Pravá zadní parkovací kotoučová brzda začíná brzdit později o 3 zoubky na ruční páce.
2. zub L kolo protáčí ztěžka - P kolo volně točí
3. zub L zablokováno - P kolo volně točí
4. zub L zablokováno - P kolo přibržďuje
5. zub L zablokováno - P kolo se protáčí ztěžka
6. zub L zablokováno - P zablokováno
Seřizování je současné pro levou i pravou kotoučovou brzdu. Vahadlo u páky pro levou brzdu je už napnuté a pravé se vysouvá dopředu.
Odkaz na foto vahadla: https://thumbs.uloz.to/4/5/6/4566389c5d ... Q6D1qQ&bl=
Na brzdových válcích je nožní hydraulické brzdění symetrické (měřeno na STK) vlevo i vpravo.
1. Lze nějak seřídit samostatně levou a pravou brzdu? Mám vypodložkovat?
2. Co může být příčinou (nerovnoměrné opotřebení brzdových destiček, vytahané lanko, nevrací se brzdové válečky, ...) a jak odstranit?
brzda parkovací kotoučová - nesymetrické brzdění
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
brzda parkovací kotoučová - nesymetrické brzdění
Renault Clio III 1.2 TCE Expression motor turbo D4F H7 z 2008
Re: brzda parkovací kotoučová - nesymetrické brzdění
K bodu 2.Nejsou měněny bovdeny?Clio nemám ale kdysi jsem měnil na Fiatu Punto a pravá a levá strana měla jinou délku.Jejich záměna způsobí tento problém a podle Dialogysu L i P bovdem Clia má jiné číslo.
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Re: brzda parkovací kotoučová - nesymetrické brzdění
ODPOVĚĎ @amater3 - Brzdová lanka a bowdeny jsou originál. Jiné číslo/typ možná z důvodu ohybu vlevo nebo doprava od středového tunelu.
Dík.
Dík.
Renault Clio III 1.2 TCE Expression motor turbo D4F H7 z 2008
Re: brzda parkovací kotoučová - nesymetrické brzdění
1) nelze
2)Za mě to bude zatuhlý třmen, to že brzí normálně nožní neznamená že je to ok pro ručku. Může pomoci to rozdělat a promazat, ale záleží jak moc špatné to bude. Nejjistější je nový třmen.
2)Za mě to bude zatuhlý třmen, to že brzí normálně nožní neznamená že je to ok pro ručku. Může pomoci to rozdělat a promazat, ale záleží jak moc špatné to bude. Nejjistější je nový třmen.
Re: brzda parkovací kotoučová - nesymetrické brzdění
Může být buď zatuhlý bordel ve třmenu nebo element přenášející sílu z bowdenu na třmen, nebo podle stáří a stavu bowdenů zatuhlý / zarezlý bowden. Už jsem to párkrát řešil. Každopádně všechno ven, vyčistit, kde je to potřeba tak promazat a vrátit nebo v případě nutnosti vyměnit.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů