Ahojte, od minulého týždňa mi počas jazdy občas zasvieti na palubnej doske kontrolka teploty chladiacej kvapaliny, ktorú sprevádza blikanie červenej bodky (to som čítala, že je to kontrolka funkčnej poruchy systému/indikácie ochrany systému) a kontrolka STOP, resp. na kratšie zasvieti aj kontrolka batérie.
V prvý deň, keď sa to vyskytlo počas jazdy po meste (stáli sme predtým v zápche), začalo auto trhať. Mala som z toho stres, keďže som sa bála, či to nezadrie motor alebo či auto nezostane uprostred križovatky. Okrem toho došlo k reštartu palubnej dosky, akoby odišiel prúd a znovu sa nahodil. Vynulovalo to aj čas. Napriek tomu auto našťastie prišlo tam, kde som chcela. Nepomohli ani 4 hod. oddychu na parkovisku, pretože cestou domov trhalo znovu, vrátane svietenia kontroliek a reštartovania času (robilo to obvykle pri pomalej jazde). Myslela som si, že je asi problém s napätím v batérii a že je vybitá, ale po zmeraní voltmetrom sa to nepotvrdilo. Navyše pri štartovaní nemalo problém, naštartovalo hneď.
Potom som absolvovala veľký servis kvôli výmene oleja, kde mi menili aj filtre, kontrolovali riadiacu jednotku (Test nezobrazil žiadne chyby vo vozidle. Brat sa domnieva, či to pri reštarte nevymazalo pamäť na chyby, to neviem.), potom žiarovky, brzdy, doplnili chladiacu, aby bola do -40 °C atď. som si myslela, že mám pokoj. Pri ďalšej jazde už síce auto netrhalo, ale počas jazdy sa kontrolky rozsvietili a reštartovali sa ukazovatele a vynuloval čas, potom zhasli a v ten deň sa už nezobrazili. Pozrela som sa hore na ručičku, kde je meranie teploty chladiacej kvapaliny, ale tá bola v norme, čo je vidieť aj na tejto fotke zo spomínaného dňa:
Dnes to spravilo dvakrát, ale bez trhnutia a našťastie už aj bez reštartovania systému, či času. V oboch prípadoch som sa dnes rozbiehala od semafora a to som toho dnes dosť nabehala po meste. Stretli ste sa už s niečím takým?
Ide o Renault Thaliu 1.4 55kW, 2001 (ten novší model).
Kontrolka teploty chladiacej kvapaliny a baterie
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
Re: Kontrolka teploty chladiacej kvapaliny a baterie
Dle meho nazoru bude problem v ukostreni, ale kdo vi jaka kostra to je... zacal bych kostrou na baterce a pak ukostrenim motoru a prevodovky.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů