mi to nejak skoro?Alebo by som už ten olej mal radšej vymeniť.Nemusím sa prípadne ničoho obávať,
dik
dik
Megane II sedane-02/2004; 1,6 16V.83kw;113ps
150 000km.Comfort Dynamique;
150 000km.Comfort Dynamique;
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 40 hostů