umytie motora

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
neopagan
Junior member
Příspěvky: 122
Registrován: pon zář 10, 2012 13:43

umytie motora

Příspěvek od neopagan » čtv led 26, 2017 21:23

V servise mi vraveli, ze na to, ze mam benzinak je velmi spinavy motor a ze by som mal zvazit umytie motora.

Mate s tym niekto skusenosti, co to vsetko obnasa? Je to vobec potrebne?
Renault Clio IV, 898 cm3 56kW Winter Edition 2019

Ajap
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: úte srp 26, 2014 17:23
Bydliště: České Budějovice

Re: umytie motora

Příspěvek od Ajap » čtv led 26, 2017 23:00

Je to úplně zbytečné, akorát riskuješ, že ti někam zateče voda a něco vyzkratuje. Kdysi jsem to viděl v přímém přenosu na ruční myčce, pán předemnou si nechal umýt motor a už neodjel:-) Pokud máš motor hodně potečenej od oleje, tak vyřeš únik a pak nechej motor vyčistit - ale ne umýt.
Peugeot 308 1,2 THP 96kW Active+ 2017
Renault Thalia 1,2l, 2007
Renault Thalia 1,2i Alizee, 2008 (už nevlastním, ale je pořád v rodině)

neopagan
Junior member
Příspěvky: 122
Registrován: pon zář 10, 2012 13:43

Re: umytie motora

Příspěvek od neopagan » pát led 27, 2017 08:14

nj, prave preto sa bojim dat to umyt. Mal som tam problem s tesnenim veka, to uz je opravene, tak umyt si to teda nedam, ale neviem akym sposobom by som to mal vycistit sam.
Renault Clio IV, 898 cm3 56kW Winter Edition 2019

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: umytie motora

Příspěvek od kotasekh » pát led 27, 2017 08:55

Hadry, arva a rozprasovac, plus hromada casu a trpelivosti.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

neopagan
Junior member
Příspěvky: 122
Registrován: pon zář 10, 2012 13:43

Re: umytie motora

Příspěvek od neopagan » pát led 27, 2017 12:08

no ano, len neviem presne ktore casti motora a tak, ale mozno na jar to nejak skusim aspon nech to nie je od oleja. Ale pokial viem Arvu treba oplachnut vodou, tak to asi nebude dobry napad. Skor nejakym odmastovacim sprejom co mam doma bez nutnosti oplachu.
Renault Clio IV, 898 cm3 56kW Winter Edition 2019

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: umytie motora

Příspěvek od kotasekh » pát led 27, 2017 12:27

Arva existuje i bezoplachova.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1318
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: umytie motora

Příspěvek od Renaulťák » pát led 27, 2017 18:05

Pokud je kabelaz kvalitne vyrobena, voda se do ni nema kudy dostat. V motorovem prostoru musi byt, podle normy vsechny spoje utesneny. Pouze kostrici ocka ne. Samozrejme, pokud to nekdo vezme vapkou pres konektor a tesneni prostreli.
Spise si myslim, ze olej da kabelazi zabrat. Kdo ma zkusenosti z LII, kde se totalne rozpadala izolace od egru az po cidlo na bloku motoru. Moje auta maji ocistnou kuru jednou za dva roky, vetsinou pred STK. Kdyz neni moc mastny, zak saponat hubka, kartace , zarohove stetky a co se najde a motorovy prostor je i po deseti letech jak novy. Staci po kouskach odhora cistit a pouze splachovat mirnym proudem z hadice. Pak odsavacka, kompresor, mikrouterka a na konci nastartovat nezakrytovany motor.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: umytie motora

Příspěvek od Zefek » pát led 27, 2017 18:56

Husí krky rozhodně nejsou vodotěsné. Konektory mají těsnění, to ano, ale pokud se voda dostane do husího krku, dokáže to taky napáchat dobrou paseku.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
e1H
Starting member
Příspěvky: 48
Registrován: pon kvě 30, 2016 10:57
Bydliště: Bratislava

Re: umytie motora

Příspěvek od e1H » pon led 30, 2017 18:35

kotasekh píše:Hadry, arva a rozprasovac, plus hromada casu a trpelivosti.
Ja by som ešte doporučil nejaké štetce. A Arva sa samozrejme dá nahradiť aj ino chemikáliou na čistenie motora. Sú lacnejšie a drahšie, menej agresívne, alebo agresívnejšie, a dokonca sú aj také ktoré príjemne voňajú. :)
Inak opláchnutie motora vodou tečúcou z hadice (nie cez wapku a nie na elektrické súčasti) by malo byť úplne bez problémov. Ale ako to tu odznelo, určite to chce veľa času a samozrejme aj lepšie počasie.
Naposledy upravil(a) e1H dne ned bře 26, 2017 18:23, celkem upraveno 1 x.
Renault Thalia 1.4 8V 2003

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1318
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: umytie motora

Příspěvek od Renaulťák » pon led 30, 2017 19:24

Zefek píše:Husí krky rozhodně nejsou vodotěsné. Konektory mají těsnění, to ano, ale pokud se voda dostane do husího krku, dokáže to taky napáchat dobrou paseku.
"Husi krky" nemaji duvod byt vodotesne. Jednou dirou natece, druhou vytece, pritom jsou jeste podelne rozrezany po cele delce. Na koncich jsou pouze, k vuli zamezeni smeknuti, zajisteny bud nacvakavaci koncobkou, nebo ovinem PVC paskou, ktera vetsinou diky ruznym chemickym cisticum do par let odpadne. Vetsina kabelaze v motoru je spiralove ovinuta PVC paskou s prekryvenm 30% a na vetsine kabelaze je navlevcena vlnita hadice. Ta ma za ukol kabelaz chranit proti mechanickému poskozeni a pan ze Schlemmeru mi tvrdil, ze rozestup vln je navrhovan tak, aby se kunam spatne ohlodavaly. Hadice musi byt strihana po venkovni vlne, aby nedochazelo k odirani vodicu.
Tot vse v husim krkum.

Pokud jsou nekde na MOVO nebo MORE (fr.terminlogii neznam) kabelazi frekvencni svary, nebo krimpy, musi byt zataveny v schrumpech a ty by mely byt otestovany na nevodivost v solnem roztoku.
Samotna izolace na vodici musi byt plne vodotesna.
Plati : Vseho s mirou. Cisty motorovy prostor je ale standart.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: umytie motora

Příspěvek od Zefek » pon led 30, 2017 19:35

To, že voda z husího krku vyteče je pěkná představa, leč těžko proveditelná. Často se stane, že i v místech, kde nejsou husí krky, leží kabelový svazek léta ve vodě a "bahně" kvůli špatnému návrhu.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů