E85 PŘESTAVBA

Co se děje než jde palivo do válců a co se děje v nich.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
weebo
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: stř led 06, 2010 22:55

E85 PŘESTAVBA

Příspěvek od weebo » pon říj 25, 2010 23:50

ahoj, doufam že mě tu za to neukamenujete, ale poslední dobou mi to trochu nedá spát. O přimíchávání E85 do benzínu cca 1:1 vim a dočetl jsem se o tom skoro všude, někdo si to chválí, někdo odsuzuje, každýho věc... ale o přestavbě normálního benzíňáku na E85 přídavnou řídicí jednotkou, která prodlouží dobu vstřiku, mezi původní řídící jednotku a vstřiky jsem se ještě nikde žádný konkrétní zkušenosti nedozvěděl. Našel jsem to u několika firem co dělaj ChipTuning a chlubí se tim, že se nejen zvedne výkon a krouťák, ale i spadne spotřeba (ale chtěj za to nesmysl - na čtyřválec s "prací" minimálně cca 7000,-), ten samej popis jsem slyšel i v autosalonu na primě (myslim že to vysílali někdy v srpnu - testovali to v Hummeru) těm bych to věřil o něco víc, ale pořád jsem nenašel nikde názor někoho, kdo si to nechal udělat, jak to nakonec ve skutečnosti funguje. Na Ebayi není problém tuhle jednotku sehnat za cca 2500,- a práce s připojením je minimální a tak mi to vrtá v hlavě, ale jelikož jsem jen chudý student a jde mi převážně o snížení spotřeby, tak pokusy za 2500,- si nemůžu dovolit... :lol: proto se tu obracím na Vás a věřím, že už jste to někdo úspěšně vyzkoušel a nebo máte někoho známýho kdo to vyzkoušel. díky

Uživatelský avatar
Regis
Senior member
Příspěvky: 1871
Registrován: pon pro 27, 2004 19:05
Bydliště: UK

Příspěvek od Regis » úte říj 26, 2010 11:07

Tusim ze E85 vyssi oktanove cislo, takze principielne muzes neco ziskat upravou predstihu. Ale bude to chtit peclive naladeni.
Nevim k cemu by melo vest prodlouzeni doby vstriku? Jestli je smes pri normalni delce vstriku s E85 chuda tak to dozene samoregulace pres lambda sondu (pokud ma auto OBD2 tak tohle umi).

Musim rict ze se o E85 moc nezajimam, ale mel jsem dojem ze hlavni problem je s jeho korozivnima vlastnostma a nestabilitou a ani jedno zasahem do SW rozhodne nezachranis.
Renault 19 16S Phase 2 (1995) - rozbito a prodano :(
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)

rousini
Senior member
Příspěvky: 1287
Registrován: ned bře 08, 2009 23:09
Bydliště: Táborsko

Příspěvek od rousini » pát lis 26, 2010 09:01

No je to už trošku pase s ohledem na datum, ale prodloužení doby vstřiku má primární účel dopravit více paliva do válce, protože výhřevnost E85 je značně nižší.
Začíná svítat?
Ano provoz na E85 s ohledem na rozdíl cen paliv může být ekonomičtější, ale spotřeba v žádném případě nemůže být nižší... Už tento blábol by mě odradil od vybrané zástavbové firmy!
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP

Uživatelský avatar
Phate
Junior member
Příspěvky: 147
Registrován: pon srp 29, 2005 17:11
Bydliště: Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Phate » ned pro 26, 2010 16:22

Prodloužená doba vstřiku je nesmysl ... to dožene lambda regulace, horší je tendence ke klepání, ale to zas dožene adaptace předstihu podle senzoru klepání.

Regis má pravdu a nejhorší jsou vlastnosti alkoholu: leptá i plastové a gumové hadičky...no prostě všechno co na to nebylo dělané (ale až po X letech).

My u konkurence jsme kdysi měli čidlo paliva, ale to prý bylo jen kvůli startům při změně procenta lihu z nuly na těch 85. Taková změna v praxi většinou nenastane, když je nenší, tak to startuje spolehlivě a potom se to srovná.
Dnes si to ECU prostě přebere podle závislosti výhřevnost-efektivní tlak-zrychlení klikovky. Jediný rozdíl v autech pro Švédsko a ostatní E85 země je palivová soustava :wink:

renďák oskar
Junior member
Příspěvky: 191
Registrován: čtv říj 08, 2009 20:21

Re: E85 PŘESTAVBA

Příspěvek od renďák oskar » pát led 07, 2011 20:21

http://adapter-e85.webnode.cz/o-nas/ tady jeden odkazík levnější jsem nenašel ale ale____??????? :?: jezdím půl na pul u W,ale hůř to startuje přemíšlí o jednotce
Renault Espace Grand 6.2001 2.2 Dci

Uživatelský avatar
Mr.Brain
Experienced member
Příspěvky: 692
Registrován: pon úno 25, 2008 14:37
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: E85 PŘESTAVBA

Příspěvek od Mr.Brain » sob led 08, 2011 18:33

S jakým autem? Doufám, že ne tou naftou :twisted:
Renault 19 Chamade Ph1 rv.90, Cléon powah kompresni tlaky 13,6-13,6-13,6-13,6 (173 000 km)
Alpine 9884R,Rainbow SAX 265.20 na Audison SRx4,Helix P10 Precision - 15l uzavřenka na Vibe Slick A7.

Obrázek

renďák oskar
Junior member
Příspěvky: 191
Registrován: čtv říj 08, 2009 20:21

Re: E85 PŘESTAVBA

Příspěvek od renďák oskar » sob led 08, 2011 20:09

ne ne volskwagen polo 1.4 mpi dnes jsem dal poměr půl na půl a vypadá to vpoho do mého naftového espíka bych to nedal,ale zdá se mi tato alternativa lepší jak LPG taky jsem skusil a ????no nevím ty kontroly pořád to chcípalo ve špaňělku nebylo možno zaparkovat všude jen podzemní garáže,no uvidím co ukáže čas
Renault Espace Grand 6.2001 2.2 Dci

Jonáš Černohous
Experienced member
Příspěvky: 533
Registrován: úte pro 15, 2009 09:57
Bydliště: Medlešice kousek od PCE.

Re: E85 PŘESTAVBA

Příspěvek od Jonáš Černohous » sob led 29, 2011 17:10

cusik mate nekdo zkusenosti s palivem E85 v aute kde byla jiz provedena zmena tedy pridani jednotky? dost o tom uvazuji do laguny 2.0 tak bych privital nejake poznatky treba ohledne chovani motoru pri mrazech nebo za tepla atd. diky
Renault laguna II Grandtour 1.8 16v
Renault laguna 2.2 DT uz se nad ni zatahuji mracna :-D
John Deere 8 335R mimo kuze v plny palbe

renďák oskar
Junior member
Příspěvky: 191
Registrován: čtv říj 08, 2009 20:21

Re: E85 PŘESTAVBA

Příspěvek od renďák oskar » ned led 30, 2011 17:52

tak lidičky jak je to u vás asi zaplakáme u nás ethanol došel a že nebude není líh nebo co???jak je to u vás??? :? není už 14 dní
Renault Espace Grand 6.2001 2.2 Dci

Jonáš Černohous
Experienced member
Příspěvky: 533
Registrován: úte pro 15, 2009 09:57
Bydliště: Medlešice kousek od PCE.

Re: E85 PŘESTAVBA

Příspěvek od Jonáš Černohous » úte úno 01, 2011 18:02

este mam dotaz kdyz natankuju do laguny 2.0 benzin a E85 treba napul bez jakekoliv prestavby bude to normalne jezdit nebo to muze neco udelat treba ze bych nenastartoval nebo tak neco ?
Renault laguna II Grandtour 1.8 16v
Renault laguna 2.2 DT uz se nad ni zatahuji mracna :-D
John Deere 8 335R mimo kuze v plny palbe

c.petka1
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: pát úno 04, 2011 11:22

Re: E85 PŘESTAVBA

Příspěvek od c.petka1 » pát úno 04, 2011 11:56

Zdravím všechny Renaulťáky.O přestavbě na e85 přemýšlím už delší dobu,ale stejně jsem to zkusil i bez ní.V nádrži pouze rezerva,tak jsem nalil asi 12l e85.Druhý den -6 stupňů,auto příšerný start.Po zahřátí vše v pohodě,je znát i větší výkon.Co dříve na 4,teď s přehledem jela 5.Jestli míchat bez úpravy,tak 2 BA:1 e85.Až se oteplí,klidně asi 1:1.Já už to pokoušet nebudu,předělám to a uvidím.Po úpravě dám vědět.Zatím čauky.
Renault Clio Grandtour,1,2 TCe 74kW

luccas
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: čtv lis 26, 2009 14:10

Re: E85 PŘESTAVBA

Příspěvek od luccas » úte úno 08, 2011 22:19

Už sem to tu psal někde, do L1 1.8 8V sem zkoušel i čistý E85, jediné co mě trápilo byly za chladného počasí, mizerný start. Pokud někdo ví jak to napravit, ?? prodloužením toho vstřiku? tak sem neměl problém.
Laguna I, 1.8 68kW, LPG, 1996 - 430000 KM a stále a stále jede.
Laguna III, 2.0T 125kW, LPG, 2008 - 160000 KM

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1612
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: E85 PŘESTAVBA

Příspěvek od jakub » pon úno 14, 2011 13:27

Já bych jen upozornil, že spoléhat se na to že ECU dle infa z lambda sondy bude schopna jakkoliv výrazně měnit poměr A/F je lichá, aby toto fungovalo, musela by být za prvé použita lambda sonda Wideband a ne Narrowband jako u většiny motorů a věc další info od lambdy se zcela nepoužívá při akceleraci a požadavku na vyšší výkon, když to řeknu velice laicky tak dejme tomu od 1/4 polohy plynového pedálu, tudíž směs - její poměr A/F není lambdou ovlivňován v tom nejvíce nebezpečném pásmu, propálení pístů či upálení ventilů nastane právě při max výkonu kdy chudá směs (pokud tedy je) zvýší teploty EGT a co nevydrží to shoří.

Dále adaptace předstihu, opět mýlka...... 99,9% (desetinka pro sichr :-)) ECU motorů funguje tak že má nastavenu "mapu předstihu.." na třeba 98 OCT palivo a potom je schopna na základě infa z knock senzoru přesunout předstih pro každý válec samostatně, tzn v případě klepání/detonačního spalování z důvodu natankování třeba 95OCT nebo nižší je schopna ECU ubrat předstih a tím klepání eliminovat potom postupně předstih zase zvětšuje a postup se opakuje..... Neviděl jsem, neslyšel jsem, nečetl jsem o ECU která si hne předstihem tak že namátkou zkouší předstih větší než má nastaven na max svou "mapou"....

Z toho tedy plyne, že i pouhé tankování benzínů s větším OCT je pouhé prolívání peněz nádrží protože se toto palivo stejně nevyužije.

Jinak na posunutí předstihu a změnu A/F je plno externích zařízení viz stránky split seconds apod.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

Uživatelský avatar
Phate
Junior member
Příspěvky: 147
Registrován: pon srp 29, 2005 17:11
Bydliště: Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: E85 PŘESTAVBA

Příspěvek od Phate » úte bře 15, 2011 17:57

No nějak tak jsem to myslel. Znám jen VW ECU, a tam E85 není aplikačně relevantní, takže binzínový auta se od FlexiFuel liší opravdu jen materiálem palivového potrubí.
Ale detaily taky neznám...dělám CommonRail :-)

TauaTau
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: pon dub 18, 2011 23:10

Re: E85 PŘESTAVBA

Příspěvek od TauaTau » pon dub 18, 2011 23:54

Nevím jak diskuse pokročila dále osobním kontaktem, mohu však nabídnout zkušenosti s provozem na E85 s Bioadapterem viz. http://adapter-e85.webnode.cz/.
Najel jsem od podzimu již 2500 km, (po Praze a okolí) s použitím paliva E85 a benzinu na poměr E70 ( na 20 litů směsi E70 míchám 16,5 litrů E85 a 3,5 litru benzinu 95). Jezdím s ESPACE III 2.0 rok výroby 1997, motor má najeto má asi 100 tis km, (motor vyměněn), jinak tachometr měl 204 tis.km
Odzkoušel jsem i dobré starty i v zimě při mrazech kolem -15 st Celsia. Mám adapter, který je stavěn přímo na E70 a má instalován režim "Studený start". Při teplotách nad 15 st. Celsia je možno jezdit na E85 (přepnout tlačítko).
Mohu také poskytnout tento Bioadapter za rozumější cenu (sleva 1000Kč).
V mém případě instalace trvala i s montáží asi 60 min. V nádrži jsem měl asi 10 l benzinu odjel jsem v Praze k pumpě s etanolem E85 kde jsem natankoval 50 litrů E85 a přepnul tlačítkem adapter do režimu E70, (svítí při provozu modrá LED ).
Mohu sdělit pouze dobré zkušenosti, zejména když jsou v Praze 3 pumpy ale s rozdílnými cenami E85, nejlevnější je v Počernicích. Viz seznam pump.http://adapter-e85.webnode.cz/.
Pokud mě poskytnete Vaše zkušenosti a informace s provozem na ethanol, budu rád.
Přeji všem pěkné velikonoce s ježděním na ethanol se slevou 9Kč na litru.

Ing. Pavel Taufer , taufer@sendme.cz

Lajda5
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: pon led 10, 2011 15:41
Bydliště: Ostrava

Re: E85 PŘESTAVBA

Příspěvek od Lajda5 » pon dub 25, 2011 20:55

Já bych měl dotaz. Nemáte zkušenosti s palivem E85 u jednobodového vstřiku na R5 1,4i. Jestli míchat nebo se dá jezdit rovnou bez adaptétu nebo se dá sehnat adaptér?
Renault Clio II 1,2 43Kw r.v. 99 s ABS,
Opel Zafira 2.0 DI Elegance

martins
Člen RCČR
Příspěvky: 572
Registrován: pon led 05, 2004 08:41
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

Re: E85 PŘESTAVBA

Příspěvek od martins » ned kvě 01, 2011 20:39

TauaTau píše:Nevím jak diskuse pokročila dále osobním kontaktem, mohu však nabídnout zkušenosti s provozem na E85 s Bioadapterem viz. http://adapter-e85.webnode.cz/.
Mohu také poskytnout tento Bioadapter za rozumější cenu (sleva 1000Kč).
Ing. Pavel Taufer , taufer@sendme.cz
hm, tak tuhle srandu jsem kupoval loni na e-bay za cca 2000 Kc vcetne postovneho do CR...
ale koukam, ze litevec podrazil a ted to nabizi za 140 USD + 40 USD posta. previt jeden....

brutalni je ten preklad pomoci google translatoru na tech strankach :lol:
" Pro 5, 6, 8 válcové motory je třeba nainstalovat 2 adaptéry, pro 10 nebo 12 lahví - 3 adaptéry. "
10 lahvi ... piva ... :rolling:
Vel Satis 3.0 dCi Initiale Paris 2005
Obrázek

Mazda
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: stř čer 08, 2011 22:28

Re: E85 PŘESTAVBA

Příspěvek od Mazda » stř čer 08, 2011 22:44

Chlapi, mám s ethanolem nalítané cca 120 000 km bez jakékoliv přestavby, vlastním mazdu 626 najeto (tahometrových) 250tis km - reálně si myslím o 100tisíc více.... Myslím, že to moc řešíte :D mírně se zvýší spotřeba, klesne výkon, (porovnání když v okolí nebyl k načerpání E85) v létě E85 jede skoro stejně, na zimu čerpám E85 s BA95 v poměru 1:1 takže při teoretickém poměru 50/50 startuju i při -20 °C (Odzkoušeno tuto a minulou zimu). Jestli máte auto starší 10 let nemá cenu si s tím lámat hlavu, auto vám bude sloužit dalších 5 let, pak už by jste ho stejně prodali cca za 10 tis (výhledové opravy by byly neúnosné - u každého auto po těchto letech prohnilá karoserie + nevýhoda ekologické daně) takže auto využít maximálně co to jde a pak do šrotu s ním... :D

zub10
Starting member
Příspěvky: 89
Registrován: úte črc 05, 2011 21:07

Re: E85 PŘESTAVBA

Příspěvek od zub10 » úte říj 18, 2011 20:34

Já mám Espace III 2l 8ventil a jezdím celý léto na čistý E85 bez úprav,
na Slovensko v 5 lidech po dálnici 120-130km/h spotřeba 8.5l,couračky do 10l.
Při 10st to chytá špatně,tak jsem udělal žhavení vzduchu v sání nad filtrem,je plastový,ale ještě se neroztek.
Dal jsem tam spirálu,bere occa 20A,není to moc,tak žhavím 10-30s,podle teploty,
je znát,že tam dorazí teplej vzduch,1 otáčku nechce,ale pak naskočí jak benzín.
Mám asi jedinýho benzíňáka se žhavením :)
za 1400kč mám 55l paliva,to je výzva.
Když to přepočítám na naturál,tak mám menší náklady na km,než lodě kamarádů v naftě(Alhambra a galaxy jezdí occa za 7,5l)
A navíc je to auto z laminátu a zinku :))))
ex Trabant - střecha s lišejníkem a v materiálech předběhl čas
ex Megane I 1.6 55kw,
ex Ford Focus 1.8tdci
ex ESPACE III 2.i LPG r.v. 97 po 20 letech ho začala ničit degradace
Grand Scenic 1,6 2012 LPG - jezdím za kačku na km
ESPACE IV 2T LPG r.v. 2004 - 385t chudák neekonomická oprava - komplet olítaný spotřebák- lpg nádrž,světla vykoukaný,kotouče,stěrače,pření náprava .....
ESPACE IV 2T LPG.

Lev190
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: sob dub 14, 2012 08:39

Re: E85 PŘESTAVBA

Příspěvek od Lev190 » úte lis 20, 2012 21:55

Mám Renault Chamade a chci přestavbu na e85 kolik to stojí?

smates
Advanced member
Příspěvky: 297
Registrován: ned bře 31, 2013 20:05
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: E85 PŘESTAVBA

Příspěvek od smates » čtv dub 04, 2013 19:51

Mel jsem Peugeot 106 1.1 8V a dlouhodobe jsem redil 2:1 ve prospech E85.Natocil jsem to bez problemu i pri -15°C.Studeny to obcas skublo ale jinak v pohode.Ted jsem koupil Clio 1.2 16V,tak jsem zvedavej jak to na to bude jezdit az to zkusim.
R.Clio II 1.2/16V 55kW r.v.2003.Spotřeba 5,5l/100km-90% po městě :-)

krab007
Starting member
Příspěvky: 94
Registrován: stř črc 07, 2010 09:52

Re: E85 PŘESTAVBA

Příspěvek od krab007 » stř dub 10, 2013 11:10

smates píše:Mel jsem Peugeot 106 1.1 8V a dlouhodobe jsem redil 2:1 ve prospech E85.Natocil jsem to bez problemu i pri -15°C.Studeny to obcas skublo ale jinak v pohode.Ted jsem koupil Clio 1.2 16V,tak jsem zvedavej jak to na to bude jezdit az to zkusim.
Tipuju, že to bude jezdit blbě. Já mám 1,2 v thalii a když jsem zkusil řídící jednotku E85 vypnout byla to tragédie. Škubalo to, no nedalo se s tím jet. Jezdím ale na čistý E85, benzínem to ředím jen v mrazech.
Thalia II 1.2 16V r.v. 7/2010, přestavba na E85 od autoethanol.cz
FIAT Barchetta 1.8 r.v. 1999

smates
Advanced member
Příspěvky: 297
Registrován: ned bře 31, 2013 20:05
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: E85 PŘESTAVBA

Příspěvek od smates » stř dub 10, 2013 12:28

Nevi jestli na to ma vliv ze tohle je 16V a Peugeot byl 8V.Jezdil jsem na to bez uprav na motoru ale redil jsem.Zkusim to taky redit ale pozdeji,nedavno jsem to koupil a nemam jeste komplet udrzbu.

PS:Muzes mi prosim hodit odkaz kterou tu sadu tam mas?Mame stejnej motor tak bych ji mohl treba taky pouzit.Predelaval jsi to sam nebo jsi to nechal nekde predelat?
R.Clio II 1.2/16V 55kW r.v.2003.Spotřeba 5,5l/100km-90% po městě :-)

krab007
Starting member
Příspěvky: 94
Registrován: stř črc 07, 2010 09:52

Re: E85 PŘESTAVBA

Příspěvek od krab007 » stř dub 17, 2013 10:28

Jak vám při ředění např 2:1 s benzínem vycházejí ceny na km? Já když jsem to kdysi počítal, tak mi vyšlo, že ředit se to nevyplatí. Spotřeba je o nějakých cca 15-20% vyšší a litr této směsi vychází na cca 31 Kč/l. Na ceně paliva neuspoříš tolik, aby se zaplatil ten litr na 100 km navíc, který to sežere při jízdě na směs. Mě vychází úspora jen při jízdě na čistý E85 (asi 25 Kč na 100 km oproti cestám na benzín) a i tak je celková úspora diskutabilní. To co teď ušetřím mi možná pak ani nezaplatí servis, až mi po provozu na E85 odejde něco v motoru. :-(
Thalia II 1.2 16V r.v. 7/2010, přestavba na E85 od autoethanol.cz
FIAT Barchetta 1.8 r.v. 1999

Odpovědět

Zpět na „Karburace, vstřikování, přeplňování, příprava směsi“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů