Osvětlení panelu topení ( Vyřešeno )
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
Osvětlení panelu topení ( Vyřešeno )
Před nedávnem mi praskla žárovka u pravého světla , a nejspíše stím ( jestli tomu tak je, nevím ) přestalo svítit osvětlení regulátoru chladiče.
Procházel jsem pojistky, zda náhodou není chyba tam , a není. Docela mě to štve , řešil někdo podobný problém? Problém v diodách? výměna? či co ?
Kdyby někdo neměl tušení, můžu večer udělat přesné fotky na kterých to bude vidět.
Procházel jsem pojistky, zda náhodou není chyba tam , a není. Docela mě to štve , řešil někdo podobný problém? Problém v diodách? výměna? či co ?
Kdyby někdo neměl tušení, můžu večer udělat přesné fotky na kterých to bude vidět.
Naposledy upravil(a) coaxial dne sob črc 02, 2011 13:24, celkem upraveno 1 x.
Renault Thalia 1.4 8V 55kW r.v 2005
6l/100km
6l/100km
- defuckto
- Grafoman
- Příspěvky: 2553
- Registrován: pát pro 25, 2009 02:26
- Bydliště: Tuchoměřice ---------- Praha-Západ
Re: Osvětlení interiéru - problém
Myslíš ten panel, jak na něm ovládáš topení atd? Tam by měli být dvě žárovky, pokud svítí jedna, je prdlá druhá, pokud nesvítí obě, tak mohou samosebou být prdlý obě, ale nejdřív bych omrknul konektor regulace jasu podsvitu(pokud máš).. A předem upozorňuju, že je to fakt vopruz to vyměnit..
Re: Osvětlení interiéru - problém
Jo, to je přesně ono. Svítí mi defakto jenom pravá část , takže v levo prdlá žárovka. Žádnej regulátor jasu nemám, o starost míň ? Teď mi ještě řekni, že abych se dostal k tý žárovce, musím sundat celou palubovku a sem hotovej.
Renault Thalia 1.4 8V 55kW r.v 2005
6l/100km
6l/100km
- defuckto
- Grafoman
- Příspěvky: 2553
- Registrován: pát pro 25, 2009 02:26
- Bydliště: Tuchoměřice ---------- Praha-Západ
Re: Osvětlení interiéru - problém
No pokud bys měl např. rozpojený ten regulátor jasu, tak to nesvítí vůbec, s tím i budíky a displej rádia, pokud máš. Pokud ti vše svítí, i jedna polovina toho panelu, tak to bude téměř jistě ta žárovička prasklá. Maximálně ještě můžeš zkusit, lehce to pobouchat, jestli jen nemá špatnej kontakt, ale to je dost nepravděpodobný. Jinak rozebrání je dost na nic, já to dělal tak, že jsem sundal rádio a pod ním jsou dva šroubky, který to drží. Jelikož jsem to nechtěl vyndavat ven - musel bych odpojit všechny ty lanka vzadu, tak jsem si to jen uvolnil a sundal z celýho toho panelu přední půlku(s těmi ovladači) a tam vyměnil ty potvory. Když to budeš vracet, musíš trefit všechny ty ovladače tak, jak jsi je vytáhnul, aby to sedělo. Normálně se má žárovka měnit zezadu, ale to mě prostě nešlo a otočit to taky nešlo.. Je to pakárna a nejedno nepěkný slůvko jsem u toho vypustil..
Re: Osvětlení interiéru - problém
Jak myslíš, pojem sundal rádio ? Já ho vytáhnul , a šroubky nikde. Buď to mám jinak, nebo jsme tě absolutně nepochopil.
Kód: Vybrat vše
http://imageshack.us/photo/my-images/855/img20110628174956.jpg/
Renault Thalia 1.4 8V 55kW r.v 2005
6l/100km
6l/100km
- defuckto
- Grafoman
- Příspěvky: 2553
- Registrován: pát pro 25, 2009 02:26
- Bydliště: Tuchoměřice ---------- Praha-Západ
Re: Osvětlení interiéru - problém
No vypadá to u tebe jinak, ale princip by měl být stejný. špatně jsem to napsal, vyndat rádio a ten plechový rámeček taky a pod ním by měly ty šroubky být..
Re: Osvětlení interiéru - problém
Hned na začátku nebo až dál? Protože ze začátku toho rámečku jsem se pod něj díval , a nikde žádný šroubky.
Jinak jsem zjistil , že od popelníku je tam menší díra na přístup, XXXXXXX místa a po slepu to neudělám. Ale taky dobrý vedět. Člověk se furt učí.
Jinak jsem zjistil , že od popelníku je tam menší díra na přístup, XXXXXXX místa a po slepu to neudělám. Ale taky dobrý vedět. Člověk se furt učí.
Renault Thalia 1.4 8V 55kW r.v 2005
6l/100km
6l/100km
- defuckto
- Grafoman
- Příspěvky: 2553
- Registrován: pát pro 25, 2009 02:26
- Bydliště: Tuchoměřice ---------- Praha-Západ
Re: Osvětlení interiéru - problém
Jak jsem říkal, vypadá to jinak, takže jak to přesně máš nevim, ale já sundal ten plechovej rámeček a hned pod ním byly krásně vidět 2 šroubky. Po jejich odšroubování už se s tím dalo hýbat a rozdělat ten panel..
Re: Osvětlení interiéru - problém
Ok, za chvíly to pojedu zkusit.
EDIT:
Ty XXXX ! V tomhle mě Renault začíná XXXX . Pardon za má slova, ale jsem zníčenej a do toho po práci v tomhle vedru, děs !
Takže demontáž u Thalie : řekl bych , že se kvůli tomu musí sundat celá palubovka !
Protože : Zjistil sem, že ten panel drží na dvou imbusech které jsou ze spoda ( 2,5 kdyby to někdo zajímalo )
Ok, sundal jsem to, u toho jsem měl vyndaný i rádio ( pro jistotu ) Panel se vycvakává směrem nahoru k rádiu .
Ale!!!! Tou škrívou prostě nejde vyndat , a i kdyby se ho povedlo ho vyndat, tak se musí rozdělat protože co jsem koukal, tak ta žárovka je ve vnitř .
Kvůli žárovce aby si člověk demontoval půlku auta, cha . Do toho se pustím až budou penízky a udělám si rovnou vyškové reproduktory.
Prostě na hlavu, celý .
EDIT:
Ty XXXX ! V tomhle mě Renault začíná XXXX . Pardon za má slova, ale jsem zníčenej a do toho po práci v tomhle vedru, děs !
Takže demontáž u Thalie : řekl bych , že se kvůli tomu musí sundat celá palubovka !
Protože : Zjistil sem, že ten panel drží na dvou imbusech které jsou ze spoda ( 2,5 kdyby to někdo zajímalo )
Ok, sundal jsem to, u toho jsem měl vyndaný i rádio ( pro jistotu ) Panel se vycvakává směrem nahoru k rádiu .
Ale!!!! Tou škrívou prostě nejde vyndat , a i kdyby se ho povedlo ho vyndat, tak se musí rozdělat protože co jsem koukal, tak ta žárovka je ve vnitř .
Kvůli žárovce aby si člověk demontoval půlku auta, cha . Do toho se pustím až budou penízky a udělám si rovnou vyškové reproduktory.
Prostě na hlavu, celý .
Renault Thalia 1.4 8V 55kW r.v 2005
6l/100km
6l/100km
- defuckto
- Grafoman
- Příspěvky: 2553
- Registrován: pát pro 25, 2009 02:26
- Bydliště: Tuchoměřice ---------- Praha-Západ
Re: Osvětlení interiéru - problém
Jojo, taky jsem byl XXXXX , navíc, nevím jak třeba u tebe, tak u mě v tom panelu dali LEDku pro tlačítko cirkulace vzduchu, ale na podsvícení normální žárovky.. Nechápu.. A jinak vyndat mi to nešlo taky, rozebral jsem to v tom středovym panelu, v tý díře..
Re: Osvětlení interiéru - problém
Žádnou palubní desku sundávat nemusíš. Odšroubuješ ty 2 šrouby z boku, vycvakneš panel nahoru, tak jak si to už udělal. Potom musíš udělat ještě jednu věc, sundat plastovej dekl okolo řadící páky, potom ten ovládací panel půjde vpohodě vyndat spodem. Ten dekl se sundává tak...
- vytáhneš popelník směrem k sobě, pod ním je šroub
- další 2 šrouby jsou vzadu, na bocích, u kolejnic sedaček
- vycvakneš krycí manžetu řadící páky
- potom ho ještě drží vepředu (u nohou řidiče a spolujezdce) z každé strany plastová příchytka, vycvakneš směrem do boku
Následují 3 značně otravné věci:
- musíš odpojit kabely od zapalovače
- odpojit kabely od tlačítka zamykání (pokud máš centrál)
- odpojit kabely od tlačítka výstražných světel
<-- většinou nevidíš, jakým způsobem se kabel odpojuje, takže je to hra na slepo
Odhodíš plast a máš přístup k panelu ovládání větrání. Mohu ti vřele doporučit, po výměně žárovek před smontováním důkladně zkontrolovat, jestli skutečně svítí, zkusit něma navíc třeba zahejbat.
- vytáhneš popelník směrem k sobě, pod ním je šroub
- další 2 šrouby jsou vzadu, na bocích, u kolejnic sedaček
- vycvakneš krycí manžetu řadící páky
- potom ho ještě drží vepředu (u nohou řidiče a spolujezdce) z každé strany plastová příchytka, vycvakneš směrem do boku
Následují 3 značně otravné věci:
- musíš odpojit kabely od zapalovače
- odpojit kabely od tlačítka zamykání (pokud máš centrál)
- odpojit kabely od tlačítka výstražných světel
<-- většinou nevidíš, jakým způsobem se kabel odpojuje, takže je to hra na slepo
Odhodíš plast a máš přístup k panelu ovládání větrání. Mohu ti vřele doporučit, po výměně žárovek před smontováním důkladně zkontrolovat, jestli skutečně svítí, zkusit něma navíc třeba zahejbat.
Hyundai i30 1.6 CVVT, 2013
Re: Osvětlení interiéru - problém
Díky, o víkendu se do toho pustím. Jen doufám, že ty odpojené kabely dokážu i zapojit ( když mluvíš o hře naslepo )
Renault Thalia 1.4 8V 55kW r.v 2005
6l/100km
6l/100km
- defuckto
- Grafoman
- Příspěvky: 2553
- Registrován: pát pro 25, 2009 02:26
- Bydliště: Tuchoměřice ---------- Praha-Západ
Re: Osvětlení interiéru - problém
Hlavně si k tomu nachystej nějaký lahváče, pak to půjde líp..
Re: Osvětlení interiéru - problém
Zapojení jde jednoduše, když se koukneš jak ty konektory do sebe zapadají, až je máš venku. Jde o to, že když dáváš pryč ten plast okolo řadící páky, tak po zmíněném odšroubování a vycvaknutí drží ještě na kabelech a ty jsou relativně krátké, takže pod ten plast musíš strčit ruku a poslepu vycvaknout konektory. Je třeba se neunáhlit, zničit - rozlámat to jde lehce.coaxial píše:Díky, o víkendu se do toho pustím. Jen doufám, že ty odpojené kabely dokážu i zapojit ( když mluvíš o hře naslepo )
Hyundai i30 1.6 CVVT, 2013
Re: Osvětlení interiéru - problém
Okej pánové .
Mám to hotový .
Děkuji za přesný návod, pokud svolíš ... mám pár fotek a k nim bych použil tvůj návod pro ostatní.
Pozn : Jsem na manuální práce levej už od dob co jsem narodil .... takže když jsem to zvládnul já , zvládne to každej.
Fotky
Přídávám trošku upravený návod od Kentose + fotky odemě kdyby někdo něco neveděl
1. Pro lepší manipulaci s panelem doporučuju vytáhnout rádio ( avšak kdo je šikovnej, nemusí ) .
2. Panel topení drží na 2 imbusových šroubech ( 2,5 , nejsou to klasické imbusy, nevím jak je popsat ). Ty imbusové šrouby jsou jakoby pod tím panelem.
3. Panel opatrně vycvakneme směrem nahoru , pak již je volný.
4. Aby jsme mohli panel od topení protáhnout, budeme muset demontovat plast okolo řadicí páky.
5. Vytáhneme popelník směrem k sobě, hned je vidět další šroub.
6. U kolejnic sedadel jsou další 2 šrouby.
7. Vyckanout krycí manžetu řadicí páky
8. Potom ten plast drží vepředu ( u nohou řidiče a spolujezdce ) z každé strany plastová příchytka, vycvaknout směrem do boku.
Následují 3 značně otravné věci:
- musíš odpojit kabely od zapalovače
- odpojit kabely od tlačítka zamykání (pokud máš centrál)
- odpojit kabely od tlačítka výstražných světel
<-- většinou nevidíš, jakým způsobem se kabel odpojuje, takže je to hra na slepo
Odhodíš plast a máš přístup k panelu ovládání větrání. Mohu ti vřele doporučit, po výměně žárovek před smontováním důkladně zkontrolovat, jestli skutečně svítí, zkusit něma navíc třeba zahejbat.
Následná zpětná montáž je už na vás. Já jsem první zadělal panel topení, vyzkoušel zda vše funguje . A pak jsem tam vrátil ten plastovej dekl.
Jedna věc pánové. Nebojte se toho Já mám od přírody obě ruce levé, a zvládnul jsem to bez potíží.
Náhradní žárovku ve výbavě nenajdete, ale dá se koupit na benzínce za 15 Kč
Kdyby někdo něco neveděl, stačí pm
Mám to hotový .
Děkuji za přesný návod, pokud svolíš ... mám pár fotek a k nim bych použil tvůj návod pro ostatní.
Pozn : Jsem na manuální práce levej už od dob co jsem narodil .... takže když jsem to zvládnul já , zvládne to každej.
Fotky
Kód: Vybrat vše
http://coaxial.rajce.idnes.cz/osvetleni_interieru_thalia/
1. Pro lepší manipulaci s panelem doporučuju vytáhnout rádio ( avšak kdo je šikovnej, nemusí ) .
2. Panel topení drží na 2 imbusových šroubech ( 2,5 , nejsou to klasické imbusy, nevím jak je popsat ). Ty imbusové šrouby jsou jakoby pod tím panelem.
3. Panel opatrně vycvakneme směrem nahoru , pak již je volný.
4. Aby jsme mohli panel od topení protáhnout, budeme muset demontovat plast okolo řadicí páky.
5. Vytáhneme popelník směrem k sobě, hned je vidět další šroub.
6. U kolejnic sedadel jsou další 2 šrouby.
7. Vyckanout krycí manžetu řadicí páky
8. Potom ten plast drží vepředu ( u nohou řidiče a spolujezdce ) z každé strany plastová příchytka, vycvaknout směrem do boku.
Následují 3 značně otravné věci:
- musíš odpojit kabely od zapalovače
- odpojit kabely od tlačítka zamykání (pokud máš centrál)
- odpojit kabely od tlačítka výstražných světel
<-- většinou nevidíš, jakým způsobem se kabel odpojuje, takže je to hra na slepo
Odhodíš plast a máš přístup k panelu ovládání větrání. Mohu ti vřele doporučit, po výměně žárovek před smontováním důkladně zkontrolovat, jestli skutečně svítí, zkusit něma navíc třeba zahejbat.
Následná zpětná montáž je už na vás. Já jsem první zadělal panel topení, vyzkoušel zda vše funguje . A pak jsem tam vrátil ten plastovej dekl.
Jedna věc pánové. Nebojte se toho Já mám od přírody obě ruce levé, a zvládnul jsem to bez potíží.
Náhradní žárovku ve výbavě nenajdete, ale dá se koupit na benzínce za 15 Kč
Kdyby někdo něco neveděl, stačí pm
Renault Thalia 1.4 8V 55kW r.v 2005
6l/100km
6l/100km
Re: Osvětlení panelu topení ( Vyřešeno )
mám problém při rozsvíceni světel mi nesvití ale při poklepání jo ale zhasne zas u ventylatorů. Nechal jsem si el. okna montovat a musel sundávat palubku aby mi dal spinače u řadicí páka mohl mi poškodit konektor tím a kontakty co vedou k osvětlení????poradte prosím celkem mi to vadí že mi nesvítí a klepat jak na souseda aby šlo mám r.v 2006 ale tento návod je na starší pomozte.
Thalie Expression 1,2 55kw chip na 63 KW 118Nm r. výroby 2007
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Osvětlení panelu topení ( Vyřešeno )
Po přečtení tohoto návodu jsem se toho rozebrání bal jako čert kříže a myslel jsem si, že to bude bůh ví jak složité. Omyl. Je to úplně jednoduché. Rádio jsem vůbec nevytahoval.
Protože jsem potřeboval vyměnit žárovku i u zapalovače, musel jsem demontovat kryt kolem řadící páky. Ten je potřeba domontovat vždy - dva šrouby u sedaček a jeden pod popelníkem. Pod palubkou se kryt na obou stranách odtrhne směrem k dveřím. Vypojí se konektory - zobáčky je potřeba zmáčknout a pak tahat.
Pak se vyšroubují dva šrouby pod panelem ventilace (tuším 20, nebo 25 torx). Tím se panel ventilace uvolní. Doporučuju na něj z přední strany lehce zatlačit a zespodu tlačit směrem nahoru. Celé to vyskočí. Pro lepší manipulaci doporučuji trošku s panelem zabojovat a vytáhnout ho směrem dolů ven.
Pro výměnu zárovek se panel rozdělávat nemusí, stačí totiž jen ze zadní strany vytáhnout žárovky pootočením jejich držáku. Ale to se nemusí nutně povést. Panel pak lze rozdělat na dvě poloviny a žárovky vyjmout zevnitř.
Vzhledem k tomu zapalovači jsem to demontoval asi třičtvrtě hodiny, ale dá se to zvládnout za 20 minut, takže žádný děs. Montáž je pak opačná jako demontáž.
Protože jsem potřeboval vyměnit žárovku i u zapalovače, musel jsem demontovat kryt kolem řadící páky. Ten je potřeba domontovat vždy - dva šrouby u sedaček a jeden pod popelníkem. Pod palubkou se kryt na obou stranách odtrhne směrem k dveřím. Vypojí se konektory - zobáčky je potřeba zmáčknout a pak tahat.
Pak se vyšroubují dva šrouby pod panelem ventilace (tuším 20, nebo 25 torx). Tím se panel ventilace uvolní. Doporučuju na něj z přední strany lehce zatlačit a zespodu tlačit směrem nahoru. Celé to vyskočí. Pro lepší manipulaci doporučuji trošku s panelem zabojovat a vytáhnout ho směrem dolů ven.
Pro výměnu zárovek se panel rozdělávat nemusí, stačí totiž jen ze zadní strany vytáhnout žárovky pootočením jejich držáku. Ale to se nemusí nutně povést. Panel pak lze rozdělat na dvě poloviny a žárovky vyjmout zevnitř.
Vzhledem k tomu zapalovači jsem to demontoval asi třičtvrtě hodiny, ale dá se to zvládnout za 20 minut, takže žádný děs. Montáž je pak opačná jako demontáž.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Osvětlení panelu topení ( Vyřešeno )
Chlapi, nevíte co tam přesně je za typ žárovky? Čeká mne výměna, dneska mi prdla ta levá, mimo to mám prdlou žárovku už nějaký rok u popelníku dole, takže to udělám při jednom, ale až na jaře nebo až bude tepleji, ale chtěl bych si to připravit, případně tam dát už ledkové.....
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Osvětlení panelu topení ( Vyřešeno )
Tak jsme se na to vrhli a všechny tři prdlý žárovičky vyměnili. Nejdřív šel dolů středový panel, tedy ten, ve kterém je řadící páka. Dva šrouby u sedaček z boku, odpojit spínač varovných, vyklonit nahoru (dráty jsou dost dlouhý) a odpojit konektor zapalovače a ovládání centrálu (pokud tam je). Šajtl páka se sundávat nemusí, jen se vycapne její rámeček z toho panelu.
Nicméně dostat se k žárovce zapalovače, která osvětluje i popelník, to je fakt něco hroznýho! Na šachtě konektrou zapalovače je přicvaklý element, který drží žárovičku. Tento element je potřeba opatrně vycapnout od tělesa konektoru. Následně pak rozkuplovat tento element, což je naprosto šílený. Jsou tam celoskleněnky 1,2W, to platí i pro panel topení.
Následně povolíme dva šrouby, co drží panel topení a ten se celý uvolní tím, že ho tlačíme jakoby dolů. Drží tam na packách. Celý ho vyndáme spodkem ven, nené třeba odpojovat bovdeny ani kabely, jen se vytáhnout dvě patice, vymění žárovičky a dají se zpět do panelu. Na panelu je zezadu nápis DACIA a Made in France.
Celé se to dá zase dohromady. Zabralo nám to asi dvě hodinky, ale doslova jsme se piplali s tou žárovkou u zapalovače, ta je šílená!
Chci věřit tomu, že jsme to dělali nesprávným způsobem, protože to byla neskutečně hnusná demontáž té žárovičky v zapalovači.
Vše nyní svítí a uvidím, jak dlouho to vydrží.
Nicméně dostat se k žárovce zapalovače, která osvětluje i popelník, to je fakt něco hroznýho! Na šachtě konektrou zapalovače je přicvaklý element, který drží žárovičku. Tento element je potřeba opatrně vycapnout od tělesa konektoru. Následně pak rozkuplovat tento element, což je naprosto šílený. Jsou tam celoskleněnky 1,2W, to platí i pro panel topení.
Následně povolíme dva šrouby, co drží panel topení a ten se celý uvolní tím, že ho tlačíme jakoby dolů. Drží tam na packách. Celý ho vyndáme spodkem ven, nené třeba odpojovat bovdeny ani kabely, jen se vytáhnout dvě patice, vymění žárovičky a dají se zpět do panelu. Na panelu je zezadu nápis DACIA a Made in France.
Celé se to dá zase dohromady. Zabralo nám to asi dvě hodinky, ale doslova jsme se piplali s tou žárovkou u zapalovače, ta je šílená!
Chci věřit tomu, že jsme to dělali nesprávným způsobem, protože to byla neskutečně hnusná demontáž té žárovičky v zapalovači.
Vše nyní svítí a uvidím, jak dlouho to vydrží.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Osvětlení panelu topení ( Vyřešeno )
Zdravím, chcem sa pustiť do výmeny žiarovky v panelu topenia.Viem že treba 1.2W 12V len neviem jaku paticu. Vie niekto presne akú mám kúpiť? ďakujem za odpoveď.
EDIT,
Kúpil som v predajni s autodoplnkami žiaraovku 1.2W aj 2.0W(tá je väčšia) a pasuje iba 1.2W. V paneli sa nachádzajú 2 žiarovky.
EDIT,
Kúpil som v predajni s autodoplnkami žiaraovku 1.2W aj 2.0W(tá je väčšia) a pasuje iba 1.2W. V paneli sa nachádzajú 2 žiarovky.
Re: Osvětlení interiéru - problém
Nazdar.je to sice par rokov ale aj mne prestalo svietit ovladanie topenia.chcel som sa pozriet na tie fotky na ktore si dal link na rajce.idnes.cz ale vypisuje ze potrebujem pristup k albumu.mam sa prihlasit na ucet s pristupom alebo o pristup nasledne poziadat.nechapem,fotky su privatne?
coaxial píše: ↑sob črc 02, 2011 12:10Okej pánové .
Mám to hotový .
Děkuji za přesný návod, pokud svolíš ... mám pár fotek a k nim bych použil tvůj návod pro ostatní.
Pozn : Jsem na manuální práce levej už od dob co jsem narodil .... takže když jsem to zvládnul já , zvládne to každej.
FotkyPřídávám trošku upravený návod od Kentose + fotky odemě kdyby někdo něco nevedělKód: Vybrat vše
http://coaxial.rajce.idnes.cz/osvetleni_interieru_thalia/
1. Pro lepší manipulaci s panelem doporučuju vytáhnout rádio ( avšak kdo je šikovnej, nemusí ) .
2. Panel topení drží na 2 imbusových šroubech ( 2,5 , nejsou to klasické imbusy, nevím jak je popsat ). Ty imbusové šrouby jsou jakoby pod tím panelem.
3. Panel opatrně vycvakneme směrem nahoru , pak již je volný.
4. Aby jsme mohli panel od topení protáhnout, budeme muset demontovat plast okolo řadicí páky.
5. Vytáhneme popelník směrem k sobě, hned je vidět další šroub.
6. U kolejnic sedadel jsou další 2 šrouby.
7. Vyckanout krycí manžetu řadicí páky
8. Potom ten plast drží vepředu ( u nohou řidiče a spolujezdce ) z každé strany plastová příchytka, vycvaknout směrem do boku.
Následují 3 značně otravné věci:
- musíš odpojit kabely od zapalovače
- odpojit kabely od tlačítka zamykání (pokud máš centrál)
- odpojit kabely od tlačítka výstražných světel
<-- většinou nevidíš, jakým způsobem se kabel odpojuje, takže je to hra na slepo
Odhodíš plast a máš přístup k panelu ovládání větrání. Mohu ti vřele doporučit, po výměně žárovek před smontováním důkladně zkontrolovat, jestli skutečně svítí, zkusit něma navíc třeba zahejbat.
Následná zpětná montáž je už na vás. Já jsem první zadělal panel topení, vyzkoušel zda vše funguje . A pak jsem tam vrátil ten plastovej dekl.
Jedna věc pánové. Nebojte se toho Já mám od přírody obě ruce levé, a zvládnul jsem to bez potíží.
Náhradní žárovku ve výbavě nenajdete, ale dá se koupit na benzínce za 15 Kč
Kdyby někdo něco neveděl, stačí pm
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 hostů