Motor jde náhodně na dva válce

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Ajap
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: úte srp 26, 2014 17:23
Bydliště: České Budějovice

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od Ajap » pon pro 05, 2016 19:55

Toho specialisty se raději už neptej, tohle auto přímý vstřik fakt nemá :)
Peugeot 308 1,2 THP 96kW Active+ 2017
Renault Thalia 1,2l, 2007
Renault Thalia 1,2i Alizee, 2008 (už nevlastním, ale je pořád v rodině)

Ajap
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: úte srp 26, 2014 17:23
Bydliště: České Budějovice

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od Ajap » pon pro 05, 2016 20:02

Tak si kup ELM327 - bluetooth adaptér do dia zásuvky, spáruješ to s mobilem a chybové hlášky načteš doma:-) Já mám přímo tohle:

https://www.aliexpress.com/item/Vgate-M ... d91d124ef3

Stojí to ani ne stovku, akorát si na to z Číny tak měsíc počkáš, no... Pokud nechceš čekat, tak se dá koupit i na našich e-shopech za cca 300Kč.
Peugeot 308 1,2 THP 96kW Active+ 2017
Renault Thalia 1,2l, 2007
Renault Thalia 1,2i Alizee, 2008 (už nevlastním, ale je pořád v rodině)

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od czprava » pon pro 05, 2016 20:04

Ajap píše:Toho specialisty se raději už neptej, tohle auto přímý vstřik fakt nemá :)
no já jen, že "specialistů" jsou plné autoservisy...... :rolling:
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Ajap
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: úte srp 26, 2014 17:23
Bydliště: České Budějovice

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od Ajap » pon pro 05, 2016 20:08

Jo, to mně povídej, na zavzdušněné brzdy mně přišel až třetí servis...
Peugeot 308 1,2 THP 96kW Active+ 2017
Renault Thalia 1,2l, 2007
Renault Thalia 1,2i Alizee, 2008 (už nevlastním, ale je pořád v rodině)

MK96
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: stř kvě 18, 2016 22:59

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od MK96 » pon pro 05, 2016 21:23

czprava píše: Konzultoval jsem to s dalším "specialistou" a prý tyhle auta s přímým vstřikováním trpí zanesenými sacími ventily. Slyšeli jste o tom někdo něco? :?:
Vstreky sa zanasaju roznymi necistotami, napriek tomu, ze benzin je celkom dobre rozpustadlo hlavne na mastnoty. Ak tie tvoje nie su uplne zanesene po 260.000km tak to povazujem za uspech. O to viac, ak tankujes iba 95 a nedaval si nikdy ziadne aditivum na cistenie systemu. Ale natalka 1.4 16V nie je priamovstrek, takze vies, k akemu odbornikovi uz nemas chodit :D Mne to pri 5000 na 3 valce vyzeralo normalne ako keby slo na 4 valce, na neutrali samozrejme. Pri pridani plynu zacalo skubat a triast, ale to uz som vedel, ze vstrek 4 je uplne bloknuty. Inak diagnostika by ti zrejme povedala, ze mas iba prepal niekde na valci s kodom P030x.
Mestske presuvadlo: Renault Thalia 1.4 16V RT - po generalke a slape ako hodinky (bolo: v stadiu opravovania)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo I. : Nissan Patrol GR 3.0 - KAT & EGR-free :-)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo II. : RAM 1500 5.7
Vkladanie obrazkov: http://renaultclubimage.wz.cz/

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od czprava » úte pro 06, 2016 10:51

Já vím, že natálie nemá přímý vstřik, proto jsem se velmi pobavil, když onen "specialista" začal vyprávět pohádku.
A to je z Mladé Boleslavi, ostuda jedna. Asi si to spletl s nějakým Golfem, tam přímé vstřikování někam dávali. :rolling:
Mě spíš zajímalo, jestli je to jediný exot nebo někdo má podobné zkušenosti? Je vůbec možný, že vypustí z huby takovou blbost?
Zkusím napřed vzít nádrž toho lepšího benzínu u Benziny a uvidím, co bude Natálka dělat.
Dneska ráno to mělo zase tendenci pocukávat, jak se to ohřálo, bylo to v pohodě.
Taky to může být tak, že ty dvě cívky hází zmenšený napětí a navíc je někde přicpanej střik. Tipl bych si vstřik na čtvrtým válci, když tam podržím prst na cívce, cítím jakési vibrace. Určitě je přicpanej a proto ten volnoběh je neklidnej a neznatelně to pocukává.
Za studena pak ŘJ přidává na bohatosti, proto je auto jako divokej bejk. Pak se to uklidní za tepla.
Dneska ještě znovu zkontroluji svíce a pohraju si s cívkama.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Ajap
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: úte srp 26, 2014 17:23
Bydliště: České Budějovice

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od Ajap » úte pro 06, 2016 14:12

No mně (obecně) doporučoval "zkuste vzít lepší benzín a uvidíte, jestli se to zlepší" jako první řešení prakticky každej mechanik, včetně těch dobrých. Jako základ bych to zkombinoval s nějakým čističem palivové soustavy. Z vlastní zkušenosti Škoda i Peugeot tohle prodávají, Renault bude mít taky určitě něco svého. Asi je jedno, co koupíš, nicméně v autorizáku máš v tomhle případě jistotu, že nekupuješ jen nějaké "opičí kapky".
Peugeot 308 1,2 THP 96kW Active+ 2017
Renault Thalia 1,2l, 2007
Renault Thalia 1,2i Alizee, 2008 (už nevlastním, ale je pořád v rodině)

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od czprava » úte pro 06, 2016 18:03

Tak přátelé, odpoledne jsem maličko poškádlil Natálku a trošičku jí protáhl "cívky". Měl jsem dvě SAGEM v kufru jako nouzovky, jedna z nich je kaput a motor šel jasně na tři, dokonce se rozblikala "lambda".
Ta druhá SAGEM je v pohodě, jen občas vynechá. Nicméně na volnoběh to nemělo pražádný vliv, spíš to škubalo maličko víc, než normálně. Z toho usuzuji, že cívky to skutečně mohou způsobovat. Prostě odcházejí.
Při té příležitosti jsem neváhal a vyšrouboval svíčky z prvního a čtvrtýho válce. Fotky jsou zde.
Co tomu říkáte? Já bych řekl, že to je v pořádku, co myslíte?
Ještě jsem udělal video.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

MK96
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: stř kvě 18, 2016 22:59

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od MK96 » úte pro 06, 2016 22:55

Mas nove sviecky, tak zatial to vyzera OK. Mas aj to ako vyzerali stare? Video dali borci prec, za porusenie podmienok? :)
Mestske presuvadlo: Renault Thalia 1.4 16V RT - po generalke a slape ako hodinky (bolo: v stadiu opravovania)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo I. : Nissan Patrol GR 3.0 - KAT & EGR-free :-)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo II. : RAM 1500 5.7
Vkladanie obrazkov: http://renaultclubimage.wz.cz/

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od krt.ecek » stř pro 07, 2016 07:33

Proboha co jsi tam natáčel, že to porušovalo podmínky? :-)
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

MK96
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: stř kvě 18, 2016 22:59

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od MK96 » stř pro 07, 2016 10:09

To som zvedavy aj ja :D
Mestske presuvadlo: Renault Thalia 1.4 16V RT - po generalke a slape ako hodinky (bolo: v stadiu opravovania)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo I. : Nissan Patrol GR 3.0 - KAT & EGR-free :-)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo II. : RAM 1500 5.7
Vkladanie obrazkov: http://renaultclubimage.wz.cz/

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od czprava » stř pro 07, 2016 10:55

Jsem nevěděl, že je porušování podmínek nahrát na Youtube záběr na běžící motor. To jsou trotlové, co jim na tom jako vadí?
Opravdu tvrdý péčko, to museli sankcionovat. :rolling:
Opravdu horší jak za komárů. :evil: :twisted:
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

MK96
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: stř kvě 18, 2016 22:59

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od MK96 » stř pro 07, 2016 11:37

Mozno si tam mal logo Renault, ktore ti nepatri :D
Mestske presuvadlo: Renault Thalia 1.4 16V RT - po generalke a slape ako hodinky (bolo: v stadiu opravovania)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo I. : Nissan Patrol GR 3.0 - KAT & EGR-free :-)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo II. : RAM 1500 5.7
Vkladanie obrazkov: http://renaultclubimage.wz.cz/

Bravomv
Junior member
Příspěvky: 131
Registrován: pát bře 04, 2016 15:18

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od Bravomv » stř pro 07, 2016 16:34

Ta vypálená svíčka nevypadá dobře. Správně vypálená svíčka by měla mít "cihlovou" barvu. Těch věcí, které by tvou závadu mohly způsobovat je samozřejmě víc. Stále si ale myslím, že jsi měl předchozí svíčky v motoru příliš dlouho. Psal jsi, že některá svíčka měla poškozenou elektrodu. Již jsem to zde jednou psal. Když se u některých motorů nechají svíčky příliš dlouho, dojde k poškození cívky. Proto já měním svíčky v rozmezí 15 až 20 tis. km. Rovněž bych do motoru nedával vícebodové svíčky, ale pouze jednoduché, tedy s jednou elektrodou. Myslím si, že i originál svíčky byly v tomto motoru s jednou elektrodou, víc je dle mého v tomto případě spíš míň, tedy na škodu.

MK96
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: stř kvě 18, 2016 22:59

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od MK96 » stř pro 07, 2016 17:01

Maju par kilometrov, tak vela o nich zatial povedat nevies. Zatial si myslim, ze nevybocuju z normalu. Tehlova farba moze byt od aditiva v benzine, takze ta byt nemusi. Akurat je trosku viac karbonu ale pri 260.000km to moze byt napr. bohatsej zmesi (lambda sonda, vstreky) alebo aj teplotny rozsah sviecok. Inak ak by bola poskodena cievka, verim, ze by sa to prejavilo na odpore primaru alebo skor sekundaru a kedze pisal, ze odpory su rovnake, tak si osobne myslim, ze cievky su OK.
Mestske presuvadlo: Renault Thalia 1.4 16V RT - po generalke a slape ako hodinky (bolo: v stadiu opravovania)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo I. : Nissan Patrol GR 3.0 - KAT & EGR-free :-)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo II. : RAM 1500 5.7
Vkladanie obrazkov: http://renaultclubimage.wz.cz/

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od czprava » stř pro 07, 2016 18:39

Světle šedivá je v pořádku, koukal jsem na diagnostické fotky. To, že je "očouzená" na konci závitu, to přisuzuji zejména krátkým meziměstským jízdám. Demontáž proběhla po ujetí 9 km, kdy předtím auto stálo, tedy od zcela vychladlého motoru.
Kdyby byla očouzená i elektroda, pak se jedná o bohatší směs, ale takto je to podle mě v pořádku.
Ještě jsem to konzultoval s tatíkem elektronikem a ten říkal, jestli to nemůže dělat to spojení cívky a svíčky. Víme, že tyto dvě komponenty spojuje pružina a i na netu jsem se dočetl, že správně by se měla při demontáži pomazávat nějakou bílou pastou. Může tam prý nastávat jakýsi přechodový ohmický odpor a zmenšovat tak účinnost výstupního napětí ze sekundáru cívky.
Na netu se popisují diagnostické historky, kdy skutečně zlobil přechod cívka-svíčka.
Dneska opět Natálie drandila jako nová. Šla za plynem, nedivočela, přílišná bohatost směsi při studeném motoru se dnes nekonala. Nevím proč, je mírně nad nulou a Natálce se to evidentně hodně zamlouvá. :rolling:
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od czprava » stř pro 07, 2016 18:47

Bravomv píše:Ta vypálená svíčka nevypadá dobře. Správně vypálená svíčka by měla mít "cihlovou" barvu. Těch věcí, které by tvou závadu mohly způsobovat je samozřejmě víc. Stále si ale myslím, že jsi měl předchozí svíčky v motoru příliš dlouho. Psal jsi, že některá svíčka měla poškozenou elektrodu. Již jsem to zde jednou psal. Když se u některých motorů nechají svíčky příliš dlouho, dojde k poškození cívky. Proto já měním svíčky v rozmezí 15 až 20 tis. km. Rovněž bych do motoru nedával vícebodové svíčky, ale pouze jednoduché, tedy s jednou elektrodou. Myslím si, že i originál svíčky byly v tomto motoru s jednou elektrodou, víc je dle mého v tomto případě spíš míň, tedy na škodu.
Dovolím si oponovat. Co mám tohle auto, měním svíce VŽDY po 30t km a nikdy cívky neodešly. Nesdílím názor, že vadná svíčka poškozuje cívku, nechápu, proč, z jakého důvodu. Přeci, když svíčka nezapaluje, neznamená to, že poškozuje cívku. Prokonzultuji to s tatíkem elektronikem, ale moc šancí tomu nedávám.
A navíc, cívky skutečně po proměření nevykazují žádné mimorozsahové hodnoty. Muselo by se jednat o náhodné jevy. Avšak aby náhodně zahaprovaly obě cívky najednou a náhodně se obě cívky najednou zase daly do pohody, to je hoooodně divný.
V momentě závady nepáli válec č.2 a č.3. To je jisté. Po postupném odpojování konektorů cívek vedoucím ke chcípnutí motoru auto nastartovalo a šlapalo na všechny čtyři. A podotýkám, poznám, kdy jde motor na dva a kdy na tři válce.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Bravomv
Junior member
Příspěvky: 131
Registrován: pát bře 04, 2016 15:18

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od Bravomv » stř pro 07, 2016 20:03

Přečti si své příspěvky v sekci "zapalovací svíčky". Vycházel jsem z toho, že tady začaly tvé problémy.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od czprava » stř pro 07, 2016 20:31

Bravomv píše:Přečti si své příspěvky v sekci "zapalovací svíčky". Vycházel jsem z toho, že tady začaly tvé problémy.
nemyslím si, že ta upálená svíčka byla startem problému. Ten problém už tam určitě byl před tím a projevil se jen díky změně počasí na sychravo a vlhko. V létě to nezlobilo na studených startech přímo, jak teď, ale občas i v létě, a to až přes půl roku zpět jsem pozoroval po startu občasný chod na tři válce. Po prohrábnutí plynu se to ale vše srovnalo a tak jsem tomu nepřikládal žádnou váhu a přisuzoval to nějakému čidélku. To, že by to mohla UŹ být cívka, mě nenapadlo, protože jsem VALEO cívky považoval za téměř nesmrtelné.
Jinak bych nerad, aby to sklouzlo do nějaké konfrontace, možná už v tom plavu tak, že se stébla chytám. Přiznávám.
Každopádně pořád je mojí prioritoui bez jasné indicie nervat do toho prachy. Jezdím s Natálií stejně jen denně mezi vesnicí a městem (9 km), takže si to asi pořád můžu dovolit takto laborovat s rizikem, že mě někde nechá ve štychu.
Jako on není problém čenžnout všechny cívky za 2200 Kč, ale bude to opravdu k něčemu? To mi nikdo nezaručí.
A tak nezbývá, než přemýšlet nad souvislostmi a pozorovat, a pozorovat a pozorovat...... :rolling:
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

MK96
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: stř kvě 18, 2016 22:59

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od MK96 » stř pro 07, 2016 21:12

czprava píše:Nesdílím názor, že vadná svíčka poškozuje cívku, nechápu, proč, z jakého důvodu. Přeci, když svíčka nezapaluje, neznamená to, že poškozuje cívku.
Odpor sviecky alebo medzera medzi jej elektrodami moze sposobit, ze cievka musi vyrobit vacsi vyboj = viac energie, takze potencialne sa cievka vadnymi svieckami poskodit moze alebo inak povedane viac je namahana.
Mestske presuvadlo: Renault Thalia 1.4 16V RT - po generalke a slape ako hodinky (bolo: v stadiu opravovania)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo I. : Nissan Patrol GR 3.0 - KAT & EGR-free :-)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo II. : RAM 1500 5.7
Vkladanie obrazkov: http://renaultclubimage.wz.cz/

Jirikan
Junior member
Příspěvky: 180
Registrován: pát dub 06, 2012 16:51

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od Jirikan » pát pro 09, 2016 09:44

Myslím si , že cívky by měly být na tyto změny odporu svíčky a mezer elektrod stavěné. Jinak by byly k ničemu. Mohly by odejít tím, že je svíčka nebo kabel hodně vadný,ale to by bylo poznat asi hned za jízdy, že se něco děje(že nepálí). Spíš odcházejí svým stářím a opotřebením.Známý má najeto asi 75 000 a už vyměnil v Thalii I všechny (byly od novoty). Někomu vydrží 200 000, někomu míň.

MK96
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: stř kvě 18, 2016 22:59

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od MK96 » pát pro 09, 2016 16:00

Ano presne o tom som pisal, len to opotrebenie prijde skor pri horsich podmienkach :) Mne odisli pri 152.000 - 2 uplne, 3. mala 200kOhm a 4. nieco okolo 1MOhm. Vsetky boli originaly Denso. Cievky su na tieto podmienky stavane, ale pri zlych podmienkach proste aj tu dlhu zivotnost vies skratit ale asi nie hned na 20 alebo 2000km. Plus potencialne este vstupi do hry nieco ako je zla (zhrdzavena/poskodena) kostra a o zabavu je postarane.
Mestske presuvadlo: Renault Thalia 1.4 16V RT - po generalke a slape ako hodinky (bolo: v stadiu opravovania)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo I. : Nissan Patrol GR 3.0 - KAT & EGR-free :-)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo II. : RAM 1500 5.7
Vkladanie obrazkov: http://renaultclubimage.wz.cz/

Jirikan
Junior member
Příspěvky: 180
Registrován: pát dub 06, 2012 16:51

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od Jirikan » pát pro 09, 2016 19:38

Souhlasím , záleží to na náhodě. :smile15:

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od czprava » pát pro 09, 2016 22:03

MK96 píše:Ano presne o tom som pisal, len to opotrebenie prijde skor pri horsich podmienkach :) Mne odisli pri 152.000 - 2 uplne, 3. mala 200kOhm a 4. nieco okolo 1MOhm. Vsetky boli originaly Denso. Cievky su na tieto podmienky stavane, ale pri zlych podmienkach proste aj tu dlhu zivotnost vies skratit ale asi nie hned na 20 alebo 2000km. Plus potencialne este vstupi do hry nieco ako je zla (zhrdzavena/poskodena) kostra a o zabavu je postarane.
ano, pokud naměříš ohmický odpor na sekundáru mimo nějaké ty normální hodnoty, pak je cívka jasně v háji. Tady se ale bavíme o tom, že cívka pravděpodobně za velké vlhkosti neznatelně vynechává, tedy motor běží na čtyři válce a všechno je navenek OK. Přitom ale dochází k mikro výpadkům, které koriguje ŘJ seřizováním předstihu.
Dnes konkrétní případ. Auto stálo téměr 24 hodin venku, Sychravo, nad nulou. Sednu do toho, startuji, běží na čtyři. Jedu, ale cítím, že to není zase ono, že to zase obohacuje směs. Zkouším si s tím hrát a za studena tomu přišlápnout maličko tipec, a cítím, jak se tomu nechce, jak se to dusí. Jakmile se motor ohřeje, všechno šlape zase jako hodinky. Jdu na nákup a do sauny, přijdu k tomu po dvou hodinách, škrtnu a jedu bez jakýchkoliv problémů, auto jde za plynem, nic necuká.
Podle mě tu hraje zásadní roli vlhkost. Jak je vlhko, cívka, či cívky mají někde zkrat a než se vysuší, tak maličko zlobí. Ale ony pořád hází, pořád to stačí na to, aby diagnostika nic nepoznala a aby se to adaptací srovnávalo.
Podle mě v tomto stavu se mohu stále jen domnívat, ač na 90%, že to dělají cívky, které jsou již u konce své životnosti a vybírají si tak svojí poslední daň. Žádná diagnostika mi takové mikro vynechávání vyrovnané adaptací nerozpozná, alespoň ne na tomto jednoduchém elektronickém řízení motoru. Ano, dozvím se který válec, ale to mi není k ničemu.
Jsem odhodlán vyčkat smrti dotčených cívek a vynést pak rozsudek. :rolling:
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

MK96
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: stř kvě 18, 2016 22:59

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od MK96 » pát pro 09, 2016 22:24

Ak si myslis, ze to je takto, tak mrkni pred startom, ci nie je vlhkost v kontaktoch kabelaze a cievky a daj na sekundar okolo pruziny kde sa stretava so svieckou dielektricku pastu - ta zabrani vznikaniu vlhkosti okolo sekundaru a sviecky. Pripadne ak mas, mozes pouzit teplovodivu pastu, podobnu, ako sa dava medzi procesor a chladic pri pocitacoch.
Mestske presuvadlo: Renault Thalia 1.4 16V RT - po generalke a slape ako hodinky (bolo: v stadiu opravovania)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo I. : Nissan Patrol GR 3.0 - KAT & EGR-free :-)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo II. : RAM 1500 5.7
Vkladanie obrazkov: http://renaultclubimage.wz.cz/

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 15 hostů