Prosím o Pomoc! / Radu Renault Thalia 1.4 2003

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
EvaNovotna96
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: úte led 31, 2017 15:41

Prosím o Pomoc! / Radu Renault Thalia 1.4 2003

Příspěvek od EvaNovotna96 » úte led 31, 2017 16:43

Ahoj všem! Potřebuji poradit, dnes jsem ráno kolem 5:30 chtěla nastartovat auto ( Renault Thalia 1.4 , R.v. 2003 ) jenže to mi nešlo. Místo toho jsem otočila klíčkem do první polohy , vše se normálně rozsvítilo a tak jsem začala startovat, jenže to nešlo. Místo toho aby šlo slyšet že se motor aspoň snaží chytnout tak to jaksi začalo cvakat ( nejspíš v relé pojistkách ) . Tak jsem okamžitě vytáhla klíč a pokusila se o nastartování znovu, jenže to když jsem otočila klíčkem do první polohy, najednou jak kdyby se vše zbláznilo. Ručička od otáček lítala nohoru a dolů, začali blikat kontrolky jako ( rezerva, teplota vody , servis atd. ) Jinak opakuji , jak jsem to zkusila po druhé neměla jsem nastartováno. Myslela jsem si že je to baterií ale ta je v pořádku. Prosím poraďte mi :smile16: a nějak mi pomozte vysvětlit čím to může být a jak to opravit :cry: . Děkuji moc všem!


P.s. toho sněhu si prosím nevšímejte :D


Video jak to vše probíhá - https://www.youtube.com/watch?v=p4ODyI1 ... e=youtu.be

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Prosím o Pomoc! / Radu Renault Thalia 1.4 2003

Příspěvek od kotasekh » úte led 31, 2017 17:28

Takhle ma vypadat prvni prispevek uzivatele :D. Ale i tak chybicka - tohle je thalia I, ne II. Dvojky se vyrabely az od konce roku 2008. A ted tedy k chybe - baterie je urcite v poradku? Pokud ano, sel bych po kostre. Zkusil bych propojit motor kabelem s minusem baterie a nastartovat, jestli se neco zmeni.

Edit:
Moderatore, davaj sem aspon poznamku o presunuti :D.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Busmen
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: ned led 15, 2017 17:58

Re: Prosím o Pomoc! / Radu Renault Thalia 1.4 2003

Příspěvek od Busmen » úte led 31, 2017 19:50

Jestli je baterie opravdu OK, tak zkontroluj kontakty jak na baterii, tak spoj na startéru. Když nic nepomůže, tak bych zkontroloval samotný startér.

EvaNovotna96
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: úte led 31, 2017 15:41

Re: Prosím o Pomoc! / Radu Renault Thalia 1.4 2003

Příspěvek od EvaNovotna96 » úte led 31, 2017 20:14

Kotasekh - podle mě nic moc na první příspěvek ale ok :D .... no, zkoušela jsem přes ten mínus na kostru a nic, už ani nesvítili kontrolky. Jinak jsem se ptala známého a ten říkal že se může zkusit roztlačení :| ale to pochybuji i já. Jinak se velmi omlouvám za ten zkrat mezi těmi dvojky a jedničky ale jak jste prvně psal, první příspěvek :D ...

Busmen - Právě že startér mě napadl, jenže já jsem mezi auty a motory lépe řečeno " ani ne začátečník " a sotva poznám kde jsou svíčky :D ... ale myslím si že startér by měl býti někde uprostřed? To opravdu Netuším :D :ups:

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Prosím o Pomoc! / Radu Renault Thalia 1.4 2003

Příspěvek od kotasekh » stř úno 01, 2017 08:50

Pokud takhle blikaji kontrolky, je podle me problem s kostrou nebo nizke napeti baterie. Pokud nepomohlo natahnout drat od minusu na motor, tak to fakt vidim na baterku :D. Nasvedcuje tomu i to, ze uz ani ty kontrolky nesviti. Pripadne neni zlomeny minusovy kabel baterie? Nebo plusovy? :).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

EvaNovotna96
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: úte led 31, 2017 15:41

Re: Prosím o Pomoc! / Radu Renault Thalia 1.4 2003

Příspěvek od EvaNovotna96 » stř úno 01, 2017 16:09

Kotasekh - Ale baterie je opravdu v pořádku. Zkoušela jsem jí dát do jiného auta a auto v pořádku nastartovalo. Ještě dnes jsem si volala s bratrem a ten mi řekl že mám zkusit startovat a u toho poklepat startér. Myslíte že ti pomůže? :) Jinak v tom kabelu ani nikde jinde nic zlomeného není. :cry:

Busmen
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: ned led 15, 2017 17:58

Re: Prosím o Pomoc! / Radu Renault Thalia 1.4 2003

Příspěvek od Busmen » stř úno 01, 2017 18:15

Jestli si měla baterii venku tak už zbývá jen silové vedení ke startéru a samotný spoj. Bývá krytý gumovou krytkou. Mohla se tam dostat sůl. Takové spoje můžou mít tak velký přechodový odpor, že ke spotřebičům se proud prostě nedostane. A nakonec samotný startér. Za léta provozu můžou být minimálně sjeté uhlíky a komutátor. Minimálně vyčistit všechny spoje silového vedení včetně ukostření a prohlídka stavu startéru. V zimním počasí je nárok na startování nejvyšší, to co fungovalo v teplotách nad nulou teď sotva zatočí motorem.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Prosím o Pomoc! / Radu Renault Thalia 1.4 2003

Příspěvek od kotasekh » stř úno 01, 2017 18:29

Ja bych starter nechal starterem. Vzdyt nesviti ani kontrolky pri zapnuti klicku, predtim zbesile blikaly, to neni projev vadneho starteru. Tak ci onak, tohle uz je na servis, pokud teda slecna neni manualne zrucna ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Prosím o Pomoc! / Radu Renault Thalia 1.4 2003

Příspěvek od czprava » čtv úno 02, 2017 19:41

První, co bych udělal: jsem sličná žena čí dívka, tedy zvednu tydlifónek, písknu a přijede hned deset princů se startovacími kabely. :rolling:
Rozhodně bych jako první vyloučil BATERKU! Přes startovací kabely se připoj k jinému vozu a zkus startovat.
Pokud nastartuješ, kup novou baterku. Pokud nikoliv, ať onen princ čekne kostru a jukne na drát ke startéru.
Kontrolky jsou zblázněný, to mi dělala vždy baterka! Zažil jsem to už dvakrát konkrétně na Natále.
Z čeho usuzuješ, že baterka je v pořádku? Tys jí měřila?
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Prosím o Pomoc! / Radu Renault Thalia 1.4 2003

Příspěvek od czprava » čtv úno 02, 2017 19:49

SOUHLAS! To nebude startér, to by kontrolky normálně svítily! Rozhodně by nebláznily! Tam není prostě palubní napětí v požadované výši. Dalo by se to změřit třeba na diag konektoru, jestli tam je 12V. Vsadím se, že nikoliv. Toto je jasný projev nízkého palubního napětí. Co klaksón, troubí? Zkus to, na tom se pozná baterka docela dobře.

kotasekh píše:Ja bych starter nechal starterem. Vzdyt nesviti ani kontrolky pri zapnuti klicku, predtim zbesile blikaly, to neni projev vadneho starteru. Tak ci onak, tohle uz je na servis, pokud teda slecna neni manualne zrucna ;).
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Prosím o Pomoc! / Radu Renault Thalia 1.4 2003

Příspěvek od kotasekh » čtv úno 02, 2017 22:26

Slecna baterku zkousela v druhem aute, kde fungovala. Ja to furt vidim na vadnou kostru buh vi kde :D. Kostricich bodu ale zase tak moc neni, tak kdo ma schema na jednickovou thalii, mohl by to sem hodit, at se slecnin mechanik muze inspirovat ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Prosím o Pomoc! / Radu Renault Thalia 1.4 2003

Příspěvek od czprava » čtv úno 02, 2017 22:45

No, bůh ví, jak vypadá kostra přímo na baterce. To musí být prechoďák jako prase, tedy na první pohled zrezly rozpadly spoj. Nevím, nezdá se mi to. Ale logiku to má. Reálně se to ale takhle šíleně nestává.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Prosím o Pomoc! / Radu Renault Thalia 1.4 2003

Příspěvek od kotasekh » čtv úno 02, 2017 23:03

Muze byt spatna kostra ne na baterce, ale nekde po ceste k ridici jednotce, pripadne budikum a kontrolkam. Prekousany kablik kunou nebo neco takoveho. Chce to zkusit napojit tu diagnostiku, nejlepe clip, ten by mohl i ukazat, v ktere jednotce je problem.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

EvaNovotna96
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: úte led 31, 2017 15:41

Re: Prosím o Pomoc! / Radu Renault Thalia 1.4 2003

Příspěvek od EvaNovotna96 » sob úno 04, 2017 14:10

Tak dnes jsem s bratrem prolezla auto a řekla jsem mu co jste mi tu psali :smile15: , tak chvíli přemýšlel a potom jsme našli toto ( měděný kostřící drát ) je roztrhaný a nejspíš zaoxidovaný to nevím .. :D :D ale jedno vím jistě, že to startér tedy opravdu není. Děkuji moc všem za rady a za dost ušetřených peněz, příště už snad budu vědět, popřípadně někdo jiný :D :super:

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Prosím o Pomoc! / Radu Renault Thalia 1.4 2003

Příspěvek od czprava » ned úno 05, 2017 16:52

tak hlavně že se to našlo, paráda.........
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Prosím o Pomoc! / Radu Renault Thalia 1.4 2003

Příspěvek od kotasekh » ned úno 05, 2017 19:02

Tak, a presne proto jsem psal - natahnout kabel od minusu baterky na kostru motoru ;). Pokud to predtim nepomohlo, byl problem v rukach, protoze tim natazenim druheho kabelu na motor jsem chtel vyloucit pretrzenou (zoxidovanou) medenou kostru u prevodovky ;). Tak jsem rad, ze to byla takova prkotina ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů