Problém se startem, po startu nereaguje na plyn, 2002, 43kW
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
Problém se startem, po startu nereaguje na plyn, 2002, 43kW
Dobrý den,
dneska se nám stalo cca po ujetí 500m autem (Clio 2, r.v.2002, 43kW, benzín), že přítelkyni chcíplo auto, když zastavovala v kopci (nevím jestli to má souvislost s problémem). Poté nešlo auto nastartovat. Baterií to nejspíš není, auto protáčelo, ale motor nechytal. Po pár minutách zkoušení motor chytl, ale plyn nereagoval. Motor se sám tůroval z cca 1k otček na 1,7k a svítili kontrolka žhavení a elektronické poruchy. Nakonec mě odtáhl kolega dom a pak už jsem startovat nezkoušel. Nemáte někdo tušení, o co by mohlo jít?
Prošel jsem 10 stránek fóra, ale nenašel jsem nikoho se stejným problémem. Auto mám 2 týdny, tak jsem z toho docela zklamaný.
Díky za jakoukoliv odpověď.
Mimochodem, podobné chování (kromě toho tůrování) jsem zažil s předchozí Xsarou (dokonce na stejném místě), která mě házela antipolution fault (žeby chyba lambda sondy?)... Otec říká, že francouzský auto popojíždění moc dobře nesnášejí.
dneska se nám stalo cca po ujetí 500m autem (Clio 2, r.v.2002, 43kW, benzín), že přítelkyni chcíplo auto, když zastavovala v kopci (nevím jestli to má souvislost s problémem). Poté nešlo auto nastartovat. Baterií to nejspíš není, auto protáčelo, ale motor nechytal. Po pár minutách zkoušení motor chytl, ale plyn nereagoval. Motor se sám tůroval z cca 1k otček na 1,7k a svítili kontrolka žhavení a elektronické poruchy. Nakonec mě odtáhl kolega dom a pak už jsem startovat nezkoušel. Nemáte někdo tušení, o co by mohlo jít?
Prošel jsem 10 stránek fóra, ale nenašel jsem nikoho se stejným problémem. Auto mám 2 týdny, tak jsem z toho docela zklamaný.
Díky za jakoukoliv odpověď.
Mimochodem, podobné chování (kromě toho tůrování) jsem zažil s předchozí Xsarou (dokonce na stejném místě), která mě házela antipolution fault (žeby chyba lambda sondy?)... Otec říká, že francouzský auto popojíždění moc dobře nesnášejí.
Re: Problém se startem, po startu nereaguje na plyn, 2002, 4
Pokud nekdo rekne, ze francouzska auta moc dobre nesnaseji popojizdeni, ptal bych se rozhodne na detaily a bedlive bych poslouchal, opravdu by me to zajimalo blize .
Problem bude bud v plynovem pedalu nebo krtici klapce, pripadne kabelazi mezi tim. Tot muj typ .
Problem bude bud v plynovem pedalu nebo krtici klapce, pripadne kabelazi mezi tim. Tot muj typ .
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Problém se startem, po startu nereaguje na plyn, 2002, 4
Díky za tip.kotasekh píše:Pokud nekdo rekne, ze francouzska auta moc dobre nesnaseji popojizdeni, ptal bych se rozhodne na detaily a bedlive bych poslouchal, opravdu by me to zajimalo blize .
Problem bude bud v plynovem pedalu nebo krtici klapce, pripadne kabelazi mezi tim. Tot muj typ .
Ještě jsem si uvědomil, že to po chcípnutí auto nastartované bylo a drželo si 1k otáček, tak jak normálně mívá a nevykazovalo žádné problémy. Až poté, když jsme vypnuli motor, tak nastal popsaný problém.
Jinak s tou nesnášenlivostí popojíždění fr. aut - tam jde spíš o to, že měl už několik citrónů a s každým byl podobný problém jako mám teď s Renaultem. Souviset to nemusí, ale je to naše zkušenost.
- presscott
- Senior member
- Příspěvky: 1027
- Registrován: stř črc 18, 2007 12:57
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém se startem, po startu nereaguje na plyn, 2002, 4
Jak psal kotasekh, problé může být se škrtící klapkou, plynovým pedálem nebo kabely mezi nimi. Já k tomu ještě přidám velký bílý konektor hlavního kabelového svazku, který je schovaný v relátkové skříni v motorovém prostoru a konektor ŘJ, která je umístěná nejspíš u baterky. Navíc k tomuhle doporučím zkontrolovat oxidaci na kontaktech baterky a především "ukostření" mínusového pólu.
Ovládání plynu máš totiž elektronické (drive by wire), poloha klapky se nastavuje podle polohy plynového pedálu (potenciometru v něm). V klapce i plynu jsou 4 odporové dráhy (ale zřejmě vždy 2 jsou v sériovém nebo paralelním zapojení, to jsem nezkoumal), takže při vyhodnocování přesné polohy klapky/plynu musí sedět odpor obou drah. Pokud se začne lišit více, než připouští tolerance (stačí jen na jednom místě - buď v plynu nebo klapce), tak motor spadne do jednoho ze 3 (4) nouzových režimů. Ten tvůj problém odpovídá režimu 2 - "Loss of driver intervention mode".
Problém ale může vzniknout i tím, že se je signál z klapky nebo plyn. pedálu "nespolehlivý" kvůli přechodovým odporům ve spojích konektorů nebo ukostření karoserie. Zrovna s tímhle mám nedávnou zkušenost a celý problém tkvěl v tom, že slaná voda z cest mi zoxidovala hlavní kostřící bod (ukostření mínusového pólu baterky) pod předním světlem. Takže jsem ho vybrousil a pro jistotu vystříkal všechny konektory, které s řízením motoru souvisí, kontaktolem. A jezdím dál.
Pokud bys měl vadný plynový pedál, v hodně případech ho stačí rozmontovat, odporové dráhy očistit a napružit kartáčky, které po nich jezdí. Ve škrtící klapce půjde zřejmě jen očistit ty dráhy, ke kartáčkům se nepůjde dostat. Ale záleží na konstrukci klapky...
Ovládání plynu máš totiž elektronické (drive by wire), poloha klapky se nastavuje podle polohy plynového pedálu (potenciometru v něm). V klapce i plynu jsou 4 odporové dráhy (ale zřejmě vždy 2 jsou v sériovém nebo paralelním zapojení, to jsem nezkoumal), takže při vyhodnocování přesné polohy klapky/plynu musí sedět odpor obou drah. Pokud se začne lišit více, než připouští tolerance (stačí jen na jednom místě - buď v plynu nebo klapce), tak motor spadne do jednoho ze 3 (4) nouzových režimů. Ten tvůj problém odpovídá režimu 2 - "Loss of driver intervention mode".
Problém ale může vzniknout i tím, že se je signál z klapky nebo plyn. pedálu "nespolehlivý" kvůli přechodovým odporům ve spojích konektorů nebo ukostření karoserie. Zrovna s tímhle mám nedávnou zkušenost a celý problém tkvěl v tom, že slaná voda z cest mi zoxidovala hlavní kostřící bod (ukostření mínusového pólu baterky) pod předním světlem. Takže jsem ho vybrousil a pro jistotu vystříkal všechny konektory, které s řízením motoru souvisí, kontaktolem. A jezdím dál.
Pokud bys měl vadný plynový pedál, v hodně případech ho stačí rozmontovat, odporové dráhy očistit a napružit kartáčky, které po nich jezdí. Ve škrtící klapce půjde zřejmě jen očistit ty dráhy, ke kartáčkům se nepůjde dostat. Ale záleží na konstrukci klapky...
Renault Megane III Grandtour GT220
Renault Clio III Sport 2.0 16V
Renault Clio III Sport 2.0 16V
Re: Problém se startem, po startu nereaguje na plyn, 2002, 4
Ahoj, díky za tipy.presscott píše:Jak psal kotasekh, problé může být se škrtící klapkou, plynovým pedálem nebo kabely mezi nimi. Já k tomu ještě přidám velký bílý konektor hlavního kabelového svazku, který je schovaný v relátkové skříni v motorovém prostoru a konektor ŘJ, která je umístěná nejspíš u baterky. Navíc k tomuhle doporučím zkontrolovat oxidaci na kontaktech baterky a především "ukostření" mínusového pólu.
Ovládání plynu máš totiž elektronické (drive by wire), poloha klapky se nastavuje podle polohy plynového pedálu (potenciometru v něm). V klapce i plynu jsou 4 odporové dráhy (ale zřejmě vždy 2 jsou v sériovém nebo paralelním zapojení, to jsem nezkoumal), takže při vyhodnocování přesné polohy klapky/plynu musí sedět odpor obou drah. Pokud se začne lišit více, než připouští tolerance (stačí jen na jednom místě - buď v plynu nebo klapce), tak motor spadne do jednoho ze 3 (4) nouzových režimů. Ten tvůj problém odpovídá režimu 2 - "Loss of driver intervention mode".
Problém ale může vzniknout i tím, že se je signál z klapky nebo plyn. pedálu "nespolehlivý" kvůli přechodovým odporům ve spojích konektorů nebo ukostření karoserie. Zrovna s tímhle mám nedávnou zkušenost a celý problém tkvěl v tom, že slaná voda z cest mi zoxidovala hlavní kostřící bod (ukostření mínusového pólu baterky) pod předním světlem. Takže jsem ho vybrousil a pro jistotu vystříkal všechny konektory, které s řízením motoru souvisí, kontaktolem. A jezdím dál.
Pokud bys měl vadný plynový pedál, v hodně případech ho stačí rozmontovat, odporové dráhy očistit a napružit kartáčky, které po nich jezdí. Ve škrtící klapce půjde zřejmě jen očistit ty dráhy, ke kartáčkům se nepůjde dostat. Ale záleží na konstrukci klapky...
Včera jsem nakonec auto nastartoval, hned na poprvé, akorát jsem musel přidávat plyn, jinak by to chcíplo (nejprvě to 2x chcíplo). Po chvilce to motor udržel otáčky, tak jsem s tím chvilku jezdil.
Re: Problém se startem, po startu nereaguje na plyn, 2002, 4
Chce to ještě načíst diagnostikou, co tam je za chybu.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Problém se startem, po startu nereaguje na plyn, 2002, 4
O víkendu jsme společně s výměnou oleje vyčistili čidlo váhy vzduchu a od té doby si auto drží otáčky po nastartování (před tím chcípalo) a zatím se neobjevil stejný problém popisovaný výše.
Nyní však auto během jízdy cuká, takže zkusím vyměnit svíčky, které jsou již hodně jeté.
Nyní však auto během jízdy cuká, takže zkusím vyměnit svíčky, které jsou již hodně jeté.
Re: Problém se startem, po startu nereaguje na plyn, 2002, 4
Vahy vzduchu? Nejake 1.2 mely MAF senzory? Ja myslel ze jen MAP...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Problém se startem, po startu nereaguje na plyn, 2002, 4
Ano, MAP senzory mají.kotasekh píše:Vahy vzduchu? Nejake 1.2 mely MAF senzory? Ja myslel ze jen MAP...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů