Motor jde náhodně na dva válce

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od czprava » pon led 30, 2017 18:40

No ale prej prvovýrobce do některých vozů.....jsem četl na všemocném, všeznalém a vše vševědoucím INTERNETU. A pak se rozhoduj kvalitně. :roll:
Jeden eshop ti zaručuje kompatibilitu VALEO cívek s tvým vozem, druhý jí tvrdě vyvrací. Samotný výrobce VALEO jaksi model Thalia opomíjí (lze to považovat za jakousi schválnost v důsledku zkušeností s provozem?).
I o NGK jsem uvažoval napříč vyšší ceně, ale dříve ony jejich produkce byly prý problémové??????

A nakonec budiž dotaz do zdejšího pléna zasazen - názor mi byl sdělen tiše, že ony problémy i samotná královská řídící jednotka by mohla působiti, jest na tomto tvrzení možného šprochu trochu? Co myslíte, vážená renaulťácká besedo zdejší?
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

MK96
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: stř kvě 18, 2016 22:59

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od MK96 » úte led 31, 2017 10:36

Problem je, ze dnes mas kvalitu A, B, C a cenu A, B, C takisto. Najhorsia kombinacia je, ked dostanes kvalitu C za cenu A :) NGK by som sa nebal, ak to nie je podvrh resp. falzifikat, pripadne to davaju vyrabat niekde inde. Nemas niekoho na blizku, kto ma 1.4 16V a cievky skusit vymenit? O tom, ze by toto mohla sposobovat RJ neviem, teoreticky ak by mala niektore z nej veduce spojenia v skrate vdaka vodivosti sposobenej v dielektrickej paste - obdoba nestastnej smerovky, ktora tymto trpi nie len v thalii ale aj v inych modeloch.
Mestske presuvadlo: Renault Thalia 1.4 16V RT - po generalke a slape ako hodinky (bolo: v stadiu opravovania)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo I. : Nissan Patrol GR 3.0 - KAT & EGR-free :-)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo II. : RAM 1500 5.7
Vkladanie obrazkov: http://renaultclubimage.wz.cz/

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od czprava » pon bře 13, 2017 20:49

Považuji za slušnost zde přikrmit své vlastní téma a dovést tak více či méně ostatní amatérské diagnostiky k tomu, aby se neuchylovali k řešením typu "vyměníme to" a uvidíme, co bude dál. Diagnostika znamená nalezení konkrétní příčiny.
V mém případě k tomu došlo dnes, kdy Natálka po několika předchozích nepravidelných výpadcích dvou válců a vždy okamžitém naskočení do normálního režimu, totálně klekla na dva válce a už se neprobrala.
Naštěstí to bylo skutečně 100 metrů do tatíkovi garáže a tak jsem jí tam opatrně dopravil po dvou válcích. I na dva válce, jela. Sice neměl sílu, ale jela.
Vzhledem k tomu, že jsem čekal na tento moment opravdu velmi dlouho a měl přehozené podezřelou dvojici cívek na jiné válce, diagnostika byla otázkou sekundy. A v tom okamžiku bylo jasno.
Po postupném odpojování válce č.1 a č.4 se nedělo vůbec nic, po odpojení č.2 a č.3 motor chcípal. Před prohozením to dělalo to samé na původních pozicích č.2 a č.3. Takže to vypadalo na primár jedné z cívek 1 či 4.
Dobrá, jdu za tatíkem a jdeme proměřovat. Primární vinutí jedničky pohoda, sekundár též. Ok. Vyndávám čtyřku, měříme primár a ten vykazuje kiloohmy místo ohmů! Oooo, to je špatné, zvoláváme ve stereu s tatíkem. Tatík sundává okamžitě krycí plastové víčko na horní straně cívky a v tu chvíli máme úplně jasno. Rezavé zabarvení jasně signalizuje problém v horní kontaktáži cívky.
Jiný by to vzdal. My nikoliv. Shodli jsme se, že primární vinutí jen tak neodejde a obvinili zrezlé kontakty v horní části cívky, které jsou obnažit svlečením plastového obalu cívky. Byl sice dole mírně zarezlý, ale nakonec se povedlo a bylo to opravdu totálně zanesené. Oškrábali jsme vnitřní kontakty, prostříkli Kontoxem, cívku smontovali, namontovali a Natálka si pobrukuje na čtyři!
A příčina? Prapůvodem byla špatné dotažená svíčka pod cívkou, která doslova vyčoudila cívku zespoda. Pak svojí roli dokonale splnila vzlínající vlhkost, kondenzace a dílo bylo dokonáno. Kontakty primáru pod plastovým pláštěm cívky začali korodovat a proto vypadávaly vždy dva válce najednou.
Ještě dnes jsme objednali čtveřici nových Valeo cívek, protože je nám jasné, že ta opravená cívka je opravdu na nouzové dojetí.
Každopádně jsem rád, že jsem vydržel a přišel tomu na kloub. Ano, pro tento případ by výměna cívek za jiné problém řešila, ale takto vím přesně, co se tomu stalo a na co si dávat pozor.
Ještě upozorňuji, že neodešlo ani jedno vinutí, ale skryté kontakty v horní části cívky. A to jen a jen vinou nedotažené svíčky!
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

MK96
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: stř kvě 18, 2016 22:59

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od MK96 » pát kvě 26, 2017 13:54

No, zacina sa mi stavat za studena podobna zalezitost, prepal ako oci a motor by rad vyskocit spod kapoty von, odpojim 1 alebo 4 a je podstatne kludnejsi. Pri zohriatom motore vsetko OK. Lenze moje Valeo/VEMO cievky maju cca 4-5000km. Idem ich vybrat a premerat, ci su OK a pozriem aj kontakty pod vieckom - dik za tip a aj to ci na sekundari je este aspon cast pasty/tuku. Pozeral som, ze existuje aj verzia, ktora ma kontakty zaliate a nema plastove viecko (NGK, Bosch, uz aj original Renaultacka, ktoru robi BERU a aj OEM BERU).
Mestske presuvadlo: Renault Thalia 1.4 16V RT - po generalke a slape ako hodinky (bolo: v stadiu opravovania)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo I. : Nissan Patrol GR 3.0 - KAT & EGR-free :-)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo II. : RAM 1500 5.7
Vkladanie obrazkov: http://renaultclubimage.wz.cz/

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od czprava » pát kvě 26, 2017 14:06

Počkat, nerozumím, když odpojíš cívku 1 nebo 4 , motor se zklidní? A před tím cuká, klepe se, jde na dva či tři válce?
Co myslíš tím zklidní, z jakého stavu?
Pokud podezíráš cívku z páru 1 a 4, prohoď je s párem 2 a 3. Pak diagnostikuj odpojováním.
Také tím eliminuješ závadu na konektoru.
Musím říct, že od kompletní výměny cívek Natálka šlape jak hodinky.
Spotřeba se přiblížila 6,5l/100 km, ale to jí skutečně hodně šetřím.
Co ještě pozoruju, jsou už asi zanesené vstřiky, ty musím kompletně taky vyměnit, až budou love.
Se zapalováním se dá opravdu jedinečně vyhrát. :shock:
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

MK96
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: stř kvě 18, 2016 22:59

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od MK96 » pát kvě 26, 2017 14:19

Ano ked odpojim 1 alebo 4 motor sa skludni. Ked odpojim 2-3 skoro chcipne. Prehodim, premeram som zvedavy, na co pridem. Inak vstreky staci vycistit v prvej faze, alebo aspon skusit. Predsa len Bosch je cca 30-40E za kus.
Mestske presuvadlo: Renault Thalia 1.4 16V RT - po generalke a slape ako hodinky (bolo: v stadiu opravovania)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo I. : Nissan Patrol GR 3.0 - KAT & EGR-free :-)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo II. : RAM 1500 5.7
Vkladanie obrazkov: http://renaultclubimage.wz.cz/

MK96
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: stř kvě 18, 2016 22:59

Re: Motor jde náhodně na dva válce

Příspěvek od MK96 » úte čer 13, 2017 14:49

Tak u mna vstrek mrtvy - 3 mali cca 12-13Ohm len jeden na valci 4. mal 4Ohm, po vymene vsetko OK. Sviecka na tom valci bola cierna sucha zakarbonovana. Vsetky sviecky vyzerali okrem tejto velmi dobre, cievky vsetky rovnake odpory na primari aj sekundari, dal som trosku tuku na sviecky a namontoval naspat a vymenil tesnenia skrtiacej klapky aj sania, ked som to uz rozoberal :)
Mestske presuvadlo: Renault Thalia 1.4 16V RT - po generalke a slape ako hodinky (bolo: v stadiu opravovania)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo I. : Nissan Patrol GR 3.0 - KAT & EGR-free :-)
Tady tudy, tudy tam presuvadlo II. : RAM 1500 5.7
Vkladanie obrazkov: http://renaultclubimage.wz.cz/

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů