Megane II 1,6 a EGR
Moderátor: Moderators General
Megane II 1,6 a EGR
Caute,
kde ma vlastne motor K4M ventil EGR? Podla manualov ho nikde na tomto motre nevidim... Bud som slepy, alebo tam nieje? EGR sa predsa standardne pouziva uz X rokov....
kde ma vlastne motor K4M ventil EGR? Podla manualov ho nikde na tomto motre nevidim... Bud som slepy, alebo tam nieje? EGR sa predsa standardne pouziva uz X rokov....
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
To prave neviem, lebo aj standard benz. motory EGR mavaju. On samotny EGR je vlastne "zla" vec, nakolko dokopy nic neriesi a zvykne sa zasierat. Mnohi EGR zaslepuju, alebo uplne vyhadzuju (ale kvoli STK ho pre istotu len zaslepia, resp. vymenia tesnenie za kus plechu). Na EK to tiez nezistia, lebo nema vplyv na merane hodnoty. Napr. Daewoo/Chevrolet motory maju EGR standardne...
Vie to niekto potvrdit, ako to je u Megana II 1,6 ?
Diki-diki
Vie to niekto potvrdit, ako to je u Megana II 1,6 ?
Diki-diki
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Nechci kecat, ale pri brouzdani Internetem se ke mne kdysi dopracovala jedna stranka, kde se chlubil Rencek tim, ze diky tomu promennymu casovani (a zatracovane kladce) se jim podarilo snizit emise bez nutnosti pouziti EGR.
(Informace je torzo. Neuplna a mozna nepresna)
(Informace je torzo. Neuplna a mozna nepresna)
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
Benzínový motor reguluje přebytek vzduchu a tím i produkci NOx pomocí motorického pohonu škrtící klapky a to je taky hlavní důvod, proč se používá. Prostě když máme určitý povel od plynového pedálu, motor si sám nastaví jen tolik vzduchu, aby podával požadovaný výkon a neproháněl motorem zbytečně kyslík, který způsobuje vyšší produkci NOx. Žádný paskvil typu EGR proto nepotřebuje.
Diesel tuto možnost nemá, protože kdybychom mu vzali klapkou vzduch, nedostaneme tlak a teplotu pro zapálení směsi. Proto pokud nemá podávat výkon, dostane jen trochu vzduchu a zbytek mu pustí EGR bordel z výfuku bez kyslíku.
weckááá
Diesel tuto možnost nemá, protože kdybychom mu vzali klapkou vzduch, nedostaneme tlak a teplotu pro zapálení směsi. Proto pokud nemá podávat výkon, dostane jen trochu vzduchu a zbytek mu pustí EGR bordel z výfuku bez kyslíku.
weckááá
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
Ja som sa s EGR na benzinoch stretol pri Dejvach - od zvodu prveho valca bola rura spet, islo to cez EGR (niekde boli dokonca 2 ventily). Cele sa to vracalo pred klapku. EGR sa casto zasvinilo, prip. na niektorych motoroch bol este samostatne ventil, a ten sa zvykol zalepit a potom to blblo. Vecsina ludi EGR aj tak zaslepilo al. uplne vyhodilo, na EK to nemalo vplyv. Inak som rad ze nemam EGR.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
A kolko zvyklo byt v EGR svinstva....Jojooooooj! Radost cistit ! Hlavne ked zvody isli z predu motora, cast plynov sa vracalo cez tunel v hlave valcov do zadnej casti....pristup k EGR snad nemozny bez demotnaze sacieho potrubia (ktore bolo samozrejme zozadu)
Nuz, kazdy je "postihnuty", ci uz EGR, alebo presuvnikom. Ale to EGR sa da aspon zaslepit
Nuz, kazdy je "postihnuty", ci uz EGR, alebo presuvnikom. Ale to EGR sa da aspon zaslepit
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Ahoj,
EGR ventil nenajdeš, a to proto, že máš zážehový motor a ten ho prostě nemá. EGR jako jakýsi "zlobivý a zbytečný fenomén" znepříjemňuje činnost vznětových motorů, kde má svoje opodstatnění v redukci NOX. Vznětový motor pracuje s přebytkem vzduchu a pojem "směšovací poměr" je pro něj neznámý. Zážehový motor ale optimálně pracuje s přísně limitovaným směšovacím poměrem paliva a vzduchu, vyjádřeným u moderních motorů jako poměr lambda. Přípustná hodnota lambda je 0.98 až 1.02. Optimální hodnota 1 odpovídá směšovacímu poměru 14.7 kg vzduchu na 1 kg benzínového paliva. U moderního zážehového motoru tohle všechno rejduje skrze řídící elektroniku sonda lambda, což je vlastně oxidační napěťové čidlo čuchající do spalin. Dlužno ale dodat, že některé dnešní motory jsou konstruovány pro práci s chudou směsí (lambda běžne 1.15, hranice je 1.3), kde je už problém s nárůstem tvorby NOX, ale to už je jiná povídačka a netýká se K4M a spol.
Proměnlivé časování ventilového rozvodu s tvorbou směsi nemá nic společného, to je o tom, jak tu směs optimálně dostat do válců a tam ji maximálně využít.
Některé motory vozidel značky DAEWOO měly EGR, když se podíváte pod kapoty starších modelů Opel s osmiventilovými čtyřválci, pochopíte, odkud se to tam vzalo.
Čau
EGR ventil nenajdeš, a to proto, že máš zážehový motor a ten ho prostě nemá. EGR jako jakýsi "zlobivý a zbytečný fenomén" znepříjemňuje činnost vznětových motorů, kde má svoje opodstatnění v redukci NOX. Vznětový motor pracuje s přebytkem vzduchu a pojem "směšovací poměr" je pro něj neznámý. Zážehový motor ale optimálně pracuje s přísně limitovaným směšovacím poměrem paliva a vzduchu, vyjádřeným u moderních motorů jako poměr lambda. Přípustná hodnota lambda je 0.98 až 1.02. Optimální hodnota 1 odpovídá směšovacímu poměru 14.7 kg vzduchu na 1 kg benzínového paliva. U moderního zážehového motoru tohle všechno rejduje skrze řídící elektroniku sonda lambda, což je vlastně oxidační napěťové čidlo čuchající do spalin. Dlužno ale dodat, že některé dnešní motory jsou konstruovány pro práci s chudou směsí (lambda běžne 1.15, hranice je 1.3), kde je už problém s nárůstem tvorby NOX, ale to už je jiná povídačka a netýká se K4M a spol.
Proměnlivé časování ventilového rozvodu s tvorbou směsi nemá nic společného, to je o tom, jak tu směs optimálně dostat do válců a tam ji maximálně využít.
Některé motory vozidel značky DAEWOO měly EGR, když se podíváte pod kapoty starších modelů Opel s osmiventilovými čtyřválci, pochopíte, odkud se to tam vzalo.
Čau
Přebytek vzduchu zvaný lambda je používán pro spalovací proces obecně, nejen pro motory.
Většinou se pracovní bod zařízení nastavuje více k přebytku vzduchu, protože směrem pod 1 je proces velmi citlivý na tvorbu jedovatého CO, které prudce stoupá vlivem nedokonalého spalování. Směrem nahoru je pak omezení v tvorbě NOx. Spalování na hodnotě LAMBDA = 1 prezentuje stav, popsaný a vypočtený na základě stechiometrické kalkulace a proto se někdy stechiometrií nazývá.
Lambda sondy a řízení motorů pomocí elektroniky je jen pouze převzato z průmyslových odvětví, kde fungovalo u pecí již dlouho dlouho před zavedením v automobilech. Obdobně i jiné vymoženosti, o kterých si myslíme, že pocházejí z 80 let.... např. 16V technika byla běžně použita u leteckých motorů ve 2 sv. válce. Žasneme nad palivem 98 oktanů? Letecké motory používaly už v roce 1942 108 i více oktanový benzín.
To jen mimochodem, abychom ze sebe nedělali chudáčky a nebrečeli nad složitostí světa, protože naši dědové toho v mnoha případech věděli a vymysleli mnohem mnohem více než my.
wecka
Většinou se pracovní bod zařízení nastavuje více k přebytku vzduchu, protože směrem pod 1 je proces velmi citlivý na tvorbu jedovatého CO, které prudce stoupá vlivem nedokonalého spalování. Směrem nahoru je pak omezení v tvorbě NOx. Spalování na hodnotě LAMBDA = 1 prezentuje stav, popsaný a vypočtený na základě stechiometrické kalkulace a proto se někdy stechiometrií nazývá.
Lambda sondy a řízení motorů pomocí elektroniky je jen pouze převzato z průmyslových odvětví, kde fungovalo u pecí již dlouho dlouho před zavedením v automobilech. Obdobně i jiné vymoženosti, o kterých si myslíme, že pocházejí z 80 let.... např. 16V technika byla běžně použita u leteckých motorů ve 2 sv. válce. Žasneme nad palivem 98 oktanů? Letecké motory používaly už v roce 1942 108 i více oktanový benzín.
To jen mimochodem, abychom ze sebe nedělali chudáčky a nebrečeli nad složitostí světa, protože naši dědové toho v mnoha případech věděli a vymysleli mnohem mnohem více než my.
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
Spis bych to podle postu od acylpirina a wc chapal tak, ze to resi uplne stejne jako kazdy jiny benzinovy motor s katalyzatorem (a lambda sondou).Rado77 píše:Takze konkretne K4M motor vobec neriesi hodnoty NOx ? Chapem to spravne?
Kurna, ale marne hledam tu sajtu kde to bylo napsany, protoze tam se fakt zminovali o souvislosti toho casovani a nepotrebe EGR ventilu.
I kdyz je taky mozny, ponevadz to jaksi nebylo v mem rodnem jazyce, ze tam bylo jen zakulacene receno totez, co napsal wc - ze EGR u benzinu netreba.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
Mne sa zda, ze to vysvetlovali tak, ze presuvnik u K4M umoznuje co najnizsie otacky volnobehu, a tym mierne redukuje spaliny... Mozno ked ostanu dlhsie otvorene sacie ventily, prichadza aj k dokonalejsiemu spalovaniu zmesi...
No nech je to presne ako chce, som rad ze K4M nema EGR
No nech je to presne ako chce, som rad ze K4M nema EGR
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- Tomina1987
- Junior member
- Příspěvky: 210
- Registrován: stř dub 15, 2015 11:30
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Megane II 1,6 a EGR
Sice je tohle téma staré skoro deset let, ale pořád je živé při vyhledávání na Googlu. Tákže - u těchto motorů, ale i 1,8 i 2.0 benzínu EGR není. Je tam díky tomu právě ten přesuvník. Mají to Megany, Laguny i Fluence. Jinak EGR a benzínový motor je naprosto běžná věc.. Fábie první generace s nejsilnější 1,4 MPi 74kW EGR mají a zlobí stejně, jako u TDi
Renault Mégane I 1,4 16V 70kW Coupé 1999
BMW 120d 2.0D 130kW "M" Packet 2007
Renault Fluence 1.6 16V 81kW Privilége 2011
Škoda Fabia II 1.2 HTP 51kW Ambiente 2011
Renault Laguna II 1.8 16V 86kW Expression 2004
Hyundai i30 CW 1.6 CRDi 66kW TriColor 2010
Škoda Fabia I 1.2 HTP 44kW Classic 2007
Peugeot 306 1.4 sedan 55kW 1998
Škoda 105L 31kW 1978
BMW 120d 2.0D 130kW "M" Packet 2007
Renault Fluence 1.6 16V 81kW Privilége 2011
Škoda Fabia II 1.2 HTP 51kW Ambiente 2011
Renault Laguna II 1.8 16V 86kW Expression 2004
Hyundai i30 CW 1.6 CRDi 66kW TriColor 2010
Škoda Fabia I 1.2 HTP 44kW Classic 2007
Peugeot 306 1.4 sedan 55kW 1998
Škoda 105L 31kW 1978
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2021
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Megane II 1,6 a EGR
A počkejte, až za pár let budou mít i benzínové motory FAP, jak už je víceméně rozhodnuto. Ještě rádi budete vzpomínat na EGRy.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Megane II 1,6 a EGR
To aby clovek miesto noveho auta radsej kupil do zasoby jeden motor 1.6, aky pouzivame teraz
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2021
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Megane II 1,6 a EGR
Upřímně - buďme rádi, že máme starší osvědčené vozy, a jednoduché, spolehlivé a vychytané motorizace. Dnešní auta jsou zlo.
Pokládám si otázku, co budeme dělat za takových 8-10 let, kdy budeme taková auta muset pořídit.
Pokládám si otázku, co budeme dělat za takových 8-10 let, kdy budeme taková auta muset pořídit.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Megane II 1,6 a EGR
Ja mam teraz novy C4 GP 1,6 HDi 120PS s AT6 Euro 6. Je to najlepsie auto ake som doteraz mal. A nevidel by som az tak tragicky nove auta. Ak sa o ne postaras vydrzia v pohode.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2021
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Megane II 1,6 a EGR
Počkej za pár let.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
- Tomina1987
- Junior member
- Příspěvky: 210
- Registrován: stř dub 15, 2015 11:30
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Megane II 1,6 a EGR
Já se hlavně děsím těch turbobenzínů. U TSI ale i TCE pořád nějaké problémy. Doufám, že nám ty naše šesnáctky vydrží co nejdéle
Renault Mégane I 1,4 16V 70kW Coupé 1999
BMW 120d 2.0D 130kW "M" Packet 2007
Renault Fluence 1.6 16V 81kW Privilége 2011
Škoda Fabia II 1.2 HTP 51kW Ambiente 2011
Renault Laguna II 1.8 16V 86kW Expression 2004
Hyundai i30 CW 1.6 CRDi 66kW TriColor 2010
Škoda Fabia I 1.2 HTP 44kW Classic 2007
Peugeot 306 1.4 sedan 55kW 1998
Škoda 105L 31kW 1978
BMW 120d 2.0D 130kW "M" Packet 2007
Renault Fluence 1.6 16V 81kW Privilége 2011
Škoda Fabia II 1.2 HTP 51kW Ambiente 2011
Renault Laguna II 1.8 16V 86kW Expression 2004
Hyundai i30 CW 1.6 CRDi 66kW TriColor 2010
Škoda Fabia I 1.2 HTP 44kW Classic 2007
Peugeot 306 1.4 sedan 55kW 1998
Škoda 105L 31kW 1978
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2021
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Megane II 1,6 a EGR
To je právě ono. Malolitrážní přeplňované zážehové motory jsou to největší zlo, které nás mohlo potkat. A je jedno, kdo je vyrábí. Z principu věci totiž nemohou být spolehlivé.
Aby mohl být motor přeplňovaný, musí mít robustnější (= těžší) písty. A je jedno, zda je to zážehový motor, nebo vznětový. Jenže těžké písty mají velkou hybnost, tudíž velkou setrvačnost, neb obě tyto fyzikální veličiny jsou vztaženy ke hmotnosti tělesa. U vznětového motoru to tolik nevadí, protože netočí otáčky. U zážehového motoru to ovšem vadí velmi zásadně, protože na rozdíl od motorů vznětových točí podstatně vyšší otáčky (často atakující sedm tisíc). Proto ty motory nevydrží - samy sebe zničí setrvačností pístů.
Aby mohl být motor přeplňovaný, musí mít robustnější (= těžší) písty. A je jedno, zda je to zážehový motor, nebo vznětový. Jenže těžké písty mají velkou hybnost, tudíž velkou setrvačnost, neb obě tyto fyzikální veličiny jsou vztaženy ke hmotnosti tělesa. U vznětového motoru to tolik nevadí, protože netočí otáčky. U zážehového motoru to ovšem vadí velmi zásadně, protože na rozdíl od motorů vznětových točí podstatně vyšší otáčky (často atakující sedm tisíc). Proto ty motory nevydrží - samy sebe zničí setrvačností pístů.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů