Ventilátor (věčný problém), řešit zde.

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

standik.b
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: čtv zář 15, 2011 13:09

Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.

Příspěvek od standik.b » úte zář 20, 2011 09:59

cau anevi nekdo kolik to muze stat? ,kdyz to dam do servisu,aby mi zpravil to klepani ve ventilaci dik.

Monca
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: úte led 24, 2012 18:59

Problém s topením

Příspěvek od Monca » úte led 24, 2012 19:11

Dobrý den, mám menší problém. Absolutně tomu nerozumím a nevím jeslti to pojmenovávám správně :D , ale kdyz si zapnu topení (zároveň i na to abych odmlžila okna) tak ať si ho zapnu na dvojku, či čtyřku fouká stále stejně a to slabě, jakoby byl na jedničce. Problém je pořád, i když to zkusím na chvíli vypnou, nebo tak něco.
Díky za radu :)

Uživatelský avatar
chytrex
Junior member
Příspěvky: 139
Registrován: pon kvě 31, 2010 18:34
Bydliště: Bohumín

Re: Problém s topením

Příspěvek od chytrex » úte led 24, 2012 22:53

Zkus hledat na fóru, někde se to tu řešilo.. Mám pocit že u meganů odchází odporová kaskáda.. Ale nevím zda si to pamatuju správně.. Meganka mám moc krátce a tohle mě ještě naštěstí nepotkalo..
Naposledy upravil(a) chytrex dne stř led 25, 2012 00:34, celkem upraveno 2 x.
Renault Mégane 1.6 16v, 79kW, rv 2000
Renault Mégane 1.6 16v, 79kW, rv 1999 (Prodáno 27.07.2015)
Renault 19, 1.8 Phase 2, rv 1995.. (RIP 6.12 2011)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Problém s topením

Příspěvek od Zefek » úte led 24, 2012 22:57

A fouká to i když se stojí na místě? U tohoto Mégane je ventilátor tak pěkně udělaný, že se sám od sebe točí za jízdy a lehce fouká do kabiny. Ideální je zapnout zapalování (nestartovat) a zkoušet jednotlivé polohy (jedničku, dvojku, trojku, ...) ventilátoru. U vypnutého motoru musí být slyšet, že ventilátor fouká i na jedničku.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Monca
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: úte led 24, 2012 18:59

Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.

Příspěvek od Monca » stř led 25, 2012 20:14

Ano, dělá to stále i když stojí na místě. A to i v poloze ,,zapalování'' DOkkonce se ani postupem času (delší jízda) sílá foukání nemění. A i když mám ventilátor vyplý, fouká stále slabounce (což teda dělal stále i předtím, kdyn a 4 bylo slyšet i tu sílu.

Monca
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: úte led 24, 2012 18:59

Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.

Příspěvek od Monca » sob úno 11, 2012 19:32

Ahoj, minule jsem tu už psala, že mám problém se sílou ventilátoru a mysleli jsme (s bráchou ten se o auto stará :-)) ,že je chyba v pojist. skříni ale když jsme poj. skříň vrátili (tu samou) zpět, tak to opět foukalo tak jak mělo, ale kdžy jsem auto nechala venku přes noc, tak opět fouká slabě jako na jedničku ( i když to mám na 4) ale když auto nechám v garáži, tak to fouká silně tak jak má.
A teď zase nevíme kde je problém, ale bylo nám řečeno, že by to mohl být filtr. (nevím přesná název toho filtru :-))
Pokud má někdo radu, nebo dokonce zkušenost kde by mohl být problém budu ráda :-) Je to celkem už otravné jezdit s otevřeným okýnkem :-D
Díky :-)

safy
Experienced member
Příspěvky: 534
Registrován: čtv kvě 15, 2008 18:45

Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.

Příspěvek od safy » pon úno 20, 2012 09:57

Monca píše:Ahoj, minule jsem tu už psala, že mám problém se sílou ventilátoru a mysleli jsme (s bráchou ten se o auto stará :-)) ,že je chyba v pojist. skříni ale když jsme poj. skříň vrátili (tu samou) zpět, tak to opět foukalo tak jak mělo, ale kdžy jsem auto nechala venku přes noc, tak opět fouká slabě jako na jedničku ( i když to mám na 4) ale když auto nechám v garáži, tak to fouká silně tak jak má.
A teď zase nevíme kde je problém, ale bylo nám řečeno, že by to mohl být filtr. (nevím přesná název toho filtru :-))
Pokud má někdo radu, nebo dokonce zkušenost kde by mohl být problém budu ráda :-) Je to celkem už otravné jezdit s otevřeným okýnkem :-D
Díky :-)
Tuhle zdánlivě nepochopitelnou závadu mi dělal váznoucí uhlík v motorku topení.Filtr tam bývá pylový,pokud je klima.Tam ale závada nebude.
Renault Safrane 2.5 20V Renault Megane 1.6e Renault 9 TC Renault 8 1130 Renault 8 1132 Renault 16 TL,TS,TX Peugeot 205 GRD Peugeot 504 TI Barkas B 1000 Opel Astra 1.4 Fiat Uno 55 Fiat Regata 1.9ds Ford Sierra 2.0 Ford Taunus Coupé 1.6 Alfa Romeo 1750 Berlina Wartburg 311 Wartburg 353 Škoda Favorit

dedlys
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: pon led 21, 2013 15:56

Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.

Příspěvek od dedlys » pon led 21, 2013 16:17

Předmět příspěvku: Ventilátor běží jen pokud je zapojen na přímo


Ventilátor ovládaný digi klimou, která se jeví být v pořádku, přestal jít a nejde rozběhnout. Pokud je ovšem zapojen na přímo, funguje.

Zkusili jsme proto vyměnit řídící jednotku, nebo-li ovládací prvek pro regulaci intenzity spuštění větráku za nový a stále nic.
Prosím o jakoukoliv nápovědú, zkušeného mechanika , který se již s podobným problémem shledal.

Jedná se o ren.meg.scénic,r.v.2002. ventilátor ovládan jak již jsem znínil digi k.


Děkuji za komentáře.

Mates99
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: ned bře 15, 2009 16:25

Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.

Příspěvek od Mates99 » sob dub 06, 2013 18:50

Prosím o radu, mám Megana r.v.2002 bez klimy přestal mi jet ventilátor nejede ani na jednu rychlost pouze při jízdě slabě fouká (asi samovolně), pojistky jsou OK četl jsem tady něco o předřadném odporu atd, moc tomu nerozumím musím se k tomu předřadnému odporu dostat zepředu jak tady někdo popisuje sundat stěrače, pak ten plast a co potom ?? Máte někdo nějaké foto jak provést a kde ten odpor hledat a dá se opravit nebo se musí vyměnit??? Díky za rady Martin

Uživatelský avatar
Blade77
Starting member
Příspěvky: 77
Registrován: ned dub 14, 2013 11:34
Bydliště: Praha, Řepy

Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.

Příspěvek od Blade77 » stř dub 17, 2013 11:48

Můj problém se, pravděpodobně, týká také ventilace, stala se mi taková zvláštní věc. Vím, že ovládání ventilátoru je otáčením ovladačem vlevo, nebo vpravo. Když jsme s manželkou jednou odjížděli na návštěvu, tak si chtěla zatopit a otočila ovladačem vlevo, ale myslela, že tím zapíná klimu a zase ho rychle otočila zpátky. Od té doby, vlevo, někde pod palubkou slyším, jak se namáhá nějaký motorek a nepříjemně v tom praská. Praskání sice po chvíli přestane, ale jakmile otočím ovladač ventilátoru (samozřejmě, že opatrně) z levé strany vpravo, z levé strany do polohy vypnuto, nebo z vypnuto vlevo, zase slyším motorek a to nepříjemné praskání, nebo přeskakování čehosi. Děje se to, i když přijdu do auta a otočím klíčkem do rozsvícení kontrolek. Vzhledem k tomu, že toto perfektní autí máme po manželčiným zesnulém tatínkovi, tak se v tom vůbec nevyznám. Celé hodiny sedím u PC a pročítám si toto fórum, abych nabral nějaké znalosti. Už se mi i díky vám zde povedlo odblokovat autorádio, když jsem měl vyndanou baterii doma na nabíječce... Poradíte, prosím?

EDIT: Pokud jde o to foukání ventilátoru na čelní sklo, fouká mi hodně silně při nastavení klapky na sklo a uzavření všech tunelů, směrem do auta.
Renault Mégane I Classic 1.4 16V RXE, r.v. ????, 70 kW/95 HP
Jirka K.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.

Příspěvek od Zefek » stř dub 17, 2013 13:25

To praskání je od klapky vnitřního a vnější nasávání vzduchu. Kolečkem směrem doprava se nasává vzduch z venku, doleva vzduch z vnitřku auta. Ten vnitřní okruh je třeba dobrý pro rychlejší vychlazní po zapnutí klimatizace.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Blade77
Starting member
Příspěvky: 77
Registrován: ned dub 14, 2013 11:34
Bydliště: Praha, Řepy

Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.

Příspěvek od Blade77 » stř dub 17, 2013 13:49

Díky moc... Ale to vypadá, že budu muset rozebrat palubku, abych se k tomu dostal, že?
Renault Mégane I Classic 1.4 16V RXE, r.v. ????, 70 kW/95 HP
Jirka K.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.

Příspěvek od Zefek » stř dub 17, 2013 13:52

Možná bych to neřešil, je to dost drbačka, opravit se to nedá (kolečka jsou plastové) a těžko říct, jestli koupený díl z vrakáče bude v lepším stavu a nový je docela drahý.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Blade77
Starting member
Příspěvky: 77
Registrován: ned dub 14, 2013 11:34
Bydliště: Praha, Řepy

Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.

Příspěvek od Blade77 » stř dub 17, 2013 14:01

Rozumím, i tak děkuji, něco podobného už mi naznačoval kolega z práce, když jsem se ho na to ptal. Už jen pročtení zde toho, co jsem zatím stihl, mi ušetřilo spoustu peněz za servis. Jste tu opravdu bezva parta, vážím si toho a to jsem tu teprv, doslova, "chvilku". ;)
Renault Mégane I Classic 1.4 16V RXE, r.v. ????, 70 kW/95 HP
Jirka K.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.

Příspěvek od Zefek » stř dub 17, 2013 14:46

Někdo to řešil tak, že rozebral palubku (já netuším, kde ten motorek je), nastavil ho tak, aby to furt sálo vzduch z venku a odpojil konektor. A od té doby nějakou klapku neřeší.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Luccas007
Junior member
Příspěvky: 192
Registrován: ned úno 27, 2011 15:54

Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.

Příspěvek od Luccas007 » sob čer 29, 2013 21:06

Ahoj prosím může mi někdo poradit co s tím? mám megana coupe 1.6e 66KW a ventilátor točí jen na 6tý stupeň 1-5 nic.
Renault Laguna II combi Privilege 2.2 Dci 110KW r.v. 2003

Mates99
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: ned bře 15, 2009 16:25

Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.

Příspěvek od Mates99 » úte pro 03, 2013 06:37

Ahoj, mám problém s ventilátorem , Megane I r.v. 2002, zapnu a nefouká abych se v motoru k tomu ventilátoru dostal musel jsem oddělat stěrače a pak jsem pohnul konektorem co je k větráku ono se to rozjelo pohnul jsem znovu zastavilo. Vyčistil a promazal jsem kontakty v tom konektoru a i kontakty přímo na motorku ventilátoru (kama jsem se dostal) dal to dohromady jelo to hýbal jsem konektorem a jelo. Vydrželo to ale jen pár dní nyní opět nefouká(ani se neroztočí ventilátor) vsadím se že když to znovu rozdělám pohnu konektorem tak pojede. Nevíte co s tím může být vadný i ten ventilátor (uhlíky nebo tak něco )? Díky Martin

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.

Příspěvek od Zefek » úte pro 03, 2013 11:24

Jestli pohneš konektorem a jede to, tak jsou vymačkané pružné pložky v jednotlivých kontaktech.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

johny1pach
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: čtv pro 12, 2013 21:28

Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.

Příspěvek od johny1pach » úte pro 17, 2013 20:59

Mal som podobný problém ! ... ventilátory kúrenia mi nešli vobec,ale podla nejakého návodu tu na Fóre som sa dočítal ako to opraviť. DO ventilátoru(nachádza sa vpredu pod stieračmi-> megan 1,6 55kw r.v. 1996) vedú dva káble..červený a čierny....tka stačí aj čierny prestrihne a časť ktorá ide od ventilátora zaizolujete a druhú časť pripevníte hocikde na kostru,alebo na mínusový pól baterky. ME TO TAK ZACALO FUNGOVAT.... ALE ... teraz mám problém s tým,že mi to ide iba na stupni 1,2 (mám 4 stupne) a na treťom stupni to ide iba chvílu a potom sa odpáli poistka..na 4tom stupni sa poistka odpáli hned ( poistku tam mám 7,5 ale skušal som aj 10 a tiež sa odpála) ... neviete niekto aká poistka tam má ísť alebo v očm inom by moohl byť problém ? Dakujem :)

Božka
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: pon říj 28, 2013 16:01

Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.

Příspěvek od Božka » pon pro 23, 2013 18:49

Ahoj, nechci se opakovat, mám úplně stejný problém s odporovým regulátorem ventilátoru na Scénicu jako jiní, čtyřka jde - ostatní ne. Protože auto má 250 tisíc km a nevím kolik ještě vydrží, nechce se mi dávat dvojka za nový. Nezkoušel jste někdo nahradit regulátor obyčejným potenciometrem, který by zároveň dělal plynulou regulaci. Tzn. Nechat ventilátor napojený napřímo od ovládacího kolečka, klidně na tu čtyřku a do vedení vložit potenciometr. Dík, Božka

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.

Příspěvek od Zefek » pon pro 23, 2013 19:25

Neseženeš takový potenciometr, který by zvládl takový výkon. Ty odpory dost hřejou. Ale možná by se dal nějaký odpor nahradit, nebo nějak upravit z jiného auta.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Božka
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: pon říj 28, 2013 16:01

Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.

Příspěvek od Božka » úte pro 24, 2013 13:36

Já bych to i rozkuchal a odpory vyměnil - třeba ?! - jen si říkám, že když z toho sundám tu zelenou keramiku, tak už to nebudu mít do čeho zabalit.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.

Příspěvek od Zefek » úte pro 24, 2013 15:41

Ta keramika tam být nemusí. Je to tam jen aby to drželo pohromadě. Ale dřív byly odpory z odporového drátu a tam žádná keramika nebyla.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Božka
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: pon říj 28, 2013 16:01

Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.

Příspěvek od Božka » stř pro 25, 2013 12:46

přesvědčil jsi mě, o víkendu to rozkuchám, zkusím vyměnit odpory a když to klapne, dám vědět. Když to nedopadne, upozorním ostatní, že tudy cesta nevede.

Božka
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: pon říj 28, 2013 16:01

Re: Ventilátor (věčný problém), řešit zde.

Příspěvek od Božka » sob led 18, 2014 13:26

tak jsem to rozkuchal, zelenou keramiku rozdrtil kleštěma, abych se dostal opatrně na odpory a ejhle, žádný tam nebyly. V té keramice je už totiž namotanej odporovej drát a keramika ho drži mezi jednotlivejma kontaktama, který odpovídají polohám větráku 1,2,3, čtyřka je natvrdo. takže tam není jaké odpory vyměnit. Závěr: Tudy zatím cesta nevede. Řešení, objednal jsem z čínského e-shopu "originál" nový regulátor na scénica za 23 dolarů i s poštovným, tak dám zprávu, co přišlo a jak to funguje.

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů