spodne čapy
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
spodne čapy
Dnes som už nevydržal počuvať drčanie prednej napravy a rozhodol som sa vymeniť spodne čapy a tu nastal problem Odskrutkoval som vsetky skrutky a nič nie a nie ho dostať von a je jedno či to je pravy alebo lavy. nastriekal som tam aj brzdovku či to nepovoli a nič nemate niekto nejaku radu ako to vypačit?
-
- Starting member
- Příspěvky: 41
- Registrován: úte bře 31, 2009 23:25
- Bydliště: Přemyslovice
- Kontaktovat uživatele:
nejlepší je ubrousit šrouby flexou a potom jde čep ven sám nový čep pak už jenom nasadit a dotáhnout nové šrouby.
Renault clio II ALIZÉ - 1,2i r.v.99 43kw okna v elektrice, klima, displej na rádio + dodělaný teploměr na něm
Peugeot 306 Break 1,6i - 1998
- - - - minulost - - - -
1. Renault 11 1,6D - 1984
2. Renault safrane 2,5TD - 1993
3. Renault tvingo 1,2i 1996
4. Toyota CELICA 2,0i GT 1988
Peugeot 306 Break 1,6i - 1998
- - - - minulost - - - -
1. Renault 11 1,6D - 1984
2. Renault safrane 2,5TD - 1993
3. Renault tvingo 1,2i 1996
4. Toyota CELICA 2,0i GT 1988
-
- Starting member
- Příspěvky: 41
- Registrován: úte bře 31, 2009 23:25
- Bydliště: Přemyslovice
- Kontaktovat uživatele:
povolíš nebo uřežeš matku (u těhlice) a nějakou tyčkou nebo šroubem vyrazíš ten šroub ven, potom vezmeš přiměřeně velký šroubovák a v těhlici je zářez (stahoval ho ten ubroušený šroub) a tam to roztáhni. Spodní čep ti potom skoro sám vypadne.
Renault clio II ALIZÉ - 1,2i r.v.99 43kw okna v elektrice, klima, displej na rádio + dodělaný teploměr na něm
Peugeot 306 Break 1,6i - 1998
- - - - minulost - - - -
1. Renault 11 1,6D - 1984
2. Renault safrane 2,5TD - 1993
3. Renault tvingo 1,2i 1996
4. Toyota CELICA 2,0i GT 1988
Peugeot 306 Break 1,6i - 1998
- - - - minulost - - - -
1. Renault 11 1,6D - 1984
2. Renault safrane 2,5TD - 1993
3. Renault tvingo 1,2i 1996
4. Toyota CELICA 2,0i GT 1988
Spodní čepy, myslíš čepy ramen?
Píšeš, že šrouby si už sundal, takže hádám že problém je v tom, že ti ten čep zůstal viset v tom svorném pouzdru (to se mi stalo taky). Tam je taky šroub, který to pouzdro stahuje. Ten si předpokládám povolil a dostal ven.
Pokud máš připravený nový čep a toho starýho ti není líto, tak vem nějakej majzlík, přilož ho tomu čepu zvrchu na gumovou manžetu a střídavě nejdřív z jedný strany, potom z druhý do něj pořádně mlať. On pomalu vyleze.
Dej si ale pozor, na tom čepu je nasazen takovej plastovej kroužek, ten nesmíš zničit. On se totiž k novým čepům nedodává. Obrázek (z knihy):
Ještě tip na závěr, nic tam neřež flexou! Jiskry by ti akorát zničily manžetu homokloubu a kdoví co ještě.
Píšeš, že šrouby si už sundal, takže hádám že problém je v tom, že ti ten čep zůstal viset v tom svorném pouzdru (to se mi stalo taky). Tam je taky šroub, který to pouzdro stahuje. Ten si předpokládám povolil a dostal ven.
Pokud máš připravený nový čep a toho starýho ti není líto, tak vem nějakej majzlík, přilož ho tomu čepu zvrchu na gumovou manžetu a střídavě nejdřív z jedný strany, potom z druhý do něj pořádně mlať. On pomalu vyleze.
Dej si ale pozor, na tom čepu je nasazen takovej plastovej kroužek, ten nesmíš zničit. On se totiž k novým čepům nedodává. Obrázek (z knihy):
Ještě tip na závěr, nic tam neřež flexou! Jiskry by ti akorát zničily manžetu homokloubu a kdoví co ještě.
Hyundai i30 1.6 CVVT, 2013
diky chlapy za rady aj ked neskoro už som to rano prehodil. tu dražku som si včera všimol aj som pačil ale bal som sa že mi praskne tehlica. Znamemu na FOBII sa to stalo ale kedže som tam včera nastriekal brzdovu kvapalinu tak to povolilo ale aj tak som to roztahoval a k tomu ešte aj mlatil 1,5 kg kladivom do toho a vyšlo to no bolo to zapečene ako sv.na. takže už si jazdim zase s poriadnou napravou
Re: spodne čapy
Rad by som sa spytal... menil som spodne čapy cez servis no a zistil som ze mi tam dali čapy so srobami M10 a v ramenach su otvory pre M12.. moze toto sposobovat niejake problemy ? ja som si akurat vsimol ze mam trosku asi 5mm volant nabok po prezití na zimne gumy.. moze to suvisiet aj s tymi srobami ? nemoze sa to casom nejak vyheglat alebo nieco podobne ?? a ako inak v servise mi nedali ani tu plastovu podlozku na čap ... dakujem za odpoved
Renault Megane IV Grandtour 2017 Sce 115k 1.6 16V
-
- Experienced member
- Příspěvky: 664
- Registrován: úte črc 31, 2007 10:27
- Bydliště: Banská Bystrica
Re: spodne čapy
to že máš volant nabok spôsobilo to, že ti menili tie čapy a je to rozhádzané - treba ísť na geometriu, nech to dajú do poriadku.
oni ti akože dali menšie šrouby, ako je otvor? to je blbé.... však mali tam ísť také isté šrouby, ako tam boli predtým... možno ale bol menší otvor na čape - oproti tomu predchádzajúcemu, tak tam preto dali užšie šrouby, aby to vôbec založili... ja som menil 2x čapy a vždy som mal čapy s užšou dierou ako predtým - nešli tam tie skrutky vložiť, tak sme zväčšovali otvor vŕtačkou na čape
oni ti akože dali menšie šrouby, ako je otvor? to je blbé.... však mali tam ísť také isté šrouby, ako tam boli predtým... možno ale bol menší otvor na čape - oproti tomu predchádzajúcemu, tak tam preto dali užšie šrouby, aby to vôbec založili... ja som menil 2x čapy a vždy som mal čapy s užšou dierou ako predtým - nešli tam tie skrutky vložiť, tak sme zväčšovali otvor vŕtačkou na čape
Renault Laguna III 2.0dCi 110kw r2008
Re: spodne čapy
ved to som napisal ze mam mensi otvor na cape... koli tomu mensie sroby M10 a nie M12... proste cap ma mensi otvor... moze to niejakym sposobom vadit ? otazka teda znie ci to moze nieco sposobit ????? trebars zjazdenie gum alebo nieco podobne... dakujem
Renault Megane IV Grandtour 2017 Sce 115k 1.6 16V
Re: spodne čapy
mám thalli r.v.2005, dneska jsme chtěli vyměnit spodní kuláč na rameni a ani prd. Roztáhli bychom tu těhlici, ale měli jsme podložený kotouč s těhlicí heverem, aby nám to nevyskočilo někam do pryč. To byla asi chyba, že ano?
Měli jsme povoleny obě matice držící těleso čepu na rameni i šroub v těhlici.
Takže povolit ten šroub, co stahuje oko těhlice kolem dříku čepu. Ty dva šrouby, které spojují rameno s tělsem čepu, povolit taky? A matici stabilizátoru, tu taky?
Díky.
Měli jsme povoleny obě matice držící těleso čepu na rameni i šroub v těhlici.
Takže povolit ten šroub, co stahuje oko těhlice kolem dříku čepu. Ty dva šrouby, které spojují rameno s tělsem čepu, povolit taky? A matici stabilizátoru, tu taky?
Díky.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: spodne čapy
Na stabilizator vubec nemusis sahat.Mel jsem to normal na heveru za prah.Akorad byl problem dostat ven ten sroub z tehlice ale velky kladivo nakonec pomohlo.
R.Clio II 1.2/16V 55kW r.v.2003.Spotřeba 5,5l/100km-90% po městě
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 hostů