1.5 dCi 48 kW - Problém s turbem

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
Polci
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: ned zář 13, 2009 09:22

1.5 dCi 48 kW - Problém s turbem

Příspěvek od Polci » ned zář 13, 2009 09:50

Zdravím,

mám najeto s motorem 1.5 dCi 48kW už nějakých 185000 (pokud to nebylo přetočené); auto je RN Thalia r.v. 2002. Začalo se hlásit turbodmychadlo, při normální jízdě občas nějaký obláček vypustí, skoro se toho ale nedá všimnout, akorát výfukové plyny dost smrdí. Při dupnutí plynu ovšem na stojícím autě vylítne z výfuku asi metrový černý kužel. Turbo ale nadměrně nepíská ani nedělá všelijaké pazvuky, které jsou známé, ani jsem nezpozoroval úbytek výkonu.

Přišel jsem na to tak, že jsem byl tentokrát líný a poněkud odložil kontrolu hladiny oleje – možná cca 2 měsíce, během kterých jsem najezdil asi 4000 kilometrů, možná víc. K mému údivu jsem ho musel dolít téměř dva litry. Včera jsme řešili s kamarádem, kde bude chyba. Podle předpokladů si myslíme že to je turbo. Po sundání vzduchového filtru a hadice od turba do motoru jsme zjistili, že je vevnitř úplně zamaštěná a nečistá od oleje.

Takže se plánuji vydat třemi variantami:
1) Nechat udělat repasi turba a možná auto prodat.
2) Koupit nové turbo, tohle se mi zdá jako dobrá nabídka http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Clio-Kan ... ccessories za těch cca 320 dolarů i s poštou a pak možná auto prodat.
3) Prodat auto i se závadou.

A následují otázky, co potřebuju vědět:
- Jak vážná – a tím pádem i drahá - si myslíte, že může být repase turba vzhledem k popsaným projevům, a jestli se vůbec můžu spolehnout na to, že to turbem je?
- Setkal jste se někdo s turbem, které jsem našel na eBay? Bude pasovat? Není to nějaká /víteco/?
- Kolik může mít auto cenu s popsanou vadou a kdybych jí opravil? Jedná se o auto s opotřebovaným ale funkčním interiérem, jezdí slušně, spotřeba nafty 4,3 na sto, Authentique výbava + mlhovky, rádio, OCIS značení skel, sada zimních kol (najeto asi 15000) a letos nové letní pneu, tažné. Koupeno od druhého majitele, serviska. Nové kotouče, pakny vzadu, kulové čepy. Nebourané.

Díky moc za vaše názory a reakce.

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » ned zář 13, 2009 10:49

Pri takom počte km už bude asi naozaj turbo po smrti v každom prípade by som ho vybral, zašiel to turboservisu nech ho nahodia na prístroje a povie vám rozsah poškodenia a koľko bude stáť repas.

To že je v sacom potrubí olej je normálne, môže to byť aj z olejový výparov a nevypovedá to o tom koľko oleja žerie turbo. A pri takom počte km by už každé turbo žralo olej.


Len pre info, to turbo je čínske :)

http://www.tradevv.com/vs-kp35/

Tým že si jazdil bez dostatočného množstva oleja si mohol poškodiť aj motor nielen turbo.

Repas turba 6000 - 35000,- podľa poškodenia. Iný dôvod hulenia z výfuku môže byť aj jeho nadmerné opotrebenie či načipovanie predchádzajúcim majiteľom. To by ale auto malo vyššiu spotrebu a horší chod. V servise to budú vedieť preveriť.

Na ebay je všetko. Normálne veci, čínske veci, použité veci.... Keďže je to čína môže a nemusí to úplne presne pasovať. Bohvie na aký plniaci tlak je to nastavené. Jeho životnosť je priamo úmerná jeho cene.

O cenách takých áut nemám prehľad.
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

Uživatelský avatar
paveloslav
Advanced member
Příspěvky: 297
Registrován: čtv kvě 08, 2008 13:15
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

turbo

Příspěvek od paveloslav » pon zář 14, 2009 17:15

Tak mam uplne stejny problem,zrovna dneska jsem dolival olej,je to opravdu turbo.Resim uplne stejny problem ci prodat nebo opravit,ale asi ho opravim a buu frcet dal.Bavil jsem se se znamim co dela v renaultu a do turb z ciny by rozhodne nesel,videl jsem ho na netu jeste o 60e levneji,z polska.Dokonce jsem nasel cinsky obchod kde vysly na 100e ale muselo se jich objednat paleta,ale vsichni vime jaka to bude asi kvalita aby jsi pak kvuli usetrene 5000 neoddelal cely motor.Zhanel jsem na netu original,da se sehnat tak od 11000,mas na to 2 roky zaruky i kdyz ty podminky zaruky jsou dost divoky,repas bych kvuli cene vubec neresil
Renault Clio 1.5dci 2001,Renault Laguna 2.0dci 2007,Renault Latitude 2.0dci 2010,Renault Koleos 2.0dci 2018

Polci
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: ned zář 13, 2009 09:22

Příspěvek od Polci » pon zář 14, 2009 17:48

Ohledně toho čínského turba, děkuju za rozmluvení, řekli jste mi co jsem tak trochu i chtěl slyšet :) Poptal jsem se a asi by to nemělo cenu, nicméně pokud by nehrozilo, že bych oddělal motor, asi bych ho zkusil. No nic, přes víkend jsem se posháněl o nějakých informacích a dneska se trochu poptal v servisech.

V Renaultu mi řekli asi 37000 včetně práce, dali by mi repasované turbo a moje na protiúčet. Takže originál servis je jasnej ...
Dále pak jiný servis, repase turba za 15 až 25 000.
E-mailem jsem kontaktoval servis SPECIAL TURBO, který mi zatím jako jediný odpověděl. Tam jsem zjistil že toto turbo repasovat nejde protože se na něj nedělají opravovací kity a příští týden dorazí, budou stát 10330 ... okamžitě mě napadlo, jestli to není ta čína, ale pak jsem viděl nový příspěvek. Pokusím se z nich dostat co to je.

Měl bych kontrolní otázku - tento motor má turbo KP35 od výrobce BorgWarner, s kódovým označením KP35-5 / KP35-0005 / 5435-970-0005 / 5435-971-0005 nebo 5435-988-0005 ? Měly by to být snad stejná označení, jak jsem našel tady http://www.turbocharger-solutions.co.uk/borgwarner

paveloslav: Ta nabídka zní velice zajímavě, rozhodně bych raději koupil nové než opravoval staré, navíc dráž. Já jsem měl problém originál najít - spíš jsem nepoznal, jestli to byly originály a když už jsem ho asi našel, nebyla u toho cena. Mohl bys hodit odkaz?

Zatím moc děkuju Vám oběma, pomohlo mi to.

/edit/

Polci
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: ned zář 13, 2009 09:22

Příspěvek od Polci » úte zář 15, 2009 09:11

Tak na SPECIAL TURBO odpověděli, že je to originál BorgWarner.

Uživatelský avatar
paveloslav
Advanced member
Příspěvky: 297
Registrován: čtv kvě 08, 2008 13:15
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

turbo

Příspěvek od paveloslav » pát zář 18, 2009 17:34

psal jsem si s firmou special turbo,pak s turboservis a pak s turbocar nakonec s turbo-tec a vsude psaly nove originalni turbo tak si myslim ze v originale cinan neni,ceny se pohybovali stejne plus minus 1000.jo tady mas jejih stranky i kdyz se tam asi ceny nedovis a budes jim muset napsat. http://turbo-tec.eu/
http://www.energy-ecology.cz
www.turbocar.cz
info@turboservis.cz /to jejjen email/
Renault Clio 1.5dci 2001,Renault Laguna 2.0dci 2007,Renault Latitude 2.0dci 2010,Renault Koleos 2.0dci 2018

sOKOLA
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: sob úno 28, 2009 09:27

Stejný

Příspěvek od sOKOLA » čtv led 07, 2010 19:04

Měl jsem stejný problém s turbem a koupil jsem nové za 12000 Kč a ještě jsem vyměnil EGR ventil a auto jezdí uplně bez problémů.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: 1.5 dCi 48 kW - Problém s turbem

Příspěvek od Zefek » stř zář 03, 2014 19:55

Kolik vám tlačí turbo? Točil jsem to kolem 4 tisíc otáček, ale nepřehouplo se to přes 2 bary. Zdá se mi to málo, mohlo by tlačit 2,4. Regulátor tam není, je ovládané přetlakem, takže zjistit požadovanou hodnotu nejde.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

vaca80
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: ned bře 23, 2014 17:21

Re: 1.5 dCi 48 kW - Problém s turbem

Příspěvek od vaca80 » pon lis 21, 2016 15:47

Dobrý den,tak taky řeším turbo na thálii 1.5 dci a mám dva dotazy,většinou se uvádí výkon motoru 48 kw,ale já mám podle TP 50 kw a typ motoru uvádí např K9K 700,ovšem já mám dle TP K9K V7. tak jak mám to turbo objednat ? ps.Vím že třeba podle čísla turba,ale je ještě v autě-potřebuji jezdit.takže objednat a ihned vyměnit. dík za rady.

Majko
Junior member
Příspěvky: 153
Registrován: pát pro 18, 2009 21:16

Re: 1.5 dCi 48 kW - Problém s turbem

Příspěvek od Majko » pát dub 14, 2017 00:00

Mne podľa diagnostiky turbo tlačí 2,2 baru čo neviem či je pravda, ale je ho celkom pekne počuť aj vo vnútri auta. K tej dymivosti, občas mi auto nejaký ten obláčik či už vačší alebo menší vypustí, záleží od typu jazdy, ale na voľnobeh skoro nič. Mám najazdené 197000km a pokiaľ prvý majiteľ (kupované od neho v cca 120000km) turbo nemenil, čo pochybujem, tak je stále pôvodné a olej mi stále nemizme (klop, klop, klop).

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů